Pendolino nie wjedzie w tym roku na tory? Mała szansa, terminy mijają.
Szybkie pociągi z Alstomu miały do końca roku wyjechać na nasze tory. Mała szansa, by tak się stało. Pociągi nie pasują do polskiej infrastruktury, a wicepremier Janusz Piechociński grozi, że kontrakt może zostać zerwany.
"Jako zespół ekspercki wskazywaliśmy od samego początku, że kwestia zakupu Pendolino budzi olbrzymie wątpliwości. Przedstawialiśmy konkretne argumenty, dlaczego ta transakcja jest tak niekorzystna i z punktu widzenia przewoźnika, i podatnika, bo naraża Skarb Państwa na straty rzędu miliardów złotych." - twierdzi Czesław Warsewicz, wydawca portalu nakolei.pl, były prezes PKP Intercity:
Co poniektórym pragnę odświeżyć pamięć i przypomnieć, że procedura przetargowa na zakup 20 składów Pendolino zaczęła się w połowie 2008 roku, czyli wtedy gdy prezesem PKP Intercity był... Czesław Warsewicz.
"W pierwszych dniach sierpnia PKP Intercity rozpisze przetarg na zakup 20 składów zespolonych. Koszt inwestycji to grubo ponad 400 mln euro. To historyczny moment" - powiedział w lipcu 2008 roku ówczesny prezes PKP Intercity, Czesław Warsewicz.
Na naszym forum zachowały się materiały prasowe z tamtego okresu:
No tak, zwala wszystko na Grabarczyka i Nowaka oraz na cały rząd (chociaż za nimi nie przepadam) a sam niewiniątko, w ząbek czesany... Już zaczyna się spychotechnika, zobaczymy kto będzie przysłowiowym kozłem...
_________________ W czasach zakłamania, mówienie prawdy, jest czynem rewolucyjnym - Orwell
Bo po prostu miał g.wno do gadania i taka jest prawda. Kazali zrobić przetarg to go zrobił. Pracuję na PKP więc wiem jak tutaj się robi. W nakazanych zadaniach nie szuka się żadnej ekonomii, logiki, etc. - bo po prostu się jej nie znajdzie (od najniższego szczebla do najwyższego). Robi się to co nakazują z góry. A że przyszedł nakaz z ministerstwa, więc....
EDIT: tych co za dużo dyskutują i zadają za dużo pytań to się poprostu zwalnia albo w najlepszym razie marginalizuje
No, nie wiem... Oto słowa ówczesnego szefa IC , wypowiedziane w sierpniu 2008 roku
"...Tendencje europejskie wskazują, że projekt nasz jest biznesowo zasadny - kończy prezes PKP Intercity, Czesław Warsewicz..."
Zwykły robol rzeczywiście nie ma nic do gadania, ale w tym przypadku nie miało to miejsca. A szefem przestał być z zupełnie innego powodu.
_________________ W czasach zakłamania, mówienie prawdy, jest czynem rewolucyjnym - Orwell
OŚWIADCZENIE ZARZĄDU PKP INTERCITY S.A. (niestety bez daty)
Mając na względzie transparentność działalności, a także racjonalność, rzetelność i gospodarność w zakresie wydawania środków publicznych, Zarząd PKP Intercity S.A. informuje, że:
1. „Projekt zakupu kolejowego taboru pasażerskiego do obsługi połączeń dalekobieżnych” realizowany jest od 14 lipca 2008 r., kiedy to ówczesny Zarząd PKP Intercity S.A. w składzie: Czesław Warsewicz - prezes, Lucyna Krawczyk – członek zarządu, Krzysztof Supa – członek zarządu, powołał komisję przetargową i zatwierdził regulamin prac komisji.
Działania te zostały poprzedzone opracowaniem kompleksowych analiz (technicznych, ekonomicznych, finansowych) wykonanych przez ekspertów własnych, jak również niezależnych doradców (Wydział Transportu Politechniki Śląskiej w Katowicach, konsorcjum Ernst&Young oraz Centrum Naukowo-Techniczne Kolejnictwa).
5 sierpnia 2008 r. ww. Zarząd Spółki (poszerzony o członka zarządu Marka Nitkowskiego) zatwierdził tryb udzielenia zamówienia - dialog konkurencyjny. Podstawowym uzasadnieniem wyboru dialogu konkurencyjnego był brak możliwości dokładnego, precyzyjnego zdefiniowania (opisania) przedmiotu zamówienia w sposób zgodny z wymogami art.29 i 30 Pzp, ze względu na jego szczególnie złożony charakter.
W wyniku ogłoszenia wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu złożyło 6 wykonawców:
konsorcjum ANSALDOBREDA S.p.A. i NEWAG S.A.,
konsorcjum Bombardier Transportation Sweden AB i Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A. Holding,
konsorcjum Siemens Sp. z o.o. i Siemens Aktiengesellschaft Sp. z o.o.,
konsorcjum ALSTOM Konstal S.A. i ALSTOM FERROVIARIA S.p.A.,
spółka Construcciones y Auxlliar de Ferrocarriles S.A.,
spółka Patentes Talgo S.L.
Z powodów formalnych z postępowania wykluczono: Construcciones y Auxlliar de Ferrocarriles S.A. i Patentes Talgo S.L.
W związku z powyższym do udziału w postępowaniu zaproszono ostatecznie cztery ww. konsorcja. Z nimi komisja przetargowa przeprowadziła po trzy spotkania dialogowe, w oparciu o które możliwym stało się opracowanie Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ).
Ostatecznie ofertę na produkcję i utrzymanie nowych pociągów dla PKP Intercity złożyło jedynie konsorcjum ALSTOM Konstal S.A. i ALSTOM FERROVIARIA S.p.A.
Oferta odpowiadała przedmiotowi zamówienia zawartego w SIWZ i spełniała warunki postępowania pod względem formalno-prawnym, została więc przyjęta.
Umowę na „Dostawę 20 sztuk pociągów (składów) zespolonych wraz ze świadczeniem usług ich utrzymania” podpisano 30 maja 2011 r.
Decyzja o zakupie pociągów została podjęta na podstawie postępowania realizowanego przez Zarządy PKP Intercity w skład których w latach 2008 – 2011 wchodzili: Czesław Warsewicz, Lucyna Krawczyk, Marek Nitkowski, Krzysztof Supa, Krzysztof Celiński, Krzysztof Kołodziejski, Grzegorz Mędza, Katarzyna Zimnicka-Jankowska, Dariusz Fidyt, Janusz Malinowski, Philip Turner, Tadeusz Matyla.
Przetarg na dostawę 20 składów zespołowych w trybie dialogu konkurencyjnego prowadzony był w okresie sierpień 2008 – kwiecień 2011 i podczas jego realizacji zachowane były wszystkie ujęte prawem polskim i europejskim zasady oraz normy.
2. Postępowanie przetargowe kontrolowane było przez Urząd Zamówień Publicznych, który w informacji z dn. 17 maja 2011 r. stwierdził w kontroli uprzedniej brak naruszeń w postępowaniu o udzieleniu zamówienia publicznego w trybie dialogu konkurencyjnego.
3. Ponadto ze względu na ubieganie się o dofinansowanie projektu ze środków Unii Europejskiej, podlega on zatwierdzeniu przez Komisję Europejską. PKP Intercity otrzymało pozytywną opinię od JASPERS (partnerstwo Komisji Europejskiej, Europejskiego Banku Inwestycyjnego, Europejskiego Banku Odbudowy i Rozwoju oraz Kreditanstalt für Wiederaufba).
4. Należy podkreślić, że w produkcję 20 składów zespołowych zaangażowani są polscy poddostawcy, m.in.: Bombardier z Katowic produkuje urządzenia sygnalizacji SHP, SIECAB z Żywca okablowanie, producentem sprzęgów jest Dellner Gdynia, a skrzynek elementów trakcyjnych - Polmor.
PKP Cargo zapewnia transport pociągów do Polski, a Instytut Kolejnictwa próby homologacyjne.
Składy będą serwisowane w Polsce, na warszawskim Grochowie. Tam budowana jest hala, gdzie nowe pociągi będą poddawane niezbędnym procedurom w zakresie utrzymania i przygotowania do drogi. Finalnie do prac tych zatrudnionych zostanie ok. 150 osób, bowiem pociągi przez ok. 17 lat serwisowane będą przez zarejestrowaną w Polsce Spółkę ALSTOM Konstal.
5. Dodatkowo informujemy, że Najwyższa Izba Kontroli od września 2013 r. prowadzi planowe postępowanie kontrolne, które w zakresie PKP Intercity dotyczy zwłaszcza projektu Pendolino.
Ponadto oświadczamy, że Czesław Warsewicz został odwołany ze stanowiska prezesa Zarządu PKP Intercity w dniu 9 stycznia 2009 roku z powodów, jak w swoim uzasadnieniu podano, że nie jest kolejarzem w sytuacji znakomitych wyników finansowych i przewozowych.
Bo po prostu miał g.wno do gadania i taka jest prawda.
Ktoś go do stołka przyspawał?
Sam się przyspawał. A że był z nadania PiS to po zmianie władzy musiał tańczyć jak rządząca PO kazała, aby jak najdłużej utrzymać się na prezesowskim stołku, albowiem każdy kolejny miesiąc przy państwowym korycie to konkretna forsa i inne apanaże przy praktycznie zerowej odpowiedzialności za nieudolne rządy! Gdy kasa z PKP Intercity przestała płynąć szerokim strumieniem to można być jak chorągiewka na wietrze, licząc na krótką pamięć czytelników prawicowych tygodników opinii. Najlepiej podsumowała to Victoria przytaczając z Wikipedii definicję HIPOKRYZJI.
Tadeusz Zwiefka, europoseł i szef sztabu wyborczego Platformy Obywatelskiej był gościem RMF FM, gdzie przekonywał, że winą za farsę z Pendolino należy obarczyć… Prawo i Sprawiedliwość.
Choć przyznał, że inwestycja z Pendolino była nietrafna, to Zwiefka zaklinał się jak mógł, by nie przyznać, że odpowiedzialność można scedować na Cezarego Grabarczyka czy Sławomira Nowaka.
"Przyznam, że jeśli miałbym mieć jakiekolwiek zarzuty do tego rządu to tylko takie, że w momencie, kiedy rząd PO-PSL obejmował władzę, to pozostawił we władzach spółki PKP tych ludzi, których obsadził tam PiS, którzy zaczęli przygotowywać kontrakt z Pendolino i doprowadzili go do końca."
ale po co komu pendolino, ja przedwczoraj po południu trasę z Katowic do Gdańska zrobiłem samochodem w 4h40min. Pendolino udławi się a w takim czasie nigdy nie przejedzie tej trasy. z Katowic do Gdańska cały czas ( za wyjątkiem Łodzi i krótkiego odcinka Łódź - Stryków ) jest dwupasmówka a od Strykowa k/łodzi do gdańska autostrada, więc dość szybko można przejechać teraz tą trasą. Po dobudowaniu odcinka A1 Stryków - Tuszyn - Częstochowa - Katowice w niecałe 4 godziny jazdy z południa będzie się w Gdańsku. I nawet licząc, że autostrada A1 będzie w przyszłości na całej długości płatna to i tak chyba przejazd wyjdzie w podobnej cenie co bilet na pendolino a dużo szybciej niż tym całym pendolino. Żeby w Polsce była szybka kolej z prawdziwego zdarzenia, to w większości trzeba pobudować nowe linie kolejowe na 300 km/h i kupić składy TGV tak jak we Francji czy Niemczech, wtedy to byłoby coś a tak to jest tylko imitacja szybkiej kolei.
Tadeusz Zwiefka, były dziennikarz TVP, były towarzysz PZPR, obecnie aparatczyk PO wyjaśnił na antenie RMF FM problemy z Pendolino. Otóż to wina... PiS-u. Czas więc odsunąć PiS od władzy!
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum