Wytlumaczcie mi pewna rzecz. Chca likwidowac linie, polaczenia, itp. Ale czemu do tej pory nie potrafia nic zrobic z torami, ktore od lat nie sa wykorzystane (a miedzy szynami rosna krzewy i/lub wysokie drzewa).
Dlaczego lepiej oferowac drogie polaczenia, a jednoczesnie nabijac kase innym firmow przewozowym?
Zawieszanie linii kolejowych na Śląsku znacznie ograniczone.
Decyzje w sprawie zawieszania linii poddano dyskusji z udziałem przewoźników, samorządów oraz środowisk gospodarczych. W trakcie rozmów PKP Polskie Linie Kolejowe otrzymały szereg deklaracji natury gospodarczej, zgłoszenia do rocznego rozkładu jazdy oraz nowe obietnice inwestycji samorządowych, których rezultatem ma być zwiększenie ruchu kolejowego. W rezultacie tych zapowiedzi ograniczono pierwotne plany i zdecydowano o utrzymaniu ruchu na 49 odcinkach w całym kraju.
(...) natomiast czasowo zostaną wyłączone odcinki Sucha Beskidzka - Żywiec (35km), Bielsko Biała - Skoczów (22 km) i Goleszów - Cieszyn (11km).
Na stronie pkp.pl jest już znany rozkład pociągów Katowice - Sędziszów... odjazdy z Katowic: 6:16 7:37, 11:44, 16:10 i 18:52. W stronę Katowic dla drugiego pociągu postój 23 min w Wolbromiu. Jednym słowem.. wielki żal
Wysłany: 25-04-2013, 13:55 PKP PLK zwija i uruchamia połączenia kolejowe
PKP PLK zwija tory w woj. śląskim, ale też uruchamia. Tutaj znalazłem ciekawe slajdy. To metryczki połączeń do likwidacji i tych, które zostały ponownie uruchomione Zobaczcie tutaj
PLK wyłączą na Śląsku z eksploatacji 110 km linii kolejowych
Zarządca kolejowej infrastruktury, spółka PKP Polskie Linii Kolejowe, zmienił wcześniejsze plany wyłączenia z eksploatacji dziesięciu odcinków linii kolejowych w woj. śląskim. Ruch nie będzie utrzymywany na sześciu wytypowanych liniach, w sumie na 110 km.
Jak poinformował PAP w czwartek Robert Kuczyński z PKP PLK, ruch nie będzie ograniczany na liczących łącznie ok. 60 km odcinkach linii Borowiany-Fosowskie (22 km), Borowiany-Krupski Młyn (2km), Tarnowskie Góry-Borowiany (21 km) oraz Siewierz-Zawiercie (15 km).
Korekta planów spółki wynika m.in. ze zgłoszeń przewoźników, samorządów i przedsiębiorców. PLK nie wykluczają, że ponownie zaproponują wyłączenie przywróconych odcinków, jeśli ruch na nich będzie mniejszy niż deklarowany.
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami zarządcy infrastruktury, od wprowadzenia nowego rozkładu jazdy w grudniu tego roku czasowo wyłączone mają zostać odcinki Sucha Beskidzka-Żywiec (35km), Chorzów Stary-Kopalnia Julian (9 km), Racibórz Markowice-Syrynia (15 km), Syrynia-Olza (6 km), Bielsko Biała-Skoczów (22 km) i Goleszów-Cieszyn (11km). Ich łączna długość to ok. 110 km.
Pierwotnie PLK proponowały również wyłączenie biegnącej w większości przez woj. małopolskie linii Wadowice-Bielsko-Biała (41 km), ruch jednak ma zostać tam zachowany.
W obliczu sytuacji w Kolejach Śląskich, obawiam się, czy do Cieszyna utrzymają choć to, co jeździ teraz, a o reaktywacji Bielsko-Cieszyn można chyba powoli zapominać. Dla IC Wisła wydaje się być nieatrakcyjna ale nawet jeśli zechcą, mogą przecież jechać trasą jak osobowe. Szkoda, miałem jednak nadzieję na pociągi Bielsko-Cieszyn. Z kolei doniesienia prasowe dają nadzieję na remont Rybnik-Chałupki a w perspektywie wznowienie ruchu.
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 27-04-2013, 07:54
Władze wojewodzkie wcale nie walczyły o trasę BB - Cieszyn, czy Żywiec - Sucha B. Generalnie w ogóle milczały (jako chyba jedyne w PL) po ogłoszeniu listy cięć przez PLK. Wszak linia z Katowic do Wisly istnieje, co ich obchodzą boczne linie... Przykre.
Po 8 czerwca będzie ciekawie, mam tylko nadzieję że po zmianie rozkładu w grudniu, stykówki do Opola, Koluszek, Kielc etc. zostaną dalej w rękach PR-ów, bo jak nie to się okaże że nie będzie żadnych stykówek albo raz na 6 godzin...gdyby przeszły pod KŚ które tną na maksa.
Polityka ogranicza rozwój infrastruktury pogranicza śląsko-małopolskiego.
Pomimo widocznego zapotrzebowania na połączenia kolejowe w osi Śląsk – Podhale, wciąż rozgranicza się odpowiedzialność za ich organizację. Konieczna jest poprawa stanu infrastruktury kolejowej na pograniczu województwa śląskiego i małopolskiego, ale nie widać obustronnej woli dokonania tego, czy późniejszej organizacji połączeń. Jakiekolwiek starania coraz częściej rozbijają się o politykę.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum