A dlaczego "Mazury" muszą jechać przez Kielce od grudnia 2015 r. jak już zostało tutaj wspomniane???
Czy wynika, to że mają być na tych nowych składach i one muszą być trasowane przez Kielce????
Bo tak jak jest teraz jest naprawdę idealnie. Niecałe 6 godzin można pokonać odcinek Olsztyn-Kraków. Najszybszym bla-bla carem czy innym przewożnikiem drogowym tak szybko nie zajedziesz.
Tabor został zakupiony do obsługi połączenia Olsztyn - Kraków właśnie przez Kielce, a UE jak wiadomo wymaga by składy po tej trasie jeździły. Z drugiej strony jednak pociągi też finansowane z kasy z UE też miały jeździć przez Katowice, a jadą przez Stradom i dało się ten problem pokonać. O ile Koluszki są do przyjęcia, o tyle Kielce odpadają absolutnie. Widzę to tak TLK-i jadące przez Koluszki na CMK trasujemy na 150 km/h, te jadące całą CMK na 120 km/h, tutaj cały czas mam nadzieję, że Karpaty pozostaną na CMK. Wilk syty i owca cała, rozważyłbym te 2 opcje, ta przez Kielce nie ma racji bytu.
Zgadzam się w 100% z sheva. 'Karpaty" w obecnych porach kursowania przez CMK, jak dotychczas.
"Mazury" jeżeli nie da się ominąć Kielc ze względu na przepisy i regulaminy UE to puścić przez CMK-Żelisławice-Kielce. Zawsze to 4h15 minut a nie 5,5 jak obecnie jedzie "Kinga".
Ale pamiętam, że w ubiegłym roku też były przymiarki aby od grudnia 2014 roku wszystko puścić linią nr 1 i 8 a na szczęście zostały 4 TLK przez CMK do Krakowa, 3 w kierunku Katowic i jeden IR.
Także cały czas mam nadzieję, że to się zmieni jeszcze.
Część nowych pudeł które były przypisane trasie Przemysl-GOP-Wrocław-Szczecin jedzie przez Stardom a część przez Katowice, dopóki cała linia z Rzeszowa przez Kraków do Katowic nie będzie zmodernizowana to nie ma problemu z przetrasowaniem wagonów na Częstochowe Stradom, Lubliniec.
Od nowego rozkładu jazdy pociągi na trasie Poznań - Katowice przez Ostrów Wlkp. pojadą (mają jechać) 4 h, najszybszy 3.58 h (dotyczy odcinka z kierunku Poznania do Katowic). Pociągi Poznań - Kraków przez Ostrów Wlkp. 5.04 h. Na tym odcinku zostaną tylko w nocy dwa sezonowce, poza sezonem brak nocnych połączeń. W dzień będzie dużo połączeń (jeśli wszystko będzie według założeń obecnych).
Ale czemu niby Wiking ma zniknąć z trasy lubliniecko-ostrowskiej? Cały czas będzie jeździć na Gliwice-Lubliniec-Ostrów. Noteć być może też zostanie przetrasowana na Gliwice-Lubliniec.
S-C-Z -Usunięty- Gość
Wysłany: 29-03-2015, 11:49
Wiking - Szczecin nie leży nad morzem, w sezonie wakacyjnym najlepszy dzienny pociąg nad morze ze Śląska. Częstochowa też się powinna podłączyć pod ten pociąg , dojazd do Lublińca zapewni IC Chełmoński. Najlepszy czas przyjazdu i czas przejazdu, a iR Piranii nie będzie. IC Barbakan chyba nie będzie w sezonie wydłużony do Świnoujścia więc byłaby przesiadka w Szczecinie na czasowo beznadziejne ''Sukiennice'' i zamiast w Świnoujściu ok.16.00 (Wiking) przyjazd ok.19.00.
Na linii Poznań - Ostrów Wlkp. - Katowice będzie takt co 4 h. Będą 4 relacje codzienne. Tak samo będzie z połączeniami w relacji Poznań - Ostrów Wlkp. - Lubliniec - Częstochowa Stradom - Kraków - takt co 4 h - 4 połączenia codzienne. Razem 8 połączeń codziennych w kierunku Ostrowa Wlkp. z Poznania. Takie są obecnie plany (plany które uwzględniały zmodernizowany odcinek Poznań - Leszno - Wrocław), więc nie należy zbytnio się do niego odnosić.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum