Dla przypomnienia, bo chyba nikt o tym nie pisał, Górnik był przez jakiś czas w relacji Opole - Warszawa Wsch, oczywiście na wagonach z klimą typu Z i nie było wtedy problemu ze startem pociągu i kończeniem biegu w Opolu.
To było kilka lat temu, dokładnie kiedy wyleciało mi z głowy, ale potem Górnika zrobili do Wrocławia.
Tak, że można jak sie chce startować z EIC czy to od Opola czy Gliwic.
Teraz pewnie przywrócą Górnika na dawne sprawdzone godziny, kiedy przed 6 z Katowic woził zwykle pełne wagony do Warszawy, pamiętam jak o 5.50 - 6.00 był odjazd przez kilka lat to zawsze około 100%.
proponuje przeprowadzić prosty test, wpisac w katalog gg miasto Gliwice, następnie wyszukaj dostępnych, określić jakieś tam ramy wiekowe i przeprowadzić krótką ankietę, czy bardzo brakuje Tobie lub brakowałoby Tobie lub Panu/Pani bezpośredniego pociągu z Gliwic do Warszawy. Gwarantuje Wam, że 90% ludzi odpowie że ma w d pociag do Wawy oraz to czy on jest czy go nie ma, dlatego mam wrażenie, że krzyk o brak pociągu podniosła grupa krzykaczy i mikoli, która nie ma nic wspólnego z oddaniem rzeczywistej sytuacji w tej kwestii.
Maciej30 a Ty taki wielki znawca jesteś? Wcześniej pisałeś takie głupoty na temat pociągów BWE i BGE a teraz jeszcze większe nt "Górnika" i połączeń z Gliwic do Stolicy.
_________________ fb: podróże koleją. Zdjęcia, ciekawostki z podróży
maciej30, niemalże padłem ze śmiechu od Twojego wpisu
Po pierwsze: kto jeszcze w dzisiejszych czasach w dobie tanich, a nawet darmowych rozmów i smsów, a także skype i innych komunikatorów video korzysta z GG? Chyba tylko gimbusy i małolaty, z pewnością według Ciebie to jest grupa docelowa dla pociągów kategorii EIC? No nie mogę!
Do tego nawet jeśli znajdziesz jakieś "dinozaury" w wieku 30 - 50 lat, używające tego trupa nazywanego GG, to uważasz że są to potencjalni biznesmeni korzystający np. z takiego "Górnika"? Człowieku, dorośnij.
Nie lekceważcie macieja30, on zna potrzeby przewozowe każdego miasta na każdej linii w całej Polsce, a nawet wybranych pociągów zagranicznych (vide BWE i BGE).
Z całej tej informacji dobre jest jeszcze jedno - że w przyszłości może będzie również drugi EIC z Gliwic.
BTW czy coś wiadomo o IR Chemik z Kędzierzyna do Wawy?
_________________ (...) I am traveler of both time and space, to be where I have been (...)
Pociąg pojedzie w atrakcyjnych godzinach. Z Gliwic wyruszać będzie w kierunku stolicy po 5 rano i będzie na miejscu ok. 8.15. Powrót planowany jest ok. 16.45 (przyjazd do Gliwic ok. 20).
Dodatkowo, poza możliwością korzystania od grudnia tego roku z pociągów Pendolino kursujących do/ z Katowic (mających zapewnione skomunikowanie z Kolejami Śląskimi), są plany by najbliższych latach nowy pociąg kursował także do Gliwic.
Brawo. Wreszcie ktoś zaczął myśleć. Czy naprawdę nikt w PKP IC nie wiedział, że Śląsk to aglomeracja. Uruchamianie składów z Katowic to jakby np. do Krakowa pociąg wyjeżdżał z Centralnej, a nie ze Wschodniej, pomijając przy tym całą część stolicy. I proszę @maciej30 opowiadał nam, że nie da się tego, czy tamtego, a tu okazuje się, że nawet PKP IC jest od niego bardziej elastyczne. Cud, pociąg może jednak wyruszyć z Gliwic . Coś co było możliwe od lat jest do zrobienia także w XXI wieku. Relacja z Gliwic do stolicy jest dla mnie oczywista, także brawo dla PKP IC. Godzina przyjazdu do stolicy jest świetna, pociąg będzie bardzo popularny, jako EIC zatrzyma się przecież także w Zawierciu.
Cieszę się, że jednak w PKP IC ludzie pokroju naszego nie da się nic zrobić Macieja nie mają najwięcej do powiedzenia. Spółce trzeba oddać, że przemyślała swoje dalsze kroki.Maciej nie rozumie, że połączenie dla takich miast jak Gliwice czy Zabrze za stolicą to oczywista oczywistość, to bardzo duży rynek, o który trzeba walczyć a nie oddawać go walkowerem.
maciej30, niemalże padłem ze śmiechu od Twojego wpisu
Po pierwsze: kto jeszcze w dzisiejszych czasach w dobie tanich, a nawet darmowych rozmów i smsów, a także skype i innych komunikatorów video korzysta z GG? Chyba tylko gimbusy i małolaty, z pewnością według Ciebie to jest grupa docelowa dla pociągów kategorii EIC? No nie mogę!
Do tego nawet jeśli znajdziesz jakieś "dinozaury" w wieku 30 - 50 lat, używające tego trupa nazywanego GG, to uważasz że są to potencjalni biznesmeni korzystający np. z takiego "Górnika"? Człowieku, dorośnij.
o jakich ty biznesmanach z Gliwic mówisz, nie bądź smieszny. Ktokolwiek mógł już dawno się wyprowadził z GOPu. Gliwice jak i reszta śląskich miast to brudne zasyfione dno, wygląda ciągle jak za PRLu. Wszędzie na ulicach syf ,brud i sól tamtej ziemi, czyli ludzie z mordą kryminalistów i pijusów, oto cały obraz GOPu. Świetny żart z tymi biznesmanami z Gliwic.
Raczej nie byłeś w Gliwicach i nie znasz tematu. Gliwice są w GOP najlepszym dużym miastem do życia, nawet osoba prezydenta nie zmienia tej sytuacji. Biznes w Gliwicach funkcjonuje i to całkiem nieźle, odsyłam tutaj chociażby do KRS i bezpośrednie połączenie ze stolicą jest niezbędne. Poza tym pomyśl, skoro przez lata odjeżdżały stąd EX i IC z bardzo dobrą frekwencją to chyba nie zapełniały ich zielone ludki ? Gliwice mają prawie 200000 mieszkańców, którzy faktycznie nie siedzą w domach na GG całymi dniami .
@dddbb no napisał trochę bzdur, teraz nie wie jak z honorem wyjść z tej sytuacji. Pociąg z Gliwic będzie, a @maciej30 siłą rzeczy po grób będzie bronił tutaj każdej bzdury. Umiejętność przyznania się do błędu to ważna zaleta, na jego miejscu wycofałbym się z obrażania Gliwic i przeprosił za nieznajomość realiów regionu. PKP IC zaregowało właściwie, to co myśli @maciej30 to kwestia wtórna.
Węzeł Gliwice-Sośnica idać tym tokiem rozumowania należy zamknąć. Jakiż brudny i zasyfiony mieszkaniec miasta korzystałby z autostrady ?
a może właśnie PIC nie zamierzał uruchamiać pociągu z Gliwic do Warszawy bo ruch na tej trasie spadł, bo teraz każdy praktycznie ma swój samochód, gdzie może się dostać do tej warszawy w przeciągu 3h, są alternatywne środki transportu chociażby w postaci połączeń lotniczych. Porównywanie do tego co było kiedyś nie ma sensu, kiedyś nie było samochodów. Poza tym nawet w czasach dużej liczby połączeń w ciągu dnia ze stolicy do gliwic nie zauważyłem tam tłumów bo pociąg wyludniał się właściwie w Katowicach. Dlatego dziwi mnie, że pod wpływem kilku krzykaczy uruchamia się pociąg.
a może właśnie PIC nie zamierzał uruchamiać pociągu z Gliwic do Warszawy bo ruch na tej trasie spadł
Spadł, bo jest znacznie mniej pociągów niż kiedyś. Jak pociągów nie będzie wcale to spadnie jeszcze bardziej. Nie widzisz tutaj związku logicznego?
Cytat:
bo teraz każdy praktycznie ma swój samochód, gdzie może się dostać do tej warszawy w przeciągu 3h, są alternatywne środki transportu chociażby w postaci połączeń lotniczych.
I tu nasuwają się kolejne pytania. Samochody są tylko w Gliwicach, Twoim zdaniem biednym i zasyfionych, a nie ma ich Twoim zdaniem w Katowicach? Samolotem to mają latać Ci biedni mieszkańcy Gliwic, jak rozumiem dla tych z Katowic byłaby to ujma? Kupy się nie trzyma co tutaj wypisujesz, serio odpuść sobie .
Cytat:
Porównywanie do tego co było kiedyś nie ma sensu, kiedyś nie było samochodów.
EX i IC mieliśmy przed wiekami?
Cytat:
Poza tym nawet w czasach dużej liczby połączeń w ciągu dnia ze stolicy do gliwic nie zauważyłem tam tłumów bo pociąg wyludniał się właściwie w Katowicach.
Świetna obserwacja. Ja zauważyłem, że od Centralnej do Wschodniej jedzie pusty, od Gdańska do Gdynii, od Krakowa Głównego do Płaszowa. Tniemy wszystko .
Cytat:
Dlatego dziwi mnie, że pod wpływem kilku krzykaczy uruchamia się pociąg.
Mnie nie dziwi, że Ciebie coś dziwi, nie rozumiesz otaczającej Cię rzeczywistości. Mamy prawie 200000 miasto i obowiązkiem PKP IC jest o tych ludzi powalczyć. Zainteresowanie podróżami do stolicy zawsze tutaj było, a winny spadkowi jest fatalny rozkład Górnika. Zobaczysz jaka frekwencja będzie w tym EIC z Gliwic, a jak w Pendolino z Katowic ?
Od grudnia EIC deklaruje nam czas W-wa - K-ce około 2h 30'. Do Gliwic za długo EIC nie pojedzie. Sam widzisz, że odzyskać podróżnych można a nawet trzeba, więc zamknijmy tę bezsensowną dysputę. Trochę przesadziłeś z tymi Gliwicami, nikt tu się z Tobą nie zgodził, ale nie ma co ciągnąć tematu. Brawa dla PKP IC, o dziwo za myślenie . Warto dodać, że samo PKP IC pzewiduje czas około 3h.
Ja z kilku źródeł mam pewne informacje, nie będę ich negować czy to prawda, czy bzdury wyssane z palca aczkolwiek warto zwrócić uwagę na plany PIC:
- TLK Kormoran od grudnia ma 2 warianty ale w nowych relacjach, pierwszy wariant to Olsztyn-Poznań-Olsztyn, a drugi Olsztyn-Wrocław-Olsztyn,
- Z Bielska Białej wylatuje TLK "Kormoran", będzie kursować TLK Warmia w relacji: Olsztyn-Katowice-Olsztyn, lecz nie wiem czy przez CMK czy przez Wiedenkę i nie wiem też, czy czasem nie kombinują coś z łączeniem części katowickiej z krakowską w Warszawie Wschodniej,
- Likwidacja wszystkich krajowych EIC ze Śląska to żadna nowość,
- Będzie nowy EIC Klimczok w relacji: Bielsko Biała-Gdynia-Bielsko Biała,
- Wydłużenie EIC Sobieski do Gdyni,
- Likwidacja EIC Varsovia,
- TLK Hetman, Zefir i Bryza skrócone do Katowic,
- IR "Giewont" do Zakopanego przez Wadowice,
- Likwidacja wszystkich połączeń z Warszawy do Białegostoku (chyba, że IC kombinuje coś z objazdami),
To tyle. Tak jak napisałem, nie wiem czy to prawda czy nie ale takie mam informacje z pewnych źródeł (m.in. z RK). Jednak ciekawi mnie, czy PRy kombinują coś z przywróceniem IR "Piast"/"Chemik" z Dolnego Śląska do Stolicy przez Katowice, CMK bo naprawdę nie rozumiem dlaczego go wywalili, skoro w nieważne jaki dzień, zawsze miał bardzo dobrą frekwencję, no chyba że PRy nie dogadały się z PLK, wtedy to zrozumiałe.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum