Ale czego Ty się czepiasz?
"Samorząd Województwa Dolnośląskiego jest organizatorem kolejowych przewozów regionalnych na Dolnym Śląsku. Ze swojego budżetu dofinansowuje połączenia obsługiwane przez dwie spółki - Przewozy Regionalne sp. z o.o. i Koleje Dolnośląskie S.A. Samorząd Województwa Dolnośląskiego jest udziałowcem obu spółek. Realizuje także inne projekty kolejowe."
Ten bilet graniczny to bzdura jakich mało. Jaki jest sens płacenia 10zł na odcinku Goerlitz - Zgorzelec za ile? 2 kilometry?
Na jednodniowy wypad do Polski muszę kupić Sachsen Ticket (22€), potem bilet graniczny i Euro Nysę plus bilet na relację nie objętą Euro Nysą. Wyjazd np. do Iłowej telepiąc sie kilkoma pociągami regionalnymi wychodzi mnie o wiele drożej, niż wyjazd z Drezna do Berlina pociągami EC/IC!!!
Fakt, zupełnie niedawno odkryłem że na Sachsen Ticket też się da.
Choć konduktor Przewozów Regionalnych był bardzo niezadowolony, że dałem mu go w formie Online Ticket, kupiony na stronie DB (wygląda on TAK), ponieważ nie ma go jak sprawdzić. W sensie jego czytnik, nie odczytuje niemieckiego QR kodu na bilecie. I żebym na przyszłośc kupował w automacie.
Szkoda także, że w samym Dreźnie nie da się kupić Euro-Nysy (zarówno w "Obsłudze Pasażera" jak i automacie). Dla mnie to tym bardziej dziwne, że przecież Euro Nysę można we Wrocławiu kupić, choć ona przecież do/z Wrocka nie obowiązuje. Online ten bilet też nie jest dostępny do kupienia (ani na stronie PR, ani na stronie DB).
Gdyby dodać sprzedaż Euro Nysy przez internet i w samym Dreźnie (choćby w automatach) zarówno sprzedaż tych biletów jak i frekwencja by poszybowała w górę.
Dla przykładu kupuję bilet miesięczny VVO na Drezno. Z Dresden Klotsche do Bischofswerdy bilet kosztuje niecałe 6€. Mając polską Euro Nysę dochodziłby jedynie dodatkowy koszt 25zł. A tak to kupuję Sachsen Ticket (22€) plus bilet na relację po polskiej stronie... (dodam, że zazwyczaj wracam tego samego dnia).
Czy wiadomo coś odnośnie przerwy w kursowaniu bezpośredniego pociągu?
Co jest powodem zmiany w tej ofercie?
Wg strony bahn.de ostatni bezpośredni pociąg z Drezna do Wrocławia będzie 13.12.2014, a wg strony PR
Cytat:
Uwaga! Obecne warunki taryfowe oferty obowiązują tylko do dnia 15 grudnia 2014 roku, tj. na dotychczasowych zasadach nabyć można bilety z terminem ważności najpóźniej od 13 do 15 grudnia 2014 r. O nowych zasadach nabywania biletów według oferty "Drezno - Wrocław Regio Specjal" poinformujemy wkrótce.
Interesuje mnie czy 14.12.2014 będzie możliwy powrót z Drezna do Wrocławia tym pociągiem.
Bo dziś kontaktowałem się z Christophem Mehnertem ze ZVONu, który odpowiedział że wciąż nie mają odpowiedzi z UMWD odnośnie dofinansowania pociągu po polskiej stronie.
Nic nie wskoczy na miejsce TLX, ponieważ Vogtlandbahn i PR są już dogadane co do obsługi połączenia.
Ja rowniez kontaktowalem sie z ZVONem.
Ponizej oryginalna odpowiedz wraz z cytatem prasy:
vielen Dank für Ihre Anfrage, die ich Ihnen zum jetzigen Zeitpunkt leider noch nicht abschließend beantworten kann.
Zum Sachverhalt möchte ich Ihnen folgende Pressemitteilung senden.
„Pressemitteilung
12.11.2014
Eisenbahnverbindung nach Breslau/Wrocław auf deutscher Seite gesichert
Der Zweckverband Verkehrsverbund Oberlausitz-Niederschlesien (ZVON) und der Zweckverband Verkehrsverbund Oberelbe (Z-VOE) stellen auf deutscher Seite die Weichen zur Fortführung der drei Zugpaare nach Polen nach dem Fahrplanwechsel im Dezember. Die finanzielle Zusage des ZVON zur Bestellung der Verkehre wurde mit dem Beschluss zum Haushalt für 2015 auf der Verbandsversammlung des ZVON Anfang November gegeben. Auch der Z-VOE beabsichtigt, das Angebot anteilig zu finanzieren. Abschließend wird die Verbandsversammlung am 3. Dezember dazu beraten.
Danach steht von deutscher Seite der grenzüberschreitenden Verbindung auf der Strecke Dresden – Bischofswerda – Bautzen – Görlitz – Breslau/Wrocław (TLX1) nichts mehr im Weg.
Hans-Jürgen Pfeiffer, Geschäftsführer des ZVON, ist erfreut darüber, dass die Fahrgäste auch künftig eine direkte Verbindung nach Breslau haben, sieht die Situation aber auch kritisch: „Wir als regionaler Verkehrsverbund sehen die Verbindung als wichtige Achse für Sachsen und ganz Deutschland. Die Finanzierung dieses Verkehrs aus Regionalisierungsmitteln, die eigentlich für den Nahverkehr vorgesehen sind, ist langfristig nicht möglich. Wir brauchen dringend Unterstützung vom Freistaat Sachsen.“
Landrat Michael Harig, Verbandsvorsitzender des ZVON, ergänzt: „Wir bleiben am Ball und kämpfen weiter um die Unterstützung bei der Finanzierung dieses Verkehrs durch die sächsische Staatsregierung.“
Abschließend ist nun nur noch die Zustimmung der polnischen Seite offen. Wir gehen davon aus, dass sich die Partner in Polen möglichst schnell zur Bestellung der Leistungen äußern.“
Ich hoffe, ich konnte Ihnen helfen.
w skrocie, Pani z ZVONu nie jest mi w stanie na dzien dizsiejszy odpowiedziec co do bezposrednich polaczen.
Wkleila cytat z prasy, mowiacy, ze po niemieckiej stronie sprawa polaczen Dresden - Wroclaw jest zalatwiona, takze finansowo, natomaist szef ZVONu Hans-Jürgen Pfeiffer, krtytycznie odnosi sie do daleszego finansowania. Kraj zwiazkowy Saksonia powinien bardziej wspierac te polaczenia, ktore obecnie sa finansowe z regionalnych funduszy.
Otwarta pozostaje jeszcze tylko kwestia po polskiej stronie co do zatwierdzenia zamowionych uslug na te pociagi.
Tyle informacji udalo mi sie na dzien dzisiejszy otrzymac....
[ Dodano: 03-12-2014, 22:34 ]
Zapomnialem dodac, zeby bylo jeszcze smieszniej....Vogtlandbahn nie wyrobil sie w czasie z zamowieniem taboru. (maja ponoc tylko 4 sklady, ktore zamowili z Bawarii) dlatego przez pol roku DB Regio bedzie wykonywalo uslugi jako podwykonawca dla Vogtlandbahn na trasie Dresden - Görlitz.
Czesi dogadali się Vogtlandbahn i połączenia Liberec - Drezno będą utrzymane (5 par pociągów). Z tego można wnioskować, że kwestia połączeń Wrocław - Drezno to niedasizm po stronie polskiej. Jak co roku zresztą...
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum