Jak ta "pomyłka" faktycznie będzie mieć miejsce w nowym RJ to pozostaje tylko zasypywać odpowiedzialnych za rozkład e-mailami itp. i liczyć, że przy najbliższej korekcie RJ pociągi wrócą...
Dodam zupełnie niepotrzebne IMO koło przez i manewrowanie na Zgorzelcu Ujazd pociągów relacji Jelenia Góra - Zielona Góra. Pociąg w takiej relacji nie powinien tracić czasu na manewrowanie w Zgorzelcu, tylko albo jechać przez Wykroty, albo przynajmniej po łącznicy Krysin - Zgorzelec Miasto.
Porannym pociągiem J.G. - Węgliniec (od nowego rozkładu jazdy przedłużonym do Zielonej Góry) dojeżdża dużo młodzieży do szkoły w Zgorzelcu (która znajduje się na Ujeździe blisko stacji). Właśnie dzieciarnia z okolicznych miejscowości stanowi największy procent pasażerów tego pociągu. Patrząc na godziny kursowania pozostałych pociągów zajeżdżających na stację Zgorzelec, podejrzewam, że będzie w nich też spora wymiana pasażerów na tej stacji z tego tytułu.
Natomiast dla mnie absurdem jest to, co zrobiono z ostatnim pociągiem wakacyjnym z Harrachova (odj. 20:00) do Szklarskiej Poręby (przyj. 20:26) i z powrotem (20:34 - 21:03). Pociąg ten został kompletnie rozkomunikowany z innymi pociągami w Szklarskiej Porębie Górnej, zarówno dla Polaków, jak i Czechów. Ostatni pociąg ze Szklarskiej Poręby w kierunku Jeleniej Góry (TLK Karkonosze) odjeżdża 24 minuty przed przyjazdem tegoż pociągu, nie ma o tej porze również żadnego innego środka transportu (PKS lub busy). Również Czesi wracający z Jeleniej Góry i okolic nie skorzystają w wakacje z ostatniego pociągu, gdyż pociąg KD przyjeżdża do Szklarskiej 16 minut po odjeździe pociągu do Harrachova. Dla kogo jest ten pociąg? Tylko i wyłącznie dla wczasowiczów wypoczywających w Szklarskiej Porębie. Ci z kolei standardowo nie udają się dalej niż do Harrachova, a więc większość pewnie i tak wróci wcześniejszym pociągiem o 18:00. Wreszcie utworzono pociąg umożliwiający nieco dalsze wycieczki do Czech, który pewnie i tak będzie jeździł pusty z powodu rozkomunikowania go z innymi składami w Szklarskiej Porębie Górnej. Mam nadzieję, że władze KD w porozumieniu z UMWD pójdą po rozum do głowy i dopasują przyjazd ostatniego Impulsa do Szklarskiej do odjazdu pociągu do Czech, Impuls ten także przynajmniej w wakacje powinien jeszcze wracać przed 21:00 do Jeleniej Góry. Pasażerowie na pewno się znajdą, gdyż (tak jak już pisałem kiedyś na tym forum) w sierpniu i lipcu sporo osób schodzi jeszcze o tej porze z gór, a innego środka transportu umożliwiającego wydostanie się ze Szklarskiej Poręby już nie ma.
Abstrahując (ale nie do końca) od tego konkretnego rozkładu, kuriozalne jest dla mnie, że od kilku lat z uporem maniaka pierwszy poranny pociąg do Harrachova jeździ sezonowo, a dopiero drugi całorocznie. Tymczasem powinno być na odwrót. Drugi pociąg umożliwia tylko krótkie wypady blisko granicy (Harrachov i jego okolice), gdyż już o 18:00 trzeba wracać ostatnim pociągiem. Ileż można jeździć z Jeleniej Góry i okolic do Harrachova? Może to tłumaczy, dlaczego poza sezonem szynobusy do Czech wożą powietrze. Przyjazd do Czech lub na narty do Jakuszyc dopiero w okolicach południa dla większości mija się z celem i ludzie ci wybiorą własne auto. Harrachov jako cel wycieczki stanowi atrakcję głównie dla osób przyjeżdżających na wakacje do Szklarskiej Poręby, a te preferują późniejszy pociąg. Reasumując, pociąg, który poza sezonem miałby szansę na sensowną frekwencję, jeździ tylko w sezonie, a w sezonie i tak większość pasażerów zabiera drugi pociąg całoroczny, gdyż wówczas frekwencję tworzą głównie wczasowicze wypoczywający w Szklarskiej Porębie. Jeśli przykładowo teraz (długi weekend i wciąż jeszcze "złota jesień") komuś zamarzyłaby się wycieczka w góry do Czech, to lipa - pociąg jako środek transportu praktycznie odpada, gdyż skład do Harrachova po godz. 8:00 nie jeździ już nawet w weekendy.
Oj, dziewczyny ze Zgorzelca i Legnicy wkurzyły się na nowy rozkład jazdy KD. Na miejscu Rachwalskiego i Zdanowskiego zacząłbym rozglądać się za nową pracą, bo w obecnej chyba już nie zaznają spokoju.
_________________ Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
krkonos, sprawę Zgorzelca spokojnie dałoby się rozwiązać wprowadzając "wahadło" relacji Lubań - Zgorzelec - Węgliniec. Zaś co do Harrachova to faktycznie zupełnie bez sensu. A może celowe działanie (tylko czyje?) żeby wygasić popyt i pokazać, że uruchomienie linii było bez sensu.
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
Kursuje codziennie do 15 marca, czyli nie przez całą zimę. Realnie, wtedy, gdy są najlepsze warunki narciarskie w górach, ten pociąg jest już ograniczony tylko do weekendów (i tak zmiana in plus, bo w tym roku od połowy marca w ogóle nie jeździł).
Obecnie w niedziele dwa ostatnie pociągi z Wrocławia do Węglińca są o 21.47 oraz 23.51, a od 14 grudnia ostatni pociąg w niedziele będzie o 20.12, co oznacza drastyczne pogorszenie oferty. Jeśli to się potwierdzi (nie wykluczam błędów w wyszukiwarce PKP PLK), oznacza to jedno: WOJNA z KD.
Pomyłkę PKP PLK można wykluczyć. Przeanalizowałam na spokojnie nowy rozkład jazdy. Beton KD swymi łapskami namieszał w ten sposób, że wczesnowieczorny (jadący przed RE) pociąg Wrocław - Węgliniec, dotąd kursujący od poniedziałku do piątku, od grudnia pojedzie dodatkowo w niedzielę. W związku z tym ostatni pociąg Wrocław - Węgliniec ok. 22-ej nie pojedzie w niedzielę. Zmiana na gorsze!
Ralny napisał/a:
Oj, dziewczyny ze Zgorzelca i Legnicy wkurzyły się na nowy rozkład jazdy KD. Na miejscu Rachwalskiego i Zdanowskiego zacząłbym rozglądać się za nową pracą, bo w obecnej chyba już nie zaznają spokoju.
Niech się rozglądają. Ja im tego nie daruję! Prezes Rachwalski wie, że ja o KD dużo wiem i publicznie deklaruję, że wykorzystam tę wiedzę w sposób niecny! Będę tak perfidna jak perfidny jest beton KD. Wywlekę na światło dzienne brudy KD, nawet za cenę prokuratorskiej nagonki na mego nicka i kolejnej sprawy sądowej przerżniętej przez zarząd KD. Ku chwale IRiPK.
Ratuje ich tylko natychmiastowa korekta nowego rozkładu jazdy, która wejdzie w życie 14 grudnia br. !!!
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Po stronie plusów na pewno dodatkowy popołudniowy pociąg osobowy z Węglińca do Wrocławia (przyj. godz. 15.12) - obecnie jest duża dziura, bo od 13.30 do 16.21 (przyjazdy osobowych).
Na minus z kolei wieczorna 3 godzinna dziura, bo od 20.21 do 23.28 nie ma żadnego osobowego od strony Legnicy do Wrocławia.
Ciekawi mnie jeszcze czy popołudniowy pociąg osobowy z Wrocław (godz. 14.20) do Żar będzie jechał na dwóch szynobusach, bo od grudnia niewątpliwie będzie załadowany dodatkowymi pasażerami (będzie zatrzymywał się do Legnicy na każdej stacji)?
Ciekawi mnie jeszcze czy popołudniowy pociąg osobowy z Wrocław (godz. 14.20) do Żar będzie jechał na dwóch szynobusach, bo od grudnia niewątpliwie będzie załadowany dodatkowymi pasażerami (będzie zatrzymywał się do Legnicy na każdej stacji)?
Tak, sąsiedzie. Od grudnia będzie zatrzymywał na każdych stacjach.
Drogi kolego janox79 z tym późniejszym odjazdem z Jeleniej Góry to jednym pasuje innym nie.
Przyjeżdżam do Wrocławia i od razu przesiadam się na TLK dzięki której w moim rodzinnym Oświęcimiu będe po dotarciu do Katowic i użyciu niestety samochodu około 21.30.
Gdyby "dolina bobru" wyjeżdżała o 17 to we Wrocławiu była by około 21:15-dla miejscowych super, dla tych z daleka już mniej.
Suma sumarum super że uruchomiono te turystyki!
Pozdrawiam
Jeśli w Jaworzynie będzie dogodna przesiadka (jak mniemam te pociągi Legnica - Trutnov tak będą jeździć) to nie będzie wielkiej tragedii. Gorzej, jak będzie trzeba się tam naczekać.
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum