Ile razy mam wam powtarzać, iż prawa ekonomii są nieubłagane.
Zgadza się - z perspektywy PLK, im więcej pociągów na CMK, tym lepsza kasa, bo opłaty wyższe.
Virakocha napisał/a:
Gdy chcesz jechać szybko, płacisz drożej gdy chcesz zaoszczędzić musisz jechać wolniej. Dokładnie jest tak na drogach. Trzymając się casusu A2 i DK92 na odcinku Warszawa - Poznań postaram się to objaśnić.
...
Manipulujesz faktami. Kierowca samochodu wybiera trasę i płaci za paliwo oraz inne opłaty bezpośrednio.
Pasażer pociągu nie wybiera jego trasy i nie płaci bezpośrednio za prąd/olej napędowy i dostęp do infrastruktury. Cena jaką musi płacić pojedynczy pasażer, żeby połączenie było rentowne, jest uzależniona od tego, ilu pasażerów z niego korzysta.
Przemilczałeś mój przykład z Niemiec, gdzie różnica między kosztem RB/RE a ICE na tej samej trasie wynosi 4,50 EUR (odpowiednio 64,50 EUR i 69 EUR).
Już naprawdę nie chce się czytać o "super" jakości EIC oraz o mitycznym blokowaniu szlaku. Jakoś nie słyszałem, żeby EIC bez przerwy wlokły się na CMK za kiblami. Rysujesz obraz CMK jako najbardziej zatłoczonej linii kolejowej, która w rzeczywistości świeci pustkami (czytaj: wolnymi slotami).
Z mojej strony koniec OT.
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 22-07-2014, 19:56
Cytat:
eśli mam porównać wam segmentację przewozową i rynek to znów odwołam się do Almy.
@sheva17, @celtin88, @Elmo nie oczekujecie kupując w Almie, która z zasady jest drogim sklepem oferującym produkty wysokiej jakości niskiej ceny rodem z Tesco. Oczekujecie wysokiej jakości mającej pokrycie w cenie, pokrywającej TKW.
To co piszesz o TKW ma sens wtedy i tylko wtedy, gdy wszystkie miejsca w pociagu są zajete Jesli w EIC jest jedna osoba na przedział, to jakim cudem mozna mowic o pokrywaniu kosztow?!?!? Skoro 5 miejsc jedzie pustych i to kosztuje?!? A znowu przy nizszej cenie masz 6/6 zapełnionych miejsc i wtedy dochód z przedziału/wagonu/pociagu jest wyzszy Jesli jedzie skład złożony z załóżmy 6 wagonow, to wg Ciebie przy 10% zajetosci jest wyzszy dochod z pociagu niz przy 80% ? Wg Ciebie bardziej opłaca sie, gdy pociag jedzie z kupą pustych miejsc bo jedna osoba w wagonie "zarabia na pociag". Tzn co ? To jedno 127 zł sprawi że koszty zostana pokryte?
Te porownania ktore czynisz są zupelnie nieadekwatne. Takie są efekty doktrynerstwa i zacietrzewienia. Siądź i policz sobie to wszystko na spokojnie. Zresztą ceny na EIC będą spadać - jesienia pojawi sie DSS, z 5 segmentami cenowymi na EIC. Ceny na EIC-P też będą "ludzkie". Dobry wniosek, choć spóźniony. Obecnie, perspektywa wydania 250 zł na podroz tam i z powrotem z Krakowa do Warszawy powoduje, ze takie połączenia są niedostepne dla 90% potencjalnych chetnych. Zawsze problemem był rozstrzał pomiedzy 60 zł a 127 zł. Niedlugo sie to zmieni, stawki beda urealnione.
Z mojej strony tez EOT. Nie lubie ciagnac OT, ale z oszołomstwem trzeba walczyc.
Ale co Wy się dziwicie, jak Sheva to fanatyk PR i nie da mu się nic przemówić. Czy EIC jeźdżą puste? Nie sądzę, jedynie w soboty i niedziele nad ranem. Wczoraj widziałem Górnika do Wrocławia na Centralnej masa ludzi oczekująca na skład, do Wrocławia nawet wszystkie przedziały zajęte w 1 klasie a są po dwie jedynki, dwójki 100%, ale co ja będę mówił, jak Sheva i tak swoje niech jeszcze buduje świątynie dla PR-ów. Może by tak zrobić osobny wątek "świątynia PR wg Sheva17" ?
PB miesięcznie przewozi ok. pół miliona ludzi. Najwyższy czas abyś to sobie uświadomił.
Ale skąd on może to wiedzieć nie opuszczając swojego biurka? To konkurencja kształtuje otoczenie rynkowe i powinien wiedzieć o tym każdy licealista uczęszczający na zajęcia z przedsiębiorczości. Dla naszego kolegi ta wiedza wciąż jest tajemna.
Cytat:
Ile razy mam wam powtarzać, iż prawa ekonomii są nieubłagane. Gdy chcesz jechać szybko, płacisz drożej gdy chcesz zaoszczędzić musisz jechać wolniej. Dokładnie jest tak na drogach. Trzymając się casusu A2 i DK92 na odcinku Warszawa - Poznań postaram się to objaśnić.
Piszesz jak zwykle od rzeczy, bez elementarnej znajomości tematu. To, że jako właściciel marketu konkurujesz z drugim nie ozncza, że w pobliżu nie ma dyskontu, który towary tych samych marek co Ty oferuje znacznie taniej. Za trudne?
Cytat:
Kojarzycie lata 2009/2010? Wtedy był największy boom na tanie pociągi.
A dzisiaj nie pękają one nadal w szwach? TLK z Krakowa do stolicy jest mniej to i więcej mamy kursów PB.
Cytat:
Zrywając z psuciem rynku należy zacząć od CMK już od grudnia 2014, gdyż wtedy zostanie wprowadzona prędkość 200 km/h i większość pociągów będzie zwyczajnie w świecie blokowała szlak, a już najbardziej te, które "bujają się" 120 km/h - czyli IR wpadając w stawkę 120% za blokowanie szlaku. W następnej kolejności są TLK tłukące się 130/140 km/h
Zablokowaną to masz chyba kluczową część mózgu. 150 razy Ci już tłumaczyłem, że nie rozumiesz zasad na jakich naliczane są opłaty za blokowanie szlaku, a Ty dalej swoje. Rozumiem, że nie potarfisz czytać ze zrozumieniem, ale racz się już nie kompromitować. Zrozum wreszcie, że wywalając TLK-i czy IR z CMK wspieramy tak naprawdę PB i busiarstwo. Po autostradzie pojedziesz nawet maluchem, tam tak bzdurnych ograniczeń nie ustanowił nikt. Świat i rynek nam się globalizuje, pociągi, autobusy i busy działają na jednym rynku i Twoja pseudostrategia to prosta droga do zagłady kolei. Myślisz jak komunista. Pasażerowie chcą jechać IR na CMK, ale Ty niczym sekretarze z Moskwy wiesz lepiej co jest dla nich lepsze. Mentalnie jesteś komunistycznym betonem, przeciwnikiem otwartego i konkurencyjnego rynku. Twoje działania szkodzą kolei w Polsce. Szczęśliwie za tory płacą wszyscy podatnicy i także IR po CMK pojadą, szkoda że w najgorszych godzinach. I już na koniec nie wiem kogo może ostatni IR z Krakowa do stolicy blokować skoro nic za nim nie pojedzie...
Cytat:
Zgadza się - z perspektywy PLK, im więcej pociągów na CMK, tym lepsza kasa, bo opłaty wyższe.
On tego nie zrozumie. Jak każdy komuch wie lepiej co jest dobre dla ludu niż on sam. Jak ulał pasowałby do tych z Donieckiej Republiki Ludowej.
Cytat:
Te porownania ktore czynisz są zupelnie nieadekwatne. Takie są efekty doktrynerstwa i zacietrzewienia.
Bo to są analizy pod tezę. Płaci mu Polski Bus więc wygłasza tu bzdury oderwane od zdrowego rozsądku. To, że Pendolino może doprowadzić do bankructwa PKP IC to problem PKP IC, pasażerowie mają jednak prawo do sensownej usługi na CMK i dlatego bardzo cieszy zamównienie 3 IR z Krakowa do stolicy. Będzie to oferta znacznie gorsza niż obecnie ( vide obecna liczba TLK przez CMK), ale dobrze że pojedzie cokolwiek.
Cytat:
Obecnie, perspektywa wydania 250 zł na podroz tam i z powrotem z Krakowa do Warszawy powoduje, ze takie połączenia są niedostepne dla 90% potencjalnych chetnych. Zawsze problemem był rozstrzał pomiedzy 60 zł a 127 zł. Niedlugo sie to zmieni, stawki beda urealnione.
I Ci ludzie wybiorą PB albo samochód i o to zwolennikom prestiżu na CMK chodzi. Ich wizja kolei to kolej dla bogaczy, finansowana z kasy wszystkich podatników. Szczęśliwie te koncepcje są bezsensowne, ponieważ KE czuwa. Jednakze taki Adrian Furgalski usilnie działa żeby rozwalić PR-y, także segment economy na CMK może długo nie przetrwać.
Cytat:
Może by tak zrobić osobny wątek "świątynia PR wg Sheva17" ?
Upał, główka, słoneczko...Zalecam zimne okłady i unikanie słoneczka. PR-y mają fajną ofertę, także na CMK, a z każdym monopolem, w dodatku niszczącym kolej w Polsce, walczyć trzeba.
Cytat:
Święta prawda. Normalny burdel sie robi.
Pełna zgoda, ale co zrobić, gdy część naszych kolegów ramię w ramię z Leninem mogłaby zmieniać świat. Świat coraz bardziej się liberalizuje, a tu mamy takie poglądy, o które nie podejrzewałbym nawet politycznych dinozaurów.
PR ma fajne oferty? Ta, bardzo. IR "Bolko" na ponad 600 km jeździ na złomie EN57, IR "Lazur" Łódź - Gdynia również na złomie i wiele innych pseudo-IR. Sorry, ale ja cenie komfort i wygodę a nie złom z lat '80. Po drugie weź sobie coś na głowę, bo Twoje wypowiedzi są naprawdę pazerne w stosunku do innych. Żal,aż szkoda czasu czytać Twoje wielkomiłosne wypowiedzi do PR.
myszka .Musiało ci coś umknąć bo cytowałem oświadczenie rzecznika UM Mława w tym wątku 17-07-2014, 20:34 . I tak napisałem to z dużym opóźnieniem bo tekst był z 1 lipca . A Rynek Kolejowy się chyba właśnie obudził, jak zobaczył kilka wpisów na innych tematycznych forach kolejowych, które pojawiły się zaraz po moim wpisie w tym wątku . UM Ciechanów też dostał odpowiedź z MIR w sprawie pociągów IC w nowym rozkładzie, ale szczegóły opublikowano na płatnych stronach lokalnej gazety , co prawda to tylko 2 złote, ale nie chciało mi się zakładać użytkownika i bawić się w płatności itp. bo myślę że odpowiedź była analogiczna do Mławy
Monciak, Tetmajer i Pobrzeże przez Iławę a reszta przez Nidzicę.
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 23-07-2014, 20:26
TLK Mazury w rel. Krakow - Olsztyn, fiu fiu, ale ekstra bez watpienia Kraków to miasto, które po latach zastoju i kasacji najwiecej zyska na grudniowej zmianie rozkladu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum