Witam, moje wrażenia podobne, spodziewałem się jednak czegoś lepszego , razi brak możliwości podłączenia słuchawek przy fotelu i wybranie interesującej nas muzyki i brak wyświetlaczy prędkości w wagonach , a takie bajery miałem już 20 lat temu jadąc Hiszpańskim AVE, czy ICE Niemieckie. Więc za tak przepłacony pociąg to aż dziwne że tak skąpo go wyposażono.Wyciszenie takie samo jak w naszych najnowszych wagonach, dlatego moja ocena 3+.
UPDATE 2-Alstom to absorb U.S. bribery fine despite GE sale
By Natalie Huet and Benjamin Mallet
PARIS, Dec 19 (Reuters) - Engineering group Alstom unsettled investors on Friday by saying it will not be able to transfer to General Electric a looming U.S. fine over bribery allegations.
The French firm is selling most of its power businesses to the U.S. industrial conglomerate for 12.35 billion euros ($15.15 billion) and transferring their liabilities as part of the package. Alstom investors had assumed that meant any related bribery costs would be GE's.
(...)
Alstom is also the target of an investigation in Britain over claims it paid bribes to win transport contracts in India, Poland and Tunisia.
Kilka faktów na temat pendolino.
Ten tabor nie ma szans na siebie zarobić, w Krakowie pilnuje go całą dobe czterech ochraniarzy jednocześnie mając w d... pozostały tabor .
Odfekalniane są wszystkie bez różnicy czy jest zapełnienie zbiornika 5% czy 90% a nawet te które stały w rezerwie i nie były w trasie a za taką usługe płaci się jak za przysłowiowe woły .
Jak na czwartą generacje są bardzo awaryjne ciągle uszkodzone toalety, dzwi wejściowe, windy dla niepełnosprawnych i nagminne samoczynne zrzucanie wody z zbiorników .
Brak WI-FI którego nie może założycz T-Mobile ponieważ tabor jest na gwarancji więc IC znając życie przepłaci ponieważ teraz Alstom dyktuje warunki.
Mógłbym wymieniać bez końca tylko czy to coś zmieni ? Nie ponieważ miał być prestiż, miało być luxusowo i na bogato a wyszło jak zawsze.
_________________ Nigdy nie kłóć się z Idiotą - najpierw zniży Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem
Nie napisałem zwrócić się (koszt zakupu) tylko zarobić na siebie (koszt eksploatacji) a to różnica. Koszty eksploatacji są porażające a podróżnych jest ile wszyscy widzą.
_________________ Nigdy nie kłóć się z Idiotą - najpierw zniży Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem
No tak. Po jakimś tam okresie będzie można zsumować i zobaczyć, czy zarabia na siebie, czy choćby się zwraca i jak to wygląda. A podóżnych ile jest wszyscy widzą? Po 2 tygodniach chcesz oceniać...?
Z Katowic do Warszawy jeden EIP rano i to o godzinie 8.45. Przed nim odjeżdżają 3 x EIC i 2 x TLK, zaraz po Premium startuje kolejny TLK(Skarbek). Czas przejazdu Skarbka ok. 25 min dłużej od EIP. Rozkład idealny pod wybór innych pociągów, a Premium z godziną przyjazdu do Warszawy o 11.15, raczej jakaś pomyłka.
Jeśli będą narzekania w spółce IC, że z Katowic mało osób korzysta z Premium, niech zmienią godziny odjazdu, trudno żeby po Górniku, Ondraszku i Wysockim, oraz tanich TLK, tłumy jechały do Warszawy póżnym EIP.
Rozkład zdecydowanie skazujący EIP na porażkę.
Jak zrobią taki rozkład, że korzystny będzie tylko dla EIP też będzie larum, że nie pozostawiono ludziom alternatywy, tylko skazano wyłącznie na Pendolino.
Moim zdaniem takie wyjście jest ok, że blisko siebie startują TLK i EIP. Mają ludzie do wyboru realną alternatywę (w obie strony). Ci, u których hasło EIP nie powoduje podniecenia wybiorą tańsze, tylko nieco wolniejsze TLK, a taka pani ministra jedna czy druga zaskoczona tym jak wygląda kolej w Polsce wybierze EIP, co by potem na FB fotek "z trzeciego świata" nie wrzucać. Wszyscy zadowoleni.
Jeśli dobrze zrozumiałem tekst z powyższego linku, to przez najbliższe 10 lat Pendolino jest "przywiązane" do tras Trójmiasto-Warszawa-CMK z rozgałęzieniem do Wrocławia przez Opole ,Rzeszowa przez Kraków, Bielska-Białej i Gliwic przez Katowice oraz zobligowane do zatrzymywania się na niektórych dodatkowych stacjach jak np Iława.
A co w tym dziwnego. Skoro tak "mądrze" zabiegali o pomoc w dofinansowaniu UE. To samo tyczy się wagonów modernizowanych na trasę Szczecin - Przemyśl czy kupowanych na rel Wrocław - Gdynia. Tylko nie wiem ile wynosi w tym przypadku tzw. trwałość projektu. To samo dotyczyło ED74. Przez 5 lat były "uwiązane" na linii W-wa - Łódź. A potem PKP IC "puściło" je w zasadzie w krzaki.
Jeśli dobrze zrozumiałem tekst z powyższego linku, to przez najbliższe 10 lat Pendolino jest "przywiązane" do tras Trójmiasto-Warszawa-CMK z rozgałęzieniem do Wrocławia przez Opole ,Rzeszowa przez Kraków, Bielska-Białej i Gliwic przez Katowice oraz zobligowane do zatrzymywania się na niektórych dodatkowych stacjach jak np Iława.
Tak, to prawda. Mało prawdopodobne że wynika to z lobbngu kolei niemieckich, zresztą ED250 nie są w niemczech dopuszczone do ruchu, a tam homologacja to problem
Cytat:
To samo dotyczyło ED74. Przez 5 lat były "uwiązane" na linii W-wa - Łódź. A potem PKP IC "puściło" je w zasadzie w krzaki.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum