"Polskie pendolino" rozpocznie wkrótce testy. Bydgoska Pesa zbudowała superszybki pociąg.
Nazywają się Dart i pojadą 250 km/h. To nowe pociągi, które wyprodukowała bydgoska Pesa. Składy w przyszłym miesiącu przejdą testy. 20 takich pociągów zamówiło PKP Intercity.
PKP Intercity zamówiło pociągi już w maju zeszłego roku. Za 20 składów zapłaci ponad 1,3 mld złotych. Będą wyposażone m.in. w klimatyzację, ogrzewane fotele, gniazdka elektryczne, czy system wzmacniania sygnału telefonii komórkowej, w tym Wi-Fi, co pozwoli bez utrudnień prowadzić rozmowy telefoniczne oraz korzystać z mobilnego internetu.
Ciekawe jak długo będzie rozpowszechniana ta bzdura o " polskim pendolino " zamówionym przez PKP Intercity które pojedzie 250 km/h ?
Jak na razie to zamówione przez PKP Intercity są składy na 160 km/h i nazywanie ich "polskim pendolino" jest sporym nadużyciem.
Jak już PESA zrobi Darta faktycznie z homologacją na 250 km/h to wtedy nazwa będzie miała jakiś sens i będzie można te składy porównywać.
_________________ 2016 - 15995 km, 2017 - 12197 km, 2018 - 9460 km, 2019 - 8278 km, 2020 - 9476 km,
Zarówno DART jak i FLIRT mają lepszy stosunek masy własnej do ilości pasażerów. Widać z tego, że będą tańsze w eksploatacji od pendolino. Będą miały lepsze osiągi w zakresie przyśpieszania i hamowania,
Pozwoliłem sobie wykonać zestawienie.
każdy podróżny "wiezie" następującą masę:
pendolino 987 kg 100%
FLIRT 833 kg 84%
DART 780 kg 79%
Co z tego wynika? Pendolino jest przestarzałe konstrukcyjnie!!!!!!!!
Z tego wynika, że brakuje jeszcze kilkunastu wykrzykników na końcu zdania .
A porównaj Darta i Flirta3 na 250 km/h , a nie na 160 km/h z Pendolino.
Aha nie ma co porównywać!
Jeden wykrzyknik wystarczy 😊
_________________ 2016 - 15995 km, 2017 - 12197 km, 2018 - 9460 km, 2019 - 8278 km, 2020 - 9476 km,
Żaden Dart nie pojedzie 250 km/h.
Przestańcie bić pianę.
A zakupione przez PKP Intercity składy ED250 (tzw. Pendolino) jeżdżą rozkładowo lub kiedykolwiek pojadą 250 km/h? Jeśli tak to proszę wskazać gdzie (interesuje mnie sieć PKP PLK). I ewentualnie kiedy. Ciekawa jestem, czy dożyję...
Póki co wszyscy podniecają się prędkością 200 km/h jaką Pendolino osiąga na krótkim odcinku CMK pomiędzy Olszamowicami a Włoszczową Północną (tj. aż 29 km). Sukcesss!
_________________ "Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Wysłany: 19-04-2015, 17:23 malkontentom DART się nie podoba?
Jego konstrukcja jest zaprojektowana z myślą o 250 km/h i tyle pewnie będzie mógł pojechać (albo i szybciej) przy niższym zużyciu energii i torów. Co do FLIRT'a też pewnie pojedzie pod 250 skoro impuls pojechał 212 km/h.
Czas biegnie nieubłaganie a nowe konstrukcje nad którymi pracują od kilku lat (DART) lub kilkunastu (FLIRT) będą lepsze od konstrukcji ulepszanej od lat czterdziestu.
Małe sprostowanie - wg dokumentów PLK na CMK odcinek przygotowany do 200 km/h wynosi 100 km (od 125 do 214)
Ostatnio zmieniony przez soad dnia 19-04-2015, 17:32, w całości zmieniany 1 raz
Zarówno DART jak i FLIRT mają lepszy stosunek masy własnej do ilości pasażerów. Widać z tego, że będą tańsze w eksploatacji od pendolino.
Zauważ też że przy podobnej liczbie pasażerów są 20 metrów krótsze :p
Dla mnie takie wyliczenia bardziej pokazują ilość miejscana nogi niż nowoczesność składu
Beatrycze
IC ma od dawna wagony na 200km/h jeżdżą maksymalnie 160 km/h.
Są już kilka lat lokomotywy "Husarz" Simensa na 230 km/h i jakoś nikt tak piany nie bije że jeżdżą maksymalnie 160 km/h , a z Pendolino wielki problem , że nie ma gdzie się do 250 rozpędzić. Za kilka lat( ma nadzieję że dożyjesz 😊) na CMK będzie można pojechać 230 km/h więc potencjał składu będzie w miarę wykorzystany.
Nie wiem czy wszyscy się podniecają tym kawałkiem (to jest ok. 100 km, a nie 29) gdzie jedzie 200 km/h , dla mnie jest to jeden z etapów rozwoju infrastruktury , wiem że zbyt wolny co jest niestety "zasługą" PKP PLK.
soad[
Pendolino mimo homologacji na 250 pojechało ponad 290 km/h więc i składy zarówno Flirt jak i Dart pewnie bez problemu przekroczą 200 km/h.
_________________ 2016 - 15995 km, 2017 - 12197 km, 2018 - 9460 km, 2019 - 8278 km, 2020 - 9476 km,
Co bardzo istotne dla pasażerów - wysokość wejścia do pendo to 1,26 m
a do DART 0,76 m a co istotne dla użytkownika (PKP IC) moc silników DART to 2400 kW a pendo 5500 kW
a co ciekawe przyspieszenie rozruchu DART to 0,6 m/s a pendo 0,49 m/s
Moc ED250 jest potrzebna przy dużych prędkościach 200-250 km/h, Dart ich nie rozwija więc wystarczy mniej tych kW. Energia rośnie z kwadratem prędkości, więc przy 2400 kW na 250 km/h byśmy czekali do usranej śmierci. Jak Pendo jedzie z normalną prędkością a maszynista nie szaleje z przyspieszeniem to nie pociągnie więcej. A samo przyspieszenie ma mniejsze, bo i przekładnia pod 250 km/h. Obrazowo: wrzuć sobie na rowerze dużą zębatkę z przodu i małą z tyłu i oceń przyspieszenie. Największe przyspieszenie ma metro, ale i prędkość maksymalna niska. Każdy tabor jest do czego innego.
A wzornictwo Darta mi się nie podoba, przestylizowane to-to, Stadler dużo lepszy, ale w sumie o gustach się nie dyskutuje, oby oba typy pojazdów jeździły mało awaryjnie i Pendo na dokładkę.
_________________ PLK - Pazerne Likwidatorstwo Kolei
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum