EN57 1938 modernizuje ZNTK MM.Co możemy się spodziewać po modernie przez MM? Coś w stylu EN57AL 1501 czy może już z nową mordką takią jak mają AL-y w zachodniopomorskim i łódzkim?
Czy mógłby mi ktoś wyjaśnić,na jakich zasadach UM modernizują te stare tzw.kible,chodzi mi głównie o to czy przed zmodernizowaniem, które jak rozumiem miałoby się odbywać na koszt mieszkańców danego województwa,zostały one odkupione od PR lub przejęte w jakiś inny sposób?
Już niebawem na tory w barwach Kolei Dolnośląskich wyjadą nowoczesne składy 36WE. Jest to trójczłonowa wersja elektrycznych zespołów trakcyjnych Impuls wyprodukowanych przez nowosądecki Newag.
Nowe składy będą miały 165 miejsc siedzących w układzie otwartym oraz 120 stojących. Każdy z pojazdów wyposażony będzie w klimatyzację, wi-fi, indywidualne gniazdka elektryczne, system informacji pasażerskiej na zewnątrz i wewnątrz składu.
Pociągi będą obsługiwać przeważnie relacje Wrocław Główny -Szklarska Poręba Górna, Wrocław Główny - Jelenia Góra i Wrocław Główny - Wałbrzych Główny, natomiast uzupełniająco będą kursować na pozostałych zelektryfikowanych liniach Kolei Dolnośląskich.
Trzy z sześciu nowych pociągów Impuls kupionych przez Koleje Dolnośląskie są już we Wrocławiu. Właśnie trwają ich testy. Przewoźnik na 19 października planuje dla mieszkańców oficjalny, bezpłatny przejazd nowoczesnymi pociągami. Składy jeszcze w tym roku ruszą na regularne trasy: Wrocław – Wałbrzych i Wrocław – Jelenia Góra.
Projekt zakupu 6 nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych Impuls jest współfinansowany przez Unię Europejską. Nowoczesne pociągi, które wyjadą na tory w barwach Kolei Dolnośląskich, to trójczłonowe elektryczne zespoły trakcyjne o wysokim standardzie. Zamówione składy mają 165 miejsc siedzących, każdy z pojazdów wyposażony jest w klimatyzację, wi-fi, indywidualne gniazdka elektryczne, system informacji pasażerskiej na zewnątrz i wewnątrz składu. Pociągi będą mogły rozwijać prędkość do 160 km/h.
Tyle czasu potrzebuje Impuls 36WEa na pokonanie trasy z Wrocławia do Legnicy. Ten nowy, trójczłonowy elektryczny zespół trakcyjny został właśnie uroczyście przekazany do eksploatacji Kolejom Dolnośląskim.
Prezentacja nowych trójczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych Newag IMPULS 36WEa w barwach Kolei Dolnośląskich.
Prezentacja odbyła się na trasie Wrocław-Legnica-Wrocław a najważniejszy punkt imprezy miał miejsce na legnickim dworcu.
Podczas promocyjnego przejazdu powrotnego pociąg pokonał odcinek Legnica Gł. - Wrocław Gł. w czasie 32 minut i tym samym pobił dotychczasowy rekord tej trasy ustanowiony przez niemiecki spalinowy zespół trakcyjny "Fliegender Schlesicher" (Latający Ślązak) w latach 30. XX wieku.
_________________ "Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Te 32 min. to trochę sporo słyszałem że jadąc impulsem maszyniści osiągali czasy 26 i 27 min.oczywiście jadąc "S". tak jak ten przejazd.Fajnie jak by było więcej przyspieszonych pociągów.
Te 32 min. to trochę sporo słyszałem że jadąc impulsem maszyniści osiągali czasy 26 i 27 min.oczywiście jadąc "S". tak jak ten przejazd.Fajnie jak by było więcej przyspieszonych pociągów.
Niewykonalne. Gdyby od samej Legnicy do samego Wrocławia Głównego jechać 160km/h to może i te 26/27 minut możnaby zrobić ale nie w przypadku gdy od Muchoboru do Głównego jedziemy 60km/h
Wysłany: 15-01-2015, 14:37 KD nadal bez umowy na czteroczłonowe Impulsy
W listopadzie 2013 roku Koleje Dolnośląskie wybrały ofertę Newagu, złożoną w przetargu na dostawę 11 ezt-ów. W tym przypadku producent z Nowego Sącza miał dostarczyć Impulsy. I dostawy zaczął, ale tylko pojazdów trójczłonowych. Jak wiadomo, zamówienie zostało podzielone na dwie części:
Zadanie A - dostawa sześciu nowych, trójczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych jest współfinansowane ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013
Zadanie B –zakup pięciu nowych, czteroczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych ma być współfinansowane z Działania 7.3. Transport miejski w obszarach metropolitalnych Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Kiedy zostanie zatem podpisana druga umowa? Nadal nie wiadomo.
Nowe modele foteli, kolory i wzory obić od dziś, 21 stycznia prezentujemy w jednym z naszych Impulsów. Zapraszamy do testowania i wybierania foteli, na których chcielibyście podróżować w przyszłości w naszych wszystkich pociągach. Głosować można za pośrednictwem Facebooka oraz bezpośrednio w pojeździe.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Dziś w urzędzie wojewódzkim we Wrocławiu odbyła się konferencja prasowa o planach dot. kolei na Dolnym Śląsku na 2015 r.
Wicemarszałek województwa Jerzy Michalak zdradził podczas konferencji, że z pieniędzy unijnych, które miały przepaść przez rezygnację z tworzenia portalu e-DolnyŚląsk (słynnego portalu za 66 mln), władze chcą kupić pociągi.
Choć dofinansowanie z Unii Europejskiej było celowe - Dolny Śląsk miał je wydać na portal, to można je zatrzymać - warunkiem jest zgoda Komisji Europejskiej i Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju. - Czekamy na oficjalne pismo w tej sprawie, ale wstępną zgodę już uzyskaliśmy - mówił Michalak.
Władze dolnośląskie myślą o zakupie od dwóch do pięciu nowych pociągów dla spółki Koleje Dolnośląskie. Prawdopodobnie typu "Impuls".
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum