Wychodzi na to, że CISY są w rocznym rozkładzie, ale PR zrezygnowały z jego uruchomienia i nie pojawił się w pierwszej edycji. Myślę, że od 16 III też może się nie pojawić.
"Bystrzycy" też nie będzie ani z Lublina ani z Chełma . To strasznie smutne, że likwiduje się nawet te pociągi, które mają znakomitą frekwencję.
PKP IC mogłoby uruchomić dodatkową parę TLK:
TLK Warszawa Zachodnia - Chełm w sobotnie poranki i TLK Chełm - Warszawa Zachodnia w niedzielne popołudnia, np. na dwóch ED74 (wówczas nie mieliby wymówki, że ponoszą ogromne koszty wynajęcia lokomotywy manewrowej w Chełmie od PKP Cargo).
zgodnie z przewidywaniami IR nie będzie... zostaje KEX, ale z racji tego, że rano i pewnie czasami opóźniony, to pewniejsze będzie zarezerwować busa do WAW.... a wyglądało, że zmienia się powoli na lepsze w chełmskiej kolei... jakież to złudne....
Trudno żeby poranny pociąg zastąpił popołudniowy. Dziwne rozumowanie.
TLK "KE" ma też pewne zalety w stosunku do busów.
W relacji z Chełma
-dojazd na wczesną godzinę do Warszawy (szkolenie, lotnisko itp.) - busem możliwy tylko w poniedziałki i soboty kursem o 3:50 (prawie 0,5 godz. wcześniej);
-opóźnienia w kier. stolicy praktycznie nie występują, częściej natomiast w relacji odwrotnej;
W relacji do Chełma:
-dogodna pora odjazdu z Warszawy (nie za późno, nie za wcześnie);
-dobry czas przejazdu, nieosiągalny przez busy ( zwłaszcza w dni natężonego ruchu);
+takie banały jak wygoda i toaleta
Minusami są oczywiście ceny, choć przy zastosowaniu ofert (Wcześniej - 30%), biletu podróżnika lub podróży dalej niż do Warszawy nie wypada to tak źle.
Wczorajszy (2 grudzień 2014 r.) TLK "Kiev-Express" z Warszawy wyjechał z bardzo ładną frekwencją, w granicach 80-90%. Tradycyjnie trochę ludzi wysiadło w Pilawie i Dęblinie, ale do Lublina też sporo dojechało. Na pewno nie było tam pustych przedziałów, i jak wysiedli to peron się szybko zapełnił. Natomiast dalej w kierunku Chełma pojechało około 50 osób w wagonach klasy 2 i z 5 osób w klasie 1. Tak więc jak na zwykły dzień w środku tygodnia to bardzo łady wynik. 4 osoby się przesiadły z opóźnionego 75 minut TLK "Sztygar" z Wrocławia. TLK "Kiev-Express" nawet 5 minut czekał na ten pociąg. A gdyby tak na odcinku Lublin-Chełm wprowadzić taryfę relacyjną jak np. na odcinku Poznań-Szczecin jest w EIC to takich podróżnych byłoby na pewno więcej.
Zestawienie TLK "Kiev-Express": EP07-1088 + B + B(IC) + B(IC) + A(IC) + wagony sypialne do Kijowa.
24 grudnia zdecydowałem się na podróż TLK "Kiev-Express" na stacji Chełm Główny wsiadło na moje oko 10 osób, na stacji Chełm Miasto też. Fajnie i wygodnie się podróżowało.
To może PIC się przekona do Chełma i jeszcze jakąś TLK-ę wydłuży do Chełma, na przykład Gałczyńskiego mogliby wydłużyć albo popołudniowy Kraków, to chyba Jadwiga
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum