W audycji radiowej wypowiada się Łukasz Zgółka, dyrektor techniczny KD. Pan Zgółka karierę w KD zaczynał jako szeregowy serwisant taboru. Szybko awansował, najpierw na kierownika serwisu technicznego, niedługo potem został dyrektorem. Jest najmłodszym członkiem kadry kierowniczej KD. Szynobusy Pesy zna jak mało kto w KD, więc tym bardziej dziwię się, że tak lekceważąco podchodzi do kwestii bezpieczeństwa. Podejrzewam, że zakaz używania systemu szybkiego hamowania "rappid" nie był jego arbitralną decyzją. Sądzę, że to szeroko pojmowany beton KD chciał się wykazać przed UMWD oszczędnościami, aby zadziobać na premie. Tak więc to co zaoszczędzono na podkuciu zestawów kołowych, czyli na bezpieczeństwie podróżnych, trafiło zapewne na konta bankowe kadry kierowniczej KD, w ramach premii za wykazany zysk w sprawozdaniu finansowym spółki za 2012 rok. Bo w KD oszczędza się wyłącznie na szeregowych pracownikach, a teraz okazuje się, że również na bezpieczeństwie podróżnych! Za to biurwa KD nie żałuje sobie niczego.
PS
A teraz za te "oszczerstwa" możecie ponownie nasłać na mnie prokuraturę. W Prokuraturze Rejonowej w Legnicy pracuje prokuratorka o nazwisku Zgółka. Rodzina czy przypadkowa zbieżność nazwisk?
_________________ "Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Przedstawiciele Kolei Dolnośląskich przyznają, że w firmie obowiązuje zakaz korzystania z systemu szybkiego hamowania, bo ma to wykluczyć zjawisko ścierania obręczy kół.
Wiadomo że w Pesach (np. w lubelskich SA134) koła zużywają się wyjątkowo szybko. Trzeba więc dbać o nie i o to, żeby przypadkiem nie wymieniać ich w ramach gwarancji.
To jeszcze nic co Wy tutaj piszecie uwierzcie mi !! W maju 2011 roku drepcząc po peronie byłej stacji w Przybyłowicach znalazłem na torach coś metalowego i wielkiego, przypomina mi wyglądem gigantyczny klocek hamulcowy, taki jaki jest w samochodach tylko, że o wiele wiele większy był oczywiście w większym fragmencie bo nie był w całości. Zastanawiam się czy to coś mogło odpaść z szynobusu. Ostatnio znalazłem to coś grzebiąc za czymś w piwnicy tak więc i ja mam teraz dowody na KD !! Co się zaś tyczy wyłączenia systemu rappid to jest oczywiste, że wyłączenie tego systemu powoduje drastyczne wydłużenie się drogi hamowania nawet o kilkaset metrów bo te 125 metrów to troszkę jest za mało. Ciekaw jestem kto za tym stoi ?? Nie mam jednak wątpliwości, że wyłączenie systemu zagraża bezpieczeństwu pasażerów. Mam cichą nadzieję, że podobny system zainstalowany w "Impulsach" nie jest jednak wyłączony, przy większych prędkościach droga hamowania wydłuża się do prawie kilometra. Wyobraźcie sobie wyposażenie hamulca lokomotywy bez położenia "nagłe hamowanie" masakra .
Pamiętacie aferę w PR Kraków z klockami hamulcowymi? O mało nie doszło do tragedii, o czym donosiły media. Sprawą zainteresowała się ABW. Ja również prowadziłam prywatne śledztwo:
Kolejowi decydenci udają, że wszystko jest OK dopóki nie dojdzie do jakiejś tragedii. Potem jest umywanie rąk, zamiatanie pod dywan, uciszanie osób mających wiedzę o przekręcie, ukręcanie sprawie łba po linii partyjnej...
Szanowny Panie Dyrektorze
System hamowania "Rapid" ma bardzo ważne znaczenie dla bezpieczeństwa podróżnych i obsługi pociągu!
Bo droga hamowania zdecydowanie się zmniejsza!. Nawet skrócenie kilkanaście metrów drogi hamowania może uratować życie ludzkie, czy zmniejszyć skutki wypadków.
O zastosowaniu przystawki "Rapid" mówi Instrukcja Cw-1 (Mw56).
Cięcia kosztów nawet za cenę bezpieczeństwa to już praktyka w wielu firmach.
Nie raz spotykałem się z sytuacjami, kiedy firmy "garażowe" wykonujące rewizje podwozi maszyn torowych nie zaglądały nawet do przekładni osiowych czy łożysk tocznych. Oczywiście karty pomiarowe wymagane podczas rewizji wypełnione były w komplecie...
jano, w tym przypadku nie można mówić o cięciach kosztów w spółce, ponieważ niedawno KD zakupiły dla zarządu nowy samochód osobowy za kwotę 183 tys. zł. To nie jest pierwszy samochód tylko już kolejny, a kupiono go dla byłego prezesa KD, który w kwietniu br. stracił stanowisko po ujawnieniu nieprawdy, jaką podał w oświadczeniu majątkowym:
Jaki z tego wniosek? Taki, że władze KD oszczędzają na bezpieczeństwie podróżnych, ale nie żałują pieniędzy z naszych podatków na limuzyny dla kadry kierowniczej KD:
No cóż, zarząd KD musi jeździć luksusowym samochodem, wyposażonym we wszystkie bajery poprawiające bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów, zaś nas można wozić szynobusem z lichymi hamulcami, z narażeniem życia maszynisty i podróżnych. KD - nowa jakość na polskich torach!
Nie dziwię się, że co mądrzejsi maszyniści uciekają z KD do innych firm kolejowych. Ale większość niestety siedzi cicho i przymyka oczy na nieprawidłowości. Gorzej z pasażerami - oni są skazani na KD.
_________________ "Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Heh czyli jeśli pociąg hamuje o 100 metrów dłużej to nie wpływa na bezpieczeństwo. Jeśli np. znajdzie się przeszkoda na torze to czasem te 100 metrów może zabraknąć do wyhamowania, ciekawe kto wtedy będzie winien? Nie wiem jak jest w instrukcji KD o hamulcach kolejowych - odpowiednik Bw56 (Mw56). W IC takie coś jest w normalnych warunkach niedopuszczalne. Jeśli wagony posiadają możliwość nastawienia hamulców na R to musi być nastawienie R. Tak samo jeśli wagon ma możliwość nastawienia R+Mg to takie nastawienie musi być ustawione. Są od tego wyjątki ale to już w przypadku awarii itp. Ciekawe standardy u przewoźników samorządowych są. Ciekawe co o tym mówi rozporządzenie ministra infrastruktury w sprawie sygnalizacji i warunków prowadzenia ruchu kolejowego.
_________________ Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Ale masa hamująca była zachowana? Bo to chyba ona decyduje. Jak była, to jakkolwiek takie sztuczki są naganne, to jednak nie karalne. Chyba, że źle rozumiem przepisy/technikę. A ten szynobusowy rappid to to samo, co wagonowy rapid? Zaznaczam, że nie bronię KD.
_________________ PLK - Pazerne Likwidatorstwo Kolei
Każdy przewoźnik musi mieć szczegółową 'instrukcję obsługi i utrzymania hamulców pojazdów kolejowych' zatwierdzoną przez Urząd Transportu Kolejowego. Czy ktoś ma dostęp do instrukcji KD? Bez wglądu do niej dalsza dyskusja wydaje się być bezprzedmiotowa. KD dla swojego dobra powinny tę instrukcję upublicznić, bo na słowo nikt władzom KD nie uwierzy. Dla mnie w tym momencie bardziej wiarygodny jest maszynista, który obsługuje te pojazdy, niż rzeczniczka KD po politologii, która na sprawach technicznych zapewne się nie zna i dziennikarzom mówi tylko to co przełożeni każą jej mówić.
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Na babski rozum hamulec z wysokim stopniem hamowania (rapid) zbędny jest w szynobusach, które jeżdżą z małą prędkością, np. na linii żagańskiej, ale już na linii zgorzeleckiej, gdzie szynobusy mogą rozwijać prędkość 120 km/h taki system jest konieczny. Mam rację?
_________________ Ważne są tylko te dni, których jeszcze nie znamy
Ważnych jest kilka tych chwil na które czekamy...
Bonifas, w przypadku długości drogi hamowania pojazdu kolejowego, która zależna jest od rappida, wina kierowcy samochodu nie ma żadnego znaczenia.
Załóżmy, że gówniarze z nudów ustawili na torach jakąś przeszkodę. Takie przypadki nie są rzadkością w Polsce. I jedzie sobie szynobus KD z Legnicy do Węglińca z prędkością przekraczającą 100 km/h. Co robi maszynista gdy zauważy przeszkodę na torach? Zaczyna gwałtowanie hamować. Jeśli nie zdąży wyhamować pojazdu przed przeszkodą, może dojść do poważnego wypadku, mogą ucierpieć pasażerowie. Po to właśnie jest ten rappid, aby w takich przypadkach skrócić drogę hamowania. Często nawet kilka metrów ma znaczenie! Chyba po coś producent taboru montuje taki system. Na pewno nie po to, aby używać go wedle swego widzimisię, jak to robią w KD.
Skoro od dwóch lat w KD zakazuje się maszynistom używania rappida to znaczy, że wcześniej go używano. Coś się zmieniło dwa lata temu w przepisach dotyczących bezpieczeństwa na kolei? Z tego co pamiętam to dwa lata temu zmienił się dyrektor techniczny KD - zdjęli Cichowicza, posadzili Zgółkę.
_________________ Lady Makbet to typ kobiety, którą nieokiełznana ambicja prowadzi do zbrodni, a potem do wyrzutów sumienia.
Jeśli nastawienie R powoduje zakleszczanie zestawów kołowych to w przypadku nagłego hamowania droga hamowania się wydłuży, uważam że przejście na nastawienie P do czasu wyjaśnienia sprawy i uruchomienia przeciw poślizgów jest dobrym rozwiązaniem, jedynym lepszym jest wycofanie taboru z eksploatacji. Zakładamy oczywiście, że karta próby jest wystawiana na nastawienie typu P.
Cytat:
Załóżmy, że gówniarze z nudów ustawili na torach jakąś przeszkodę.
Jak przy 100 na godzinę zauważysz fotel, wersalkę lub pień drzewa to możesz zakląć soczyście i nic więcej.
Cytat:
Pytanie do znawców tematu: gdyby system szybkiego hamowania (rappid) był aktywny to czy można by uniknąć tego typu zdarzeń?
Bardzo mało prawdopodobne, działanie Rappidu przy niskich szybkościach (pierwsze zdjęcie było na zwolnieniu) jest znikome.
Czy ktoś ma dostęp do instrukcji KD? Bez wglądu do niej dalsza dyskusja wydaje się być bezprzedmiotowa. KD dla swojego dobra powinny tę instrukcję upublicznić
Nie opublikują, bo w KD wszystko jest tajne przez poufne! Pracownicy nie mają nawet dostępu do regulaminu organizacyjnego spółki i regulaminu wynagradzania, a jest to bardzo ciekawa lektura! No chyba, że dobiją się do kadrowej i stanowczo zażądają wglądu do regulaminu. No ale wtedy swoją dociekliwością narażą się sitwie, takie osoby znajdą się na wylocie.
Posiadanie niewygodnej wiedzy, samodzielne myślenie, reagowanie na nieprawidłowości, wysoka inteligencja i fachowe wykształcenie przewyższające poziom wykształcenia i inteligencji przełożonych z automatu powoduje wykopanie takiego "delikwenta". Krótko mówiąc, musisz być głupszy od betonu! A jak jesteś mądry to udawaj głupiego i nie wychylaj się jeśli chcesz pracować w KD.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum