Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 53, 54, 55 ... 79, 80, 81  Następny
Polski sen o Pendolino
Autor Wiadomość

Desiro2 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Mar 2011

PostWysłany: 13-09-2014, 19:24    Odpowiedz z cytatem

maciej30, ja doskonale wiem że pendolino jest bezprzedziałowe, nie w tym rzecz -nawiasem mówiąc,jechałem TGV,RJ,ICE które są też bezprzedziałowe i mam jakieś porównanie - pendolino PICu w biedawersji bez wychyłu jest zdecydowanie daleko w tyle w kwestii wygody i standardu jaki prezentują wcześniej przeze mnie wymienione pociagi - chodzi o CENĘ. Victoria ma rację - ludzie nie będą płacić wygórowanych kwot za bilety na pendolino tylko wybierać tańsze TLK (o ile jakieś przez CMKę będą) i autobusy. Garsc osób jeżdżących w delegacji nie za swoje pieniądze tych pociagów nie zapełni. Pomijam kwestię kretyńskiej nazwy EIC PREMIUM, która doskonale obrazuje tępotę umysłową PICni.
Ważna jest też kwestia wlokących się i rozgrzebanych, niekończących się inwestycji jak opóźnienie w elektryfikacji linii Rzeszów-Ocice, powolny i tylko częściowy remont linii Sandomierz-Skarżysko, o braku remontu odcinka Skarżysko-Radom-Warka-Warszawa nie wspominając, brak elektryfikacji linii Kraśnik-Lublin; maja na celu doprowadzenie do tego aby wszyscy z południa jeźili przez Kraków, CMK i wydawali szalone sumy na PENDOLINO. To są jednak mrzonki, płacić jak za zboże nikt nie będzie za 300 kilometrów jazdy CMKą.

[ Dodano: 13-09-2014, 20:28 ]
poza tym jakie 250 km/h na CMK??? Chyba za 100 lat,chłopie!

_________________
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

maciej30 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Sty 2011

PostWysłany: 13-09-2014, 19:36    Odpowiedz z cytatem

Desiro2 Co do linii 25 przez sandomierz bardzo bym chciał aby tamtędy kursowały pociągi TLK czy IR w drodze z Warszawy do Rzeszowa i Przemyśla jako alternatywne połączenie dla pociągów EICP planowanych przez CMKę i Kraków i akurat tamtą linią będą kursować pociągi tylko to musisz jeszcze chwilkę potrwać aby czas przejazdu był w miare atrakcyjny. Przede wszystkim musi dokonać się moderna ósemki z Warszawy do Radomia oraz drut na 71 z tarnobrzegu do rzeszowa. Co do pendolino myślę, że nie ma sensu mówić teraz o wysokich i zabójczych cenach oraz odworcie pasażerów od tych składów. Jak PIC zobaczy, że zaczyna od zbyt wysokiej poprzeczki cenowej to zwyczajnie z ceną zejdzie, przecież nikomu nie chodzi o to aby składy jeździły puste. Tylko muszą najpierw sami się sparzyć. Zresztą zobaczymy jakie będą te proponowane ceny oraz jak im wyjdzie uelastycznianie tej ceny w zależności od terminu zakupu biletu. Co do V 250 km/h, nie za 100 lat, tylko tory na CMK pomiędzy olszamowicami a zawierciem są już na 250 km/h. Jak sam widziałeś na testach pendolino nawet do 300 km/h. Smile Ale do tej prędkości będzie się dochodzić stopniowo, najpierw na całej CMK zostanie wdrozona prędkość 200 potem stopniowo się będzie ją podwyższać. Natomiast z pewnością wysoki próg cenowy się nie utrzyma. Co do IR jest planowanych kilka składów alternatywną trasą przez Częstochowe - Koluszki. Wiedenka na tym odcinku jest praktycznie na ukonczeniu. W 2015 wrócimy do czasu przejazdu 2h40 z czestochowy do warszawy. Do kwietnia 2015 skocza sie też wszystkie prace na ostatnim odcinku modernizowanym pomiędzy Skierniewicami a Grodziskiem, wtedy też skończą się objazdy przez Mokrą - Sochaczew.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

blakop Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 22 Paź 2013

PostWysłany: 13-09-2014, 19:58    Odpowiedz z cytatem

Ale tory to chyba nie wszystko, że po CMK śmigać 250 - prawda?
Poza tym z tego co wiem Pendolino nie osiągnęło 300 km/h tylko 293. Czemu nie dobito do 300? Bo... skończył się odcinek testowy Cool Czyli ten V max to póki co taka pokazówka na razie na pewnym odcinku CMK.
Poza tym taka kasa wywalona na raptem nieco ponad 200 km linii (docelowo)... Przecież na pozostałych liniach poza CMK to i tak nie pojedzie szybciej niż 160 (żeby tylko).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

maciej30 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Sty 2011

PostWysłany: 13-09-2014, 20:01    Odpowiedz z cytatem

blakop Nie dobito do 300 bo pendolino to nie TGV. TGV spokojnie by dobił do 300 na CMK na większości trasy pomiędzy Olszamowicami a Zawierciem jakby mu ładne napięcie na sieć dali. Very Happy Pojedzie się 200 jeszcze na E-65 pomiędzy Warszawą a Gdańskiem na około 120 km linii kolejowej. W większości będzie to 160 km/h. Zresztą starsza wersja pendolino już w roku 1994 biła na CMK rekordy prędkości w tej części Europy. Na odcinku Strzałki - Biała Rawska 251 km/h i to jeszcze na starej CMK bez torów bezstykowych, linia ta wówczas miała jeszcze drewniane podkłady. Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

tomeeek07 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 22 Gru 2010
Skąd: Kraków

PostWysłany: 13-09-2014, 20:07    Odpowiedz z cytatem

Desiro2 napisał/a:
Pomijam kwestię kretyńskiej nazwy EIC PREMIUM, która doskonale obrazuje tępotę umysłową PICni.


Tu się zgodzę.
Typowy Kowalski sobie pomyśli widząc w rozkładzie taki pociąg:
"E gdzie ja tam będę jechał jakimś premium, pojadę zwykłym pospiesznym" Very Happy

Nazwa powinna być dla ludzi. "Premium" wg mnie z góry sugeruje coś niedostępnego dla przeciętnej osoby, a przecież nie o to ma tutaj chodzić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

blakop Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 22 Paź 2013

PostWysłany: 13-09-2014, 21:23    Odpowiedz z cytatem

@maciej30 - czytałem wypowiedź ekipy która testowała to pendolino - chyba nawet gdzieś tu to było linkowane. Nie doszli do 300, choć wydaje się, że było to osiągalne bo skończył się odcinek testowy.


Cytat:
E gdzie ja tam będę jechał jakimś premium, pojadę zwykłym pospiesznym


Przy obecnym nazewnictwie to jaki to jest zwykły pośpieszny? Język
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Desiro2 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Mar 2011

PostWysłany: 13-09-2014, 22:07    Odpowiedz z cytatem

blakop -no nie udawaj Greka , zwykły pospieszny to TLK który powinien mieć w nazwie POSP-TLK (jakimś cudem nazwa RYCHLIK w Czechach funkcjonuje nadal, u nas mądre głowy wymyśłiły gniota TLK-owego,niestety Śmiech

[ Dodano: 13-09-2014, 23:10 ]
tomeeek07 napisał/a:
Desiro2 napisał/a:
Pomijam kwestię kretyńskiej nazwy EIC PREMIUM, która doskonale obrazuje tępotę umysłową PICni.


Tu się zgodzę.
Typowy Kowalski sobie pomyśli widząc w rozkładzie taki pociąg:
"E gdzie ja tam będę jechał jakimś premium, pojadę zwykłym pospiesznym" Very Happy

Nazwa powinna być dla ludzi. "Premium" wg mnie z góry sugeruje coś niedostępnego dla przeciętnej osoby, a przecież nie o to ma tutaj chodzić.


Cieszę się,że oprócz mnie ktos widzi ten problem ze PREMIUM sugeruje pociąg drogi, niedostępny, vip-owski a nie dla przeciętnego pasażera, nazwa sama odstrasza. Czy naprawdę nie dało się nazwać Pendolino kategorią SC PENDOLINO jak w CD, albo EIC-PENDOLINO po prostu??

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

maciej30 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Sty 2011

PostWysłany: 14-09-2014, 11:20    Odpowiedz z cytatem

Desiro2 Tylko, że zdaje się w Czechach Pendolino podobnie jak i wszystkie inne pociągi czyli D - pospieszne oraz Ex oraz IC są w jednej taryfie cenowej. Czesi mają starą wersję pendolino, nie poruszają się one szybciej niż składy tradycyjne. Nie kursują szybciej niż 160 km/h. Może i to nie głupi pomysł, żeby pendolino w polsce nie nazywały się premium a taryfa była wypośrodkowana pomiędzy poziomem cenowym TLK a EIC bliżej TLK, wtedy składy te byłyby dostępne dla większej rzeszy klientów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 14-09-2014, 13:11    Odpowiedz z cytatem

Nie podzielam zachwytu nad Pendolino, czy ogólnie nad drogimi pociągami EIC. W takim kraju jak Polska spółka taka jak PKP Intercity nie ma racji bytu. Jesteśmy po prostu narodem zbyt biednym i nie stać nas na "luskusowe" podróże pociągami EIC, płacąc ponad 120 zł za bilet w jedną stronę. Dla przeciętnej polskiej rodziny te pociągi są nieosiągalne!

Rzecz jasna osoby oderwane od rzeczywistości nie podzielą mojego zdania. Ale każdy kto ma dom i rodzinę na utrzymaniu, a jego dochody nie przekraczają średniej krajowej zapewne zgodzi się ze mną.

Kogo uważam za osoby oderwane od rzeczywistości? Przede wszystkim polityków oraz kolejowych decydentów, którzy żerując na naszych podatkach zarabiają miesięcznie od kilkunastu tysięcy zł wzwyż. Kolejną grupą oderwaną od rzeczywistości są mikole stanu wolnego, w tym młodzi kolejarze, bez rodzinnych obowiązków (pomijam osoby podróżujące służbowo pociągami EIC na koszt pracodawcy). Ci albo jeszcze są na utrzymaniu rodziców, albo zarabiają tylko na siebie i dodatkowo z racji pracy na kolei wożą tyłek pociągami za przysłowiową złotówkę. Więc mogą sobie cwaniakować. I gdy tak czytam na forum ich wypociny, że na CMK to tylko najdroższe pociągi EIC powinny jeździć, że tanie IR psują rynek itp. brednie to nóż mi się w torebce otwiera!

Ożeń się, wychowuj dwoje dzieci, utrzymuj dom, opłacaj wszystkie rachunki, spłacaj kredyt hipoteczny, opiekuj się schorowanymi rodzicami a potem pisz elaboraty o fantastycznych podróżach całą rodziną pociągami EIC po CMK.

Tyle ode mnie na niedzielę w tym temacie...

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Tomek-Gliwice
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 14-09-2014, 16:50   

W normalnej sytuacji PR-y powinny mieć kilka Elfów albo Flirtów na 160-200 km/h i na taryfie IR oraz dynamicznej na CMK i E65 , po normalnej modernizacji plus E-30 77 km Kraków -Katowice. Kopałyby w tyłek busiarzy , Icki, Polski Bus , Stalexport. Katowice-Kraków w 40 min. pociągiem, lobby paliwowo-busiarskie krew by zalała i polityków którzy mają firmy paliwowo-transportowe.
Betrycze popieram Cię w całej rozciągłości, ceny EIC nie są na polskie warunki, są totalnie oderwane od realiów płacowych w naszym kraju. Macieju mamy wolny rynek i jak chce jechac kiblem na IR albo osobówką taniej to mój wybór. Wielu ludzi nie potrzebuje luksusu i chce po prostu dotrzeć normalnie do celu. Nie narzucaj na siłę wszystkim produktów urojonej klasy premium-sremium. Tak jak czytam wypociny że ludzie mają kawę za 10-15 zł kupować, albo inaczej niech spadają z dworca. Co to w ogóle za debilne podejście? Kazdy ma prawo wyboru! Brak na rynku kolejowym równowagi, usług dla różnych ludzi, to jest problem...oderwanie decydentów od rzeczywistości z płacą Kowalskiego 2000 netto w porywach.

Obecna patologiczna sytuacja jest wynikiem decyzji politycznych w wyniku nacisku lobby oraz nieudolności PLK-a(modernizacje ciągnące się w nieskończoność, debilne rezerwy czasowe itp.), jakby sterował tym wolny rynek to PR-y nakopałyby do dupy PKP-SA i ich pociotkom.
Powrót do góry

Desiro2 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Mar 2011

PostWysłany: 14-09-2014, 20:02    Odpowiedz z cytatem

Beatrycze podsumowała w fantastyczny sposób tą dyskusję - masz świętą rację, tylko oderwani od rzeczywistości kolejarze ze zniżką,decydenci,politycy i biznes - oni będą w stanie jeździć i płacić kosmiczne, zawyzone kwoty za przejazd pendolino. Oni są w innym świecie - nie rozumieją że mnie i takich jak ja wielu tysięcy pasażerów nie będzie stać na jeźdżenie tymi pociągami za wygórowane kwoty.Dla mnie cena 100 i wzwyż za podróż na tak krótkim odcinku jak Warszawa-Kraków jest nieakceptowalna w żadnym wypadku.

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 14-09-2014, 20:57    Odpowiedz z cytatem

Zgadzam się z Beatrycze. Mnie akurat stać na pociągi EIC, ale nie korzystam z usług pazernego PKP IC z tej przyczyny, że po prostu nie jestem frajerem! Wystarczy, że już utrzymuję ten burdel na szynach płacąc niemałe podatki! Więcej doić się nie dam!

Niedawno z Wrocławia do Krakowa pojechałem IR "Galicja" za 19 zł, a wróciłem autokarem za 35 zł. Do Warszawy latam samolotem, który jest tańszy od pociągu. Za samolot z Modlina do Wrocławia zapłaciłem 39 zł (bilet kupiony 2 tygodnie wcześniej), alternatywą był nocny TLK "Karkonosze" za 65 zł, w którym grasują pluskwy i złodzieje.

Jeśli mam wybór: pociąg EIC albo IR, Polski Bus czy Ryanair to wybór jest oczywisty. Wybieram opcję najtańszą! Zaoszczędzone w ten sposób pieniądze wolę przepić niż ładować w beton PKP, który sam by je przepił na związkowych balangach. Tak więc jeśli Pendolino nie będzie w cenie zbliżonej do IR to na mnie i na mojej rodzinie PKP IC nie zarobi ani grosza! Zarobi za to zagraniczna konkurencja - drogowa i lotnicza. A jak ktoś jest frajer albo zaczadzony pICnią mikol to niech płaci 134 zł za bilet na EIC i utrzymuje hordę dyrektorów PKP IC pasących brzuchy na Żelaznej. Jego forsa, jego sprawa.

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Viljar Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 30 Paź 2011
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 15-09-2014, 06:21    Odpowiedz z cytatem

Do powyższej wymiany zdań dodam opinię niżej podpisanego: były czasy, kiedy mieszkałem w Ciechanowie i jeździłem sobie nad morze do Trójmiasta. Miałem do wyboru: albo ekspres po astronomicznych cenach (czas jazdy 2,5 godziny), albo osobowy z 3 przesiadkami w Działdowie, Iławie i Malborku - czas jazdy 4 godziny 35 minut. Zgadnijcie, co wybierałem. Dzisiaj kieruję się podobnymi kryteriami, chociaż moja sytuacja ekonomiczna jest o niebo lepsza. Spodziewam się, że większość podróżnych też wybrałaby tańszą opcję.

_________________
Kłodzko-Wałbrzych - najpiękniejsza kolej świata.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 15-09-2014, 20:22    Odpowiedz z cytatem

Czy warto wsiąść do Pendolino? Kolejowa rewolucja a linie lotnicze i autobusowe.

Zapytaliśmy przedstawicieli LOT-u oraz Polskiego Busa, czy w związku z zapowiadanym debiutem nowego pociągu szykują się do walki o pasażerów.

Cały tekst:
http://www.dziennikzachodni.pl/artykul/3573937,czy-warto-wsiasc-do-pendolino-kolejowa-rewolucja-a-linie-lotnicze-i-autobusowe,id,t.html

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 17-09-2014, 09:29    Odpowiedz z cytatem

Bilety po 49 zł, ale tylko 20 sztuk na pociąg. Oto zasady cennika Pendolino.

Bilety w promocyjnej cenie 49 zł, ale jedynie 20 sztuk na pociąg - pisze środowy "Dziennik Gazeta Prawna", który poznał zasady tworzenia cennika pociągu Pendolino. PKP Intercity zapowiada, że średnia cena biletu z Warszawy do Krakowa wyniesie 127 zł. Oferta będzie ciekawa, ale jak w każdej promocji chodzi o to, żeby ludzi trochę nabrać. Podróżny usłyszy o cenie 49 zł i pójdzie do kasy. A jak już odstoi swoje w kolejce, to okaże się, że bilety po 49 zł "właśnie wyszły". Ale są w promocji np. po 89 zł, a bez promocji po 159 zł, a w dniu wyjazdu po 259 zł. I takie bilety też kupi - mówi gazecie osoba zaangażowana w projekt.

Więcej:
http://forsal.pl/artykuly/822492,bilety-po-49-zl-ale-tylko-20-sztuk-na-pociag-oto-zasady-cennika-pendolino.html

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 54 z 81 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 53, 54, 55 ... 79, 80, 81  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl