Też uważam, że puszczanie szynobusów bezpośrednich z Kudowy do Wrocławia (gdzie większość trasy jest zelektryfikowana i o większych potokach pasażerskich niż na mały szynobus) to zły pomysł. Wystarczyłby EN57 do Kłodzka Głównego i tam skomunikowanie z SA do Kudowy. Analogiczna sytuacja dotyczy oczywiście także linii zgorzeleckiej. Później pojawiają się pretensje, że szynobus jedzie przeładowany na większości trasy. Polacy boją się przesiadek (to fakt), ale dlatego, że u nas skomunikowania nigdy nie były (prawie) bezwarunkowo dotrzymywane. Nie zmienia to jednak faktu, że Polacy muszą przyzwyczaić się do przesiadek, aby kolej jako tako funkcjonowała - w czym oczywiście duża rola przewoźników kolejowych i organizatora przewozów, którzy powinni wreszcie zintegrować cały system połączeń kolejowych (a także autobusowych - ale to już jest śpiew daleeekiej przyszłości), zamiast puszczać bezpośredni szynobus do każdej przysłowiowej "wioski".
Szynobusów wciąż jest mało, lepiej byłoby je wykorzystać do zwiększenia częstotliwości kursów na liniach niezelektryfikowanych (te 4-6 kursów obecnie na większości z nich to nie jest dobra oferta dla mieszkańców, tylko zbieranie popłuczyn po busiarzach), ewentualnie do reaktywacji jeszcze nie używanych, a potrzebnych linii (np. Sędzisław - Lubawka). Szynobusów stale brakuje, a EN57 będą stać w krzakach i rdzewieć?
@Scz: "Rentowne" nie musi oznaczać "sensowne". Gdyby KD weszły z małymi szynobusikami na trasę Wrocław - Wałbrzych i zrobiły tam monopol, to pociągi też stałyby się niezwykle rentowne
Chłopaki, niech ten szynobus Wrocław - Kudowa będzie, tylko żeby odpowiednio długi - SA134+SA135. Nie musi jechać cały skład do góry, SA135 może zostać w Kłodzku i np. po chwili pojechać do Wałbrzycha.
Trochę mnie martwi, że Kamieńczyk tylko z Wrocławia i do tego na gorszym składzie. Czyżby UMWD nie dogadało się z UMWW, czy zadecydował skład na pudłach, którego UMWD ZTCW nie chciało finansować (a UMWW na relację do Szklarskiej nie ma alternatywy, bo ZPR Poznań nie ma EN71)? Szkoda by było, ten pociąg z Poznania zawsze jechał nabity.
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
Ech i znów zaczyna się wywód "znawców" potoków pasażerskich na linii Wrocław - Kudowa Zdrój. Chcecie przesiadek? To wytłumaczcie to schorowanym kuracjuszkom, które wybierają autobus zamias kolei, bo nie trzeba się przesiadać. Rozmawiałem z wieloma, to wiem, bo jeżdżę na tej trasie kilka razy w tygodniu od 10 lat. Już nie wspomne o tym, że kible to chyba najgorsza wizytówka polskich kolei i wielu ludzi po prostu brzydzi się tym jeździć. Dodatkowo jak bym musiał 2 razy kupować bilet, tak jak dzisiaj, to by mnie po prostu szlag trafił. Tak czy inaczej, bezpośrednie połączenie Wrocław - Kudowa to strzał w 10 KD i ukłony dla nich, że wreszcie zaczynają kierować się dobrem podróżnych, a nie wciskają swoich szynobusów tak, gdzie im wygodnie zamykać obiegi. Do tego absurdalne jest myślenie w stylu: "chętnych jest tak dużo, że się nie pomieszczą, więc rezygnujemy z przewozu". Przecież to idiotyzm. Lepiej tak jak kolega EU07-469 pomyśleć co zrobić, żeby ludzi pomieścić. Oczywiście dla takiego szynobusu przystanki tylko Kamieniec, Ziębice, Strzelin. Czas przejazdu z Kudowy zamknie się w niecałych 3 h i będzie to już realna konkurencja dla PKS, a biorąc pod uwagę studentów, których masa studiuje we Wrocławiu i dojeżdża z Kotliny, mając 51 % zniżki na pewno wybierze kolej.
Scz, masz rację, przesiadka to kiepski pomysł. Od wożenia kuracjuszy powinny być pośpieszne tj. TLK, IR. Wątpię, że kuracjuszy na nie nie stać. Aaaaaale, nie wiadomo czy oferta PR/PKP IC będzie dobra(o ile będzie jakakolwiek oferta). Tak więc, najlepszym rozwiązaniem byłyby 1/2 osobowe na wagonach, 3-4 wagony bdhpumn, reszta to połączenia z przesiadką. Użytkowanie SZT w trakcji ukrotnionej przy obecnych brakach taborowych podchodzi pod NIEGOSPODARNOŚĆ, za to można byłoby uruchomić sporo połączeń np. na podsudeckiej czy linii do Lubawki(Trutnov).
Ostatnio zmieniony przez Leniwiec dnia 27-06-2013, 19:28, w całości zmieniany 1 raz
EU07-469 też mnie to martwi z Kamieńczykiem, czyżby chcieli uwalić w nim dobrą frekwę którą cieszy się od lat tym skróceniem go, tylko po to by móc później go uwalić z powodu słabej frekwy? Bo coś się na to zanosi... Kamieńczyk to najbardziej frekwencyjny skład na 274 od lat, mający najlepsze pory odjazdu/przyjazdu z/do Wrocławia. Oby go nie uwalili, bo naprawdę szkoda by było.
Scz popieram w 100% i podpisuję się nawet obiema nogami pod Twoim postem Święte słowa! Ludzie zniechęcili się do przesiadek przez ostatnie 20-30 lat, ciągłe rozkomunikowania i burdel panujący na kolei. Jeśli jest bezpośrednie połączenie to ZAWSZE jedzie lepiej obłożone niż wersja choćby z najbardziej super dogodną przesiadką. Przykład? Sezonówka do Trutnova, wystarczy porównać ten rok w porównaniu z zeszłym RJ gdy była bezpośrednia jedna para Wrocław - Lubawka, Lubawka - Wrocław. Ludzie boją się przesiadek, nie lubią ich, często też gdy są starzy i schorowani najzwyczajniej nie mają na to siły. Wrocław - Kudowa to konieczność, inaczej remont Kudowianki będzie na marne.
A że jedzie SZT pod drutem? Ło Jezu, bo to pierwszy raz? A składy do Żar, Legnicy, Zgorzelca itd. to pod drutem nie jeżdżą? Cała masa ich jest. Podobno wychodzi to czasem taniej niż puścić EZT, bo tam dochodzą koszta dostępu do sieci i jednak większa masa - wyższe stawki. Myślę, że SA134 2x by było optymalne dla Wrocław - Kudowa. Połączenia Legnica - Kudowa, Wałbrzych - Kudowa itp. to abstrakcje, które będą wozić muchy i nie zapewnią odpowiedniego potoku pasażerów.
[ Dodano: 27-06-2013, 19:27 ] Leniwiec nikt Ci nie puści loka i pudeł, zapomnij. Nie te czasy to raz, dwa KD nie ma żadnych loków i wagonów. Chociaż zgadzam się, że lepiej by było SZTy puścić tam gdzie ewidentnie ich brak. Wyjście jest - zakup nowych SZTów. Tych obecnie jest stanowczo za mało po prostu.
[ Dodano: 27-06-2013, 19:32 ]
Inna sprawa to pośpiechy, jednak tutaj powinno być Rozewie (we Wrocku dzielenie składu na JG i Kudowę) i jeden dzienny ze stolicą całorocznie, a w sezonie dodatkowo jeszcze jedną TLKą wzmacniane, plus dodatkowymi pudłami. Tylko że PIC musiałby tam diesla zorganizować jakiegoś... Wyjściem też by była elektryfikacja Kudowianki, jednak to są koszta i raczej nikt się na to nie porwie.
Flanker, Wspomniany wyżej Kamieńczyk jeździ na wagonach. Niektóre pociągi osobowe Katowice-Racibórz praktycznie do końca śmigały na bdhpumn, nawet na opolskiej podsudeckiej śmiga teraz piętrus. Nigdy nie zgodzę się co do powyżej dwóch bezpośrednich Wrocław-Kudowa, marnotrawstwo wielkie. Co do Legnica-Kudowa to jeden może sobie na dzień jeździć, tak samo jak Wałbrzych, w zapewnieniu dojazdu Kudowa-Kłodzko będą w sam raz, a nuż ktoś się jeszcze trafi z Dzierżoniowa, Świdnicy, Wałbrzycha czy Legnicy.
Ostatnio zmieniony przez Leniwiec dnia 27-06-2013, 19:45, w całości zmieniany 1 raz
KD dysponuje 21 szynobusami (10 pojedynczych i 11 dwuczłonowych - o ile oba SA109 są na chodzie). A jak wspomniałem cały skład nie musi jechać na górę, można krótszy szynobus wykorzystać w obiegu np. do Wałbrzycha albo zrobić jeszcze lepiej - aby w tym samym czasie zjechał szynobus z Kudowy i po prostu przepiąć SA135 z jednego pociągu do drugiego.
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
Leniwiec owszem, ale pamiętaj że KD nie ma wagonów i loków i tu jest pies pogrzebany. Coraz więcej składów na EZTy przerabiają, jakoś nie spodziewam się osobówek na pudłach do Kudowy.
EU07-469 info z KD - SA109-003 któremu rok temu się spalił osprzęt silnika w Zebrzydowej nie był reanimowany i nie będzie reanimowany, a SA109-004 padł jakoś niedawno i również nie będzie reanimowany. Zatem jest to kres eksploatacji tej serii na DŚ.
Wow! Zgorzelec będzie miał "aż" trzy bezpośrednie pociągi do/z Wrocławia, niczym Żary w woj. lubuskim. Jestem pod wrażeniem! A potem beton KD wraz z zaprzyjaźnionym mikolstwem, które obszczekuje mnie na facebooku dziwi się, że wieszam psy na KD za kretyński rozkład jazdy.
Mam pomysł. Zainwestujmy w dwa autobusy i zróbmy im konkurencję. Busiarstwo między Zgorzelcem a Bolesławcem praktycznie leży, a połączenia kolejowe za sprawą KD to kpiny z pasażerów. Otworzymy linię autobusową na trasie Gorlitz - Zgorzelec - Wykroty - Bolesławiec. Na brak pasażerów na pewno narzekać nie będziemy, choćby ze względu na strefę ekonomiczną w Wykrotach, w której pracują mieszkańcy Zgorzelca, Bolesławca i okolicznych wsi.
_________________ "Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
@EU07-469
Dobrze kminisz z tym przepinaniem. Ja myślałem o czymś takim, że z Wro jadą 2 spięte i później jeden śmiga właśnie na Wałbrzych. Dlaczego? A to dlatego, że ma po drodze Nową Rudę, największe miasto w powiecie Kłodzkim (oprócz Kłodzka oczywiście). Wielu młodych ludzi stamtąd studiuje we Wro, sam znam kilku, a na pewno nie jeżdżą do Wro przez Wałbrzych. Z powrotem mogło by być tak, że szynobus z Wałbrzycha łączy się w Kłodzku z tym z Kudowy i lecą razem do Wro. Nie wiem, jak to wygląda od strony logistycznej, bo nie jestem aż tak zagłębiony w obieg taboru, ale jak dla mnie naprawdę ma to sens.
A do zwolenników przesiadek, opowiem wam o pewnej sytuacji, która miała miejsce tydzień temu w porannym pociągu KD z Polanicy do Wałbrzycha. Jechałem ja, starsza pani i jakiś młody koleszka.
Konduktor: Dokąd?
Młody: do Ziębic studencki
...
a to trzeba się przesiadać na Głownym czy na mieście?
K: Gdzie pan woli.
M: A do Kudowy kiedy będą jeździć?
K: W grudniu.
M: I na Wrocław też będą jeździć?
K: Nie.
M: ...... nie?
K: Nie, z naszej firmy do Legnicy i Wałbrzycha.
M: ...do Legnicy? Po co? (śmiech)
K: Wie pan, to nie ja ustalam rozkład
M: Ale na pewno nie bedzie nic na Wrocław?
K: Poczekamy zobaczymy, raczej nie.
Następnie konduktor sprzedawał bilet starszej Pani.
K: Dokąd?
P: Do Strzelina.... aaa mógłby mi pan pomóc, bo ja nie jestem stąd i nie wiem jak ja tam mam się przesiąść, tam mi mówiła córka że do Głównego ale ja nie wiem..
K: Zaraz Pani wszystko wytłumacze.
P: ...bo wie Pan ja nie wiem który tor, który peron, tam będą mówić?
K: O 8:59 ma Pani z Kłodzka miasta
P:.... yyy a to ta pierwsza stacja czy druga
K: Ja pani powiem..
P: .. Jezu kochany.. kiedyś człowiek wsiadał tu i wysiadał tam, co to się porobiło.. to z którego toru?
K: tam są tylko dwa będzie pani widziała
I tak mniej więcej rozmowa się zakończyła. Wnioski sami sobie wyciągnijcie.
W Bolesławcu mało który przewoźnik wozi jeszcze busami, Auto-Linie które obsługują między innymi relację Wykroty - Nowogrodziec - Bolesławiec puszczają tam przegubowce w szczycie.
Virakocha -Usunięty- Gość
Wysłany: 27-06-2013, 20:50
Flanker napisał/a:
EU07-469 też mnie to martwi z Kamieńczykiem, czyżby chcieli uwalić w nim dobrą frekwę którą cieszy się od lat tym skróceniem go, tylko po to by móc później go uwalić z powodu słabej frekwy? Bo coś się na to zanosi... Kamieńczyk to najbardziej frekwencyjny skład na 274 od lat, mający najlepsze pory odjazdu/przyjazdu z/do Wrocławia. Oby go nie uwalili, bo naprawdę szkoda by było.
@Flanker
Maciek, przecież UMWD wraz z Twoim ukochanym KD tak zaplanowało, by nie jeździło REGIO z Poznania bo po co, skoro do Jeleniej Góry ma być tylko i wyłącznie KD. Wrocław-Szklarska może i się utrzyma ale najlepiej z frekwencją miał jednak jako MOE czyli Poznań-Szklarska Poręba. A na Kudowie (z Wrocławia) pojedzie maksymalnie 1 x SA135. KD posiada 2 Kolzamy ale niestety robią za manewrówki a po NR+M mogłyby spokojnie jeździć do Trzebnicy a SA134 do Kudowy
Flanker, nie piszę, że KD ma takie składy lub powinna załatwić. Po prostu stwierdzam, że składy wagonowe z grupami wagonów do różnych stacji to najlepsze rozwiązanie. Targanie SZT pod drutem w trakcji ukrotnionej to marnotrawstwo, już nie chodzi o jazdę na zelektryfikowanym torze, po prostu ten dodatkowy SZT przydałby się gdzie indziej.
Bezpośrednie pociągi z Wrocka do Kudowy to jest rewelacyjne rozwiązanie. Tak jak pisze Scz, takie połączenia są najwygodniejsze dla osób starszych i są w stanie zachęcić ludzi do podróżowania koleją. Tylko przydałby się taki pociąg, który odjeżdża z Wrocławia około godziny 16-stej, jak są powroty z pracy i uczelni.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum