A trochę się dzieje. Otwarto tor szlakowy nr 2 od Chorzowa Starego do Chorzowa Miasta (zamknięto niestety tor nr 1 z powodu poszerzenia toru). Ale ruch odbywa się już tym torem "szybszym"
Po przebudowie i wymianie rozjazdów i torów w Bytom Północ, zaczynają się prace przygotowawcze do przebudowy stacji Bytom Karb.
Także ogłoszono remont całej linii 131 Chorzów Batory - Tczew, na odcinku Bytom - Tarnowskie Góry - Kalety - Strzebiń, oraz linii 143 Kalety - Wrocław Mikołajów, na odcinku Kalety - Lubliniec.
I na koniec taki skład dzisiaj na lini jako poc. 44624 Lubliniec - Katowice (SA 138 - 005A). Zastępując starą jednostkę Sigmy Tabor
Tor numer 1 jest przygotowywany do rewitalizacji(Chorzów Miasto - Stary). Wczoraj przez kilka godzin pociąg towarowy z podkładami betonowymi stał na Chorzowie Starym i rozpakowywano materiały do rewitalki.
Nawożą kamień podobnie jak przed remontem toru numer 2. Widać, że wkrótce zaczną naprawiać 1 i za jakiś czas zostanie przywrócony ruch dwutorowy.
Na Karbiu rzeczywiście sporo sie dzieje, widać będzie duża przebudowa stacji.
Wczoraj trwały również prace na odcinku Bytom Północ - Radzionków Rojca, tor nr.2 był zamknięty i ruch wachadłowy.
Co do zestawień pociągów na odcinku Katowice - Tarnowskie Góry, jechałem do/z Katowic wagonami czeskimi.
Krzepice(8.03) - Katowice(10.29) i Katowice(11.40) - Lubliniec(13.30), ET22 Cargo - 2 CD, 2 CD.
„Rewitalizacja linii kolejowej nr 131 na odcinku Radzionków - Tarnowskie Góry od km 27,900 do km 41,300 w ramach zadania inwestycyjnego pn. "Rewitalizacja linii kolejowej nr 131 Chorzów Batory - Tczew, odcinek Bydgoszcz Główna - Zduńska Wola - Chorzów Batory".
II.1.5) Krótki opis zamówienia lub zakupu
Całość przedmiotu Zamówienia obejmuje wykonanie następujących elementów:
1.Dokumentacji projektowej, w tym:
•opracowanie projektu wykonawczego,
•zgłoszenie zamiaru wykonania robót,
•uzyskanie zgody Starosty Powiatowego na usunięcie drzew i krzewów,
•opracowanie dokumentacji powykonawczej.
2.Realizacji robót polegających na budowie i przebudowie infrastruktury kolejowej w zakresie:
1)Roboty nawierzchniowe, podtorzowe i drogowe, do których należą:
a)Przebudowa nawierzchni kolejowej:
- wymiana torów i wstawek
- oczyszczenie mechaniczne podsypki
- ścinanie ław torowiska
- podbijanie i regulacja położenia torów
w planie i profilu
- wymiana rozjazdów i skrzyżowania
b)Wzmocnienie podtorza
c)Wymiana nawierzchni na przejściach kolejowych
d)Odbudowa rowów bocznych
e)Odbudowa drenażu wgłębnego
f)Usunięcie drzew, których wiek nie przekracza 10 lat
g)Usunięcie krzewów
h)Rewitalizacja obiektów inżynieryjnych
2)Roboty branży elektroenergetycznej, do których należą:
a)Kompleksowa przebudowa sieci trakcyjnej na odcinku Tarnowskie Góry – Miasteczko Śląskie od km 33,000 do km 40,600.
b)Przebudowa urządzeń oświetlenia zewnętrznego w obrębie posterunku TGA1.
c)Zabudowa urządzeń eor w stacji Tarnowskie Góry w wymienianych rozjazdach Rz nr 6, 7 oraz Rkpd nr 8, 9.
3)Roboty branży automatyki i telekomunikacji, do których należą:
a)Szlak Bytom Radzionków - Nakło Śląskie:
- zabudowa półsamoczynnej blokady liniowej po torach nr 1 i 2 na szlaku,
- dobudowa dodatkowych zorganizowanych przebiegów pociągowych na nastawniach Rk, Rk 1, NS 1,
- demontaż istniejących urządzeń blokady liniowej.
b)Szlak Nakło Śląkie - Tarnowskie Góry
- zabudowa samoczynnej blokady liniowej po torach nr 1 i 2 na szlaku,
- dobudowa dodatkowych zorganizowanych przebiegów pociągowych na nastawni NS,
demontaż istniejących urządzeń blokady liniowej.
c)Stacja Tarnowskie Góry TGA 1- TGE
- wymiana elektrycznych napędów zwrotnicowych wraz z umocowaniami w rozjazdach nr 6, 7, 8ab, 8cd, 22, 24b, 25, 32ab, 32cd, 38, 40, 86, 286, 292, 293, 296, 300, 441, 895, 896, 898, 901, 902, 903, 925, 924, 1002, 1001, 1005, 1006, 1011, 1012,
- wymiana osprzętu klasycznych odcinków torowych izolowanych jednotokowo i izolowanych dwutokowo,
- wymiana urządzeń EON ,
- wymiana na nowe kompletnych sygnalizatorów wraz z podstawami: B, E, F, H, O2, P2, V2, R2, 384, 384N, U2, X2, Y, ISpE, ISpH, IISpH, ISpY, Tm2, Tm21,Tm63, Tm65, Tm663, Tm670, Tm684,
- wymiana elektromagnesów torowych SHP ( w wersji antykradzieżowej).
d)Stacja Kalety
- wymiana sieci kablowej.
Podobno juz mamy nowy tor na calym odcinku :Moze ktos potwierzic ze pojawil sie juz tam wskaznik W27a z 12 ?
Poki co w nowym RJ czas przejazdu bez zmian ale mozliwe ze to sie zmieni.
Bylo tak
Cytat:
S8 Tarnowskie Góry - Katowice * 33767m 67 minut
Tarnowskie Góry - Nakło Śląskie * 3739m 7minut 20-30km/h
Nakło Śląskie- Radzionków * 2738m 9 minut 20-50km/h
Radzionków - Radzionków Rojca * 1814m 5 minut 20-50km/h
Radzionków Rojca - Bytom Północny* 3016m 6 minut 30Km/h
Bytom Północny- Bytom Karb * 2519m 6 minut 30-50 km/h
Bytom Karb - Bytom * 2691m 5 minut 30 km/h
Bytom - Chorzów Stary * 5155m 7 minut 50 /100 km/h
Chorzów Stary - Chorzów Miasto * 3226m 9 minut 30 km/h
Chorzów Miasto - Chorzów Batory * 3084m 5 minut 50 km/h
Chorzów Batory - Katowice * 5785m 9 min 50km/h
a pownno byc tak od nowego RJ -teoretycznie :-> (postoje 30sek)
S8 Tarnowskie Góry - Katowice * 33767m okolo 50 minut
Tarnowskie Góry - Nakło Śląskie * 3739m 4minuty# 20-120km/h zysk 2 minuty
Nakło Śląskie- Radzionków * 2738m 3 minuty# 100-120km/h zysk 6 minut
Radzionków - Radzionków Rojca * 1814m 2 minuty# 100-120km/h zysk 3 minuty
Radzionków Rojca - Bytom Północny* 3016m 3 minuty# 120Km/h zysk 2 minuty
Bytom Północny- Bytom Karb * 2519m 4minuty 60 km/h#(szacowane)zysk 2 minuty
Bytom Karb - Bytom * 2691m 5 minut 30-50 km/h
Bytom - Chorzów Stary * 5155m 7 minut 50 /100 km/h
Chorzów Stary - Chorzów Miasto * 3226m 6 minut 40-60 km/h zysk 3 minuty
Chorzów Miasto - Chorzów Batory * 3084m 5 minut 50 km/h
Chorzów Batory - Katowice * 5785m 9 min 50km/h
#czas jazdy ze startem i hamowaniem z predkosci rozkladowej bez czasu postoju.
JAk widac po pracach obecnie przeprowadzanych mozna skrocic czas jazdy nieliczac postojow o jakies 17-18minut ! remont odicnka TG_BP daje w zaleznosci od typu pociagu zysk 10-14 minut
_________________
Wszystko wygląda fajnie poza ceną przejazdu. Faktycznie, gdyby pociąg jechał z Tarn.Gór do Katowic ok.50 minut, to czas konkurencyjny dla autobusów. Ostatnio jechałem 820 odcinek Bytom Stroszek - Katowice prawie 70minut. W tym stanie w korku(Chorzów)ok. 15 minut. Ale jak wspomniałem na wstępie, cena za przejazd jest koszmarna i nikt nie zapłaci 9,20 za pociąg, przy 4,80 za autobus.
Pisałem do KŚ w sprawie obniżenia cen biletów, to odpisują i to na każde pismo, ale brak konkretnej odpowiedzi, czy będą bilety linowe na tej trasie, kiedy itp.
Zainteresowanie pasażerów na odcinku Tarn.Góry - Bytom - Katowice będzie, ale przy cenie za przejazd 5-6zł.
Byłoby jeszcze większe zainteresowanie, gdyby zrobić coś na wzór tyskiego biletu pomarańczowego. TG-Katowice to typowa trasa aglomeracyjna, gdzie pociągi powinny kursować w takcie co najmniej półgodzinnym. Tymczasem władza uważa, że tysiące pasażerów zamiast pociągami powinno jeździć autami i autobusami miejskimi w koszmarnych warunkach (wiem z autopsji). To jakiś ewenement na skalę chyba europejską. Studenci transportu powinni przyjeżdżać do nas żeby zobaczyć podręcznikowy przykład, jak NIE NALEŻY organizować transportu publicznego.
Czy ktoś z Was orientuje się czy w związku z oddaniem Przewozom Regionalnym trasy z Tarnowskich Gór w kierunku Herb niektóre pociągi Kolei Śląskich relacji (Bielsko Biała) - Czechowice Dziedzice - Oświęcim - Katowice zostaną wydłużone do Tarnowskich Gór? Wtedy nie wszystkie pociągi do Lublińca musiałyby zaczynać bieg w Katowicach.
Żaden pociąg KŚ nie będzie kończył biegu w Tarnowskich Górach. Wszystkie pociagi na linii S8 będa kursować docelowo do Lublińca (tak samo z resztą jest teraz i było wcześniej).
Będą osobówki relacji Oświęcim-Lubliniec, podobnie jak teraz.
Nawet jeśli w rozkładzie był Oświęcim albo Czechowice, to i tak na wyświetlaczu pociągu widniały Katowice. A niech pasażer sobie sam wywróży stacje docelową.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum