Stacja Katowice(26.11)
Polonia do Villach - Husarz(Opener) + 152A + restaur + 136A + 136A + 154A
Ślązak do Przemyśla - 1 + bar + 2 + 2 + 2 + 2kr + 2kr
dwa ostatnie wagony do Krakowa Gł, wszystko po modernizacji z klimą, wyświetlacze, skład idealny do nowej kateg. IC. Widziałem, że frekwencja bardzo przeciętna, niektóre wagony to kilka osób.
Zefir do Kołobrzegu - 1 + bar + 6 x 2 klasa,
w składzie jedna dwójka bezprzedziałowa
IR Bolko do Lublina - 2 x EN57, malowanie Dolny Śląsk
sporo wolnych miejsc w obu jednostkach
Ostatnie odjazdy z Kędzierzyna-Koźla pociągów EIC Górnik i EIC Odra w kierunku stolicy. Od nowego RJ Górnik zostaje skrócony do Gliwic, a Odra będzie kursowała przez Częstochowę.
1. EP09-018 z EIC Górnik relacji: Wrocław - Warszawa Wsch. [13.12.2014 r.]
2. EP09-025 z EIC Odra relacji: Wrocław - Warszawa Wsch. [7.12.2014 r.]
Katowice - 15.12
EIC Lompa do Warszawy - EP09 - 136A + 159A + bar + Z2A + Z2B
skład dobrze zestawiony z wagonem 159a, ale garstka ludzi oczekiwała na podstawienie pociągu, godzina odjazdu z Katowic 11.44, nie wydaje się atrakcyjna dla pociągu EIC. Plus za naprawde dobre zestawienie.
EIC Sobieski do Gdyni, ledwie godzina póżniej po Lompie, też garstka ludzi oczekująca w Katowicach, między Lompą a Sobieskim odjechał jeszcze tańszy IR Piast do Warszawy, Piast podobnie jak oba EIC pustawy.
Zestawienie Sobieskiego - Husarz - 154A + XB FPS + XB FPS + restaurant + Z2A
EIC Praha do Pragi i Żiliny, w ciekawym zestawieniu, mieszanka różnych wagonów, w tym byłych wagonów austriackich, przemianowanych na czeskie.
EP09 - 2 Żilina(ZSR), 2(OBB*), 2(CD), 2(OBB*), 2(CD), restaurant(CD), 1(CD),
2(OBB*) - wagony przedziałowe, malowanie austriackie, w miejscu logo OBB napis Ceske Drahy.
0:21 - EP07-361 z TLK Karkonosze relacji: Szklarska Poręba Górna - Lublin
Pociąg ten wrócił po roku do kędzierzyńskiego rozkładu z nieco zmienioną relacją. Kędzierzyn zyskał bezpośrednie połączenie do Szklarskiej Poręby. [15.12.2014 r.]
1:24 - EP07-380 z TLK Gwarek relacji: Katowice - Gdynia / Olsztyn
Po dwóch latach kursowania tego składu linią "kluczborską" pociąg wraca do Kędzierzyna. Dodatkowo prowadzi grupę wagonów jadących do Olsztyna, co jest dużą nowością. [14.12.2014 r.]
2:34 - EU07-045 z TLK Uznam relacji: Świnoujście - Kraków
Pod koniec starego rozkładu pociąg jeździł w skróconej relacji z Wrocławia oraz miał w składzie zmodernizowane wagony. Teraz ponownie skład startuje ze Świnoujścia i prowadzi klasyczne wagony w tym sypialny i kuszetkowy. [15.12.2014 r.]
3:40 - 163 041-7 "Kamila" z iR Piast relacji: Wrocław - Warszawa Wsch.
Zlikwidowany rok temu teraz znowu powrócił. Relacja pozostała jak dawniej. Ciekawostką są wagony piętrowe. [14.12.2014 r.]
4:28 - SA103-013 jako Regio relacji: Brzeg - Gliwice
Nowe połączenie bezpośrednie z Brzegu do Gliwic. Pociąg jedzie Podsudecką Magistralą Kolejową przez Nysę. [14.12.2014 r.]
4:58 - EP07-1018 z TLK Sztygar relacji: Wrocław / Zielona Góra - Lublin
Skład ten poza dawną relacją z Wrocławia prowadzi także grupę wagonów z Zielonej Góry. [14.12.2014 r.]
Kilka dzisiejszych składów z popołudnia, dworzec Centralny w Warszawie:
1. EIC "Chrobry" do Szczecina: EP09-024 + 144A + 136A + 156A + restaurant + 158A + 159A + 159A.Tradycyjnie ten pociąg musi mieć dobrą frekwencję, i dzisiaj nie było inaczej, klasa 2 około 80% , klasa 1 w granicach 50%.
2. EIC "Górnik" do Gliwic: EP09-042 + 136A-IC6 + 139A + bar + 136A-IC6 + 111Arow. Tutaj słabsza frekwencja, klasa 2 w granicach 30-40%, klasa 1 dokładnie nie mogłem zobaczyć bowiem wagon oklejony reklamami Wi-Fi
3. TLK "Walenty Roździeński" do Katowic: EP07-390 + B + B + B(IC) + B(IC) + B(IC) +A(IC) + B(IC). Klasa 2 około 80% ale sporo osób zapewne na miesięcznych gdyż nawet był komunikat podawany że trzy pierwsze wagony za lokomotywą z nr 16-15-14 na odcinku Warszawa Wsch.-Koluszki nie są objęte obowiązkową rezerwacją miejsc.
4. EIC Premium Gdynia-Kraków 5307: klasa 1 około 60% , klasa 2 frekwencja około 70%, ostatnie dwa wagony maksymalnie 30-40%.
5. EIC Premium do Katowic 1405: klasa 1 15 osób, klasa 2 maksymalnie 30-40%, ostatni wagon tylko 1 osoba siedziała.
6. EIC "Eugeniusz Kwiatkowski" Katowice-Gdynia: EP09-010 + XB + Z2B + bar + Z2AMg2 + Z2B. W całym pociągu maksymalnie około 70 osob, klasa 1 około 15, reszta w klasie 2, z czego ze 40 osób w ostatnim wagonie, dwa pierwsze wagony raptem kilkanaście osób.
7. TLK "Kraszewski" do Terespola: EP09-043 + A(IC) +B(IC) + B(IC) + B(IC). Klasa 1 około 20 osób, klasa 2 w granicach 60-70%, także ładnie jak na zwykły dzień w środku tygodnia.
8. TLK "Bydgoszczanin" z Bydgoszczy: EP07-1060 + B + B + A(IC) + B(IC) + B(IC). Tradycyjnie frekwencja w tym pociągu pozostawia wiele do życzenia, może ze 30 osób przyjechało.
9. IR "Warta" do Poznania: EN57-878 , frekwencja około 60-70%.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum