– Wie pan co to jest? – prezes chwilę szperał w drugim pokoju, po czym przyniósł coś na kształt wielkiej szarej cegły. Na pierwszy rzut oka było widać, że to przedmiot niebezpieczny, w kontakcie z głową potencjalnie śmiertelnie niebezpieczny.
– Kasa fiskalna? – zaryzykowałem bez pewności.
– Takich starych kas w wagonach sypialnych i kuszetkach mamy ok. 2,5 tysiąca sztuk. Wdrażamy właśnie projekt ich wymiany na nowoczesne modele. To jeden z przykładów, jak bardzo próbujemy się zmienić. Niedługo konduktorzy większość czynności będą wykonywali na tabletach. Z PRL-u przeskoczymy w tym względzie do dziś, w jednej chwili – chwali się Dudek.
Nowy prezes historii Warsu się uczy, choć jakby po łebkach. Gdyby zapowiedział przeskok z XX wieku w wiek XXI, to bym się zgodził. W PRL nie było kas fiskalnych, bo nie było takiej potrzeby. Podatek VAT wprowadzono dopiero w 1993.
Dziwi mnie też ta liczba. 2,5 tys. kas, gdy konduktorzy Wars obsługują raptem 48 wagonów sypialnych i 12 kuszetkowych. Wars zatrudnia około 500 pracowników. Można by przyjąć, że konduktorów jest nie więcej niż 300. Na jednego przypada 8 kas fiskalnych.
Swoją drogą te kombajny to rzeczywiście porażka. Ale jak widzę żale i lamenty oraz zgrzytanie zębów że trzeba się na tablecie uczyć to juz nie wiem czy tak kasa nie jest lepsza... ;-)
Pewnie będzie to taki sam terminal jak ma intercity, choć mogę się mylić..
_________________ Kto mi dał ten ch..jowy avatar??
Zaraz po powołaniu na funkcję prezesa WARS S.A. na portalu forsal.pl we wrześniu ubiegłego roku można było przeczytać taki tekst:
Na poprawę wyników Warsu Paweł Dudek dostał 2 lata, zapisano to w jego kontrakcie menedżerskim. Prezes szykuje specjalne menu dla Pendolino i ekspansję barów Wars Express (...)
O sobie mówi, że w Warsie będzie „agentem zmian”. Na jesień zapowiada modyfikację umów z franczyzobiorcami pod kątem programów lojalnościowych dla pasażerów. Obiecuje kilkanaście nowych barów Wars Express, które mają zacząć działać do końca 2014 r. Będzie też wypowiadanie niekorzystnych umów na najem obiektów w czterech oddziałach w Polsce. W planach jest sezonowe menu i możliwość zamawiania konkretnego dania do przedziału pierwszej klasy już podczas zakupu biletu online.
To był schyłkowy Terek, po prawie trzech latach prezesowania w Warsie. Dwa miesiące później został odwołany. Potem przez cztery lata prezesem był wybitny kolejarz Krzysztof Supa, potem przez pół roku prezesa nie było.
To jak to jest z tymi zwolnienami w O/Centrum?
W związku ze zmianami w rozkładzie jazdy Warszawie odeszły Karki do obsługi.. W innym temacie ktoś pisał że WARS mają zlikwidować w przyszłym roku.. co to za ploty?
_________________ Kto mi dał ten ch..jowy avatar??
zwolnienia będą.. tylko najpierw trzeba wykorzystać siłę roboczą, żeby pojechała do Rzymu z pielgrzymami i sama się żywiła przez 5 dni. bo przecież żaden szanujący się pracownik pkp ic nie pojedzie na 6 dni bez zapewnienia wyżywienia i noclegu. co innego warsiarz. ten za darmo musi pojechać i jeszcze podziękuje, że ma "jazdę". a ile zarobi? 600 zł brutto za 5 dni pracy.
oczywiście odezwą się zaraz głosy że to sama przyjemność i zaszczyt jechać do Rzymu na kanonizację... taaa
a zwolnienia? ja przewiduję, że po wakacjach, kiedy znikną zupełnie pociągi nocne. Kraków straci Uznam.. co zostanie? Ustronie i zagranica. Gdynia straci wszystko. Może Warszawa i Szczecin się utrzymają. Może.
Parę dni temu "Kurier Kolejowy" za "Gazetą Prawną" taką notkę zamieścił:
Gazeta informuje, że z Warsu będzie musiał odejść ok. 20 proc. z 450 zatrudnionych. Operacja będzie rozłożona na miesiące (nie będzie zwolnień grupowych).
Zwolnienia wiążą się z trwającą restrukturyzacją spółki.
Licząc z franczyzobiorcami, dla Warsu pracuje – w zależności od okresu – od 700 do 800 osób.
20% to 90 osób. Zastanawia mnie ta restrukturyzacja, bo od kilkunastu lat spółka jest ciągle restrukturyzowana. Co prezes, to o potrzebie restrukturyzacji ględzi. Z wyjątkiem może Supy, jemu to zwisało. Wydaje mi się, że restrukturyzacja w wydaniu WARS S.A. to po prostu dopasowywanie poziomu zatrudnienia do potrzeb właściciela, czyli PKP Intercity. A że Intercity cienko przędzie, to i Wars coraz mniej jest potrzebny. Na pewno jednak potrzebni są prezesi, by restrukturyzować.
No i jak po Roma?
Tym co zostali w Polsce chyba dobrze - nie muszą obsługiwać bezposcielowek tylko spiochy jadące za nie Tylko chyba na Ustroniu zostala bezposcielowa
Kto obsługuje teraz Karkonosze do Lublina? Z obiegu wagonów wynika że ma to byc 4dniwka dla Gdyni, ale nie wierze by Warszawa dała się wycygianic i pewnie na jednym obiegu jezdzi Wawa, na drugim Gdynia..
Wawa na otarcie łez dostała Gorzów
_________________ Kto mi dał ten ch..jowy avatar??
Nocne pociągi tylko sezonowo i z Przemyśla do Świnoujścia
Jak poinformował Zbigniew Klepacki, wiceminister infrastruktury i rozwoju regionalnego przyszła oferta PKP Intercity zakłada, iż połączenia nocne (z wagonami sypialnymi i kuszetkami) mają obejmować wyłącznie:
1) całoroczne połączenia w najdłuższych relacjach, tj. np. Przemyśl –Szczecin/Świnoujście,
2) wybrane połączenia sezonowe w okresie zimowym i wakacji letnich.
Natomiast pozostałe relacje obsługiwane będą wyłącznie połączeniami dziennymi.
Szkoda, że dziennikarze nie zapytali wiceministra, czy w związku ze zmniejszeniem ilości pociągów zmniejszy się dotacja z budżetu państwa do PKP Intercity S.A.
To super!!! W ogóle wszystko zlikwidujmy. Co za kretyni tam pracują!!! Myślałem ze właśnie nocne pociągi dają nam możliwość zaoszczędzenia czasu. Wsiadamy wieczorem, rano na miejscu. Nie tracimy dnia. Kupujemy sypialny bądź kuszetkę. Ale nie!!! Lepiej zlikwidować wagony odstawić w krzaki bo przecież i tak kursy nocne sezonowe za 2 lata zostaną zlikwidowane. On pieprzy że podróżni się odwracają od Kolei. Nie panie ministerku to Kolej przez wasze nieudaczne działania odwraca się od podróżnych.!!!! Ale wy tow ministerku macie swojego pierdolino jak Prezes miał swojego misia.
Jakoś nikt nie przedstawił argumentu na to, że powinno być jak dotychczas, albo i lepiej - jak w PRL. Czasy się zmieniają, kolej nie jest już podstawowym środkiem transportu. Skoro z analizy ekonomicznej wynika, że wożenie powietrza jest dla PKP Intercity nieopłacalne, to niby dlaczego spółka ma generować stratę? Rozumiem, że krytyka ministra wynika z obawy o utratę miejsc pracy przez pracowników Warsu. Tak funkcjonuje kapitalizm na całym świecie. Gdy firma upada, wszyscy pracownicy idą na bruk i bywa, że długo muszą czekać na wypłatę zaległych wynagrodzeń.
Zgodziłbym się z Tobą, gdybyśmy rzeczywiście wozili powietrze. Wielokrotnie już pisano na tym forum, że wagony sypialne i z miejscami do leżenia mają wysoką frekwencję. To co mówi pan minister to wyssane z palca informacje, które mają uzasadniać uwalenie kolejnych pociągów, firmy i jej pracowników. Chyba, że wierzysz panu ministrowi?
Dla potwierdzenia tego co napisałem podaję wczorajszą frekwencję w "krótko relacyjnym" pociągu Bielsko Biała - Gdynia, którym to pasażerowie zdecydowanie nie chcą jeździć:
31.05/01.06 45200 032
BIELSKO B.GL-GDYNIA GL
wagon sypialny: 23 osoby z diagramu, 2 miejsca wolne
31.05/01.06 45200 034
BIELSKO B.GL-GDYNIA GL
tania kuszeta: 40 osób z diagramu, 14 miejsc wolnych.
Życzę, żeby w pociągach dziennych mieli taką frekwencję.
często jezdze w wagonach sypialnych i potwierdzam to co napisał przedmówca. Zawsze jest dobra frekwencja. Nie mówie już o wakacjach. Ale przecież trzeba uwalić WSZYSTKO!!!!
A wiadomo jak sytuacja z naborem na asystentów na ten sezon? Bo ja mimo telefonów uzyskuje tylko informacje, ze nikt nic nie wie, że ciągle ustalają. I sumie nikt mi nie potrafi odpowiedzieć, a już naprawdę mało czasu zostało do początku wakacji.
Rok temu jeździłem to już na początku maja wiedziałem, że będzie praca, a w tym roku, nic, ani w te ani we wte
Do Mateusz 123.Przyjęcia będą , chociaż mniej osób niż w roku poprzednim.Jeżeli wysłałeś podanie to trzeba uzbroić się w cierpliwość , ponieważ wszystkie podania o prace odesłane zostały do Warszawy.Z tego co się dowiedziałem będą na sezon przyjmować tylko na etaty asystentów.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum