Ponieważ autobusem z Brzegu Dolnego do Księginic jedzie się przez Malczyce, to ja mam nadzieję że autobus KKA się zatrzymuje pod dworcem w Malczycach umożliwiając klientom PR-ów przesiadkę na ewentualne pociągi KD do Wrocławia, szczególnie wtedy, gdy akurat coś ma jechać.
Nie zabijcie mnie, ale nie można była zrobić takich wersji: dla pasażerów którzy chcą się dostać na stacje na odc. Wrocław-Księginice puścić jednostkę do stacji docelowej. Natomiast dla osób które chcą podróżować z Wrocławia do Brzegu i dalej zorganizować autobus ekspresowy który by wyjechał z Wrocławia i w Brzegu zostawił ludzi na peronie i przesiadka w EN57? No, ale wtedy problem co z osobami z odc. Wrocław- Księginice które chcą jechać do Brzegu i dalej, inna sprawa, że nie jest to pewnie zbyt oblegana kombinacja.
BTW, jak wygląda sytuacja na Rudna-Legnica, podobno notoryczne "korki"
Jak wygląda sytuacja pasażerów na Nadodrzance? Z mediów nie sposób się czegokolwiek dowiedzieć, a nie trudno się domyśleć, że panuje komunikacyjny chaos. Kolejowe brukowce (Rynek Kolejowy, Kurier Kolejowy) wiernopoddańczo ograniczyły się do zacytowania suchego komunikatu UTK, który laikowi nic nie mówi. Media mainstreamowe w zasadzie milczą, co też nie dziwi, bo temat uderza w PKP, czyli w ministra Nowaka, czyli w rząd, czyli w PO. Może internauci podrzucą jakieś filmy? Dziś niedziela, więc wieczorny szczyt przewozowy...
Najpewniej chaos organizacyjny, jakoś to będzie, byle do jutra. Czyli standardowy brak informacji.
Cytat:
Media mainstreamowe w zasadzie milczą,
Pani Wiktorio, a kto z redakcji na Wiertniczej w Warszawie by się przejmował jakimś mostem na zadupiu, jeszcze kolejowym Dla nich to bezwartościowy news, niegodny 1 headline'u. Musi być coś chwytliwego. Jako dziennikarz powinna to pani wiedzieć.
Virakocha, Nadodrzanka to jedna z ważniejszych linii kolejowych. Gdyby coś takiego miało miejsce za rządów PiS to mainstreamowe media z TVN24 na czele miałyby niezłą pożywkę. Helikopter TVN-u latałby nad mostem kolejowym w Brzegu Dolnym i pokazywałby umęczonych przez Kaczyńskiego pasażerów.
Nadodrzanka to jedna z ważniejszych linii kolejowych.
Ja to wiem pani Wiktorio Ale dziennikarzyny z TVN 24 nie zajmują się tematami niewygodnymi dla władzy.
A takim jest wąskie gardło na linii, gdzie jeżdżą m.in. transporty z odpadami promieniotwórczymi.
Taki sam problem jest na linii 281, gdzie jeżdżą pociągi z przekroczoną skrajnią. Most w Orzechowie jest też niekompletny, jednego przęsła brakuje a drugie jest w złym stanie z powodu mostownic. Jak się zawali to generatory Alstomu wpadną do Warty i będzie afera międzynarodowa.
Dzisiaj widziałem dwa autobusy z PKS Wołów jak przejeżdżały przez Miękinię jako KKZ. Co będzie wieczorem, kiedy to sporo osób będzie wracało z weekendu do Wrocławia - chyba nie trzeba specjalnie mówić.
A jak będzie jutro z porannym dojazdem do pracy i szkół? Lepiej od razu wybrać się jakimś busem, bo spóźnienie gwarantowane
jano A jaka jest oferta (auto)busów z Brzegu Dolnego do Wrocławia ? 3 czy 4 pary na dobę, z czego dwie w dni robocze. Z Wołowa niewiele więcej, a ze Ścinawy to ewentualnie z przesiadką w Lubinie. Kolej była na tym szlaku monopolistą, co się wkrótce zmieni, gdy zostanie oddany do użytku most drogowy.
Jeśli chodzi o komunikację zastępczą, to dziś w niedzielę jest jeden wielki bajzel. Wszystko poopóźniane po dwie godziny albo i więcej, gdyż komunikacja autobusowa jest przeprowadzona wyjątkowo nieudolnie - autobusy jadą 60 km z Brzegu Dolnego do Księginic (podczas gdy pociągiem jest to 3,5 km).
Usprawiedliwię trochę Przewozy Regionalne : przejazd promem jest podobno niemożliwy, gdyż po artykule w jednej regionalnej gadzinówce, zabroniono przewozu tak dużej liczby osób promem (w sumie nie dziwne - gdyby zerwał się z liny, co się czasem zdarza, to przy kilku kołach ratunkowych i jednej szalupie to mógłby być drugi Titanic).
Ale tylko trochę. Bo na internecie - na stronie PR, UMWD - ZERO informacji jak będzie wyglądała organizacja ruchu przez ten tydzień, gdyż otwarcie mostu jest planowane najwcześniej w piątek.
Bilety z Brzegu Dolnego, Wołowa oczywiście nie są honorowane w pociągach z Obornik Śląskich czy Malczyc. Autobusy KKA też mogłyby wypuścić klientów PR w Malczycach i umożliwić im przesiadkę do pociągu z Węglińca, zamiast tłuc się z nimi wszystkimi do Księginic.
Jutro jest poniedziałkowy poranek, kiedy to rano z Wołowa lub Głogowa jadą co pół godziny zapełnione uczniami, pracownikami pociągi. Jak PR Wrocław planuje zorganizować komunikację zastępczą ? Mam nadzieję że nie tak jak wczoraj i dziś, czyli dwugodzinna wycieczka autobusem z Brzegu Dolnego do Księginic, bo w takim przypadku żeby zapewnić takt półgodzinny i przewieźć te tłumy będzie potrzebnych z 15 autobusów, a i tak wszystko przynajmniej po 2 godziny będzie poopóźniane.
Niech ktoś pomyśli nad tymczasową organizacją ruchu, korelacją KKA z Brzegu Dolnego z pociągami z Malczyc, Obornik Śląskich i Pęgowa. Niech ktoś zacznie myśleć ! Bo przypominam : z tego rejonu praktycznie nie jeżdżą (auto)busy, a kolej miała pozycję monopolisty.
To ja wrzucę kilka fotek z przesiadki w Księginicach.
A co do przedstawionej mapki to (nie jestem pewnien na 100%) ale nie odzwierciedla ona dokładnie objazdu, jakim jadą autobusy. Z Księginic autobusy jadą przez Miękinię do DK nr 94, następnie przez Środę Śl. najprawdopodobniej do Kawic i tam skręcają dopiero na Lubiąż (nie jadą przez Malczyce). Taki byłby logiczny objazd ze względu na czas przejazdu i stan dróg.
przejście do autobusów zastępczych 2.jpg
Plik ściągnięto 77 raz(y) 172.25 KB
przejście do autobusów zastępczych.jpg
Plik ściągnięto 60 raz(y) 189.33 KB
przesiadka w Księgienicach.jpg
Plik ściągnięto 56 raz(y) 213.37 KB
jednostka oczekująca na stacji w Księgienicach.jpg
Pociąg Regio 66427 z Wrocławia do Ścinawy o 17:45 był dzisiaj odwołany. Stan w jakim jest ta linia to skandal, gdyby nie lata zaniedbań i unieruchomienie drugiego toru można by puścić ruch jednym torem w czasie remontu drugiego, a tak mamy paraliż. Niestety, tak jak ktoś pisał, busiarze już zacierają ręce i po otwarciu nowego mostu może zacząć się odpływ klientów z pociągów, bo czasy przejazdu na praktycznie każdym odcinku od Wrocławia do Zielonej Góry są beznadziejne.
Virakocha -Usunięty- Gość
Wysłany: 08-09-2013, 20:48
Jeszcze kilka lat temu na tym jednotorowym de facto szlaku było 90 km/h. Dziś już jest 30 i zamknięcie.
Właśnie wróciłem ze stacji Lubin Górniczy. Wybrałem się by zobaczyć na tutejszej stacji dawno niewidziany pociąg osobowy. Jak się okazało takich widzów jak ja było jeszcze trzech. O 20:32 "Przemysław" przewlekł się przy peronie drugim i początkowo wydawało mi się że będzie zatrzymany bo kiedy zbliżał się do początku peronu miał jeszcze S1 (stój). Jednak zanim wjechał w peron dostał S2 (jechał torem głównym). A więc pociąg nie zatrzymuje się w Lubinie Górniczym. Jego prędkość przejazdu jest "na oko" mniejsza niż tych z PMT.
Ruch na stacji jest spory. Mieszkam od stacji około 500 m i mam widok z balkonu. W dzień widać dość intensywny ruch. W nocy dość często słychać gwizdki i sygnały lokomotyw. Wszystko wskazuje na dość duży ruch. Czasami trzy ciężkie towarowe stoją na torach bocznych a czwarty PMT wjeżdża. Jeszcze trzeba objechać skład. Nastawnie pewnie pracują na zwiększonych obrotach.
A niech zajadą i te tory. Koncentrat miedzi do hut będą wozili ciężarówkami! - Żyjemy w kraju absurdu. Warszafka sobie spokojnie śpi.
_________________ -=| Na początek infrastruktura |=-
TLK Przemysław w Głogowie zameldował się o 21 40 z 70 minutowym, wysiadło o dziwo dość sporo osób. Czyli wychodzi na to ,że szlak Lubin-Głogów przemierza w 65 minut. Kurcze wychodzi na to ,że po remoncie w 30-40 minut będzie w stanie pokonać ten szlak, teraz trochę mnie fantazja poniosła
Bartuś, na twoich zdjęciach widać, że naprawa jest doraźna. Wymienią naprędce kilka podkładów i za parę miesięcy sytuacja się powtórzy... Tu potrzebny jest generalny remont torowiska, a może i całego mostu, którego zżera rdza, wraz z odbudową drugiego toru.
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Specjalna propozycja ode mnie dla odpowiedzialnych za tą patologiczną KKA, w PR Wrocław i w PLK, jak zminimalizować spóźnienia : Tak oto możnaby zorganizować komunikację zastępczą. Odrobina pomyślunku i organizacji nie zaszkodzi. Na razie w jedną stronę.
Spóźnienia wynosiłiby ok. 60 min (a nie tak jak teraz : 120). Należałoby rozwiesić tymczasowe rozkłady jazdy (i do tego najlepiej rozdać pasażerom w formie ulotek) i sprawnie zorganizować pracę drużyn, czyli na przykład zostawić "dyżurnego" maszynistę w Brzegu Dolnym, który uruchamiałby kible na czas, aby czekały gotowe do jazdy, gdy tylko przyjedzie autobus, a te kończące bieg wygaszał i zamykałby, tak aby od przyjazdu pociągu do odjazdu autobusów KKA nie minęło więcej niż 5 min i na odwrót, bo teraz to wygląda tak że mechanik jedzie autobusem KKA do Brzegu Dolnego, przyjeżdża i 15 minut traci na otwarcie kibla oraz przygotowanie go do jazdy. Do tego rozdawać bezpłatne bilety MPK dla tych co mają bilety do Praczów, Stadionu, Kuźnik i Muchoboru.
Bo to co teraz jest to jest masakryczny chaos. Bardziej nieudolnej organizacji ruchu zorganizować chyba nie dało się, co ? Czy z autobusów wypuszczani są ludzie w Malczycach/Środzie Śl/Miękinii, jeśli jest możliwość przesiadki tam na pociąg do Wrocławia ? A może chodzi o to żeby swołocz z odrzanki gnoju do impulsów nie naniosła ?
Dlatego patrzcie, co w ciągu 25 minut wymyślił "skromny" student :
REGIO 66420
Ścinawa 04:08
Brzeg Dolny 04:40 --> Malczyce 05:50 (przesiadka do KD 69524)
Wrocław Główny 06:33 - spóźnienie 75 min
REGIO 66422
Głogów 04:22
Brzeg Dolny 05:44 --> Pęgów 06:39 (przesiadka do REGIO 76940)
Wrocław Główny 07:23 - spóźnienie 61 min
REGIO 66424
Ścinawa 05:48
Brzeg Dolny 06:10 --> Malczyce 06:58 (przesiadka do KD 69528)
Wrocław Główny 07:36 - spóźnienie 48 min
REGIO 66426
Głogów 05:25
Brzeg Dolny 06:36 --> Pęgów 07:36 (przesiadka do REGIO 76942)
Wrocław Główny 08:17 - spóźnienie 53 min
REGIO 66440
Wołów 06:54
Brzeg dolny 07:06 --> Malczyce 07:49 (przesiadka do iR 63102 "Łużyce")
Wrocław Główny 08:34 - spóźnienie 51 min
REGIO 66428
Głogów 06:25
Brzeg Dolny 07:46 --> Pęgów 08:31 (przesiadka do REGIO 66626)
Wrocław Główny 09:11 - spóźnienie 46 min
REGIO 66430
Głogów 06:55
Brzeg Dolny 08:16 --> Oborniki Śląskie 08:49 (przesiadka do TLK 73102 "Przemysław")
Wrocław Główny 09:24 - spóźnienie 30 min
KD 69420
Wołów 08:56
Brzeg Dolny 09:08 --> Malczyce 09:51 (przesiadka do KD 76142 "Kwisa")
Wrocław Główny 10:38 - spóźnienie 56 min
REGIO 7630
Rzepin 04:41
Brzeg Dolny 09:50 --> Oborniki Śląskie 10:41 (przesiadka do TLK 83100 "Kossak")
Wrocław Główny 11:19 - spóźnienie 53 min
REGIO 7632
Rzepin 05:39
Brzeg Dolny 10:57 --> Oborniki Śląskie 11:39 (przesiadka do TLK 56102 "Pomorzanin")
Wrocław Główny 12:20 - spóźnienie 57 min
KD 69422
Wołów 12:16
Brzeg Dolny 12:28 --> Pęgów 13:15 (przesiadka do REGIO 76930)
Wrocław Główny 13:49 - spóźnienie 44 min
REGIO 7634
Zielona Góra 09:47
Brzeg Dolny 13:05 --> Wrocław Główny 14:25 (bezpośredni autobus) - spóźnienie 44 min
REGIO 66432
Głogów 13:55
Brzeg Dolny 15:17 --> Malczyce 15:53 (przesiadka do KD 69538 - przytrzymać tego KD w Malczycach jakieś 10 min)
Wrocław Główny 16:45 - spóźnienie 50 min
REGIO 66442
Wołów 16:38
Brzeg Dolny 16:50 --> Malczyce 17:49 (przesiadka do KD 69542)
Wrocław Główny 18:28 - spóźnienie 61 min
REGIO 7636
Zielona Góra 14:53
Brzeg Dolny 18:14 --> Malczyce 18:51 (przesiadka do KD 69544 - przytrzymać w Malczycach jakieś 10 min )
Wrocław Główny 19:44 - spóźnienie 52 min
REGIO 66444
Wołów 19:34
Brzeg Dolny 19:48 --> Pęgów 20:34 (przesiadka do REGIO 7622)
Wrocław Główny 21:05 - spóźnienie 43 min
REGIO 7642
Zielona Góra 18:24
Brzeg Dolny 21:43 --> Pęgów 22:11 (przesiadka do REGIO 76934 - przytrzymać w Pęgowie jakieś 5 min)
Wrocław Główny 22:46 - spóźnienie 26 min
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum