raczej nie jeżeli "jakieś" pociągi jeżdżą to ograniczenia utk nie były aż tak radykalne, raczej coś tu nie halo z przewoźnikiem .... Dziś niestety znów KKS
Czy dalej zdarzają się problemy z szynobusami na linii do Lwówka? Nie jeździ już Trutnov, to chyba powinno być lepiej. No i nie zauważyłem wcześniej, że przy korekcie wrześniowej dodali 1 parę połączeń na weekendy, dzięki czemu da się jakkolwiek zaplanować podróż w obie strony pociągiem w tamte strony, bo przy jednym połączeniu było to mało wykonalne.
_________________ Koniec degradacji-gminy dla Chełmska Śl. i Ruszowa
Akurat dodanie jednej pary w weekendy coś tam może poprawiło ale refleks to oni mają godny szachisty. Po wakacjach... Zresztą i tak odnoszę wrażenie że jeszcze choć jednej pary (takiej wieczornej) brakuje.
Nazwa zamówienia Naprawa wiaty na peronie nr 1 stacja Lwówek Śląski
Numer Projektu 0663/IZ23GM/000057/14/P
Opis zamówienia Wykonanie robót remontowych wiaty zlokalizowanej na peronie nr 1 w stacji PKP Lwówek Śląski linii kolejowej nr 283 w zakresie: czyszczenie i malowanie wszystkich elementów stalowych wiaty, wymiana pokrycia dachu z papy, wymiana elementów drewnianych wiaty, zabezpieczenie elementów drewnianych środkiem do ochrony drewna, wymiana rynny korytkowej oraz rur spustowych, wymiana przewodów instalacji elektrycznej oraz opraw.
[ Dodano: 11-02-2014, 15:21 ]
Na stronie PKP PLK pojawił się już Regulamin przydzielania tras i korzystania z nich przez przewoźników w ramach przyszłego rozkładu jazdy 2014/2015, wraz z wykazem maksymalnych prędkości dla poszczególnych rodzajów pociągów. Dla linii "Lwóweckiej" nie wróży on niestety nic dobrego, zarządca ma w planie ograniczenie maksymalnej dopuszczalnej prędkości dla autobusów szynowych od km 0,070 do 33,100 czyli na całym odcinku pomiędzy Jelenią Górą a Lwówkiem Śląskim z 30 do 20 km/h. Ograniczenie to będzie także równoznaczne z całkowitym zaprzestaniem prowadzenia na linii przewozów pasażerskich, co przy prawie całkowitym braku już od dłuższego czasu ruchu towarowego będzie w dalszej perspektywie oznaczało zaprzestanie utrzymywania tego odcinka przez PLK, demontaż i likwidacje urządzeń SRK, teletechniki i automatyki przejazdowej, kradzieże pozostawionych przez zarządce bez nadzoru samych sobie elementów infrastruktury i w kolejnych latach praktyczne "unicestwienie" linii.
To czy do tego dojdzie zależeć będzie ponownie w dużej mierze od zaangażowania się w tą sprawę lokalnych samorządów i UMWD.
No to kolorowo.... miejmy nadzieje że lwówecka swoim zwyczajem wywinie się grabarzowi spod łopaty. Chociaż ile razy można .... - żenująca ta polska kolej
Czy w związku z tym jest szansa na reaktywację połączeń na trasie Bolesławiec - Zebrzydowa - Lwówek Śląski, zawieszonych przez KD po przejęciu linii od PR?
_________________ "Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Czy jest szansa, myślę że na razie jest jeszcze za wcześnie na to pytanie, na chwilę obecną najważniejszą sprawą w tym temacie jest utrzymanie bieżących parametrów eksploatacyjnych odcinka między Jelenią Górą a Lwówkiem Śląskim, już i tak łagodnie mówiąc bardzo skromnych ale jeszcze umożliwiających uzyskanie akceptowalnego przez część pozostałych pasażerów czasu przejazdu i rozkładu jazdy. Ograniczenie prędkości do 20 km/h tak jak napisałem wyżej wykluczy linię z ruchu pasażerskiego, a w dalszej kolejności także z jakiegokolwiek bieżącego utrzymania a biorąc pod uwagę chociażby ilość skomplikowanych obiektów inżynieryjnych się na niej znajdujących mostów, tuneli które mogą stać się łupem złodziei i wszelkiej maści destrukcyjnych okolicznych patologii, może się to okazać ostatecznym i definitywnym gwóźdźiem do trumny dla kolei w Dolnie Bobru. Nowy marszałek ma teraz idealne pole do do popisu i okazanie swej "pro-kolejowści" oraz pokazania że dla obecnego zarządu nie liczy się tylko kolejka na Wrocławskie lotnisko. Tak naprawdę tylko zdecydowana interwencja UMWD daje realną szanse na nie zrealizowanie tego scenariusza. Podobnie w sprawie sąsiedniej linii do Karpacza, jak w ostatnim czasie wróbelki donoszą pomiędzy PLK, PKP Nieruchomości a lokalnymi samorządowcami,władzami Karpacza i zwłaszcza wójtem gminy Mysłakowice powstało już coś na wzór nieformalnych ustaleń zmierzających do jak najszybszego fizycznego zlikwidowania linii do kurortu pod Śnieżką, jak jest napisane w wątku dotyczącym linii Karkonoskiej, starają się przeforsować ten pomysł za wszelką cenę. Ostatni zarząd województwa, wraz z departamentem infrastruktury udawali że sprawy nie widzą albo że ich ona nie dotyczy.
Możnaby połączyć rewitalizację odcinka Bolesławiec- Lwówek Śląski - Jelenia Góra z Karpaczem i stworzyć bezpośrednie połączenie i projekt rewitalizcji.
Jeżeli UMWD nie zareaguje wraz z samorządami to od grudnia nie będzie nawetJelenia Góra - Lwówek Śląski. A co tu mówić o mocno optymistycznych wariantach jakie zakładacie. Owszem też bym chciał by pociągi znów jeździły do Bolesławca i Legnicy linią lwówecką ale obudźmy się z letargu. Jeżeli dojdzie do kolejnego obniżenia parametrów szlakowych to lwówecka bezpowrotnie zniknie z kolejowej mapy Polski. Tu trzeba działać. Pisać pisać jeszcze raz pisać. W przeciwnym razie PLK dopnie swego.
To się Jerry jeszcze okaże. Taki scenariusz i owszem jest jak najbardziej realny ale przed rokiem linia miała dostać 0 km/h i być wyłączona z eksploatacji. PKP PLK stosuje różne chwyty. Mam nadzieję że nic nie jest jeszcze ostatecznie postanowione. Do grudnia jest 10 miesięcy i sam regulamin przydzielania tras pociągów będzie jeszcze aktualizowany. Mnie tylko zastanawiają inwestycje jakie PLK na lini przeprowadza. Nowe tablice na peronach przystanków i stacji, semafory świetlne leżące pod nastawnią we LS, remont samej nastawni przed rokiem, teraz remont wiat peronowych .... - komu i po co jeśli wiadomo, że w przypadku obniżenia prędkości prowadzenie ruchu pasażerskiego straci sens.... W każdym razie ja już poinformowałem UTK, żeby przyjrzał się działalności zarządcy infrastruktury względem linii 283 i mam odpowiedź. UTK zajmie się sprawą ... co dalej pokaże najbliższy czas.
No dziwne jest to, remontuje się sporo infry a jednocześnie praktyczne kasuje się linię z jakiego kol wiek ruchu. Lekko to podchodzi pod niegospodarność..
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum