Przecież informacja o zamknięciu była wcześniej zanotowana w "książce" którą posiada dyżurny w Żywcu.
Przynajmniej zgodnie z przepisami. Więc dlaczego PKP PLK nic w tej sprawie nie zrobili, skoro
o tym wiedzieli ? Takie sprawy to się chyba zgłasza wyżej ? No chyba że ktoś tego nie przekazał i wyszło
dopiero w święto ....
Wszyscy wiedzieli, do Żywca została podesłana lokomotywa SM42, aby przeciągnąć "Giewonta" do Suchej Beskidzkiej. Ponad półtora godziny męczyli się połączyć SM42 z EN57 i nie udało się. Podjęto decyzję o wróceniu "Giewontu" do Bielska-Białej.
Podobno SM była po modernizacji i to było powodem nie udanego połączenia.
Kto jest winien za zaistniałą sytuację (do Zakopca przyjechał prawie 3 godziny opóźniony)? A jest napewno.
Już w święto jechał normalnie. Jak go cofnęli do Bielska, to po drodze mijał się z awaryjnym
PKP Energetyka. Wcześni są, to mogło być naprawione wcześniej.
Koncert na żywo w Pociągu Papieskim z okazji WOŚP
Stowarzyszenie Miłośników Kolei w Krakowie już po raz czwarty organizuje nietypowy Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Podobnie jak w latach ubiegłych, jego członkowie planują, aby impreza miała charakter koncertu na żywo w jadącym pociągu, podczas którego przeprowadzana byłaby zbiórka pieniędzy przez członków Stowarzyszenia.
W tym roku przejazd Pociągiem Papieskim ma odbyć się na trasie: Kraków Główny - Kraków Płaszów - Kalwaria - Sucha Beskidzka - Żywiec- Bielsko Biała - Andrychów - Wadowice - Kalwaria - Kraków Płaszów - Kraków Główny. W sumie będzie to 222 km, po Małopolsce i Śląsku.
- Chcemy, aby na jak największej liczbie stacji i przystanków, odbyły się imprezy towarzyszące, wszelkiego typu lub żebyście się po prostu pojawili - apeluje Tomasz Przepióra, sekretarz Stowarzyszenia Miłośników Kolei w Krakowie. - Moc atrakcji czeka w Suchej beskidzkiej dzięki Starostwu powiatowemu oraz Miastu, w Hucisku, a także w Jeleśni, w Bielsku Białej oraz Wadowicach, gdzie wspólnie z Sztabem Miejscowym zapraszamy na Światełko do nieba.
Zapytałem przewoźników o możliwość uruchomienia pociągów na trasą Żywiec - Sucha w trakcie zamknięcia odcinka linii kolejowej na wysokości zbiornika w Świnnej Porębie.
Moja treść pytania:
Chciałbym niniejszym zapytać o politykę firmy w związku z zamknięciem odcinka linii kolejowej, biegnącej do Zakopanego, w związku z przełożeniem linii kolejowej, co ma nastąpić w okresie 07.03 – 19.06.2014 oraz ponownie od początku września 2014.
Czy w związku z powyższymi zamknięciami oraz – zakładam – chęci walki o pasażera z innymi spółkami oraz przewoźnikami drogowymi, spółka Przewozy Regionalne planuje uruchomienie połączeń z wykorzystaniem odcinka Żywiec – Sucha Beskidzka? Trasa ta, jak przedłużenie linii kolejowej biegnącej z Katowic, daje znakomitą możliwość dla uruchomienia konkurencyjnego czasowo połączenia np. Warszawa – CMK (lub Częstochowa) – Katowice – Żywiec – Sucha Beskidzka – Zakopane lub Wrocław – Katowice – Żywiec – Sucha Beskidzka – Zakopane. Sądzę, że takie połączenia cieszyłyby się powodzeniem nie tylko w weekendy ale i w tygodniu. Wiosna to tradycyjny czas organizacji wycieczek szkolnych. Przy odpowiedniej promocji i dotarciu do zainteresowanych, z zapełnieniem pociągów w tym okresie nie powinno być problemów.
Myślę, że mają Państwo świadomość, że pasażer raz odepchnięty od usług kolei wraca do niego z trudem. Mamy tego dobitny przykład w Małopolsce.
Liczę na poważne potraktowanie tego tematu i proszę o odpowiedź.
Przecież mają acatusy, elfy itp Jakby się uparli to coś by wymyślili
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 20-02-2014, 10:21
Jakby sie uparli... Niestety nikomu nie zależy. Nie ma ekonomicznego bodźca do uruchamiania pociągów i starania się o pasażera. Dla przewoźnika to tylko oszczędność, a puszczanie pociągów przez Suchą-Żywiec to dodatkowe koszty i utrudnienia. Przecież firma budująca zaporę będzie płacić przewoźnikom odszkodowanie za brak ruchu. Zyc nie umierac, pieniadze dostawac, pociagow nie uruchamiac.
Przecież mają acatusy, elfy itp Jakby się uparli to coś by wymyślili
Kaktusy i elfy są marszałka i niekoniecznie je pożyczy. Gdyby przeszła moderna klopów to 120 by mieli czym pojechać. ED72A pojedzie 130 ale jest 1 szt.
ZPR Kraków posiada ok 15 szt spotowych EN57. Wystarczy zmiana napędu...
ED72A to 120 maksymalnie.
Jak się dogadają to pożyczy. Na IR Szyndzielnia też jeździ dolnośląska jednostka w malowaniu województwa.
Tam jednostki należą w większości do UM.
Rover
Jaka to "tańsza" konkurencja? Gdyby na drogi przeznaczać takie dotacje jak obecnie na kolej, to już dawno busiarnia przestałaby być "konkurencyjna".
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum