[ Dodano: 19-08-2013, 02:34 ] obiezykraj, no chyba poczekam
_________________ 2012/17- 149 556 km
2018- 55 920 km
2019- 69 888 km
2020- 50 138km
2021- 50 251km
2022- 18 455
kaja805 -Usunięty- Gość
Wysłany: 19-09-2013, 21:22
Możliwe, że w przpadku realizacjii projektu Kolej Gór Izerskich Jendrichowice-Pobiedna-Mirsk-Świeradów Zdr. prawdopodobnie zostanie też odbudowany odcinek Mirsk-Gryfów wg. informacji zamieszczonych tu: klik Co prawda jest tu mowa tylko o dokumentacji technicznej.
Przyszedł mi do głowy pewien pomysł jak można by uzyskać bezpośrednie połączeie dalekobieżne ze Świeradowa Zdroju. A mianowicie np. jest pociąg relacji Gdynia - Szklarska Poręba i gdyby wydzielić dwa lub trzy wagony bezpośrednie do Swieradowa i w Jeleniej Górze następował by rodział składu. Jedna częsć jechała by do Szklarskiej a druga do Świeradowa. Może nie cały rok ale przynajmniej w okresie ferii zimowych i wakacji. Co o tym myslicie ? Miało by to sens?
Możliwe, że w przpadku realizacjii projektu Kolej Gór Izerskich Jendrichowice-Pobiedna-Mirsk-Świeradów Zdr. prawdopodobnie zostanie też odbudowany odcinek Mirsk-Gryfów wg. informacji zamieszczonych tu: klik Co prawda jest tu mowa tylko o dokumentacji technicznej.
No i tu mi bardzo szkoda, że Jerzmanice-Zdrój - Lwówek Śląski są bliskie zaorania i zbudowania tam ścieżki rowerowej, bo by można było fajne połączenie kiedyś uzyskać.
kaja805 napisał/a:
Przyszedł mi do głowy pewien pomysł jak można by uzyskać bezpośrednie połączeie dalekobieżne ze Świeradowa Zdroju. A mianowicie np. jest pociąg relacji Gdynia - Szklarska Poręba i gdyby wydzielić dwa lub trzy wagony bezpośrednie do Swieradowa i w Jeleniej Górze następował by rodział składu. Jedna częsć jechała by do Szklarskiej a druga do Świeradowa. Może nie cały rok ale przynajmniej w okresie ferii zimowych i wakacji. Co o tym myslicie ? Miało by to sens?
Nie za wcześnie na takie plany? ; P
Trzymam kciuki! : )
kaja805 -Usunięty- Gość
Wysłany: 19-09-2013, 21:50
Trzeba myślec nad różnymi rozwiązaniami na przyszłość.
Ostatnio byłem na konferencji zorganizowanej w przez Politechnikę Wrocławską w Szklarskiej Porębie pt. "Koleje elektryczne na terenach pogranicza dolnośląsko-saksońskiego” i ktoś powiedział, że budowa scieżki rowerowej na terenie linii jest sposobem na zabezpieczeniu jej przed sprzedażą różnym podmiotom.
Trzeba myślec nad różnymi rozwiązaniami na przyszłość.
Tu racja.
kaja805 napisał/a:
Ostatnio byłem na konferencji zorganizowanej w przez Politechnikę Wrocławską w Szklarskiej Porębie pt. "Koleje elektryczne na terenach pogranicza dolnośląsko-saksońskiego” i ktoś powiedział, że budowa scieżki rowerowej na terenie linii jest sposobem na zabezpieczeniu jej przed sprzedażą różnym podmiotom.
Dokładnie to samo powiedział mi starosta złotoryjski na spotkaniu odnośnie ścieżek rowerowych, że jest to sposób na zachowanie ciągu komunikacyjnego. Gminy przejmują działki od PKP PLK celem zbudowania tam ścieżki rowerowej. Jednak obawiam się, że likwidacja w praktyce będzie oznaczała niemal zerowe szanse, że ktokolwiek kiedykolwiek będzie chciał to odbudować. Szansę dla zachowania tej części 284 "Legnica - Lwówek Śląski" widzę jedynie w ew. zainteresowaniu KGHM. Iwiny? Warta Bolesławiecka? Modernizacja odcinka "Legnica - Jerzmanice-Zdrój" bardziej prawdopodobna, ale to musiałaby być odkrywka w okolicach Nowego Kościoła, Wilkowa, Leszczyny. Jednak Legnica - Świeradów Zdrój, czyli 284 to byłaby fajna perspektywa.
Z Politechniki Wrocławskiej wiem, że tym regionem dość mocno interesuje się dr inż. Krzysztof Lewandowski.
kaja805 -Usunięty- Gość
Wysłany: 19-09-2013, 23:01
tak ,pan Krzysztof Lewandowski na tej konferencji
referował dw tematy:
1.Okrężna Kolej Gór Izerskich jako ponadgraniczny obiekt współpracy polsko-czeskiej
2. Turystyka kolejowa na styku granic Czech, Niemiec i Polski
i w ramach pierwszego prezentowany był projekt o którym mowa jest tu:klik
[ Dodano: 10-10-2013, 11:42 ]
W dniach 12 -13 09.2013 został podpisany List Intencyjny w sprawie odbudowy linii kolejowej oraz stworzenia w oparciu o tę linię kompleksu sieci scieżek rowerowych.
http://www.swieradowzdroj.pl/admin/files/list_intencyjny_1.pdf
Ale ile on bedzie kosztował? Poiwnno sie nim jechac na RegioKarnecie na Regio, I z Jeleniej wyjeżdzać o 9:00 po skomunikowaniu z Chojnikiem, ale on bedzie jechal od Grudnia później, poza tym w soboty niedziele ze Swieradowem polaczenie autobusowe nie jest zbyt dobre. I ktoredy ten autobus bedzie jechał...
Do Karpacza jechałem 11.08 pierwszym kursem(po przesiadce z R66225) i z Jeleniej Góry jechało 13 osób. Po drodze ludzie dosiadali się, a po Karpaczu jechał już pełniutki. Ja wysiadałem na przystanku Karpacz Wang i sporo ludzi też tam wysiadało, ale i sporo wsiadało i jechało do Karpacza Górnego. Dla mnie ten IR Bus był świetnym pomysłem i cieszy, że dalej będą one kursowały.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum