Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 13, 14, 15  Następny
Minister Bieńkowska odpowiedzialna za transport
Autor Wiadomość

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 27-01-2014, 12:12    Odpowiedz z cytatem

"Rzeczpospolita": Platforma płaci za Bieńkowską

O 4 pkt proc. spadło poparcie dla PO. Tyle kosztowało 
partię słynne „Sorry, taki mamy klimat" - informuje "Rzeczpospolita".

Więcej:
http://fakty.interia.pl/prasa/news-rzeczpospolita-platforma-placi-za-bienkowska,nId,1095851


_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

socjalista Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Mar 2013

PostWysłany: 27-01-2014, 16:43    Odpowiedz z cytatem

Jeżeli "Sorry, taki mamy klimat" wpłynęło na notowania PO, to znaczy, że od czasów PRL niewiele nasza mentalność się zmieniła - nadal jesteśmy "my" i są "oni". "Oni" za wszystko odpowiadają, "my" wciąż jesteśmy niezadowoleni. To "oni" w polu pociągi zatrzymali, o których kiedyś nikt by nie wiedział, bo i od kogo? "My", choć w tych pociągach nie siedzieliśmy, sopli na sieci trakcyjnej nie widzieliśmy, siedząc w cieplutkim domu, komentujemy w necie, odreagowując codzienną, rodzinną nudę, lub niezawinioną przecież przez nas skacowaną samotność.

Niezadowoleni mogą być tylko ci, którzy w zimnym pociągu w szczerym polu pomocy wyczekiwali. Ile ich było: tysiąc, dwa tysiące, trzy? Nikt ich nie poczęstował gorącym posiłkiem, gorącą kawą, herbatą. Nikt im nie powiedział, że będą stali dwie, trzy, dziesięć godzin. Nikt nie wysłał po nich lokomotywy spalinowej, by ściągnąć pociąg do najbliższej stacji i tam przytulić lub bal urządzić, jak w PRL-u w Koluszkach. Ale to nie minister Bieńkowska pieprzyła farmazony, że PKP jest przygotowana do zimy na 4+. Nas i ją zapewniał niejaki Ciżkowicz.

Gdyby choć raz Ciżkowicz był w szczerym polu na torze kolejowym chociażby po to, by zobaczyć jak kolejarze wykolejenie usuwają, jak obtłukują rurkami lód z przewodów trakcyjnych, jak odśnieżają zawiane zwrotnice, jak podwieszają przewód trakcyjny po kradzieży, to nie rzucałby słów na wiatr na konferencji prasowej, zwołanej tylko po to, by jego nazwisko znów w mediach zaistniało. Żywiołu nie można uniknąć, można jedynie skutki żywiołu mniej lub bardziej sprawnie usuwać. Ale do tego potrzeba o kolei nieco więcej wiedzieć niż mówią to liczby w sprawozdaniu finansowym.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Sentinel Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Sty 2012
Skąd: pomorskie

PostWysłany: 28-01-2014, 11:09    Odpowiedz z cytatem

socjalista@ do tego by przygotować się systemowo, od strony zarządzania, poprzez dobrą organizację, zabezpieczenie zasobów technicznych, osobowych, materiałowych, przygotować i przeszkolić kadry nie trzeba być rasowym maszynistą, czy dyspozytorem. Jak się dobrym menadżerem, to się po prostu wie, że bezpieczeństwo od pewnej skali zarządzanej organizacji jest jednym z elementów składowych tej organizacji i należy o nie dbać i tak samo nim zarządzać jak eksploatacja, finansami, marketingiem etc. I nie piszę tutaj o bezpieczeństwie stricte ochrona fizyczna, bo niestety ale 90% naszego społeczeństwa tak to się kojarzy, z tym utożsamiają właśnie bezpieczeństwo.

Za takie wypowiedzi Pani Minister Bieńkowska powinna dostać co najmniej porządną reprymendę. Jak ta Pani nie wie co i kiedy oraz jak należy zrobić to niech się zwróci do fachowców z prywatnych firm zajmujących się bezpieczeństwem i zarządzaniem kryzysowym. Bo jak widać w realu żadne instytucje państwowe odpowiedzialne za takie działania nie potrafią zbudować rzeczywistego systemu reagowania na takie sytuacje prozaiczne jak oblodzenie trakcji. To nie rzecz w tym, że pogoda przyszła i oblodziła trakcję, rzecz w tym, że nikt nie robił w maksymalnie krótkim czasie tego by ochronić klientów przed negatywnymi skutkami zdarzenia, incydentu. To jest żenujące, że w tak wielkiej firmie jak PKP SA, PLK i u kolejowych przewoźników system bezpieczeństwa i zarządzania kryzysowego opiera się o system SMS narzucony Dyrektywa UE i nie
obejmuje ryzyk nie związanych z bezpieczeństwem ruchu kolejowego albo obejmuje najbardziej popularne jak opady deszczu, śniegu, silne wiatry, pożary. O reszcie zapomniano bo szkoda na to czasu.


"[...]Na polskiej kolei nie ma żadnego systemu zarządzania w sytuacjach kryzysowych, żadnego planowania, jest doraźne reagowanie, które przy prawdziwym kryzysie takim jak dziś de facto sprowadza się do rozłożenia rąk - "nic nie można zrobić". Zgadza się, teraz już nie można. Wcześniej było można, ale...[...]"

Wrócę ponownie do tematu zarządzania ciągłością działania lub zarządzania kryzysem jak kto woli. W pełni zgadzam się z tym co napisał jeden z komentatorów na RK - cytat powyżej.

Nawet jak jest tak jak teraz przy dobrej woli, inicjatywie zarządzających da się stworzyć spójny system zarządzania bezpieczeństwem i sytuacjami kryzysowymi. Jak jest plan i procedura oraz stosowne umowy podpisane przez zainteresowane (a jak widać wszyscy powinni być tym zainteresowani) już na etapie organizacji takie systemu zachowania ciągłości działania w różnych sytuacjach kryzysowych to nie liczy się na to, że jakoś to będzie tylko sprawę rozwiązuje się w maksymalnie krótkim czasie. Bo najważniejsi powinni być ludzie, pasażerowie, klienci, nasze źródło dochodu. Ale zamiast tego mamy w kółko powtarzane zaklęcia przez
PR-owców z różnych firm kolejowych i przerzucanie się winą albo zwalanie winy na pogodę. Jasne, że nikt, żadna firma nie da rady zapewnić sobie w 100% bezpieczeństwa. Ale jego totalne lekceważenie i liczenie na wyrozumiałość klientów oraz na to, że jak coś się wypierniczy to załatwi to np. straż pożarna jest po prostu ignorancją i brakiem kompetencji. A przede wszystkim brakiem odpowiedzialności.

Kłania się brak lub po łebkach przygotowane plany reagowania i system ciągłości działania na który jak się okazuje w wielu firmach kolejowych i nie ma kasy i nie ma fachowców z prawdziwego zdarzenia. Dlatego tego typu zdarzenia mogę się założyć, że nawet nie znajdują swojego odzwierciedlenia w analizach ryzyka PLK nie pisząc już o tym, że nie ma na takie sytuacje dla konkretnych posterunków czy odcinków linii kolejowych przygotowanych planów postępowania jak już do czegoś dojdzie. Dlatego pasażerowie wożeni dziś w Polsce często w warunkach urągających ludzkiej godności uciekają od kolei. Niestety ale w Polsce najpierw musi stać się to czy tamto i to najlepiej w sposób spektakularny, masowy aby do kogoś choć na chwilę dotarła smutna i dobitna prawda. Czy ktoś w końcu w PKP, PLK, ICC, CARGO etc i inni przewoźnicy pójdzie po rozum do głowy i powoła departamenty bezpieczeństwa i zarządzania kryzysowego z fachowcami z prawdziwego zdarzenia, z wiedzą praktyczną, czy ktoś w sposób realny a nie papierowy zacznie dbać o bezpieczeństwo nie tylko samego ruchu pociągów ale i bezpieczeństwo samego biznesu, bezpieczeństwo fizyczne w tym klientów i pasażerów czy nadal będziemy jechać według zasady jakoś to będzie. Naprawdę tak duże firmy stać chyba na zatrudnienie kilkudziesięciu dobrych fachowców od zarządzania ryzykiem, ciągłością działania a nie tylko na ciągłe tłumaczenia, że nie ma kasy.

_________________
Pozdrawiam
Sentinel
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 28-01-2014, 21:22    Odpowiedz z cytatem

Ludzie minister Bieńkowskiej opanowali PKP

Jakie kryteria trzeba obecnie spełniać, aby zrobić karierę w spółkach kolejowych, a nawet zostać ministrem ds. kolei? Skończyć studia podyplomowe w Wyższej Szkole Administracji Publicznej, najlepiej w tym samym roku co minister Elżbieta Bieńkowska, pracować wcześniej w spółce PL.2012 albo wywodzić się z sektora bankowego - pisze "Gazeta Polska Codziennie".

Więcej TUTAJ

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Księgarz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 02 Cze 2009
Skąd: Kraków

PostWysłany: 28-01-2014, 21:30    Odpowiedz z cytatem

Sentinel, trafiłeś w sedno sprawy. Sęk w tym, że brakuje takiego, który sensownie podzieliłby odpowiedzialności związane z rozumieniem samego znaczenia słowa BEZPIECZEŃSTWO.
SOK odpowiada za BEZPIECZEŃSTWO, ale w zakresie bezpieczeństwa pasażerów i mienia.
Systemy SMS przewoźników kolejowych odpowiadają za BEZPIECZEŃSTWO, ale w zakresie "procesu przewozowego" rozumianego jako poprawna realizacja rozkładu jazdy.
Systemy SMS zarządców infrastruktury odpowiadają za BEZPIECZEŃSTWO, ale w zakresie prowadzenia ruchu.
Gdzie w tym wszystkim jest pasażer, który znalazł się w zaistniałej ostatnio sytuacji? I od kogo to będzie zależeć?
Za zaistniałą sytuację odpowiada zarządca infrastruktury, który nie dopilnował, aby infrastruktura była odpowiednio przygotowana. Ten sam zarządca nie jest jednak odpowiedzialny za pasażerów, których akurat przewozi przewoźnik kolejowy. I tu szwankuje to, co opisałeś - ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE, za które tak naprawdę nikt nie chce odpowiadać, lub jak nawet chce, to bierze się za to (jak widać) dość opornie.
Normalnie powinno być to załatwione umowami pomiędzy tymi stronami, ale jak widać tak nie jest.
Z drugiej strony nie jest to sprawa prosta. Zapewne o tym wiesz.

_________________
"Kolej na czytanie" - pasja i rozwój w jednym.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 28-01-2014, 21:57    Odpowiedz z cytatem

https://www.facebook.com/gazetawsieci

Zima znowu zaskoczyła kolejarzy. Sorry, taką mamy minister.
Jest! Jest! Jest! Nowy rekord w szybkości pokazywania prawdziwej twarzy to 60 dni. Tyle potrzebowała minister Bieńkowska, by złamać „przebojową” jak Myslowitz obietnicę zajęcia się „przysłowiowym zamarzniętym kiblem w pociągu”.
Kibel zamarzł, a superminister zamiast go „obtłukiwać” albo chociaż uderzyć się w pierś, uderzyła w zmarzniętych pasażerów.
Z iście Cimosiewiczowską szczerością iranistka wygłosiła parawykład z meteorologii. Otóż okazało się, że za 20-godzinne opóźnienia pociągów w trzecim dniu jeszcze łagodnej zimy odpowiada nie Ministerstwo Infrastruktury i podległe mu organy, lecz matka natura. Winne są „anomalie pogodowe”, czyli mróz i śnieg w zimie.
Na konferencji Bieńkowska wyraźnie czuła się jak minister wyciągnięty z limuzyny. Strzelała fochy i zrobiła coś, co wydawało się niemożliwe – zraziła do siebie Tuska i dziennikarzy, którzy po pracy zbierają autografy od członków PO. „Ona z natury lubi ludzi” – mówi z natury lubiąca stanowiska marszałek Kopacz. Gorzej, że Bieńkowska rozdziela pieniądze z UE i jeśli 82 spóźnione pociągi to dla niej dwa, aż strach pomyśleć, jak liczy niewykorzystane fundusze. I też powie: „Sorry, taki budżyt”?
I, jak sama twierdzi, nie oczekujemy, by „mówiła wygładzone słowa”. Wolimy, by nic nie mówiła i odeszła.

Autor tekstu: Paweł Korsun
Autor ilustracji: Michał Korsun

bienkowska.jpg
Plik ściągnięto 14 raz(y) 94.46 KB


_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Księgarz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 02 Cze 2009
Skąd: Kraków

PostWysłany: 28-01-2014, 22:33    Odpowiedz z cytatem

Może zgadzasz się z autorem tego wpisu, ja popieram autorów komentarzy pod tym wpisem.
Rozdmuchano jedną wypowiedź do niebotycznych rozmiarów i to na skalę jakby pół Polski jechało w jednym dniu dwoma pociągami w okolicach Ostrowa Wielkopolskiego.
A przecież tak nie było. Po prostu podtrzymywanie fikcji.
Poczekam trochę i popatrzę na statystykę "ściągnięć" zamieszczonego zdjęcia.
To też informacja o "ważności" tego niusa.
Po prostu, proszę o nie zaśmiecanie w miarę poważnego forum specjalistycznego.

_________________
"Kolej na czytanie" - pasja i rozwój w jednym.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

wodkangazico Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Sie 2010

PostWysłany: 28-01-2014, 22:42    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Normalnie powinno być to załatwione umowami pomiędzy tymi stronami, ale jak widać tak nie jest.

Ależ jest i tydzień temu też było.
Przespali prognozę pogody, ot co.
Cytat:
Jak się dobrym menadżerem, to się po prostu wie

Dobre!!!
Ale, okazuje się, że gdy trzeba zajarzyć, że "jak jest zima...", to niezależnie, czy to as przestworzy zarządzania, czy blondi, chociaż na stołku, wszyscy jednako - nic nie jarzą.
A spytasz "starych kolejarzy" - zadziwisz się, jak zadziwiająco trafnie ocenią sytuację i co należy(ało) zrobić.
Geniusze?
A skąd - doświadczeni.
I niepotrzebna im cała ta bezpiecznościowa, SMS-owa nowomowa.
To nic innego, tylko odkrywanie starych prawd.
O tyle głupie, że od "staroci" kompletnie oderwane (i nad brakiem tej ciągłości w pierwszej kolejności odladzania bym zapłakał), wprowadzane na siłę i dla, pracujących od kilkudiesięciu lat w kolejowym bezpieczeństwie, ludzi średnio zrozumiałe.
Weźmy pierwsze z brzegu pojęcie: "zarządzanie bezpieczeństwem".
Co to k..wa jest?
Oni wiedzą, że bezpieczeństwo należy ZAPEWNIĆ.
BEZWZGLĘDNIE.
A zarządzać to należy firmą - tak, aby powyższe było prawdą.

Zaś mieszanie marketingowego:
Cytat:
Bo najważniejsi powinni być ludzie, pasażerowie, klienci, nasze źródło dochodu.

z bezpieczeństwem - no wybacz, ale to lekka przesada.
Bezpieczeństwem nie wolno handlować.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Księgarz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 02 Cze 2009
Skąd: Kraków

PostWysłany: 28-01-2014, 23:06    Odpowiedz z cytatem

Nikt bezpieczeństwem nie handluje, lecz go po prostu nie rozumie... lub jak napisałeś, robi z tego co od dawna jasne swoistą nowomowę.
"Kolejarze" z natury nie zarządzali bezpieczeństwem, bo jak miało coś być zrobione to było. Jak wagon miał być naprawiony tak jak w instrukcji utrzymania wagonu jest napisane tak było.
Potem znaleźli się tacy, którzy zaczęli uważać tak: Nie ma bola, na pewno na tyle naprawianych wagonów znajdzie się jeden, który będzie niesprawny. O! Jakie to niebezpieczne!
A jak już przyjęto założenie, że więcej niż jeden wagon może mieć feler, to należało tymi niesprawnymi wagonami zacząć zarządzać, bo przecież to wielkie ryzyko tak jeździć. Stąd powstała cała nauka na ten temat.
Potem ktoś ubrał to w systemy zarządzania i mamy to co mamy.
Widząc taki rozwój wypadków, nie dziwi mnie i niefortunna wypowiedź (znawcy zarządzania systemowego) jak również komentarze kolejarzy (wierzących w swą nieomylność i sprawność wszytskich wagonów).
A taka mieszanka to czysta droga do nieporozumień, pomówień, kpin i tego, co akurat obserwujemy i komentujemy.

_________________
"Kolej na czytanie" - pasja i rozwój w jednym.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 29-01-2014, 20:18    Odpowiedz z cytatem

Pasażerowie pociągów TLK Łódź - Warszawa napisali ostatni - jak zaznaczają - list otwarty do minister Bieńkowskiej. "Sytuacja jest dramatyczna" - po raz kolejny alarmują, zapowiadając skargę do organów unijnych.

http://lodzwawa.blogspot.com/2014/01/ostatni-list-do-e-bienkowskiej.html

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Ralny Płeć:Mężczyzna
Moderator


Dołączył: 23 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 29-01-2014, 21:27    Odpowiedz z cytatem


_________________
Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 27-03-2014, 21:18    Odpowiedz z cytatem

Gorzkie żale wicepremier Bieńkowskiej: "Potraktowano mnie jak blondynkę! Nauczyło mnie to o tym, jak wyglądają nasze media..."

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

socjalista Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Mar 2013

PostWysłany: 28-03-2014, 12:40    Odpowiedz z cytatem

Trochę racji Bieńkowska ma. No, bo czym dzisiaj żyją media? Nie ma portalu, gdzie nie cytowano by wyrwanych z kontekstu wypowiedzi. By zainteresowanie wzbudzić, opatruje się te wypowiedzi jeszcze bardziej niż ich treść wzbudzającym zainteresowanie tytułem. Przeglądając najpopularniejsze portale informacyjne, można odnieść wrażenie, że poza tajemnicami alkowy celebrytów nic nas więcej nie interesuje, że celebryci mają nam coś do powiedzenia, że o czymś decydują. Są wśród nich i mądrzy ludzie, wszyscy jednak zabiegają tylko o popularność, czyli o pieniądze - jak politycy. Bieńkowska nie powinna udawać, że jest tylko solidnym urzędnikiem. Odkąd weszła do pierwszego rządu PO, odkąd jest posłem PO i nadal ministrem oraz wicepremierem, odtąd jest politykiem. Chcąc nie chcąc musi zabiegać o przychylność wyborców dla siebie i swojej partii. A przychylności nie zdobywa się w tym kraju nazywając rzeczy po imieniu. Media zaś traktują nas jak przygłupów. Też dla pieniędzy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 29-03-2014, 23:09    Odpowiedz z cytatem

Hasło ogólnopolskiej akcji "Swój do swego po swoje" przyświecało tegorocznej gali "Wiktory". W związku z tym nagrodzeni zostali najwytrwalsi bojownicy o wolność słowa, dobrobyt miast i WSI oraz pożyteczni idioci.

Spośród towarzystwa wzajemnej adoracji statuetkę w kategorii "Polityk Roku" otrzymała Ela "Sorry" Bieńkowska, wicepremier i minister infrastruktury i rozwoju. Brawa!

Gratulujemy minister Bieńkowskiej bowiem aby zwyciężyć musiała pokonać zacne grono w składzie: Jarosław Gowin, Ryszard Kalisz, Leszek Miller i Jacek Rostowski.

http://narodowcy.net/polska/9375-bienkowska-politykiem-roku-2013

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

socjalista Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Mar 2013

PostWysłany: 30-03-2014, 11:00    Odpowiedz z cytatem

Bieńkowska taka głupia nie jest, jak to niektórzy ją widzą. Dystans do tego wyróżnienia wyraziła w komentarzu:

Jestem zaskoczona tym, że dostałam Wiktora w kategorii Polityk, bo w gronie nominowanych jestem chyba najmniej politykiem. Ale cóż, jedno słowo się powie i zostaje się politykiem i dostaje się Wiktora. Wielka klimatolożka.

http://wiadomosci.dziennik.pl/polityka/artykuly/454776,bienkowska-politykiem-roku-i-laureatka-wiktora-wielka-klimatolozka.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 5 z 15 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 13, 14, 15  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl