Czy pani Kleszcz, to ta od Nowaka?.
Nie ma to jak pracować w centrali. Co chwile jakaś reorganizacja, albo nowe biuro powstaje, ciężko się już połapać. Na zakładach oczywiście oszczędności, gadka o łączeniu, wypychanie ludzi na emerytury....
W spółce PKP Cargo Tabor Karsznice nastąpiła zmiana prezesa. Nowym prezesem spółki został Artur Jeziorowski (prezes spółki PKP Cargowag). Tym samym ten Pan został prezesem dwóch spółek zależnych PKP Cargo.
Dodam jeszcze, że Jeziorowski został także prezesem spółki PKP Cargolok. Wkrótce nastąpi połączenie wszystkich tych spółek.
Zapaść inwestycyjna w PKP Cargo? 500 mln zł mniej na inwestycje w 2013 roku.
Z 818 mln zł w 2012 roku do 363,5 mln zł w 2013 roku spadły nakłady inwestycyjne PKP Cargo. Z kolei aż o 76 proc. skurczył się zysk netto spółki za poprzedni rok w porównaniu do analogicznego okresu 2012 roku. Ubiegły rok towarowy przewoźnik zamknął zyskiem na poziomie 65,4 mln zł, a blisko 50 proc. tej kwoty ma zostać przeznaczone na wypłatę dywidendy akcjonariuszom.
PKP Cargo wypłaci 137,5 mln zł dywidendy za rok 2013.
Walne Zgromadzenie spółki PKP Cargo zdecydowało o wypłacie dywidendy za rok 2013 w wysokości 137,5 mln zł. Dniem ustalenia prawa do dywidendy będzie 20 maja 2014 roku, a wypłaty - 4 czerwca 2014 roku.
Grupa PKP Cargo osiągnęła zysk w pierwszym kwartale 2014 r. na poziomie 57,5 mln zł netto, wobec 1,4 mln zł rok wcześniej. O 1 proc. spadły przychody grupy (1040 mln zł). Jednocześnie obniżono koszty operacyjne o 6 proc. (czyli o 65 mln zł) w ujęciu rocznym w kategoriach: energii elektrycznej, paliwa oraz dostępu do infrastruktury.
Większe zyski dla spółki zależą przede wszystkim od doboru odpowiedniej kadry menadżerskiej i ta kadra jest na poziomie central spółki. Ale co z poziomem zakładów. Czy zarząd zapomniał o wiecznych dyrektorach którzy fotel dyrektorski piastują kilkanaście i więcej lat. Czy nie należałoby się zastanowić nad wprowadzeniem pewnej kadencyjności takich stanowisk aby wykluczyć z zarządzania zakładami ludzi z układów?
xdcam, zależność służbowa w spółkach PKP jest odwrotna od tej oficjalnej. Rzeczywista władza jest w rękach średniego szczebla zarządzania. Dyrektorzy zakładów tkwią na swoich stanowiskach nawet po kilkadziesiąt lat. Są nietykalni jak prezesi spółdzielni mieszkaniowych z namaszczenia nieboszczki PZPR.
Powstanie PKP Cargo Tabor. Jedna z największych spółek taborowych w Europie
PKP Cargo planuje konsolidację trzech spółek zależnych odpowiedzialnych za naprawę taboru - PKP Cargowag, PKP Cargolok i PKP Cargo Tabor Karsznice w jeden podmiot pod nazwą PKP Cargo Tabor, podała spółka. Nowa firma z prawie 3000 pracowników będzie jedną największych spółek taborowych w Europie, a konsolidacja umożliwi lepsze wykorzystanie potencjału spółek i doświadczonej kadry. To ułatwi pozyskiwanie zleceń z rynku i dywersyfikację źródeł przychodów.
Poczytajcie bo warto. Ptaszki ćwierkają, że Prezes został wezwany przez Wojewodę ale nie wiem czy to tylko plotki , czy w ogóle Wojewoda ma takie możliwości ?
Zresztą - co z tego !NIC to i tak nie zmieniło - machina toczy się dalej i nie sądzę, by zmieniła kierunek.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum