@brum
"Wnioski wydają się nasuwać same."
Są różne rodzaje i typy inteligencji oraz sposoby postrzegania rzeczywistości,ja nie wiem jakie wnioski nasuwają się tobie,ale ja akurat,jako takie rozeznanie mam jeśli o ten rejon Polski idzie i twierdzę z bólem serca,ze w Małopolsce zgodnie z rachunkiem ekonomicznym,rację bytu ma jedynie sekcja Tarnów,reszta wymienionych siedzib czy sekcji istnieje chyba tylko ze względu na aspekt społeczny.Oczywiście poprzez elementarną empatię nie twierdzę że jest to coś złego,ale z drugiej strony,jeżeli firma ma generować zyski...
PKP Cargo, poprzez nabycie 44,44 proc. udziałów w Przedsiębiorstwie Spedycyjnym Trade Trans, przejęło całkowitą kontrolę nad działalnością firmy. W ten sposób przewoźnik porządkuje strukturę właścicielską spółek zależnych i otwiera drogę do pełnego wykorzystania potencjału rozwoju Grupy PKP Cargo jako operatora logistycznego.
maruda - moje "nasuwające się wnioski" dotyczyły Szczecinka , nie Małopolski.
Ciekawa jestem, jak zatem skomentujesz istniejące podobno zamiary likwidacji siedziby na Kamiennej i przeniesienie jej do Katowic. Likwidacja kosztów wynajmu ? Ludzie na kamiennej też pracują z uwagi na"aspekt społeczny" ?
@brum
Przepraszam,ale jeden z zalinkowanych przez Ciebie art.odnosił się głównie do Małopolski,zatem także ja pozwoliłem sobie odnieść się do rejonów kraju,które jakoś tam znam.Co do alokoacji cargowskich siedzib wszelakich,to uważam,że powinny być one w miarę możliwości zlokalizowane w bezpośredniej bliskości bądź w samym rejonie tzw.ciążenia załadunków,bo tam jest partner do rozmowy i współpracy,no a gdzie na dzień dzisiejszy są one większe niż na Śląsku/Katowicach?Kraków mimo iż jest wielkim ośrodkiem miejskim,nie generuje odpowiednio duzych mas towarowych,zatem utrzymywanie tam siedzib spółki zajmującej się stricte towarem nie ma sensu.Niestety,władze spółki mają inną wizję funkcjonowania,wg.nich wyznacznikiem rachunku ekonomicznego w kontekście alokacji siedzib wszelakich jest wielkomiejskość,którą owszem,należy brać pod uwagę w przypadku siedzib IC np.a nie Cargo Reasumując,jeśli prawdą są pogłoski o likwidacji siedziby w Krakowie,oznacza to że wreszcie ktoś z decydentów spółki zaczyna przecierać oczy...
OK, rozumiem argumenty. Może jednak w takim razie dowiem się od Ciebie czy prawdą jest to, że bardzo niedawno wykonano gruntowny remont obiektu na Kamiennej doprowadzając go do godnego podziwu stanu ?
Może wiesz ile istnieje takich obiektów po gruntownym remoncie wykonanym rok - dwa lata temu za ciężkie tysiące i ile z tej liczby będzie teraz opuszczonych ? O remoncie hali napraw lokomotyw w Szczecinku już ktoś napisał.
Rachunek ekonomiczny baju baju, to ja się zapytam jakie to przewozy są w Bydgoszczy, gdzie centrala Cargowska w ostatnich latach rozrosła się dwukrotnie. Brum, budynek na Kamiennej jest wyremontowany.
W związku z oszczędnościami likwiduje się miejsca pracy na Placu Matejki ( Cargo najmowało tam pomieszczenia) ludzi przenosi na Kamienną, zaznaczam że do swojego budynku. Remontuje za grube miliony i teraz sprzedaje.....
Może wiesz ile istnieje takich obiektów po gruntownym remoncie wykonanym rok - dwa lata temu za ciężkie tysiące i ile z tej liczby będzie teraz opuszczonych ?
Obawiam się że przeceniasz moją wiedzę w tym zakresie Niestety,tego typu praktyki o których wspominasz,nie są nowe a ich tradycja kultywowana jest co najmniej od dekady(wiem to z autopsji) i wg mnie powinno to być poddane gruntownemu audytowi,jeżeli oczywiście w dającej się przewidzieć przyszłości,zostanie spółce dane mieć fachowy zarząd...
[ Dodano: 12-02-2015, 08:07 ]
tygryś napisał/a:
Rachunek ekonomiczny baju baju, to ja się zapytam jakie to przewozy są w Bydgoszczy, gdzie centrala Cargowska w ostatnich latach rozrosła się dwukrotnie. .
Ależ,gdybyś czytając to co napisałem zachował należyty spokój,doszedłbyś do wniosku,iż też uważam że w Cargo ekonomia to baju baju,jak to ująłeś Czemu w Bydgoszczy jest to i owo i się rozrasta?Nb.trafił się w zarządzie ktoś sentymentalnie nastawiony do tego miasta,może nawet jakiś Bydgoszczanin,może jakiś wraży zwiąchol z tamtąd,bedący akurat w odpowiednim miejscu i czasie przy kortcie w centrali,może kwestia była załatwiana poprzez dworek w Hobielinie...No chłopie?tak mniej więcej sprawy w tym kraju się mają
PKP Cargo podpisało umowę o strategicznej współpracy z HZ Cargo - chorwackim narodowym towarowym przewoźnikiem kolejowym.
Przewoźnicy będą współpracować przy obsłudze swoich dotychczasowych klientów, transportując towary w korytarzu Północ-Południe i przygotują wspólną ofertę logistyczną dla potencjalnych nowych klientów, poinformował prezes Adam Purwin.
Grupa PKP Cargo zwiększyła o 18 proc. zysk netto za 2014 rok. Po uwzględnieniu kosztów PDO, zysk netto spółki wyniósł 276 mln zł przy 4,26 mld zł przychodów. Dobre wyniki finansowe umożliwiają zarządowi rekomendowanie wypłaty dywidendy i przeznaczenie na ten cel 40 proc. skonsolidowanego zysku skorygowanego o zdarzenia jednorazowe, czyli 110 mln zł.
PKP Cargo szykuje kolejne inwestycje. Spółka myśli o kilku akwizycjach oraz kupnie sprzętu, który pozwoli oferować klientom transport intermodalny. Chce obsługiwać korytarz towarowy Bałtyk-Adriatyk, czemu ma służyć umowa z chorwackim przewoźnikiem.
Jak zaprezentować sytuację firmy,opisać jej działalność i wytknąć błędy widziane z wewnątrz i "z dołu" nie narażając się na proces sądowy?Jak wiadomo,spółka notowana jest na giełdzie,poza tym podsuwano przez ostatnie lata pracownikom,rózne papiery do podpisu,zawierające zobowiązania do tajemnicy zawodowej.
podsuwano przez ostatnie lata pracownikom,rózne papiery do podpisu,zawierające zobowiązania do tajemnicy zawodowej.
Zacząć by można do ustalenia co to jest właściwie tajemnica zawodowa ? Myślę, że jako taka nie istnieje w tym przypadku. Prędzej mogą o niej mówić lekarze czy prawnicy. Można mówić raczej o tajemnicy przedsiębiorcy ale pod ten rodzaj nie podchodzi coś takiego jak wytykanie błędów zwierzchników czy innych VIP-ów, są to raczej konkretne dane np. finansowe, statystyczne. One też straciły na "wartości" w momencie wejścia Spółki na giełdę.
Podstawowy warunek pisania o złych rzeczach to posiadanie dowodów. Przeczytałem niedawno w "Dzienniku Trybuna" artykuł i wyprowadzaniu ładnych pieniędzy z Jastrzębskiej Spółki Węglowej. Autor podaje konkretne przykłady tego "legalnego" wyprowadzania kasy. Np. sponsorowanie klubu sportowego na ponad 9 mln zł, sponsorowanie innego klubu na ponad 37 mln, kilka umów na doradztwo każda po kilkaset tysięcy......Tylko co to wszystko da ? Czy ktokolwiek zainteresuje się taką sprawą ? To są układy i koneksje o których - podejrzewam- mamy raczej mierne pojęcie.
Usługi spedycyjne świadczone przez PKP Cargo są obecnie rozproszone pomiędzy trzy spółki: Trade Trans, Cargosped i samo PKP Cargo. Przewoźnik rozpoczął proces ich konsolidacji.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum