Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 105, 106, 107 ... 127, 128, 129  Następny
Jelenia Góra - Szklarska Poręba - Harrachov
Autor Wiadomość

krkonoš Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Wrz 2010

PostWysłany: 19-09-2014, 14:24    Odpowiedz z cytatem

Wejdą Impulsy, to frekwencja - mam nadzieję - się poprawi. Do tego zaoferować co drugi pociąg z Wrocławia do Jeleniej Góry / Szklarskiej Poręby jako regioekspres (zatrzymujący się na wybranych stacjach) i będzie to już oferta porównywalna czasowo, cenowo i komfortem z PKS-em. Oby tylko frekwencja nie poprawiła się za bardzo, bo te 3-członowe Impulsiki mogą nie wystarczyć np. w godzinach szczytowych na odcinku Wrocław - Wałbrzych i trzeba je będzie łączyć. Mam nadzieję, że nie sprawdzi się tutaj ludowe porzekadło, że "lepsze jest wrogiem dobrego" i nie będzie takich cyrków, jak na linii zgorzeleckiej (spóźnienia, tłok). W obecnej chwili nawet najlepsza reklama nie pomoże, jeśli bilet na pociąg z J.G. do S.P.G. kosztuje 1,5-krotność ceny biletu na autobus, do tego punktualność, komfort podróżowania starym "kiblem" i ogólnie wygoda korzystania z pociągów jako środka transportu pozostawiają wiele do życzenia. Na szczęście Koleje Dolnośląskie są bardziej elastyczne cenowo niż Przewozy Regionalne.

W każdym razie od grudnia zapowiada się interesująca walka o pasażera pomiędzy KD a jeleniogórskim PKS-em na połączeniach do Wrocławia. "Walka"? No właśnie, mam nikłą nadzieję, że nie będzie to walka, tylko współpraca. Różni przewoźnicy powinni się uzupełniać, a nie ze sobą konkurować, w tym niektórzy będąc na uprzywilejowanej pozycji (korzystanie z publicznych dotacji). Ale do tego potrzebna jest mądra polityka gospodarza regionu (w postaci władz województwa), który jak na razie nie kwapi się nawet, żeby stworzyć internetową wyszukiwarkę połączeń obejmującą wszystkich przewoźników, jedną dla całego województwa. Zaoferować na linii Jelenia Góra - Szklarska Poręba ceny biletów takie, jakie ma jeleniogórski PKS (albo w porozumieniu z tym przewoźnikiem), i niech ludzie sami wybiorą, jaki środek transportu bardziej im pasuje.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 19-09-2014, 19:20    Odpowiedz z cytatem

ufoludek napisał/a:
Szkoda, że UMWD nie zrobi dobrej promocji. Przecież reklama w Radiu Wrocław, czy Muzycznym Radiu nie jest droga, jeśli porónamy ją z kosztami obsługi samych pociągów. Jeśli taki Zamek Kliczków może lecieć wykupić reklamę lecącą wileokrotnie dzień w dzień, to tym bardziej stać na taką reklamę Urząd.

Ale dlaczego ma to robić UMWD, skoro wpływy z biletów wpływają do przewoźników? To im chyba powinno zależeć na jak największej liczbie pasażerów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Modliszka Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 15 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 19-09-2014, 19:23    Odpowiedz z cytatem

bystrzak2000, zależałoby im na pasażerach, gdyby nie mieli dotacji z naszych podatków. Dla dotowanych przewoźników kolejowych najważniejszym pasażerem jest dotacja. Cała reszta to zbędny balast.

_________________
Bądź szczery, a wyzwą cię od chamów i prostaków.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 19-09-2014, 20:02    Odpowiedz z cytatem

Dotacje nie pokrywają całości kosztów i wpływy z biletów być muszą. Choć przy dużej liczbie przewozów, jakie prowadzą PR-y i KD, mogą sobie dużymi zyskami na jednej linii pokrywać straty na innej.

Ja osobiście nie jestem zwolennikiem takiego systemu, że wpływy trafiają do przewoźników, zwłaszcza jeśli są oni własnością samorządów czy skarbu państwa. Lepiej żeby trafiały one bezpośrednio do organizatora tak, jak w komunikacji miejskiej. Tylko wówczas trzeba by całą sieć podzielić na strefy i sprzedawać bilety strefowe, które pasażerowie kasowali by w kasownikach. Istnieje gdzieś taki system w Europie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dddbb
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 20-09-2014, 00:20   

Cytat:
Oby tylko frekwencja nie poprawiła się za bardzo, bo te 3-członowe Impulsiki mogą nie wystarczyć np. w godzinach szczytowych na odcinku Wrocław - Wałbrzych i trzeba je będzie łączyć.

Takie zmartwienie to nie zmartwienie. Ciut wcześniej powinien odjeżdżać pociąg do Wałbrzycha i problem rozwiązany.
Powrót do góry

Torczes Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Lut 2012

PostWysłany: 20-09-2014, 05:00    Odpowiedz z cytatem

W godzinach szczytu takt 30 minutowy:
-Wałbrzych (Impuls lub en57al)
-Jelenia lub Szklarska P. (Impuls)
miedzy nimi "Dzierżoniów"
lub wykombinować trakcje ukrotnioną czyli 2x Impuls , pierwszy do Szklarskiej drugi odczepiany w Walbrzychu.
Ja obstawałbym za taktem 30 minutowym
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ufoludek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Lip 2011

PostWysłany: 20-09-2014, 08:58    Odpowiedz z cytatem

@bystrzak. Jaki UMWD ma interes? To ich obowiązek, żeby dbać o promocję kolei. Kasa na "promocję funduszy unijnych" z wizerunkiem uśmiechniętego marszałka 2 lata temu na setkach billboardów była? To może i znalazłaby się na kilka plakatów z reklamą połączeń wykonywanych po trasach remontowanych z "unijnych*" środków i na parę reklam w radiu.

* nie lubię określenia dopłaty _unijne_, bo to przecież z naszych podatków te fundusze są zasilane.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 20-09-2014, 20:44    Odpowiedz z cytatem

ufoludek napisał/a:
To ich obowiązek, żeby dbać o promocję kolei.

Znajdź mi jakiś paragraf na to. Równie dobrze mogę napisać, że UMWD powinien dbać o należyty stan techniczny dróg wojewódzkich. A jak dba, to wystarczy trochę za Wrocław wyjechać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ufoludek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Lip 2011

PostWysłany: 20-09-2014, 21:14    Odpowiedz z cytatem

Paragrafu nie ma - i wykorzystyuje to busowe kwięstwo w RP - województwo małopolskie. Jednak skoro już wydaje się krocie na dofinansowanie przejazdów, choć zgodnie z prawem można tego unikać na wiele sposobów - biorąc przykład właśnie z Małopolski - to warto pomyśleć, aby ta wydana na przewozy kasa była lepiej wykorzystana.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 20-09-2014, 21:42    Odpowiedz z cytatem

Zgadza się, ale nie widzę tutaj związku z promocją kolei. Urząd Marszałkowski dla rozwoju kole musi zapewnić atrakcyjną liczbę połączeń i o ile to możliwe atrakcyjny rozkład. Ale czy pociągi będą wozić ludzi, czy nie to już nie będzie problem Urzędu, ale przewoźnika, który będzie musiał dokładać do interesu. Niestety na Dolnym Śląsku obie spółki obsługują tyle połączeń, że mogą sobie straty na jednych liniach powetować zyskami na innych. I nie dążą do osiągnięcia jak największego zysku, ale jedynie do nie przynoszenia strat. I tutaj jest pies pogrzebany. Gdyby przewoźników było więcej i to na dodatek niepublicznych, to tacy dążyliby do jak największego zysku, więc robiliby wszystko, by pasażerów było jak najwięcej, choć zapewne także minimalizowaliby koszty. Tak więc coś za coś.

Dlatego moim zdaniem przewoźnik powinien dostawać pełną rekompensatę za przewozy, a wpływy z biletów powinien inkasować organizator, czyli Urząd Marszałkowski. Wtedy to Urząd, przynajmniej z założenia, powinien dążyć do jak największych przychodów, by jak najmniej wydać z budżetu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Jerry Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Lut 2009
Skąd: Lubin

PostWysłany: 21-09-2014, 21:54    Odpowiedz z cytatem

Od grudnia staniemy się dominującym operatorem w części województwa – mówi Piotr Rachwalski, prezes Kolei Dolnośląskich.

Od wejścia w życie rozkładu jazdy 2014-2015 nasza praca przewozowa zwiększy się o jedną trzecią. I nasza firma powiększy się o jedną trzecią. Wejdziemy na jedną z głównych linii województwa, która łączy Wrocław z Wałbrzychem i Jelenią Górą a dalej ze Szklarską Porębą. Wejdziemy na nią z nowym taborem z Newagu.

Więcej: http://kurierkolejowy.eu/opinie/1066/Problematyczna-przepustowosc.html

_________________
2012/17- 149 556 km
2018- 55 920 km
2019- 69 888 km
2020- 50 138km
2021- 50 251km
2022- 18 455
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

krzychu12231 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Lip 2009
Skąd: Poznań

PostWysłany: 23-09-2014, 10:29    Odpowiedz z cytatem

Odnośnie projektu połączeń ze Szklarskiej Poręby Górnej do Harrachova to widzę, że odjazd pierwszego szynobusu będzie o 8:34, natomiast przyjazd Karkonoszy do SPG ma być 8:33. Ciekawe, czy w razie kilkuminutowego opóźnienia TLK motrak poczeka, jeśli ktoś zgłosi przesiadkę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Jerry Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Lut 2009
Skąd: Lubin

PostWysłany: 30-09-2014, 09:58    Odpowiedz z cytatem

Koleje Dolnośląskie otworzyły nową kasę biletową na dworcu kolejowym w Jeleniej Górze.

Kasa jest czynna codziennie w godzinach od 5:15 do 20:45, a od 1.10.2014 w będzie czynna w godzinach od 5:00 do 21:15.

W nowej kasie można kupić bilety na pociągi osobowe z wszystkich ofert Kolei Dolnosląskich, pociągi Regio, pociągi interRegio oraz pociągi RegioExpress.

_________________
2012/17- 149 556 km
2018- 55 920 km
2019- 69 888 km
2020- 50 138km
2021- 50 251km
2022- 18 455
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

skubi Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Paź 2007

PostWysłany: 30-09-2014, 11:03    Odpowiedz z cytatem

Super wiadomość , w końcu dwie kasy w Jeleniej Górze i może kolejek nie będzie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 30-09-2014, 11:06    Odpowiedz z cytatem

skubi, nie widzę powodu do radości. Wkrótce PR zlikwidują swoją kasę i w Jeleniej Górze nie kupi się biletów na pociągi PKP IC (patrz: Legnica, Bolesławiec, Zgorzelec).

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 106 z 129 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 105, 106, 107 ... 127, 128, 129  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl