Oj sheva17 a już tak mądrze było na tym forum a ty znów obniżyłeś jego poziom. Silny inwestor zewnętrzny nie rozprawiałby się ze ZZ tylko z nimi się dogadał. Cokolwiek sądzisz o ZZ to ZZ w Cargo dały wielokrotnie dowód na to, że zależy im na firmie tak samo jak na swoich członkach. Prezes Balczun dogadał się ze ZZ i osiągnął sukces a Cargo dzięki temu jest tu gdzie jest. Zawsze ktoś powie, że mogłoby być lepiej. Zapewne tak ale nie kosztem pracowników, czy kosztem TYLKO pracowników.
Niedawno informowaliśmy, że w 2014 r. może dojść do prywatyzacji dwóch kolejnych spółek z grupy PKP: TK Telekom i PKP Energetyki. Obie mieli przejąć inwestorzy branżowi. Okazuje się, że dla firmy zarządzającej siecią trakcyjną równie dobrym sposobem prywatyzacji może być wejście na giełdę.
Na 12 listopada 2013r zarząd TK Telekom wzywa wszystkie związki celem omówienia restrukturyzacji.
Temat obrad:
Pion utrzymania ma być nową spółką gdzie właścicielem będzie PKP S.A.
Pion Realizacji ma być spółką córką TK Telekom
Pion Operatorski tu ma być PDO, a jak nie bedzie chętnych, to zwolnienia grupowe.
Czyli maszyneria prywatyzacyjna się rozkręca.
Teraz trzeba wszystko rozdzielić, kogo się da wyrzucić, pozostałych nastraszyć. Dzięki temu nikt się nie upomni o gwarancje pracownicze. Terror?
W przyszłym roku na giełdę może trafić kolejny pakiet akcji PKP Cargo. Rok 2014 będzie jednak trudny dla kolei w Polsce z powodu dużej liczby remontów linii, co może utrudnić pozyskanie inwestorów. W następnej kolejności PKP SA chce sprzedać pakiety akcji w PKP Energetyce, TK Telekom oraz PKP Intercity.
Sejmowa komisja infrastruktury odrzuciła we wtorek wniosek o ponowne rozpatrzenie przez Sejm planów docelowej likwidacji spółki PKP S.A. (po uprzednim wyprzedaniu całego jej majątku). Nazwana restrukturyzacją pospieszna prywatyzacja w dłuższej perspektywie czasu oznaczać będzie likwidację polskich przewoźników kolejowych.
Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju przewidziało w 2014 r. sprzedaż spółki PKP Energetyka oraz części udziałów operatora telekomunikacyjnego - odpowiadającego za łącza TK Telekom.
Szczególnie ryzykowna jest sprzedaż tej ostatniej spółki, jako że wraz z nią lekką ręką Grupa PKP zamierza przekazać całą kontrolę nad ruchem kolejowym, co w cywilizowanym kraju w ogóle nie powinno mieć miejsca. Skandal ten można by porównać z dokonaną po cichu sprzedażą spółki Emitel.
Jak poinformował prezes Jakub Karnowski, grupa wyraziła intencję sprzedaży również spółki PKP Informatyka, co także jest przysłowiowym strzałem we własne kolano. Nie wykluczył przy tym sprzedaży kolejnego pakietu udziałów PKP Cargo – jedynej spółki w ramach grupy, która przynosi dochód, i to całkiem niemały.
Ta informacja jest kłamliwa. Komisja - przy 8 głosach za i 10 przeciw – negatywnie zaopiniowała wniosek o odbycie w tej sprawie debaty na posiedzeniu Sejmu. http://www.sejm.gov.pl/Sejm7.nsf/prace_komisji.xsp
A wniosek o przeprowadzenie debaty sejmowej złożył Klub Parlamentarny Solidarna Polska. Inaczej mówiąc, Solidarna Polska domagała się, by rząd przedstawił w Sejmie "Informację Prezesa Rady Ministrów na temat sytuacji w Grupie PKP, ze szczególnym uwzględnieniem planów prywatyzacji spółek z Grupy PKP oraz planów wyłączenia z użytkowania linii kolejowych"
PKP Energetyka ma trafić do inwestora branżowego. Po podziale TK Telekom część majątku tej spółki trafi do PKP PLK. W prywatne ręce trafi też PKP Informatyka. Inwestorzy PKP Cargo mogą liczyć na kolejne pakiety akcji przewoźnika.
Wysłany: 25-01-2014, 14:13 PKP S.A. planuje w tym roku trzy duże prywatyzacje
Kolejarze chcą w tym roku rozpocząć prywatyzację trzech dużych spółek - PKP Energetyka, TK Telekom i PKP Informatyka - poinformował PAP prezes PKP S.A. i szef Grupy PKP Jakub Karnowski. PKP Energetyka i TK Telekom mają być sprzedane inwestorowi strategicznemu.
Tylko w tym roku PKP SA musi spłacić komercyjnym bankom 1,5 mld zł długu. Z tego powodu finansiści ze stajni Balcerowicza okupujący Grupę PKP sprzedadzą za bezcen dochodową spółkę jaką jest PKP Energetyka.
PKP Energetyka to m.in. podstacje trakcyjne i kabiny sekcyjne zasilające trakcję elektryczną napięciem 3 kV, LPN (20 kV), kable i linie napowietrzne, pociągi sieciowe oraz stacje paliw dla szynobusów i lokomotyw spalinowych. Po prywatyzacji tej spółki PKP PLK oraz przewoźnicy kolejowi będą całkowicie zależni od widzimisię jakiegoś prywaciarza, ponieważ PKP Energetyka de facto jest monopolistą na rynku kolejowym.
Jerzy Polaczek, były minister transportu, o zagrożeniach wynikających z prywatyzacji PKP Energetyka:
PKP Intercity na GPW dopiero w 2017 roku. Oto nabliższe plany PKP
PKP chce sfinalizować sprzedaż PKP Energetyki i TK Telekom w I półroczu 2015 r., a PKP Informatyki w II półroczu przyszłego roku. PKP Intercity z debiutem poczeka prawdopodobnie do 2017 r. - mówi prezes Grupy PKP Jakub Karnowski.
Za miesiąc pierwszy krok ku sprzedaży PKP Energetyki
Plany prywatyzacyjne PKP na ten rok nabierają rozpędu. W przyszłym miesiącu ma zostać wyłoniony doradca prywatyzacyjny dla PKP Energetyki. Wcześniej rozpoczęła się prywatyzacja wydzielonej z TK Telekom spółki TK Budownictwo.
Prywatyzacja PKP Energetyka to najtrudniejsze zadanie z dotychczasowych działań prywatyzacyjnych Grupy PKP. Najtrudniejsze oraz najbardziej dyskusyjne – uważa Tomasz Pałaszewski, dyrektor zarządzający pionu doradczego ZDG TOR.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum