Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
PKP PLK administracją stoi
Autor Wiadomość

mietekzuqwertyl Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 23 Mar 2013

PostWysłany: 23-05-2013, 18:54   PKP PLK administracją stoi Odpowiedz z cytatem

Ja zaczynam:
Cytat:
Na posiedzeniu w dniu 21 maja 2013 r. Zarząd postanowił:
1. Wyznaczyć z dniem 21 maja 2013 r. p. Tomasza Borkowskiego na stanowisko dyrektora Biura Infrastruktury Pasażerskiej Centrali Spółki.
2. Wyznaczyć z dniem 21 maja 2013 r. p. Pawła Śledziejowskiego na stanowisko zastępcy dyrektora Biura Infrastruktury Pasażerskiej Centrali Spółki.
3. Wyznaczyć od dnia 01 czerwca 2013 r. do dnia 31 sierpnia 2013 r. p. Marcina Zachariasza na stanowisko dyrektora Biura Kontrolingu Inwestycyjnego Centrali Spółki.
Do głównych zadań Biura Infrastruktury Pasażerskiej należeć będzie m. in. kompleksowa – gwarantująca spójność techniczną i estetyczną - organizacja i zarządzanie infrastrukturą pasażerką (perony z małą architekturą, systemy informacji, rozkłady jazdy internetowe i plakatowe, tablice informacyjne i oznakowania etc.).
Pełen zakres działalności opisuje uchwała Zarządu Spółki nr 419/2013, dostępna w bazie wewnętrznych aktów prawnych.

Czy powstanie biuro infrastruktury towarowej?Razz
Czy pod to biuro przejdzie zarządzanie megafonami (megafony mają być od rozkładu 2013/14 własnością PLK)? Co z biurem dróg kolejowych, automatyki, energetyki i eksploatacji? Przecież wszyscy siedzą w peronach...
Niestety nie mogę wrzucić majowego infratora ale powstała tam rubryka żeby pracownicy wiedzieli kto za co odpowiada na górze i kto kogo ma prawo opierniczyć ;p
Cytat:
Nowe biura Zmienia się struktura organizacyjna naszej firmy, m.in. w zakresie finansów, inwestycji, komunikacji, HR, strategii i planowania. Cel: efektywniejsze wykorzystywanie środków unijnych na inwestycje, poprawa bezpieczeństwa na sieci i sprawniejsze prowadzenie po niej ruchu. Poniżej prezentujemy informacje o czterech nowych biurach z obszaru finansowego i inwestycyjnego.
Biuro Kontrolingu Inwestycyjnego
Dyrektor biura: Urszula Juźwiak.
Doświadczenie zawodowe: 17 lat pracy w służbach ekonomiczno-finansowych w strukturach PKP i PLK, od stycznia 2010 r. do marca 2013 r. zastępca dyrektora Centrum Realizacji Inwestycji ds. ekonomiczno-finansowych.
Czym będzie zajmować się biuro:
 plan działalności inwestycyjnej PLK, w tym obszar zakupów gotowych dóbr inwestycyjnych oraz wartości niematerialnych i prawnych;  ocena projektów inwestycyjnych pod kątem ekonomicznym i finansowym;  weryfikacja wniosków o płatność dla projektów finansowanych z dotacji budżetowej, Funduszu Kolejowego;  nadzór nad finansowym prowadzeniem umów w ramach Regionalnych Programów Operacyjnych;  uzgadnianie umów inwestycyjnych.
Cele do osiągnięcia:
 poprawienie jakości dokumentów, mających wpływ na pozyskiwanie środków zewnętrznych będących w obszarze działania biura;  zmiana systemu zarządzania danymi z obszaru inwestycji w spółce;  stworzenie zespołu o wysokich kompetencjach w zakresie oceny efektywności projektów inwestycyjnych, co pozwoli na efektywne wykorzystanie środków spółki.
Biuro Kontrolingu Operacyjnego
Biuro powstało na bazie Biura Analiz Ekonomicznych.
Dyrektor biura: Hanna Izdebska.
Doświadczenie zawodowe: w PKP zatrudniona od 1985 r. w służbach ekonomiczno- finansowych, od naczelnika wydziału rachunkowości po zastępcę dyrektora Biura Rachunkowości Centrali spółki. Ostatnie 7 lat – dyrektor Biura Planowania I Analiz Ekonomicznych, a od 19 marca br. dyrektor Biura Kontrolingu
Operacyjnego. Czym będzie zajmować się biuro:
 planowanie budżetu działalności spółki;  monitorowanie, raportowanie z wykonania planu do organów korporacyjnych spółki;  nadzór właścicielski nad spółkami, w których PKP PLK posiadają udziały;  obsługa umów z ministrem właściwym ds. transportu w zakresie rozliczenia środków publicznych, m.in. z Funduszu Kolejowego i dotacji na utrzymanie i remonty infrastruktury kolejowej;  sporządzanie kalkulacji kosztów stanowiących bazę do wyznaczenia opłat za korzystanie przewoźników z infrastruktury kolejowej;  planowanie i zarządzanie środkami finansowymi Pomocy Technicznej POIiŚ.
Cele do osiągnięcia:
 racjonalizacja kosztów funkcjonowania spółki;  optymalizacja wyników finansowych spółki;  pełna absorbcja środków publicznych;  optymalizacja procesów.
Biuro Monitoringu i Wsparcia Eksperckiego
Dyrektor biura: Michał Federowski.
Doświadczenie zawodowe: absolwent SGH w Warszawie (kierunki: zarządzanie, Unia Europejska), tytuł MBA w Wyższej Szkole Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona Koźmińskiego. Menadżer z 9-letnim doświadczeniem na stanowiskach kierowniczych. Ostatnie 4,5 roku w PL.2012 Sp. o.o. na stanowisku dyrektor ds. zakupów i administracji.
Czym będzie zajmować się biuro:
 obsługa projektów unijnych;  organizacja i koordynacja wsparcia eksperckiego dla zespołów realizujących zadania inwestycyjne;  monitoring dokumentów związanych z przygotowaniem i realizacją inwestycji;  monitoring terenowy inwestycji;  organizacja pracy Komitetu Inwestycyjnego.
Cele do osiągnięcia:
1. Poprawa efektywności inwestycji infrastrukturalnych realizowanych w spółce poprzez:  rozwój systemu wizyt terenowych monitorujących inwestycje,  monitorowanie dokumentów na etapie przygotowania i realizacji inwestycji;  zapewnienie wsparcia ekspertów zewnętrznych dla zespołów projektowych,
m.in. w rozwiązywaniu sporów z wykonawcami, rozstrzyganiu problemów technicznych, formalno-prawnych i związanych z kwestią kwalifikowalności wydatków;  usprawnienie i przyspieszenie pozyskiwanie środków unijnych w finansowaniu zadań inwestycyjnych w ramach programów UE;  usprawnienie pracy Komitetu Inwestycyjnego.
2. Zwiększenie wykorzystania funduszy UE w finansowaniu zadań inwestycyjnych popr zez optymalizację procesu obsługi projektów unijnych.
Biuro Zarządzania Projektami (PMO)
Dyrektor biura: Michał Olszewski.
Doświadczenie zawodowe: absolwent kierunku zarządzanie i marketing na SGH. Od wielu lat zajmuje się praktycznie i teoretycznie tematyką zarządzania projektami oraz portfelami projektów – ze szczególnym uwzględnieniem praktycznego wykorzystania w tej dziedzinie narzędzi informatycznych oraz skutecznego wdrażania rozwiązań w dużych organizacjach. Posiada tytuł PMPŸ Project Manager Professional organizacji PMIŸ. Zdobył szerokie doświadczenia dotyczące praktycznego powiązania aplikacji i systemów IT
z potrzebami biznesu. Ma 10-letnie doświadczenie w zarządzaniu projektami i zagadnieniami PMO w przedsiębiorstwach z sektora IT, finansowego i telekomunikacyjnego oraz w ramach przygotowań Polski do EURO 2012.
Czym będzie zajmować się biuro:
 zarządzanie metodyczne procesem inwestycyjnym, zapewniające podniesienie jakości właściwego kluczowych elementów zarządzania inwestycją, tj: wiarygodnych terminów realizacji, harmonogramów projektowych, precyzyjnego zakresu prac, a także budżetu i niezbędnych do ich realizacji zasobów;  kompleksowe raportowanie inwestycji w spółce i koordynacja procesu zarządzania ryzykiem;  odpowiedzialność za właściwy przepływ wiarygodnych informacji projektowych pomiędzy poszczególnymi zespołami z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi IT.
Cele do osiągnięcia:
 najważniejszy cel: poprawa efektywności realizacji inwestycji infrastrukturalnych spółki;  optymalne działanie procesów raportowania inwestycji – wiarygodność, rzetelność;  zbudowanie systemu wczesnego ostrzegania i reagowania na ryzyka inwestycyjne;  stworzenie wydajnego i rzetelnego systemu IT/EPM – wspierającego zarząd i zespoły projektowe.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Grad Płeć:Mężczyzna
Zbanowany


Dołączył: 15 Lis 2005

PostWysłany: 23-05-2013, 20:30    Odpowiedz z cytatem

Ci dwaj: Federowski & Olszewski, to typowi „ludzie rekomendowani przez młodzieżówkę PO” za przyzwoleniem prezesa Karnowskiego zgodnie z oczekiwaniem (niestety nadal) ministra S. Nowaka.
Jest jednak zauważalna zmiana w obsadzaniu stanowisk menadżerskich. Teraz kiedy „uczeni – tymczasowi goście PKP” wiedzą jaki może ich wkrótce spotkać los, zaczynają dzielić się posadami z pekapiarzami po połowie. Z tym, że „(niedo)uczeni” wybierają dla siebie stanowiska, które dotychczas nie istniały. Chodzi o stanowiska z kategorii dyrektorów ds. zbędnych. Tym bardziej wybierają te nowotworzone dla nich na podstawie wcześniej przedłożonego prezesowi (następnie „HR”) życiorysu zawodowego. Powód: nie znają się na niczym co by przydało się Polskiej Kolei. To i tak lepiej niż kilka miesięcy temu, kiedy wyrzucano z pracy w biurach kolejarzy a na ich miejsce zatrudniano teoretyków. Oczywiście nie sugerujcie się ich dotychczas angielsko brzmiącymi nazwami stanowisk mającymi w nazwie wyraz manager. Takie stanowisko coraz częściej pracodawca wpisuje do aneksu umowy, żeby pozyskać tolerancję pracownika na wyzysk (np. praca w godz. 8-16, a w rzeczywistości 8-21). Potem taki szczurek, który rozwoził faktury kontrahentom zatrudniany jest na kolei i też wyzyskuje następnych, bo ciągle mu mało, chce dostać więcej premii na spłatę kredytu hipotecznego.
Kiedyś żartowano, że jeśli dyrektoryzacja (nie mylić z restrukturyzacją i biurokracją) będzie na kolei kontynuowana, to utworzone zostaną stanowiska dyrektorów ds. peronów. Jesteśmy już bardzo blisko.
I nie podejrzewajcie mnie o stronniczość polityczną. Zapewne następny będzie rządził PiS (mam nadzieję, że bez PSL) i cóż z tego jeśli PiS nie umie zwalniać z pracy zbędnych dyrektorów i naczelników. A ograniczy się tylko do zrobienia miejsca swoim krewnym i szwagrom. Dlatego nie pójdę na wybory parlamentarne, pomimo tego, że chciałbym aby raz na zawsze odsunięto od władzy ludzi z postkomunistycznego PSL a także z burżujskiej PO.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl