Otóż na pierwszej konferencji na preonie lądeckiej stacji PKP pn. "Lokalny Transport Szynowy" zoorganizowanej z inicjatywy Burmistrza Lądka Zdroju jeszcze wtedy Adama Szmidta, która miała miejsce w czerwcu 2005 roku, zaproszono przedstawicieli Ceskych Drahow, którzy zaoferowali, że są w stanie utrzymać linię kolejową 322, przeprowadzić niezbędne prace remontowe dla utrzymania ruchu (a wtedy jeszcze funkcjonowł prężnie ruch towarowy na całej linii) i to były by tylko poprawki nawierzchni u urządzeń, a do tego adaptacja bydynków, aby wkażdym była poczekalnia a w nielicznych kasa biletowa tj: (Stronie , Lądek i Ołdrzychowice), no i na koniec ich tabor, ale jaki to nie wiem. Deklaracja taka że lepszej nie potrzeba, bo od razu w ślad za tym Polska stona mogła by utworzyć na stacji Lądek punkt ładunkowy bazaltu kopalni "UNI-bazalt" Lutynia i w Stroniu Śląskim zmodernizoawć bocznicę Nadleśnictwa Lądek Zdrój. Na pewno mnóstwo ludzi znalazło by pracę, a PLK powiedziała stanowcze NIE i ujęli to jako, że "nie można w ten sposób powierzać majątu" No i już więcej Czescy koledzy nie pojawili się na żadnej z Konferencji, a i też w 2011 roku zaniechano tych dennych "konferencji". To to lepiej żeby linia leżała odłogiem i czekał na złomiarzy, którzy i tak już od paru lat działają powoli, bo chodzę po linii i widzę co się dzieje. Jeszcze do września 2008 roku był prowadzone inspekcje drezyną spalinową z Kłodzka do samego Stronia Śląskiego, następnie do w lecie 2009 roku zaniechano inspekcji na odcinku z Kłodzka do Lądka i Trzebieszowic. Obecnie linia jest niczyja i zero jakiegokolwiek zainteresowania ze strony zarządcy, anie też włodarzy regionalnych.
Pierwsze i najważniejsze to strzałem w stopę jest chora Ustawa z 2003 roku o finansowaniu przez Samorządy lokalne publicznego transportu,jeszcze to przeszło Ministerstwo Transportu dzisiaj powinno mieć zagwarantowane środki finansowe chociażby na Kolej tak jak to było w minionej epoce, chociażby dla utrzymania miejsc pracy, bo jednakkolej jest największym pracodawcą w kraju, a co za tym idzie każda sztuka człowieka będzie potrzebna tam gdzie jest ruch na torach. Czy to utrzymanie i obsługa, czy przewoźnicy pasażerscy, towarowi i podmioty korzystające z usług przewoźników i zarządcy. Chore Ustawy niszczą nam Gospodarkę.
Ja bym postawił sprawę trochę inaczej . PKP i PKP PLK są spółkami prawa handlowego a co za tym idzie prezes jak i zarząd odpowiadają za majątek ( aktywa ) spółki to że postępuje degradacja a więc obniżenie wartości księgowej majątku to każdy widzi , obowiązkiem zarządu jest niedopuszczenie do takiej sytuacji ale tak się dzieje . Gdy zarząd nie potrafi sobie z tym poradzić musi o tym poinformować radę nadzorczą , która wywala zarząd wraz z prezesem niemotą . W przypadku gdy jest to majątek państwowy a jest odpowiada za niego Minister Transportu . Niestety nie wiemy kto jest przestępcą ( w przypadku gdy zarząd informował o tym radę nadzorczą a ona nie robi nic w kierunku podwyższenia majątku ( remonty ,sprzedaż nieruchomości , przekazanie nieruchomości władzom lokalnym ) to rada nadzorcza popełnia przestępstwo . Jednak to co obserwujemy ( brak dostatecznych działań z żadnej ze stron to domniemam że wszyscy mogą być posądzeni o przestępstwo niszczenia majątku państwowego .
W normalnym kraju gdzie jest gospodarz (Państwo ) którego nie stać utrzymać majątku w należytym stanie stara się je sprzedać , przekazać innym podmiotom lokalnym lub zagospodarować w inny sposób . W tym przypadku to jest proste jak budowa cepa wydzierżawiam czeskiej kolei na 10 ,20, 30 lat w zamian za utrzymanie w stanie niepogorszonym infrastruktury oraz na prowadzenie tylu a tylu kursów pasażerskich dziennie oraz obowiązek dopuszczenia innych przewoźników wg stawek PLK . Taka dzierżawa jest dopuszczalna prawnie w RP tylko problem polega na tym że mniej torów to mniej etatów w PKP PLK .
No i zgadza się kolego "Sławek", tylko PLK nie chce Czechom wydzierżawić, ani tym bardziej odsprzedać w posiadanie tej linii. Mamy hu...we Władze samorządowe. Byłem w tym roku na urlopie w Ełku i pojechałem pociągiem IR "Mamry" z relacji Międzylesie - Olsztyn Główny, w Olsztynie byłem parę minut po planie a plan ma na 16:23 - przyjazd i tam już stał autobus szynowy PR-ów do Ełku przez Korsze i zaraz podjechał drugi autobus szynowy też PR-ów i też do Ełku tyle, że przez Pisz i Szczytno, a jeszcze słyszałem o reaktywacji połączenia z Olsztyna do Ełku przez Mikołajki i co można ? a mówi się o tamtych regionach, że to jest tzw. "Biedny Wschód". Wszystkie stacyjki i przystanki zadbane, czyste, a zdecydowałem się pojechać przez Pisz i Szczytno, mimo że dłuższa trasa i w fazie modernizacji w dodatku, a taka sama jak nasze regionalne linie. A parę dni później pojechałem do Giżycka no i też szczęka opadła. No ale fajnie się opowiada ale tu trzeba patrzeć na nasz niewykorzystany potencjał.
Trwa badanie populacji!Ludność Stronie Śląskie Lądek Zdrój i Stojok Radochowa ... Wszystkie miasta lub przekroczy linię!
We Francji stowarzyszenie poprosił mieszkańców miasta lub pociągu przekazany na od 1997 do reagowania w ankiecie! I udało się! SNCF dał line-up, a sukces jest wielki!
Dnia 17.08 w minioną sobotę na stacji Stronie Śląskie zorganizowana została 2-ga Drezyniada. Na początku imprezy przemówienie wygłosił Burmistrz Stronia Śląskiego i jak zwykle wyraził swoje marzenia nt. reaktywacji połączenia i że jemu marzę się z powrotem połączenia pospierszne "Sudety" i "Śnieżka". Jak to pięknie brzmi, a jak prosiłem o interwencję o Sejmiku województow, to nawet nie potrafił się dogadać z Burmistrzem Ladka i ani jeden ani drugi nie wychodą z inicjatywą i po co robić z siebie pajaca ??? Brawa jedynie dla Burmistrzów Kudowy, Dusznik i Polanicy, bo zadziałali kolektywnie i już praca wrze, z resztą jak wygląda Kudowa, czy Duszniki a jak mój Lądek, niebo a ziemia...
Do referent -----> Kolego, tak zgadza się linia 309 jest remontowana bo był nacisk na to burmistrzów tych uzdrowisk (pamiętam jak Burmistrz Kudowy Pan Kręcichwost wypowiedział się jak zamykali połączenie do Kudowy ( Że to jest draństwo) w przeciwnym wypadku PKP zamykało by wszystko ( BO PRZECIEŻ NIC SIĘ NIE OPŁACA W TYM KRAJU). Na początku roku byłem w Lądku Zdroju i powiem,że miasto jest strasznie zniszczone i zaniedbane - To skandal.Tak piekne uzdrowisko. Koleżanka mówi że ostatni burmistrz który był w Lądku tak właśnie dopuścił do takiej ruiny! Co do linii do Stronia ,nie rozumiem tej chorej polskiej mentalności, Dajmy (pod dzierżawę lub sprzedać) linię czechom czy niemcom, niech ją wyremontują ze swoim taborem.Tam jakoś się da
[quote="karol123"]Do referent -----> Kolego, tak zgadza się linia 309 jest remontowana bo był nacisk na to burmistrzów tych uzdrowisk (pamiętam jak Burmistrz Kudowy Pan Kręcichwost wypowiedział się jak zamykali połączenie do Kudowy ( Że to jest draństwo)
No właśnie był nacisk i o tym mówię, że to mi się podoba takie gospodarzenie i częstokroć stawiam to za wzór, nawet w ostatniej rozmowie z Burmistrzem, choć już byłem tam wku... jak mnie zbywał, to powiedziałem, że pozazdrościć burmistrzom zaangażowania w walkę o połączenia do Kudowy, a linia do Stronia jeszcze o wiele wcześniej była likwidowana po kawałku. I teraz tak, to co wywnioskowałem, to ani PLK, ani lokalne Samorządy, ani Sejmik Wojewódźtwa nie planują ujęcia tej linii w palnach inwestycyjnych, na dzierżawa nie wchodzi w grę bo to jak jeszcze raz zacytuję "niemożna w ten sposób powierzać majątku". Sami bajkopisarze dookoła a mam tu na myśli Prezesa Uzdrowiska Lądek - Długopole S.A. i Burmistrza Stronia Śląskiego, a nierób z Lądka to inna bajka Ja jeszcze będę tupał ten temat tak czy inaczej, bo ja się wychowałem na tej linii i jej potencjał znam.
Popieram Cię w twoich działaniach. Piekne słowa - "powierzać majątku"...- w tej chwili to ruina.A Lądek trzeba ratować!!! Złomiarze tylko grasują po torowiskach. Słuchaj to jest mentalnośc. Poczytaj forum o budowie kolei UBB w świnoujściu, jak polacy utrudniali procedurę, bo niemcy mają tam swoją infrastrukturę czyli oświetlenia ,semafory itp. Kogoś to bolało ale jakoś przeforsowali temat. Myślę że jakby czesi chcieli "wjechać" do Stronia ze swoimi motoraczkami to też byłby cyrk papierowy ale jednak się dało ,czyli tu wchodzą też chęci
[quote="karol123"]Popieram Cię w twoich działaniach.
Dzięki spróbuję jeszcze porozmawiać z Burmistrzem Stronia Śląskiego jak on to widzi i co robi w tym temacie, a po prawdzie, to angarzuje się bardziej jak Burmistrz Lądka. Pewnie nic twórczego nie usłyszę, ale porozmawiać warto. W tej kwestii wszystkie gminy w obrębie linii kolejowej muszą działać razem. Skoro bój o 309-tkę został wygrany to i tu powinno się udać, tyle, że jak jak nie ma inicjatywy to ot tak linii Sejmik Województwa nie przejmie tej spuścizny, bo PLK już jej w planach nie ujmie.
Skoro linia do Trzebnicy jest własnością Dolnośląskiego Urzędu Marszałkowskiego, to można również próbować wyrwać z pekapu Kłodzko-Stronie i rozpisać przetarg na utrzymanie. Może Czesi się zgłoszą?
Sądzę że tą historię z CD warto by było przypomnieć w jaimś lokalnym czasopiśmie, to bardo odświeży pamięć i pomoże w promocji tematu.
pp, nie można bo obecny Marszałek i jego ekipa w UMWD najzwyczajniej w świecie nie są tym zainteresowani i nic nie wskazuje by w najbliższym czasie miało się to zmienić.
Przejmowanie od PKP i rewitalizacja lokalnych linii kolejowych było sztandarowym projektem poprzedniego zarządu województwa p. Andrzeja Łosia a nie obecnego który tylko lansuje się na projektach zapoczątkowanych przez poprzednią ekipę, część z nich zarzuca, część ośmiesza albo wymyśla populistyczne irracjonalizmy jak elektryfikacja odc. Szklarska Poręba G. - Jakuszyce.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum