Jak dla mnie SPOTY oraz EN57 po modernie, m.in. typy: -KŚ, -KM, -AL mogą bez problemu być przeznaczane na dalsze trasy, przeciez te pociągi są bardzo wygodne, jazda nimi jest przyjemna.
Z drugiej strony lepiej tym jeździć niż by wcale tego pociągu miało nie być.
Ten pociąg na wagonach ekonomicznie nie jest do utrzymania. Ewentualnie można pomyśleć o ED72, ale nie powiedziałbym, że SPOT jest gorszy.
Jeśli by miał Bolko zostać na EN57 to powinien jechać dalej niż do Lublina , tylko do Chełma. Osobiście nie bawi mnie wychodzić na peron w Lublinie i po sekundzie wchodzić z powrotem do Bolka aby nim jechać dalej jako Regio w kierunku Chełma.
Jak dla mnie SPOTY oraz EN57 po modernie, m.in. typy: -KŚ, -KM, -AL mogą bez problemu być przeznaczane na dalsze trasy, przeciez te pociągi są bardzo wygodne, jazda nimi jest przyjemna.
Grubo przesadzasz.
_________________ fb: podróże koleją. Zdjęcia, ciekawostki z podróży
Kamieńczyk obecnie jeździ w zestawieniu 4 wagonów piętrowych Bmnopux/Bmto.
Kolega miał rację. Obejrzeć góry i przełęcze Karkonoszy z wysokości piętra to naprawdę fajna sprawa
Niestety powrót obsługiwany był przez EN57, więc mały, wakacyjny koszmarek tez był.
Jeżeli prawdziwe są plany odnośnie wywalenia IR z CMK-a to widziałbym w ich miejsce skład z Kędzierzyna Koźla i Krakowa Płaszowa do stolicy. Krakowska część do Częstochowy mogłaby dojeżdżać przez Miechów, Kozłów i Koniecpol, co skracałoby czas przejazdu i byłoby alternatywą dla drogich połączeń oferowanych przez PKP IC dla mieszkańców tych miejscowości. Część śląska mogłaby kursować przez Gliwice, Zabrze i Katowice, dla dwóch pierwszych miejscowości byłoby to jedyne dzienne połączenie ze stolicą. Łączenie składów zwiększyłoby rentowność połączenia oraz byłoby uzasadnione z uwagi na fakt, że jazda z Krakowa przez Kielce jest nieopłacalna.
Odnośnie Wrocławia zaś zamiast IR przez Lubliniec i Częstochowę, które obsłużą EICP, lepsze byłoby wydłużenie relacji IR Warta do Wrocławia, nawet od Poznania jako poc. REGIO. Dzięki temu takie miejscoowości jak Leszno utrzymałyby bezpośrednie połączenie ze stolicą.
Jeżeli prawdziwe są plany odnośnie wywalenia IR z CMK-a to widziałbym w ich miejsce skład z Kędzierzyna Koźla i Krakowa Płaszowa do stolicy. Krakowska część do Częstochowy mogłaby dojeżdżać przez Miechów, Kozłów i Koniecpol, co skracałoby czas przejazdu i byłoby alternatywą dla drogich połączeń oferowanych przez PKP IC dla mieszkańców tych miejscowości. Część śląska mogłaby kursować przez Gliwice, Zabrze i Katowice, dla dwóch pierwszych miejscowości byłoby to jedyne dzienne połączenie ze stolicą. Łączenie składów zwiększyłoby rentowność połączenia oraz byłoby uzasadnione z uwagi na fakt, że jazda z Krakowa przez Kielce jest nieopłacalna.
Odnośnie Wrocławia zaś zamiast IR przez Lubliniec i Częstochowę, które obsłużą EICP, lepsze byłoby wydłużenie relacji IR Warta do Wrocławia, nawet od Poznania jako poc. REGIO. Dzięki temu takie miejscoowości jak Leszno utrzymałyby bezpośrednie połączenie ze stolicą.
Bez przesady, aby na odc. Poznań - Wrocław jeździł jako REGIO, wystarczy na całej trasie jako IR, aby zatrzymywał się w Lesznie, Rawiczu, Obornikach nie musi jechać jako REGIO. Fajny pomysł, ale nierealny.
_________________ fb: podróże koleją. Zdjęcia, ciekawostki z podróży
REGIO byłby moim zdaniem bardziej realny, dlatego nie proponowałem IR z Poznania do Wrocławia . A poc. REGIO i tak kursują, więc wystarczy połączyć relacje.
Zgadzam się z @sheva 17 i hanysem. Spoty oraz EN57AL czy AKM jakimi kilkoma składami dysponuje choćby Lubelskiczy Łódzki Oddział PR są naprawdę wygodne i spokojnie nadają się na dalsze trasy. Przez CMK do Krakowa czy Katowic mógłby taki spokojnie jechać. Przecież IR "Babie Lato" też często kursuje na Spocie i jakoś nikomu to nie przeszkadza na te 3,5 godziny. Sam nim jechałem kilka razy w tym roku i dzisiaj czeka mnie kolejna podróż i jest gites malina:-) Nie wspomnę już o nowych 8 składach jakie zakupiło ostatnio województwo zachodniopomorskie. To już jest wyższa półka, vmax=160 km/h i spokojnie może konkurować z EIC Premium.
Moim zdaniem powinni się jakoś dogadać marszałkowie poszczególnych województw z władzami PR i wypożyczyć po jednym - dwie jednostki właśnie tych zmodernizowanych składów z vmax wiekszą niż te magiczne, wyimaginowane 130 km/h na obsługę dalszych tras, właśnie na IR z Wawy do Krakowa, Katowic via CMK czy Trójmiasta, czyli tam gdzie od grudnia zostaną nam same drogie EIC Premium. Takie posunięcie mogłoby wyjść tylko z korzyścią dla PR w przyszłości. Bo nie wiem czy koniecznie piękne EN57AL musi jechać 17 km z Chełma doi Rejowca albo z Lublina do lotniska w Świdniku gdzie podróż trwa kilkanaście minut, i można przejechać nawet na zwykłym EN57.
IR GALICJA od grudnia 2014 wylatuje z relacji Wrocław-Kraków-Wrocław, zostaje jako Regio Międzylesie-Wrocław Gł.-Międzylesie, czyli de facto out... może wróci po modernie Katowice-Kraków
Na chwilę obecną IR "Matejko" ma obieg z IR "Mewa".
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 27-08-2014, 23:40
tomaszw22 napisał/a:
IR GALICJA od grudnia 2014 wylatuje z relacji Wrocław-Kraków-Wrocław, zostaje jako Regio Międzylesie-Wrocław Gł.-Międzylesie, czyli de facto out... może wróci po modernie Katowice-Kraków
Będą w ogóle jeszcze IR w nowym rozkładzie? Ciągle słychać o wylotach...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum