krzychu12231,
Niestety to prawda wagony na trasę Wrocław - Gdynia oraz Przemyśl - Kraków - Wrocław - Szczecin są niestety jakie są... zrobione za "tanie pieniądze", cieszy tylko oko, ale wygodą nie powala.
O wiele lepiej są zrobione i na pewno są bardziej komfortowe wagony za własne pieniądze z IC czyli w "Panoramie" wagony typu 156A, 158A, 159A, 139A-Op, dla EIC, w TLK najwygodniejsze tylko 141A z Newagu oraz 111Arow. Takie jest moje zdanie.
_________________ fb: podróże koleją. Zdjęcia, ciekawostki z podróży
Też uważam, że w TLK najwygodniejsze to Newagi 141A i 111Arow, ale mimo wszystko te wagony na trasę Przemyśl - Szczecin są do przyjęcia. Zdecydowanie najgorsze są te na Wrocław - Gdynia. Ja osobiście wolałbym chyba nawet zwykłe 8-miejscowe 111A, a już na pewno 112A.
Powiem Ci tak jeśli chodzi o wagony Przemyśl - Szczecin to najwygodniejsze są Arowy, pozostałe 140A z Pesy i 141A z Cegielskiego dla mnie tragedia, między 1 a 2 kl. totalnej żadnej różnicy poza kolorem foteli i wyświetlaczem, oraz w niektórych jedynkach wprowadzili zasłonki.
Wolałbym w TLK jedynkę 112A, 140A z Newagu, 112ALux itp. niż 8-miejsc. dwójka oraz tandetna jedynka 166A (w "Mieszku").
Dobrze, że te wagony z funduszów UE nie trafiły do EIC, całe szczęście.
_________________ fb: podróże koleją. Zdjęcia, ciekawostki z podróży
Z wypowiedzi medialnej rzecznika PR-ów dla GW jasno wynika, że to koniec IR Matejko. Redaktor wyraźnie wskazuje, że to najpopularniejszy pociąg PR-ów, ale pozostaje to bez echa. Podróżni powinni otrzymać jasny komunikat dlaczego tego pociągu nie będzie. A jak będzie? Drogo, a namiastkę tego cyrku mamy już z relacyjnym do Gdańska. No cóż transport kolejowy dalekobieżny będzie zabawą dla bogatych, a my będziemy jeździć u Szkota. IR było problemem, kolej nie może być przecież atrakcyjna dla pasażerów....
sheva17, jeśli Matejko zostanie to położony jest w następujący sposób:
przyjazd do Wwy po 13
odjazd z Wwy około 19.
Aktualność ww. informacji na 2 tygodnie w tył.
P.S. Jeśli już jesteśmy przy temacie IR:
Piast wyjazd z Wwy po 11, przyjazd do Wwy około 16.
Czy pociągi docelowo wyruszą zależy od tego, czy przewoźnik nie złoży rezygnacji z zamówionej trasy oraz czy PLK w ramach organizacji zamknięciowej ich nie zawiesi.
_________________ Ciekawe co jedzie na popychu, pewnie byczek.
Nie, cysterny.
Decyzja o likwidacji pociągu zaskakuje, gdyż zainteresowanie tym pociągiem było bardzo duże. Ale jak tłumaczą Przewozy Regionalne przychody z biletów nie pokrywają kosztów uruchomienia składu. Pociąg cieszył się popularnością w piątki w kierunku Podlaskiego, a w niedziele - w stronę Warszawy. W relacji odwrotnej - pasażerów było mało. Niemniej trwają rozmowy z samorządami i władzami województwa na pokrycie deficytu.
Ale nie wiem jaki sens jest go uruchamiać jak w jedną stronę dubluje się z TLK Mazury a z powrotem prawie z Korczakiem a cena podobna.
Ano taki, że zapotrzebowanie jest spore, a chętnych na przejazd nie braknie. Poza tym IR są jednak tańsze od poc. TLK, to atrakcyjna oferta dla grup podróżnych, dlatego jak najbardziej ma rację bytu. I Mazury i Matejko znajdą swoich amatorów. Obecność Matejki oznacza, że PR-y pozyskały loka na 160 km/h?
_________________ TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Virakocha -Usunięty- Gość
Wysłany: 29-09-2014, 15:12
Cytat:
Obecność Matejki oznacza, że PR-y pozyskały loka na 160 km/h?
PRy nie posiadają i nie będą posiadać loków na 160 więc Matejko i Piast wylatują
roman_bukowno -Usunięty- Gość
Wysłany: 29-09-2014, 16:15
Wie ktoś kiedy ujrzymy RJ 2014/15? Choćby cząstkowo
Wie ktoś kiedy ujrzymy RJ 2014/15? Choćby cząstkowo
Zapewne niektórzy forumowicze posiadają, ale niestety z powodu chamstwa pewnych osób podzieleniem się z takimi informacjami możemy sobie pomarzyć. W ubiegłym roku jak i w poprzednich latach była większa życzliwość.
Jeżeli chodzi o to kiedy zobaczymy RJ 2014/15 to zapewne prędzej zobaczymy go na niemieckiej stronie bahn.de chyba że znowu IC i inni przewoźnicy opublikują wcześniej jak to było w ub. roku (początek listopada).
W ubiegłym roku PKP PLK umieściły rozkład niemal dokładnie rok temu. Na kalendarzach był bowiem 30 września 2013 r. Być może i w tym roku okolice koniec września/początek października będzie czasem, w którym ujrzymy projekt rozkładu. Tymczasem należy uzbroić się w cierpliwość.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum