Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 19, 20, 21  Następny
Czeski LEO Express wjeżdża na polskie tory
Autor Wiadomość

leslaw Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 15 Gru 2012
Skąd: Tychy

PostWysłany: 15-06-2013, 21:10    Odpowiedz z cytatem

My tu gadu gadu a wy zapominacie cały czas o 16,5 mln zł stracie LEO Expres (uzyskana przez stratę na biletach i przewozach), na linii Ostrava Praha. Wg mnie LEO chce wejść do Polski nie dlatego by zrealizować jakieś dogłębne marzenie o komfortowej obsłudze pasażerów, nie o to tu chodzi, jest po prostu do tego zmuszony by odrobić czeską stratę, a że w Polsce nie ma konkurencji najprawdopodobniej sporo zarobi, doradcy spółki pewnie zalecili ekspansję na Polskę, pewnie ceny też dużo nie będą niższe od Intercity no może np. za odc. Katowice Warszawa w Intercity kosztuje ok. 127 zł za Expres, w LEO może zapłacimy 110 zł, nie spodziewajcie się wielkich różnic w cenie. LEO to firma prywatna, ona musi po prostu zarobić. Very Happy
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pawcio1978 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 20 Wrz 2012

PostWysłany: 15-06-2013, 22:19    Odpowiedz z cytatem

Zgoda. Kazdy chce zarobic. Jednak wysokie ceny, likwidacja polaczen, brak skomunikowania polaczen, itp. nie przyniesie korzysci. A klient potrafi szukac i liczyc.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 15-06-2013, 22:48    Odpowiedz z cytatem

sheva17 napisał/a:
Podniesie się prędkość minimalną na CMK pod Pendolino i po sprawie.

Czyżby? Pasażer niebiznesowy w naszym ubożejącym społeczeństwie patrzy przede wszystkim na cenę. Czas przejazdu i komfort to sprawa drugorzędna. Świadczy o tym sukces jaki odniosły pociągi interREGIO. Tak więc czy Pendolino pokona przykładową trasę w 2,5h a LEO Express w 3h, nie będzie miało żadnego znaczenia, bo pasażer wybierze tańszy pociąg, a nie szybszy.

Składy Pendolino tylko w początkowym okresie mogą liczyć na w miarę dobrą frekwencję, przy założeniu, że ceny biletów będą na poziomie obecnych EIC (a z pewnością będą wyższe, bo trzeba będzie spłacać kredyt zaciągnięty na zakup tych składów). Z dwóch powodów: nachalna prorządowa propaganda sukcesu w mainstreamowych mediach (rządowi Tuska wreszcie coś się udało) tak jak to było z Dreamlinerami LOT-u oraz zwykła ciekawość (każdy z nas choć raz będzie chciał się przejechać tym "cackiem"). Potem będzie tak jak w Czechach, gdzie Pendolino okazało się marketingową klapą. Podobnie zresztą jest na Ukrainie, gdzie szybka kolej (składy Hyundaia) okazała się totalnym niewypałem ze względu na bardzo drogie bilety. Ukraińcy olali szybkie Hyundaie (koleje ukraińskie zakupiły 10 składów) i tak samo Polacy oleją Pendolino.

Obawiam się, że PKP IC pójdzie niestety drogą kolei ukraińskich. Otóż na Ukrainie na najbardziej popularnych i obleganych liniach uruchomiono szybkie ale koszmarnie drogie pociągi IC obsługiwane składami Hyundaia, likwidując jednocześnie tańsze połączenia pospieszne dzienne i nocne. W ten sposób koleje ukraińskie chciały zmusić pasażerów do korzystania z Hyundaiów. Ale Ukraińcy nie dali się doić i po bojkocie oraz po społecznych protestach (na dworcach i pod siedzibami władz) władze kolejowe były zmuszone przywrócić część zlikwidowanych tańszych połączeń. Ale w odwecie zmieniono trasy i godziny odjazdów tak, aby jak najbardziej uprzykrzyć życie tym, którzy nie chcą jeździć Hyundaiami.

Stawiam 100 dolarów, że w Polsce będzie dokładnie tak samo! Rząd i PKP już przebąkiwali o monopolu Pendolino na trasie Gdynia - Warszawa - CMK - Kraków/Katowice. No chyba, że pojawi się konkurencja, która utrze nosa cwaniakom z PKP IC i PKP PLK, czego sobie i Wam życzę.

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

pawcio1978 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 20 Wrz 2012

PostWysłany: 15-06-2013, 23:28    Odpowiedz z cytatem

@Victoria: niestety, ale jeszcze bardzo dlugo PKP bedzie miec monopol na torach.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 16-06-2013, 01:53    Odpowiedz z cytatem

sheva17 napisał/a:
Nie mają taboru, licencji, tylko marzenia, że od grudnia będą jeździć. OLT jak widać nikogo nic nie nauczyło...

Nie widzę związku. Marcin Plichta (słup razwiedki) zbudował OLT Express na finansowej piramidzie Amber Gold, przy czynnym wsparciu polityków Platformy Obywatelskiej. Novotnego z Plichtą łączy tylko młody wiek - są rówieśnikami.

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 22-06-2013, 14:51    Odpowiedz z cytatem

Wyjazd sponsorowany a LEO blokowany:

http://inforail.pl/text.php?id=56674

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 22-06-2013, 16:57    Odpowiedz z cytatem

W Europie Zachodniej premier czy ministrowie zachwalają swoje firmy a my się dziwimy, że PKP IC chce tworzyć dobry klimat wokół Pendolino. Bez mediów nie jest to możliwe.


Cytat:
Nie widzę związku. Marcin Plichta (słup razwiedki) zbudował OLT Express na finansowej piramidzie Amber Gold, przy czynnym wsparciu polityków Platformy Obywatelskiej. Novotnego z Plichtą łączy tylko młody wiek - są rówieśnikami.


Łączy niestety bardzo wiele, podobnie jak z KŚ. Poczytaj sobie o starcie Leo w Czechach, to była katastrofa. Leo nie ma ani taboru ani własnej licencji, dobre chęci przy naginaniu prawa to słaba rekomendacja. Francuzi np. świetnie potrafią bronić własnego rynku i własnych firm, a my bardzo chętnie chcemy oddać najbardziej dochodowe linie w kraju, bo kilku forumowiczów akurat PKP IC nie lubi. Też za tą spółką nie przepadam, ale gdy chodzi o interes gospodarczy kraju i miejsca pracy osobiste urazy i fobie trzeba odłożyć na bok. Leo Express ponadto z roku na rok przynosi straty, za długo taka firma nie pociągnie, podobnie było z OLT....

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

szymkalisz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Cze 2010

PostWysłany: 23-06-2013, 20:05    Odpowiedz z cytatem

Jak już tak nie lubisz innych nacji, które chcą zrobić porządek na polskich torach (i tak wróżysz temu klęskę) to weź się zgódź!

Zobacz, same z tego plusy!

Ileś kasy Czesi zostawią. A to opłaty za dostęp do infrastruktury, a to dodatkowe miejsca pracy (nawet tymczasowe). Wszystkie pozwolenia to też jest ileś pieniędzy.

A jak będą generować straty... będziesz się cieszyć. Bo zapłacić będą musieli, ale znienawidzeni Czesi będą w plecy. Same korzyści, co nie? Nie dość, że u nas jakaś wymierna korzyść (choć chwilowa), to jeszcze południowi sąsiedzi tracą! Tylko się cieszyć.

Pójdźmy dalej...

Jeśli dzięki Leo Express na trasach, które ma obsługiwać przybędzie choćby 100 pasażerów dziennie to po zaprzestaniu świadczenia usług przez czeskiego przewoźnika, zdezorientowani pasażerowie (a przynajmniej jakaś ich część) pójdzie na dworzec, dopiero tam się dowie, że nie ma już Leo i wybierze przewoźnika narodowego. Z bólem serca, ale wybierze. I może akurat część z tej cząstki trafi na ładny wagon. I stwierdzi, że nie jest źle i że może warto wybrać PKP lub PR. A to, że się następnym razem sparzy... no cóż... bywa.

Tyle lat mieli Polacy na udowodnienie, że mogą wprowadzić nową jakość na kolei. Najbardziej to wyszło Przewozom (RE), ale to i tak nie jest to. Nie możemy dalej spoglądać się nieufnie, bo okazał się skandalem szwindel z OLT (prowadzonym przez Polaka, a nie Niemca, Czecha, Francuza, Rosjanina - sic!).

Zresztą... Co polskiego będzie w segmencie InterCity Premium? Składy nie są produkowane przez polską firmę.

Tak trochę jak pies ogrodnika. Sam się nie weźmie za porządek, ale innemu porządku zrobić nie da.

Jeśli Leo Express wszedłby na te relacje to najszybciej ucierpią dotowane przez Państwo TLK. Byłoby to śmieszne, że inni przewoźnicy zarabiają na trasach, gdzie PIC traci i domaga się dopłat. Mówienie w tym momencie o ogólnym zbilansowaniu kosztów uruchamiania pociągów przez PIC nie jest tu na miejscu - plany ramowe zakładają dotowanie pociągów jeżdżących na konkretnych trasach, a nie jako całościowe po Polsce.

To takie polskie... żalić się, że Mniejszość Niemiecka ma jednego posła w sejmie, ale jednocześnie krzyczeć, że Polacy mają mieć więcej przywilejów na Litwie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 24-06-2013, 21:46    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Jak już tak nie lubisz innych nacji, które chcą zrobić porządek na polskich torach (i tak wróżysz temu klęskę) to weź się zgódź!


Inne nacje lubię, nie jestem szowinistą, ale w gospodarce cenię patriotyzm.


Cytat:
Ileś kasy Czesi zostawią. A to opłaty za dostęp do infrastruktury, a to dodatkowe miejsca pracy (nawet tymczasowe). Wszystkie pozwolenia to też jest ileś pieniędzy.


Oni zatrudnią inni zwolnią. Żadnych korzyści nie ma, a zyski trafią do Czech, a nie zostaną w kraju. To ta korzyść?


Cytat:
A jak będą generować straty... będziesz się cieszyć. Bo zapłacić będą musieli, ale znienawidzeni Czesi będą w plecy. Same korzyści, co nie? Nie dość, że u nas jakaś wymierna korzyść (choć chwilowa), to jeszcze południowi sąsiedzi tracą! Tylko się cieszyć.


Bo wtedy straty będą generować też i inni przewoźnicy. Nie będzie z czego się cieszyć, rynek nie jest z gumy.


Cytat:
Jeśli dzięki Leo Express na trasach, które ma obsługiwać przybędzie choćby 100 pasażerów dziennie to po zaprzestaniu świadczenia usług przez czeskiego przewoźnika, zdezorientowani pasażerowie (a przynajmniej jakaś ich część) pójdzie na dworzec, dopiero tam się dowie, że nie ma już Leo i wybierze przewoźnika narodowego.


Jasne i zamiast 10 zł zapłacą cenę rynkową...Dlaczego Leo nie chce wejść na te trasy gdzie kolej przegrywa z busami? Tam to byłaby wartość dodana dla pasażerów.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kruk17 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Sie 2010
Skąd: Konin

PostWysłany: 24-06-2013, 22:05    Odpowiedz z cytatem

sheva17, Nieważne czy spółka padnie, czy nie. Jeśli zaproponują konkurencyjne ceny na początku to PIC będzie musiał zrobić coś by spowrotem sprowadzić swych pasażerów. Niech no ten bilet z Wawy do Kraka kosztuje 100 zł i przy akceptowanych zniżkach wszyscy pojadą Leo. A wystarczy, że Leo zyska zaufanie pasażerów i dobrą opinię, to nie dość, że te długi im się zwrócą, to bezpiecznie będą mogli dokupować tabor. Muszą spróbować zaistnieć na rynku najpierw na tych ważnych liniach, co może zaowocować później na wjazd na te nielubiane przez PICuś trasy. Bez ryzyka nie ma zabawy Rolling Eyes
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 26-06-2013, 01:41    Odpowiedz z cytatem

O Leo Express w najnowszym odcinku Kolejwizji (od 18,5 minuty)


_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 26-06-2013, 19:21    Odpowiedz z cytatem

I po Leo Expressie

Jak udało się ustalić „Rynkowi Kolejowemu”, wczoraj PKP Polskie Linie Kolejowe przekazał konsorcjum Leo Expressu i Dolnośląskich Linii Autobusowych ostateczną decyzję o odrzuceniu wniosków o przydzielenie tras pociągów. W związku z tym pociągi czeskiego przewoźnika na pewno nie wjadą w tym roku na polskie tory.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/46193/I_po_Leo_Expressie.htm

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 27-06-2013, 15:56    Odpowiedz z cytatem

Dolnośląskie Linie Autobusowe nadal chcą uruchomić kolejowe przewozy pasażerskie wspólnie z czeskim Leo Expressem. Odrzucenie przez PKP PLK wniosku spółki o przyznanie tras w nowym rozkładzie przeanalizują teraz prawnicy obu przewoźników.

Więcej:
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/14679/DLA-nie-rezygnujemy-z-wejscia-na-rynek.html

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

kruk17 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Sie 2010
Skąd: Konin

PostWysłany: 27-06-2013, 20:11    Odpowiedz z cytatem

Oczywiście jak zwykle PLK'a odrzuciła wniosek o rozkład dla Leo... na linię Wa-wa - Poznan(jako pierwszy!). Z takim podejściem PLK'i nikt nie będzie korzystał z pociągów na linii E20 jeśli chodzi o miasta po drodze. Wygaszanie popytu jednym okresleniem Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Virakocha
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 27-06-2013, 21:22   

Cytat:
Oczywiście jak zwykle PLK'a odrzuciła wniosek o rozkład dla Leo...

Mogą się starać na indywidualny rozkład jazdy. Smile
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 7 z 21 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 19, 20, 21  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl