Witam,
jestem nowym użytkownikiem-więc proszę o wyrozumiałość .
W maju będę podróżował pociągiem Chopin w relacji Warszawa-Budapeszt , proszę o informacje nt. standardu wagonu sypialnego kursującego w tej relacji . Wiem, że przemiennie kursuje wagon polski i węgierski .
Czy któryś jest "lepszy" tzn czystszy, bardziej komfortowy, nowszy ?
Czy gniazdko elektryczne 230V jest standardowym wyposażeniem przedziału sypialnego w tym pociągu?
Z góry dziękuje za odpowiedź.
Witam
Jechałem dziś Chopen do Wiednia.
W kurzyło mnie Interciti ponieważ konduktor powiedział że od kilku dni kursuje wagon bez klimatyzacji , myślałem że w nim padnę na psyk tak gorąco było, śieżo co przekroczyliśmy granice Czesi zamknęli WC w całym wagonie ponieważ była przepełniona .
Było tak dużo ludzi w pociągu do Wiednia że wszystkie miejsca były zajęte nie którzy stali siedzieli na korytarzy i stali w sypialnym w agonie .
Nie miał opóźnienie, nabrał jes dopiero za stacją Wien Melding ( 15 minut) nie wiedziałem że pociąg jeździe na obrzeża miasta torami kolejki podmiejskiej za miastem zmienia kierunek , podczepiają tylnicą lokomotywowe . Bardzo dużo polaków tak jak ja przesiadało sie na RJ do Zurychu
Ja rok-dwa lata temu jechałem z biletem do Zebrzydowice gr. i przy kontroli konduktor twierdził, że kasjerka nie powinna mi w ogóle wystawiać takiego biletu, bo nie daje się do punktu granicznego.
Konduktor w takim razie był nadgorliwy i wyszedł przed orkiestrę. Jak najbardziej kasjer/ka może a nawet powinna wystawić bilet do punktu granicznego na życzenie pasażera, jeśli ten jedzie/przekracza tą granicę. Konduktora polskiego zasadniczo nie interesuje i nie powinno interesować, jak dalej i na co pojedzie ten pasażer. Poza granicą polską obowiązuje już inna taryfa, przepisy, ulgi, oferty itp. Pasażer, jeśli ma uprawnienie, może sobie jechać nawet za darmo od granicy. A na Polskę mieć pełnopłatny bilet. I kondiemu nic do tego.
[ Dodano: 03-05-2013, 20:40 ]
kAtowice.23 napisał/a:
im tylko chodziło bilet do granicy , potem kupowali w kolejach czeskich bilet
Tak, jak pisał Witja, cuś kręcisz z tą datą 3 maja, biletami i cenami. Dlaczego? To Ci już wypunktował.
[ Dodano: 03-05-2013, 20:45 ]
kAtowice.23 napisał/a:
Witam
Jechałem dziś Chopen do Wiednia.
W kurzyło mnie Interciti ponieważ konduktor powiedział że od kilku dni kursuje wagon bez klimatyzacji (...)
A OBB Cie nie wkurzyło? Tylko akurat "Interciti" ? Wagon do Wiednia należy do kolei austriackiej a poważnych usterek w obcych wagonach na stacji końcowej się nie naprawia, gdyż często nie ma takich technicznych możliwości. A skoro "od kilku dni kursuje wagon bez klimy" to, znaczy, że tu ewidentnie OBB daje d...! Widzisz - na sieci PKP i CD jechał tenże Chopinek planowo, a w Austrii nabrał opóźnienia. Czy faktycznie "kolej na zachodzie" jest taka rewelacyjna i lepsza niż polska? :>
A ludzi ponad stan - cóż! Skoro długi weekend to wiadomo. A do Wiednia zawsze na święta i długie weekendy jechało dużo ludzi.
A czemu takie pytanie. Pisze z tabletu .
Z tym punktowaniem u D"ave" i tak niema racji
Wracałem wczoraj j EC Polonia z Wiednia do Katowic .
Przyjechał Wagon 348 i 349 zepsute. W wagonie 348 nie było prądu ani klimatyzacji a w wagonie 349 klima była ale tak mocno chłodziła że nie dało sie wytrzymać . W Wiedniu próbowano naprawiać wagony, potem jakiś serwis był w moim wagonie 348 w brnie . Ponieważ bo były problemy na trasie z tym wagonie. Nawet konduktor mówił że jak będzie dalej miał takie problemy to go odłączą, ale za jakiś czas powiedział że niech się Polacy martwią oni dojadą do granicy z tym wagonem . Po podłączeniu w Bochuminie lokomotywy polskiej i zmiany obsady zaczęły sie problemy , problem byl z startem, konduktor powiedział że jedziemy do Zebrzydowic tam go naprawią lub odłącza ten wagon . Coś maszynista próbował robić przy tym wagonie w Zebrzydowicach a konduktor mówił że dziwne że komputer nie pokazuje błędu a niczego niema .Udało im sie tylko naprawić klimatyzacje tak że działała 10 minut i wylatywały bezpieczniki .
Kto chcial to ekipa konduktorska austriacka i czeska pisała na biletach brak prądu i klimatyzacji wagon uszkodzony , to samo dostałem w Chopinie na bilecie brak klimatyzacji od ekipy polskiej,czeskiej i austriackiej
Przepraszam za odkop, ale wydaje mi się, że nie warto byłoby zakładać nowego tematu i robić nieporządek na forum.
Na koniec kwietnia planuje wyjazd do Budapesztu (22.04). Sama wyprawa miała odbyć się wynajętym busem, ale parę osób się wykruszyło, wiec jadę z dwiema osobami pociagiem.
Moje pytanie, którego nie mogłem niestety odpowiedzi znaleźc w siecie brzmi : Czy mogę w kasie międzynarodowej kupić juz bilet powrotny z Budapesztu do Polski (EN 476 Metropol) i czy również w tym wypadku nie mogę biletu kupić wcześniej niż na 60 dni przed wyjazdem. Chciałbym po prostu jutro wszystko załatwić, gdyż mam wolne w pracy.
franas, bez problemu, tam mało kto jeździ szczególnie Chopinem, kolega kupił na 4 dni za 29 euro 2 tygodnie temu, EC Varsovia ma zdecydowanie lepszą frekwencję, dlatego warto w tym przypadku kupować na ok 40-50 dni przed podróżą
[ Dodano: 21-02-2014, 21:57 ] franas, jak uda si e Tobie kupić daj znać
Jak to jest z CHOPINem ? Na stronie PKP Intercity S.A. jak i Kolei Czeskich jest napisane, że pociąg zatrzymuje się tylko na Warszawie Gdańskiej. Co z Warszawą Zachodnią, Centralną i Wschodnią ? Zakładam, że to musi być błąd. Czy ktoś może mnie oświecić w tej kwestii ?
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 27-02-2014, 13:04
Nie ma błędu. W związku remontem mostu na średnicy, część pociągów jeździ na Gdańską i tak jest właśnie z Chopinem. Powrót już standardowo Wschodnia / Centralna / Zachodnia.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum