Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2, 3 ... 19, 20, 21  Następny
Czeski LEO Express wjeżdża na polskie tory
Autor Wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 19-04-2013, 21:59   Czeski LEO Express wjeżdża na polskie tory Odpowiedz z cytatem

Jeszcze w tym roku prywatny przewoźnik kolejowy Leo Express, znany ze skutecznej rywalizacji z Kolejami Czeskimi (CD), może uruchomić pociągi na trasach Warszawa – Poznań oraz Warszawa – Katowice/Kraków tworząc konkurencję dla PKP Intercity i Przewozów Regionalnych. Jak dowiedział się „Rynek Kolejowy”, Dolnośląskie Linie Autobusowe złożyły w imieniu czeskiej spółki wniosek o przydzielenie wyżej wspomnianych tras w nowym rozkładzie jazdy.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/44669/_Czeski_Leo_Express_wjezdza_na%C2%A0polskie_tory_.htm
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 23-04-2013, 14:03    Odpowiedz z cytatem

Leo Express: Wniesiemy zupełnie nowy standard na polskie tory

- Planujemy wnieść na polski rynek zupełnie nowy standard usług - deklaruje Leoš Novotný, właściciel Leo Expressu. Czeski przewoźnik chce konkurować z PKP Intercity i Przewozami Regionalnymi na trasach z Warszawy do Poznania, Katowic oraz Krakowa.

Jak poinformował w piątek "Rynek Kolejowy" jeszcze w tym roku prywatny przewoźnik kolejowy Leo Express, znany ze skutecznej rywalizacji z Kolejami Czeskimi (CD), może uruchomić pociągi na trasach Warszawa – Poznań oraz Warszawa – Katowice/Kraków tworząc konkurencję dla PKP Intercity i Przewozów Regionalnych. Wnioski o przyznanie tras przez PKP PLK zostały złożone juz na najbliższy rozkład jazdy, który zacznie obowiązywać w grudniu tego roku.

Czytaj dalej...

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Nebbud Płeć:Mężczyzna
Zbanowany


Dołączył: 24 Sty 2013

PostWysłany: 23-04-2013, 15:42    Odpowiedz z cytatem

Żadna mi tam nowina i powód do radości.
Ja i tak wolę nasze pociągi EIC/EC wolę zapłacić 130 zł i jechać w dobrych wagonach naszych POLSKICH a nie jakiś czeskich. Domyślam się że to będzie na EZT więc podróż kiblem czeskim czy tramwajem czeskim - dziękuję ale NIE!!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 23-04-2013, 15:55    Odpowiedz z cytatem

Nebbud, nikt Ci nie każe jeździć czeskimi pociągami. Na tym polega konkurencja i wolny rynek, że pasażer ma wybór i sam decyduje, a nie jakiś urzędas w Warszawie, czym i za ile jechać.

Jeśli stać Cię na najdroższe pociągi PKP IC to ciesz się, bo nie wszystkim tak dobrze się powodzi. Mnie też stać, ale wolę pojechać interREGIO, a zaoszczędzone pieniądze zainwestować w dom lub w dziecko, zamiast ładować w beton PKP.

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Pułtuś
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 23-04-2013, 18:28   

Niedawno na dworcu w Krakowie pracownicy wynajęci przez Leo Ekspres liczyli ludzi wysiadajacych i wsiadajacych do wszystkich pociagow TLK/IR/EIC Krakow-Warszawa-Krakow. Widac wynik okazal sie satysfakcjonujacy by uznac interes za przypuszczalnie intratny.
Powrót do góry

winograd Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Maj 2011

PostWysłany: 24-04-2013, 00:20    Odpowiedz z cytatem

Ciekawe, czy stawki PLK za dostęp do torów też im się spodobają Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sabatnik Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 31 Paź 2010
Skąd: krakowskie

PostWysłany: 24-04-2013, 13:41    Odpowiedz z cytatem

Polskich przewoźników mi nie żal, ale uważam, że to co robią w Czechach "prywaciarze" jest nie fair. Jeżdżą sobie tylko po tych najlepszych liniach a co z resztą? Tu wychodzi, jak bardzo "opłacalne" jest bezmyślne otwieranie rynku i zrzucanie wszystkiego na samorządy. Szybko czeskie koleje zniżą się do polskich stosując taki model...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

szymon83 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 03 Wrz 2006
Skąd: Zabrze

PostWysłany: 24-04-2013, 15:04    Odpowiedz z cytatem

sabatnik napisał/a:
(...) uważam, że to co robią w Czechach "prywaciarze" jest nie fair. Jeżdżą sobie tylko po tych najlepszych liniach a co z resztą?

Z tego co wiem Viamont w Czechach jeździ już dobre kilka lat na trasach lokalnych.

Nebbud napisał/a:
Domyślam się że to będzie na EZT więc podróż kiblem czeskim czy tramwajem czeskim - dziękuję ale NIE!!!

Masz jakieś przecieki od spółki Leo Express, wiesz coś z czeskich forów internetowych? Widziałeś w ogóle tabor jakim dysponuje LE? Od tego proponuję na przyszłość zacząć dyskusję...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

dddbb
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 25-04-2013, 06:22   

Cytat:
Polskich przewoźników mi nie żal, ale uważam, że to co robią w Czechach "prywaciarze" jest nie fair. Jeżdżą sobie tylko po tych najlepszych liniach

A u nas inaczej? Przecież wiadomo, że linie z Warszawy są największą żyłą złota. Nie ma szans, by tacy przewoźnicy - przynajmniej w początkowym etapie - zagłębiali się w Polskę.
Powrót do góry

danio Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Lip 2007

PostWysłany: 25-04-2013, 06:31    Odpowiedz z cytatem

Przecież arriva już jeździ na kuj-pom. To nie jest pierwszy prywaciarz w PL
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dddbb
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 25-04-2013, 06:45   

Miałem oczywiście na myśli kursowanie bez dotacji.
Powrót do góry

sabatnik Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 31 Paź 2010
Skąd: krakowskie

PostWysłany: 25-04-2013, 13:45    Odpowiedz z cytatem

Chodzi mi o to, że zupełnie wolny rynek, bez żadnych regulacji na kolei, nie jest tak na prawdę dobry dla pasażera. Główne linie oblegane a lokalne likwidowane. W przypadku jednego operatora, zysk może współfinansować straty na mniej uczęszczanych liniach. Łatwiej też o skomunikowania, atrakcyjną taryfę i in. Ile już mamy w Polsce spółek i jaki jest stosunek korzyści do strat? Ogromne znaczenie ma też oczywiście stan infrastruktury.
Mogę się oczywiście mylić, ale nie można wszędzie stosować tej samej miary.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 25-04-2013, 18:58    Odpowiedz z cytatem

sabatnik, połączenia regionalne (dotowane przez samorządy) nie mają nic wspólnego z wolnym rynkiem ani z konkurencją na kolei. Rozmawiamy o połączeniach dalekobieżnych komercyjnych. Trudno oczekiwać od przewoźnika, który jeździ bez dotacji, aby obsługiwał mniej frekwencyjne linie. Od tego jest PKP Intercity, które otrzymuje rządowe dotacje do TLK.

Przewozy Regionalne swoimi komercyjnymi IR/RE jeżdżą tam gdzie widzą w tym interes i podobnie zachowa się każdy inny przewoźnik jeżdżący bez dotacji. Trudno mieć o to pretensje do spółki prawa handlowego, która z założenia jest nastawiona na zysk, a nie na generowanie strat.

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Pawel_15 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lut 2010
Skąd: Pokuć

PostWysłany: 25-04-2013, 21:07    Odpowiedz z cytatem

Zmieńcie temat bo jego tytuł sugeruje jakoby Leo wbijał do nas za kilka dni i miał od 1 maja startować z przewozami. Oni dopiero planuję i przymierzają się do wkroczenia na ten dziadowski rynek.

_________________
Pokuccy kopciarze - łączcie się !
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 26-04-2013, 12:10    Odpowiedz z cytatem

Nowak: Cieszę się z konkurencji na polskich torach

Sławomir Nowak wyraził zadowolenie z zapowiedzi czeskiego przewoźnika Leo Express co do uruchomienia swoich połączeń z Warszawy do Krakowa i Poznania. Jego zdaniem podniesie to jakość świadczonych usług przez przewoźnika narodowego PKP Intercity.

Więcej TUTAJ

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 21 Idź do strony 1, 2, 3 ... 19, 20, 21  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl