Jak powiedział we wtorkowym Salonie Ekonomicznym Trójki Marcin Celejewski, prezes PKP Intercity, pojawił się kompromis w sporze z Alstomem o Pendolino. Poznaliśmy także ceny najtańszych biletów na składy EIC Premum.
Konflikt z Alstomem pozwoli PKP Intercity obniżyć koszty Pendolino?
Eskalowanie konfliktu z Alstomem może pozwolić PKP Intercity na znaczne zmniejszenie wydatków na utrzymanie pociągów. Spółka twierdzi jednak, że jest gotowa na te koszty.
Znalazłem coś w necie odnosnie naszego Pendolino , muszę przyznać ,ze autor przeróbki działa Tuwima ma poetyckie zacięcie.
Dedykuje to tym ,którzy rozsądnie podchodzą do planów uruchomienia tych kosztownych składów połączeń pod niedostosowanej infrze , choć jestem gorącym zwolennikiem modernizacji linii i taboru oraz tym mikolom , którzy będą mieli wzwody , tego powodu ,ze taki skład stanie w jakiejś pipidówie np. Włoszczowa Północ. Moim zdaniem takie składy powinny łączyć jak najszybciej tylko duże skupiska i miasta,a dla nieco mniejszych mogą być pociągi TLk , IR lub nawet EX.Co prawda tekst ma tez trochę podtekst polityczny ,ale myślę ,że admini tego forum w ramach chrześcijańskiego miłosierdzia wybacza te niedogodności , bo w końcu nic nie jest doskonałe.
Życzę forumowiczom dobrego dnia ,a uczniom oraz studentom, którzy by w ramach pracy domowej dostali przeróbkę wiersza jakiegoś naszego klasyka, dalszej udanej przeróbki i moderny tegoż dzieła. Jak wam wiadomo Julian Tuwim wielkim poetą był.
"Stoi na stacji skład Pendolino.
Drogi i cudny, jak we wsi kino.
Albo kasyno.
Stoi i wyje, dyszy i płacze,
Kiedyż was, tory, wreszcie zobaczę?
Ech, jak kiepściutko...
Ach, jak puściutko...
Och, jak cieniutko...
Uff, jak głupiutko...
Już ledwo stoi, już ledwo zipie,
A jeszcze Nowak pieniędzmi sypie.
Media do niego podoczepiali
I dziennikarzy, żeby klaskali:
Cmok, jakie piękne...
Cmok, jakie cudne...
Ech, jakie to dziennikarstwo trudne.
W pierwszym wagonie siedzi elita,
Nikt tu o koszty więc nie zapyta.
W drugim platforma, o jaka śmieszna
Jaka tragiczna, lecz jak pocieszna.
W trzecim pan premier z panem Nowakiem.
W czwartym lokalni - burak z burakiem.
A w piątym, baczność, minister Vincent
Dał za to miejsce dolarów pińcet.
W szóstym lemingi ślepo wpatrzone
W obrazek wyspy szczawiozielonej.
W siódmym już czeka red. Sobieniowski,
By PiS-em przesłonić ponure wnioski,
Że skład ten i pociąg, wielki, błyszczący
To bzdet jedynie nic nie znaczący.
Bo nie ma torów, jest tylko pic.
I wciąż pytanie dudni: jak żyć?
A władza rzecze: chłopcze, dziewczyno,
Żyjcie tak właśnie, jak Pendolino!
Na bocznej stacji, bez żadnych szans,
Bo przecież ważny jest tylko lans.
Niech was nie zwiodą ci z opozycji,
Że co innego w życiu się liczy.
Niech będzie zawsze, jak do tej pory:
Jest w Polsce władza, i są pisiory!
Alstom, producent Pendolino, podejrzany o korupcję w Polsce, Indiach i Tunezji
Brytyjczycy rozpoczęli śledztwo w sprawie praktyk korupcyjnych Alstomu w Polsce, Indiach i Tunezji.
Postępowanie przeciwko Alstomowi, producentowi Pendolino, wszczęli Brytyjczycy. Jak informuje tamtejsze Biuro ds. Poważnych Przestępstw Finansowych, zajmujące się oszustwami finansowymi oraz korupcją - chodzi między innymi o interesy w Polsce.
Zdaniem brytyjskich mediów, 5-letnie dochodzenie w sprawie dwóch brytyjskich filii Alstomu miało dotyczyć prania brudnych pieniędzy, łapówek i kreatywnej księgowości.
Najwyższa Izba Kontroli prowadzi kontrolę działalności wszystkich spółek kolejowych z grupy kapitałowej PKP - poinformował rzecznik Izby Paweł Biedziak. Dodał, że kontrola dotyczy także zakupu Pendolino. Raport ma być gotowy w październiku.
Rzeczniczka PKP Intercity Zuzanna Szopowska powiedziała PAP, że w ramach prowadzonej kontroli w spółce, Izbie przekazano informacje na temat harmonogramu prac związanych z postępowaniem przetargowym na zakup Pendolino, kosztów inwestycji oraz źródeł jej finansowania, pozyskania środków europejskich na inwestycję oraz linii kolejowych, na których jeździć będą te pociągi. Dodała, że przetarg na zakup Pendolino był kontrolowany przez Urząd Zamówień Publicznych, który nie stwierdził braku naruszeń w postępowaniu.
Napięte harmonogramy, opóźnienia wykonawców i roboty dodatkowe to zagrożenia dla modernizacji infrastruktury pod Pendolino – przyznają spółki PKP w wewnętrznym dokumencie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum