Ostatnio jak jechałem z Wrocławia do domu (auto miałem w Miękini) to trafiłem na 815 i na sprawnego mechanika na pokładzie. Był to pociąg ok. 21:40 z Wrocławia do Węglińca (Łużyce bodajże). Maszyniście widać naprawdę zależało na planowej jeździe, zaś ja pierwszy raz w życiu poczułem co to znaczy 110 km/h w klasycznym EN57 i jaka to różnica w porównaniu ze "stówą".
A pociąg do Miękini złapał jedynie jakieś 1-2 minuty spóźnienia (rozkład "Łużyc" jest rozpisany na EN57AL).
Związkowcy z PR chcą pomóc KD. Będą dodatkowe pociągi przewoźnika na E30?
Organizacje związkowe działające w dolnośląskim oddziale Przewozów Regionalnych skierowały do Jerzego Michalaka, wicemarszałka UMWD apel u uruchomienie dodatkowych pociągów w relacji Wrocław Główny – Legnica – Węgliniec – Wrocław Główny. Według związków oferta Kolei Dolnośląskich jest niewystarczająca.
Związkowcy zwrócili się do wicemarszałka Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego z prośbą o „przeanalizowanie i wyrażenie zgody w ramach dofinansowania do przewozów pasażerskich na Dolnym Śląsku na uruchomienie dodatkowych pociągów w szczytach przewozowych na linii E-30 w relacji Wrocław Główny – Legnica – Węgliniec – Wrocław Główny obsługiwane przez oddział PR we Wrocławiu”.
- Nasza prośba jest umotywowana tym, że ostatnio bardzo często podróżni z linii legnickiej krytykują przepełnione pociągi spółki „KD” na stronach internetowych – informują związkowcy w liście do wicemarszałka.
- Powinniśmy pomóc spółce samorządowej Koleje Dolnośląskie i uruchomić dodatkowe pociągi obsługiwane przez PR dla lepszego wizerunku UMWD, spółki KD oraz PR, a przede wszystkim z oczekiwanego zadowolenia podróżnych, którzy z pewnością dodatkowe pociągi przyjmą z wielką radością – podkreślają związkowcy.
audrin, co widzisz w tym złego . Jeżeli na tym portalu piszą internauci, że w poc. KD w godzinach szczytu w niektóre dni są przepełnione, to dlaczego PR nie może pomóc .
Przekazano do obsługi linię E-30 Spółce KD prawie rok temu od PR i jak widać nie bardzo to na dobre wychodzi. Dlatego mimo starego wysłużonego sprzętu w postaci EZT-ów PR, można dodatkowo w tych newralgicznych godzinach uruchomić poc. PR .
Dolnoślązak, odradzam wyciągać pomocną dłoń, bo pogryzą. Ci ludzie wg mnie są chorzy z nienawiści i do PR i do tego forum. Na każdą publiczną krytykę reagują złością.
// Post zmoderowany. @Pirat
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Noema, ale już w niedługim okresie czasu wszystko może się zmienić. Na tą chwilę nie mogę ujawnić prowadzonych rozmów związków zawodowych PR Wrocław z Panem Marszałkiem oraz przedstawicielami UMWD ponieważ obowiązuje mnie tajemnica prowadzonych rozmów na cyklicznych spotkaniach z Panem Marszałkiem.
audrin, co widzisz w tym złego . Jeżeli na tym portalu piszą internauci, że w poc. KD w godzinach szczytu w niektóre dni są przepełnione, to dlaczego PR nie może pomóc
Nie widzę z tym nic złego, po prostu ciekawa sytuacja, która obnaża błędy UMWD i KD, a w szczególności tych pierwszych, bo przeliczyli się oddając ruch na E30 swojej spółeczce. Trzeba się teraz poważnie zastanowić nad przejęciem ruchu na linii 274, bo KD taboru z powietrza przecież nie weźmie.
Związkowcy z PR chcą pomóc KD. Będą dodatkowe pociągi przewoźnika na E30?
Proponuję, aby zrobić spis najbardziej zatłoczonych pociągów KD na E30 (dzień tygodnia, nr pociągu + relacja). Wtedy będziemy mieli jasność sytuacji, a osoby odpowiedzialne za rozkład jazdy będą mogły wyciągnąć z tego wnioski na przyszłość, tzn. wzmocnić składy w szczytach przewozowych lub zwiększyć liczbę połączeń.
Podejrzewam, że najgorzej jest w niedzielę, gdy studenci zjeżdżają z domów do Wrocławia. Przez kilka lat w niedziele wieczorem jeździł dodatkowy pociąg z Węglińca do Wrocławia, którego teraz brakuje.
_________________ Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
A mnie zastanawia, czemu panowie związkowcy tak ochoczo nie zajmują się swoją spółką, bo to co się działo w majowy weekend na linii do/z Jeleniej Góry było niestety jednym wielkim pokazem niekompetencji...
14:26 (KD 69573) - zazwyczaj 100% miejsc siedzących zajętych od Głównego, bez względu na to czy poniedziałek, czy piątek,
14:45 (KD 67325) - tutaj to różnie, od poniedziałku do środy frekwencja nie za duża, ale w czwartki i piątki to już 100%, a przed świętami to nie raz nie ma gdzie wejść. Tutaj powinni wzmacniać drugim szynobusem kursy weekendowe i świąteczne,
15:10 (KD 69575) - zazwyczaj 100% miejsc siedzących zajętych od Głównego.
A wczoraj w pociągu KD 69573 miała miejsce taka o to sytuacja. Na końcu składu (akurat jechał zmodernizowany EZT) stał sobie chłopaczek. W okolicach Muchoboru przyszedł konduktor, a gość nie ma biletu i nie ma zamiaru go kupić. Drugi przyszedł i tłumaczy gościowi, że za darmo nic nie ma i trzeba kupić bilet i jak nie wysiądzie na Nowym Dworze, to trzeba będzie wezwać policję, a skład będzie czekał na jej przyjazd. Gość bez biletu w zaparte, że on wysiądzie ale w Legnicy , na szczęście po wielokrotnych apelach, że kolej to nie akcja charytatywna facet wysiadł na Żernikach. Szkoda że pewnie załoga z KD 69575 miała z nim później podobne przygody...
I teraz z jednej strony powinni mu wlepić soczysty mandacik, z drugiej strony skład z ponad 100% zapełnieniem stałby w polu i czekał z 40-50 minut na rozwiązanie sytuacji. Bądź tu mądry jak zareagować.
Rada byłaby prosta - zamiast za bilet do Legnicy zapłaciłby odszkodowania za opóźnienie wszystkim pasażerom pociągu, którzy by o to wystąpili. Wątpię, czy drugim razem spróbowałby szczęścia.
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum