Raczej nie - stacja Długie ma nazwę od najbliższej wsi.
Zresztą Wikipedia podaje również 17 innych miejscowości oraz 4 jeziora poza Olsztynem.
Pierwsza myśl: "Niegocin" jednak nie wytrzymała próby - jest wieś na Mazowszu, w okolicach Mławy.
Inny przykład: "Morskie Oko" ale nie stacja - zlikwidowany posterunek odstępowy koło Zebrzydowic.
Podaję kolejną propozycję: BIAŁY ŁUG.
To nazwa stacji, przy której bliżej lub dalej (tylko o jaką odległość chodzi autorowi?!?) nie ma miejscowości o tej nazwie (choć daleko, daleko są od niej miejscowości o takiej nazwie), jak również są trzy jeziora o takiej nazwie w powiatach: radomszczańskim, lipskim i tarnobrzeskim - grodzkim.
Oczywiście Niegocin!
Co do odległości, to chodziło mi o taką odległość, żeby można było spokojnie pieszo przejść z pociągu nad jezioro. Wieś na Mazowszu nie ma tu nic do tego.
Biały Ług - to raczej nazwa części kopalni, a nie jeziora
Kolej w Boliwii (kopalnia w Collahuassi) 4824
Kolej Tybetańska ok 5000
Centralna Kolej Transandysja w Peru (nie pamiętam wyskości, ale też trochę wyzej)
znam te TRZY powyzej 4810
Edit
W sumie Chiny/Tybet i Koleje w Andach, jeżeli szukamy dwóch odpowiedzi xD
w Indiach chcą coś na 5200 budować
Domyślnie chodziło mi o Peru i Tybet. Nie wiedziałem o tej bocznicy do kopalni w Boliwii - szacun!
Przy budowie Kolei Transandyjskiej, kierowanej przez Ernesta Malinowskiego został ustanowiony rekord.
Ale tory były "niżej" od Mt Blanc. Maksimum 4818 m jest na bocznej linii, położonej w 1923 r.
Rekord 5072 m jest w Tybecie na stacji Tangu-La. Na razie, bo planują budowę do Indii przez Himalaje.
Nazwy z przyrostkiem -La oznaczają przełęcz w języku tybetańskim, jest ich dużo w Himalajach i Tybecie.
Rekord prędkości pojazdu szynowego wynosi 574,8 km/h, TGV V150 03.04.2007 Francja.
Japoński pociąg na poduszce magnetycznej Shinkansen osiągnął 581,6 km/h.
Chodzi chyba o to, że wymienili w nim silniki na mocniejsze, zwiększono średnicę kół, a w sieci jeszcze zwiększono napięcie ze standardowych 25 kV do 31 kV.
Nikt nie chce się bawić, więc zadawaj
Chodziło mi o
1)wózki toczne w Duplexie wymienili na pędne z prototypu AGV (to co chiałem przeczytać, a nie wymieniłeś)
2)otuliny aerodynamiczne na łączeniach wagonów (miło, ale nie wymagałem)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum