Mnie osobiście bardzo cieszy to , że nie wyleci z rozkładu żaden pociąg .
Odnośnie informacji o porozumieniu marszałka z PR to w Żorach jeszcze wiszą kartki z informacją o zawieszeniach . Dziś w Rybniku zapowiadano przez magafony , że pociągi zostają ...
Mnie najbardziej cieszy to , że zostają połączenia na lini 154 Rybnik - Pszczyna ..
Dziś jechałem z Rybnika o 18:31 do Żor połączenie obsługiwane EN57 SPOT bodajże 2043 i na minutę przed odjazdem pociągu z Rybnika do Bielska Białej naliczyłem 32 osoby .. Więc nie można powiedzieć , że pociąg wozi powietrze ! Pociągi na lini Rybnik - Pszczyna są jaknajbardziej potrzebne ..
Na Śląsku dopiero się orientują co oznacza zarządzanie kolejową spółką. Skoro jest to tak proste i tak oczywiste, jaki jest sens zaczynać od najbardziej dochodowej linii? Czas przejąć wszystkie linie i pokazać jak teraz to będzie wspaniale. Na Śląsku niechęć do Pr-ów jest chyba urzędowa, spokojnie jednak, po latach tak jak w przypadku KM-ów przyjdzie otrzeźwienie.
Radni Sejmików Małopolskiego i Śląskiego przyjęli deklarację w sprawie „Strategii dla Rozwoju Polski Południowej w obszarze województw małopolskiego i śląskiego do roku 2020”. Jednym z założeń jest utworzenie wspólnego podmiotu kolejowego: małopolsko-śląskie przewozy regionalne.
W spotkaniu, które odbyło się na Wawelu uczestniczyli marszałkowie Małopolski i Śląska: Marek Sowa i Mirosław Sekuła oraz członkowie zarządu obu województw. Wśród zaproszonych na uroczystą sesję gości byli m.in. Elżbieta Bieńkowska minister rozwoju regionalnego, Władysław Kosiniak-Kamysz, minister pracy i polityki społecznej, prof. Jerzy Buzek, parlamentarzyści woj. małopolskiego i śląskiego.
- Jest to strategia, która powstała oddolnie, w odróżnieniu od innych strategii regionalnych przygotowywanych przez rząd. Prace nad Strategią prowadzone były bardzo szybko, udało się ją przygotować w ciągu zaledwie dwóch lat – zaznacza minister Bieńkowska.
Oba województwa za istotną barierę rozwojową uznają m.in. niedostateczną integrację infrastruktury komunikacyjnej, w tym połączeń kolejowych.
„Z uwagi na postępujący proces metropolizacji przestrzeni europejskiej i rosnące znaczenie polityki miejskiej w politykach rozwoju wśród projektów kluczowych w strategii rozwoju obu województw jest modernizacja linii kolejowej Katowice – Kraków celem uzyskania szybkiego połączenia oraz rozwój kolei aglomeracyjnych. Ten pierwszy projekt pozwoli na infrastrukturalne zintegrowanie przestrzeni województw” – zapisano w Strategii.
Problemem mogą być jednak niewystarczające środki finansowe na wspieranie polityki rozwoju metropolii w ramach przyszłej perspektywy finansowej UE 2014-2020.
Ponadto celem obu województw jest zacieśnianie współpracy organizatorów przewozów oraz kolejowych przewoźników pasażerskich w celu stworzenia optymalnej siatki połączeń, a także rozwój centrów logistycznych, m.in. z wykorzystaniem istniejącej infrastruktury w Sławkowie i Bukownie na potrzeby podmiotów z obydwu regionów.
Wśród szczegółowych projektów, które powinny zostać zrealizowane do 2020 roku są:
modernizacja sieci kolejowej Granica polsko-słowacka – Żywiec – Sucha Beskidzka – Kraków,
modernizacja podkarpackiej linii kolejowej na trasie Bielsko-Biała – Kęty – Andrychów – Wadowice – Kalwaria – Kraków,
budowa połączenia kolejowego Katowice – Tychy – Bieruń – Oświęcim,
bezpośrednie połączenia kolejowe subregionu częstochowskiego z województwem małopolskim,
utworzenie wspólnego podmiotu kolejowego: małopolsko-śląskie przewozy regionalne,
opracowanie koncepcji rozwoju transportu intermodalnego Polski Południowej, w tym powiązanie Euroterminalu Sławków z układem dróg krajowych.
Bardi78, nie przeczę temu że pomysł jest dobry. Po prostu twierdzę że nic wielkiego się nie stanie, jak linie ocaleją to będzie dobrze.W razie jak linie nie zostaną zoptymalizowane to pewnie trzeba będzie się spodziewać degradacji linii (likwidacja mijanek, likwidowanie nastawni, degradacja ze stacji do przystanków osobowych), może będzie jakiś remont żeby przewoźnicy jeździli (tu się tyczy linii Sucha-Żywiec).
Poczekajmy, co z tego w ogóle zostanie wprowadzone w czyn. Strategii wszelakich mam już po dziurki w nosie, zwłaszcza widząc, co tak na prawdę jest robione. Niemniej trzymam kciuki, niech się w końcu coś zmieni na lepsze.
Modernizacja Bielsko - Kraków to jakiś żart? Przecież do moderny to się nadaje odcinek Bielsko - Wadowice, bo na dalszą część nie tak dawno wywalono kupę kasy, i jak się okazało na próżno..
Myślę że KŚ przejmą linie biegnące do Kędzierzyna, PR jeżdżą tam za grubą forsę i UMWŚ to na rękę nie jest a z Opolskim zbytnio dogadywać się w tym wypadku nie trzeba. Zastanawiam się także czy do Opola także pojadą KŚ, jak tak to pewnie z przesiadkę bo województwa po prostu nie chcą się dogadywać. A taboru sporo nie ma a ja na miejscu KŚ wyzbywał bym się składów wagonowych na rzecz SZT/EZT...
Jakie wy tu bzdety wypisujecie , jak na razie to KŚ pełno swoich pociągów będzie wycinać i co niektóre linie chętnie by PR-om oddała , złe zarządzanie przynosi szybki efekt. A czy jeżdżą za grubą forsę , może w efekcie końcowym okazać się że za chudszą forsę.
A to że w Katowicach powywracało się co niektórym w głowach i nie potrafią dogadać się z innymi województwami , to ich problem i Twój Leniwiec , a te Twoje marzenia , czas się obudzić , chyba że dalej wierzysz w te bajki , poprzedniego marszałka.
andrej, najpierw naucz się interpunkcji a potem zacznij się wykłócać. PRfani już w styczniu obiecywali cięcia, potem w lutym a na końcu w kwietniu. Ja jakoś cięć nie widzę, opóźnień także. Jeżeli ponad 20 zł/pockm to dla Ciebie chuda forsa to porównaj to z cenami w przetargu np. na przewozy w kuj-pom. A tak poza tym to mam prawo mieć własne poglądy, idź pan mącić gdzie indziej.
andrej, najpierw naucz się interpunkcji a potem zacznij się wykłócać.
Niestety, ale znacznie więcej błędów jest w Twojej wypowiedzi. Przyganiał kocioł garnkowi...
Cytat:
A tak poza tym to mam prawo mieć własne poglądy, idź pan mącić gdzie indziej.
Eeee...tam poglądy. To są jakieś fobie, zupełnie oderwane od faktów.
Cytat:
Jakie wy tu bzdety wypisujecie , jak na razie to KŚ pełno swoich pociągów będzie wycinać i co niektóre linie chętnie by PR-om oddała , złe zarządzanie przynosi szybki efekt.
Gdy nie dokapitalizowanie przez marszałka KŚ już by padły. PR przejmują kolejną linię. Z korzyścią dla pasażerów pojadą z Katowic do Kielc.
Cytat:
Myślę że KŚ przejmą linie biegnące do Kędzierzyna, PR jeżdżą tam za grubą forsę i UMWŚ to na rękę nie jest a z Opolskim zbytnio dogadywać się w tym wypadku nie trzeba.
A Ja myślę, że o kolei nie masz bladego pojęcia. Ta wypowiedź jest na takim samym poziomie jak zacytowana. Może policzysz ile podatników kosztował ten cyrk zwany KŚ?
Nie do mnie należy obliczanie ile kosztuje cyrk, po prostu myślę że KŚ pojadą tam taniej i lepszym taborem niż ortopedyczny kibel. sheva17, a ty to może na wszystkim się znasz? Wytykasz błędy wszystkim którzy mają inny pogląd na sprawy związane z KŚ niż ty. Jesteś z "Kraków/W-wa/Star-ce" czyli pewnie na co dzień nie korzystasz z ich usług, przyjedź i sprawdź jak się sprawy mają a potem komentuj. Bo czytając same artykuły z RK, kuriera kolejowego i wiadomości na infokolej.pl, nie dowiesz się zbyt wiele, trzeba przyjechać i na własne oczy zobaczyć jak jest. A, i jeszcze jedno, jak nie podobają Ci się moje "fobie" to możesz tego nie czytać, proszę bardzo, droga wolna. Ale wtedy zamiast mi odpowiadać, nie pisz nic.
PS. Panu sheva17 polecam zapoznać się z definicją słowa fobia bo chyba nie wie co to znaczy używając go w poprzednim poście.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum