Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 84, 85, 86 ... 126, 127, 128  Następny
Jelenia Góra - Szklarska Poręba - Harrachov
Autor Wiadomość

kaja805 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 10 Mar 2010
Skąd: Świeradów Zdrój

PostWysłany: 16-07-2013, 00:55   Kolej Gór Izerskich Odpowiedz z cytatem

Witam, zapraszam tu:
http://www.swieradowzdroj.pl/Kolej-Gor-Izerskich/s-288-320

oraz proszę o poparcie projektu na facebooku wpisując :
Kolej Gór Izerskich - Jindrichovice, Pobiedna, Mirsk, Świeradów Zdrój

Kilka szczegółów:
jeśli chodzi o grunty to gminy Leśna i Świeradów Zdrój - mają przejęte, gmina Mirsk - jest w trakcie negocjacji,
kolejnym krokiem o charakterze prawnym będzie podpisanie :
Partnerstwa gmin w sprawie odtworzenia linii kolejowej
następny to: studium wykonalności projektu

finanse: Fundusze Europejskie Rozwoju Reginalnego 2014 - 2020 coś z UMWD i reszta z budżetu gmin

Zobaczymy co z tego wyjdzie. Najważniejsze, że gminy są zainteresowane.

Jakie jest Wasze zdanie na ten temat?
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bonifas Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lip 2010
Skąd: Kamienna G., Wleń

PostWysłany: 16-07-2013, 09:22    Odpowiedz z cytatem

Do Świeradowa przez Czechy - tak średni mi się podoba. Ale SZT z Gryfowa to już coś Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Zouave Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 10 Lis 2012
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 16-07-2013, 09:44    Odpowiedz z cytatem

Tu chyba nie chodzi o wyłączną jazdę do Świeradowa - przez Czechy, a o połączenie transgraniczne. Jeśli zamierzenia zostaną zrealizowane,. będziemy mieli samorządową kolej normalnotorową (prawie zupełnie jak przed wojną) i wtedy ktoś (KD) powinno zorganizować kursy do Mirska, łącząc tą kolejkę z kolejami państwowymi. Czy do tego dojdzie - trudno powiedzieć, ale jeśli ruch na kolejce będzie duży, to będzie szansa.
Sam chętnie bym się przejechał, więc kibicuję i mocno trzymam kciuki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
 
Numer Gadu-Gadu
6315092

Rafi Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Maj 2006
Skąd: Bayern

PostWysłany: 16-07-2013, 10:43    Odpowiedz z cytatem

Taka kolej ma szanse i nie tylko to, bo Turkol organizuje przejazdy parowozem po rejonie i wyobrazam sobie,gduby byly dobre tory i szlak przejezdny to i tam by zorganizowali. Jest to promocja nie tylko dawnej kolei ale takze rejonu. Taki ostatni przejazd byl np. do Sobotki!
Doskonale wiem, ze takie przejazdy ciesza nie duza popularnoscia.
Uwazam, ze w rejonie trzeba stworzyc alternatywne mozliwosci spedzania czasu a takim jest niewatpliwie kolej muzealna, parowa, przejazdy. Ulatwi to takze zabranie roweru np. w Gory Izerskie czy na singeltreka. Jesli wszystko sie polaczy mozna zdobyc jeszczej wiecej turystow!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Zouave Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 10 Lis 2012
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 16-07-2013, 10:44    Odpowiedz z cytatem

Pokazuje to przykład Fundacji Bieszczadzkiej Kolei Leśnej.
Jak się umie, to dasię.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
 
Numer Gadu-Gadu
6315092

kaja805 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 10 Mar 2010
Skąd: Świeradów Zdrój

PostWysłany: 16-07-2013, 15:49    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Tu chyba nie chodzi o wyłączną jazdę do Świeradowa - przez Czechy, a o połączenie transgraniczne. Jeśli zamierzenia zostaną zrealizowane,. będziemy mieli samorządową kolej normalnotorową (prawie zupełnie jak przed wojną)


Tak, w głównej mierze właśnie takie są zamierzenia - koleją dookoła Gór Izerskich. Główny nacisk na rozwój turystyki transgranicznej i rowrowej. Myślę, że jeżeli to wypali, a szansa jest duża to prawdopodobnie kwestią czasu będzie uruchomienie połączenia z Gryfowa do Mirska, ale oplacalność takiego połączenia to widzę tylko w przypadku uruchomienia dalekobieżnego połączenie, przynajmniej z Wrocławiem bo z samym Gryfowem to raczej mało opłacalne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Petrik Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Paź 2007
Skąd: Praha

PostWysłany: 16-07-2013, 22:49    Odpowiedz z cytatem

Jeśli chodzi o odbudowę odcinka Mirsk - Pobiedna - Jindřichovice pod Smrkem, to należy uwzględnić fakt przyszłości ruchu pasażerskiego na odcinku Nové Město pod Smrkem - Jindřichovice pod Smrkem - jest tylko kwestią czasu, gdy organizator przewozów po stronie czeskiej (Kraj Liberecki) zdecyduje się na rozwiązanie umowy na świadczenie usług publicznych z przewoźnikiem. Odcinek ów wykazuje katastrofalną efektywność przewozową, potoki pasażerskie są naprawdę bardzo, bardzo słabe - i nawet odbudowa infrastruktury do Mirska tego nie zmieni. Odbudowywać linię przy wykorzystaniu (pozyskaniu) środków z funduszy UE można tylko wtedy, gdy uda się udowodnić stosowną efektywność ekonomiczną (np. w warunkach czeskiego odpowiednika POIiŚ kwalifikują się projekty o ERR>5,5 proc.), co znaczy nic innego jak zapewnienie przewozów całorocznych w odpowiednim zakresie (vide wniosek o dofinansowanie projektu "Rewitalizacja linii kolejowej Szklarska Poręba Górna - Harrachov"). Niestety w przypadku Pobiednej nie ma takiej potrzeby. I sądzę, że nie będzie...
Kwestia taboru - zdaję sobie sprawę z tego, iż można marzyć o szynobusie z lat przedwojennych, tylko taki szynobus jest b. nieopłacalny - należy wziąć pod uwagę np. pojemność pojazdu... Wiem coś na temat, bo regularnie organizujemy przewozy retro...
Do tego dochodzą np.kwestie związane z prowadzeniem ruchu kolejowego, kwestia przewoźnika (jaki czeski przewoźnik, czy autor tekstu na ww. stronie zdaje sobie sprawę z tego, na temat czego z niebywałym uproszczeniem pisze, czy dana osoba miała kiedykolwiek styczność z ustawą o transporcie kolejowym, ustawą o publicznym transporcie zbiorowym, z UTK - np. w przypadku czeskiego przewoźnika certyfikat bezpieczeństwa część B itp.?).
Ww. kwestie to tylko czubek góry lodowej.
Mimo mojego sceptycyzmu z chęcią podzielę się wiedzą i wesprę jakiekolwiek działania.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Krzysiu Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Lis 2008

PostWysłany: 17-07-2013, 09:15    Odpowiedz z cytatem

Petrik napisał/a:
... Odcinek ów wykazuje katastrofalną efektywność przewozową, potoki pasażerskie są naprawdę bardzo, bardzo słabe ...

Mikolom z tego forum to naprawdę w niczym nie przeszkadza. Nalepiej, jakby pociągi jeździły wszędzie, obojętnie - puste, czy nie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kaja805 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 10 Mar 2010
Skąd: Świeradów Zdrój

PostWysłany: 17-07-2013, 23:02    Odpowiedz z cytatem

Petrik napisał/a:
Jeśli chodzi o odbudowę odcinka Mirsk - Pobiedna - Jindřichovice pod Smrkem, to należy uwzględnić fakt przyszłości ruchu pasażerskiego na odcinku Nové Město pod Smrkem - Jindřichovice pod Smrkem - jest tylko kwestią czasu, gdy organizator przewozów po stronie czeskiej (Kraj Liberecki) zdecyduje się na rozwiązanie umowy na świadczenie usług publicznych z przewoźnikiem. Odcinek ów wykazuje katastrofalną efektywność przewozową, potoki pasażerskie są naprawdę bardzo, bardzo słabe - i nawet odbudowa infrastruktury do Mirska tego nie zmieni. Odbudowywać linię przy wykorzystaniu (pozyskaniu) środków z funduszy UE można tylko wtedy, gdy uda się udowodnić stosowną efektywność ekonomiczną (np. w warunkach czeskiego odpowiednika POIiŚ kwalifikują się projekty o ERR>5,5 proc.), co znaczy nic innego jak zapewnienie przewozów całorocznych w odpowiednim zakresie (vide wniosek o dofinansowanie projektu "Rewitalizacja linii kolejowej Szklarska Poręba Górna - Harrachov"). Niestety w przypadku Pobiednej nie ma takiej potrzeby. I sądzę, że nie będzie...
Kwestia taboru - zdaję sobie sprawę z tego, iż można marzyć o szynobusie z lat przedwojennych, tylko taki szynobus jest b. nieopłacalny - należy wziąć pod uwagę np. pojemność pojazdu... Wiem coś na temat, bo regularnie organizujemy przewozy retro...
Do tego dochodzą np.kwestie związane z prowadzeniem ruchu kolejowego, kwestia przewoźnika (jaki czeski przewoźnik, czy autor tekstu na ww. stronie zdaje sobie sprawę z tego, na temat czego z niebywałym uproszczeniem pisze, czy dana osoba miała kiedykolwiek styczność z ustawą o transporcie kolejowym, ustawą o publicznym transporcie zbiorowym, z UTK - np. w przypadku czeskiego przewoźnika certyfikat bezpieczeństwa część B itp.?).
Ww. kwestie to tylko czubek góry lodowej.
Mimo mojego sceptycyzmu z chęcią podzielę się wiedzą i wesprę jakiekolwiek działania.


Po pierwsze – bardzo chętnie skorzystamy z Pańskiej wiedzy i doświadczenia
Po drugie – pomysłodawca wcale nie musi znać przepisów
Po trzecie – jest oczywistą sprawą, że jeżeli ma to być linia kolejowa to musi funkcjonować zgodnie z panującymi przepisami i innej możliwości nie ma.
Po czwarte – jeśli chodzi o Czeskiego przewoźnika to czy tabor w postaci szyno busów nie spełnia wymogów bezpieczeństwa prawa Polskiego? Tego nie wiem, ale miałem okazje się przejechać takim wagonem motorowym na odcinku Szklarska-Korenow więc istnieje taka możliwość.
Po piąte – jeśli chodzi o dotacje z UE to przy badaniu czynnika ekonomicznego należy wziąć pod uwagę nie odcinek Nowe Mesto – Jindrichovice a raczej Jindrichovice – Frydlant. Jindrichovice to małe miasteczko a raczej wieś i stąd taka mała ilość pasażerów na odcinku N.M. – Jin.
Po szóste – to Czesi od 2007 roku bardzo zabiegają o przywrócenie ruchu na tej linii
Po siódme – linia ma mieć przebieg do Świeradowa Zdroju do samego Mirska faktycznie nie miała by sensu
Po ósme – co do opłacalności- to pojęcie względne. Sam koszt odtworzenia linii to kwota rzędu
27 000 000 zł i tak naprawdę to wątpię aby te pieniądze się zwróciły a przynajmniej nie prędko, bo przecież oczywistą sprawą jest to że będą się generowały nowe koszty z tytułu funkcjonowania tej linii. Dla tego też należy na tę inwestycję spojrzeć szerszym aspekcie mianowicie ( tak w skrócie) : będzie miała wpływ może nie bezpośredni ale pośredni na rozwój turystyki a co za tym idzie rozwój gospodarczy w regionie. Da dodatkową możliwość spędzenia wolnego czasu przez gości będących na wypoczynku w Świeradowie Zdroju czy też będących na agroturystycznych wczasach w Wolimierzu i Pobiednej. Poprawi komunikacyjność tych miejscowości. Od kilku lat realizowany jest wspólny projekt Polsko- Czeski pod nazwą Singltrek (sieć ścieżek rowerowych) da możliwość zapakowania roweru i dojazd na Czeską stronę i np. powrót rowerem ewentualnie pojeżdżenia po czeskiej stronie i powrót kolejką. Pozwoli na szerszy dostęp do atrakcji położonych po obu stronach granicy, etc.
Po dziewiąte – co do szynobusu to miała by to być taka dodatkowa atrakcja do obsługi zorganizowanych wycieczek z zaplanowanymi elementami zwiedzania. W tym konkretnym szyno. jest 32 miejsca siedzące wydaje mi się że wystarczająco. A po zatym chodzi tu w głównej mierze o uratowanie zabytku.

Wyliczenia i wnioski zweryfikuje: Studium wykonalności projektu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

krkonoš Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Wrz 2010

PostWysłany: 21-07-2013, 03:08    Odpowiedz z cytatem

Petrik napisał/a:
Jeśli chodzi o odbudowę odcinka Mirsk - Pobiedna - Jindřichovice pod Smrkem, to należy uwzględnić fakt przyszłości ruchu pasażerskiego na odcinku Nové Město pod Smrkem - Jindřichovice pod Smrkem - jest tylko kwestią czasu, gdy organizator przewozów po stronie czeskiej (Kraj Liberecki) zdecyduje się na rozwiązanie umowy na świadczenie usług publicznych z przewoźnikiem.

Smutna sprawa. Jechałem parę razy tą linią - bardzo malownicza i klimatyczna trasa, aczkolwiek obserwując frekwencję do Jindřichovic, też zawsze dziwiłem się, że pociągi jeszcze tam docierają. Obawiam się, że wystarczyłoby tylko uruchomić wzdłuż lokalnych czeskich linii komunikację autobusową, tańszą w funkcjonowaniu i elastyczniejszą dla mieszkańców, i można byłoby zarżnąć w ten sposób wiele tras kolejowych. Być może w najbliższych latach to właśnie czeka lokalki w Czechach.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Marcel Štancl Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Sty 2006
Skąd: Praha

PostWysłany: 28-07-2013, 10:58    Odpowiedz z cytatem

Niemasz zupelnie racje. Linie Bílý potok - Raspenava i Černousy - Liberec oczekuje zupelnie nowe uzarzenie ruchu , wsytke nadstawnie bede centralne s elektricznimi naprendy i uruchomiene przes Dispozitora , bede nowa peronizacja i lokalne ograniczenia przedkosczi bede skasowane. Przedkosc maximalna bede tyle 75 km/godzinie i kontinualna na cialej trasie.

_________________
http://pralinka.venku.cz/stancl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
 
Numer Gadu-Gadu
5227302

kaja805 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 10 Mar 2010
Skąd: Świeradów Zdrój

PostWysłany: 28-07-2013, 14:14    Odpowiedz z cytatem

Dnia 25.07.2013 z inicjatywy burmistrza Rolanda Marciniaka w Urzędzie Miasta w Świeradowie Zdroju odbyło się spotkanie z Pawełem Novotnym Starostą Jindrichovic pod Smrkem (Czechy), Janem Surowcem Burmistrzem Gminy Leśna, Andrzejem Jasińskim Burmistrzem Gminy Mirsk, na którym przedstawiłem pomysł na odbudowę linii kolejowej łączącą Świeradów Zdrój, Mirsk, Pobiedną i Czeskie Jindrichovice pod Smrkem. Przedstawiona przeze mnie koncepcja została pozytywnie przyjęta przez zaproszonych przedstawicieli gmin. Podjęto decyzję o podpisaniu w najbliższym czasie PARTNERSTWA GMIN W SPRAWIE ODTWORZENIA LINI KOLEJOWEJ oraz zaplanowane zostało kolejne spotkanie, które odbędzie się na przełomie września i października 2013 r. Oficjalnie przyjęto nazwę projektu wymyśloną przeze mnie i Burmistrza Świeradowa Zdroju, która brzmi: KOLEJ GÓR IZERSKICH - Jindrychowice, Pobiedna, Mirsk, Świeradów Zdrój.

Co do odcinka Nowe Mesto -Jindrichovice pod Smrkem nie planuje się likwidacji a jedynie zmniejszenie liczby pociągów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Marcel Štancl Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Sty 2006
Skąd: Praha

PostWysłany: 28-07-2013, 14:59    Odpowiedz z cytatem

To fajnie. Napewno odczinek Frýdlant - Liberec bede modernizowany i trzeba uruchomic dalej

Odczinek Frýdlant v Čechách - Jindřichovice v ruchu ku granice panstwowej kawalek, mojim zdaniem zadaleko z polskej strony czine tory.

_________________
http://pralinka.venku.cz/stancl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
 
Numer Gadu-Gadu
5227302

kaja805 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 10 Mar 2010
Skąd: Świeradów Zdrój

PostWysłany: 04-08-2013, 22:07    Odpowiedz z cytatem

Czysto hipotetyczne założenie: czy w przypadku odbudowy odcinka Jindrichovice - Mirsk i Mirsk- Gryfów prowadzenie ruchu towarowego na tym odcinku ( jako linia tranzytowa) miało by rację bytu?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Leniwiec Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 10 Lip 2012

PostWysłany: 05-08-2013, 10:05    Odpowiedz z cytatem

Nie wiadomo, jeżeli chodzi o dalekobieżny ruch towarowy to Międzylesie ciągle będzie szybsze. Jedyna nadzieja w lokalnym ruchu towarowym.. chociaż sam nie wiem, trzeba byłoby się dowiedzieć czy są w okolicy jakieś większe zakłady, które korzystają z transportu kolejowego.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 85 z 128 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 84, 85, 86 ... 126, 127, 128  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



HomeRegulaminRejestracjaAdministracjaUżytkownicyStatystykiAlbum
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2019 infokolej.pl