gdyby ludziom naprawdę bardzo zależało na pociągu do Gliwic to pisaliby petycje o dzienne, bezpośrednie połączenie do stolicy, a jeśli to by nie pomogło to do lokalnych władz.
Ale większość dopiero się zorientuje, jak nie zobaczy żadnego pociągu w rozkładzie, a wtedy będzie już za późno. Tak naprawdę już (patrząc na harmonogram PLK i wodę w ustach przewoźników) jest za późno
Czyli Skarbek, Karkonosze i Monciak z Warszawy i Cegielski i Sukiennice z Łodzi? Czy ze Skarbka będzie chociaż jakieś skomunikowanie na Sukiennice we Włoszczowie ?
Z dzisiejszego artykułu RK wynika, że Sukiennice od nowego rozkładu wylatują.
Zwiększenie z 2 do 3 bezpośrednich dziennych pociągów TLK łączących (całorocznie) Szczecin z Krakowem – będą to TLK „Barbakan” i „Kossak”, a także TLK „Światowid” do Przemyśla
No nie wiem, skoro piszą o zwiększeniu z dwóch do trzech, a obecnie dwa tworzą właśnie Sukiennice i Kossak to musieliby być bardzo niedokładni.
Widocznie... Zresztą, w innym artykule (dotyczącym przystanku Opoczno Południe, który pojawił się całkiem nie tak dawno), wynikało, że Sukiennice będą i nawet nie zatrzymają się na tym przystanku. Może zmienią mu relacje? Może zamiast do Szczecina, pojedzie do jakiegoś innego miasta? (np Kołobrzegu?) W grę też może wchodzić zmiana nazwy.
Ale jeśli uwalą ten pociąg w takiej relacji w jakiej jest to trochę strzał w stopę. W piątki i niedziele, Łódź i Kraków wymieniały się tym pociągiem studentami solidnie, do spółki z Cegielskim zresztą.
Projekt nowego rozkładu jazdy PKP IC na pewno posiada redakcja "Rynku Kolejowego". Tylko zamiast go opublikować (lub podrzucić mi do opublikowania na forum, jeśli nie chcą zadzierać z betonem PKP) to od paru tygodni cedzą zdawkowe informacje w kolejnych artykułach, aby podkręcić sobie statystyki odwiedzin.
Nie wiem co wy z tą likwidacją Sukiennic, nic takiego w artykule nie ma... Jest wyraźnie napisane że liczba połączeń DZIENNYCH zostanie zwiększona z obecnych dwóch (Kossak, Sukiennice) do trzech (dochodzi Światowid)...
Moim zdaniem niepotrzebnie siejecie panikę. "Sukiennice" zostaną i pojadą taką trasą jak teraz czyli na CMK,Łódź, Poznań. Natomiast to co było w artykule to dotyczy połączeń od Krakowa przez Wrocław, Poznań.
Natomiast z artykułu na RK wynika, że również TLK "Mazury" odcinek Warszawa-Kraków-Warszawa pokona przez CMK, co by znaczyło, że przynajmniej dwa tanie pociągi połączą W-wę z Krakowem po CMK. "Mazury" zapewne pojadą w dzień, w porze obecnej "Warmii" więc nie byłoby to takie złe.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum