Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 290, 291, 292 ... 395, 396, 397  Następny
Rekrutacja na stanowisko maszynisty w PKP IC
Autor Wiadomość

PiotrM Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 02 Gru 2013

PostWysłany: 13-04-2015, 22:47    Odpowiedz z cytatem

Czyli z samego wrocławia nie wielu was będzie skoro z 21 okolo polowa idzie do ic a ok 9 jest z poznania. W naszej grupie bylo nas 8 a z poznania 13
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Sylwo Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Mar 2015

PostWysłany: 17-04-2015, 18:14    Odpowiedz z cytatem

Też znalazłem możliwość zrobienia takiego kursu w pobliżu miejsca zamieszkania w Szczecinie. Cena w granicach 5000zł + badanie lekarskie ok. 700zł przed kursem.
Pytanie teraz które mi się nasuwa to czy warto się zdecydować. Główną rozterką jest to czy po zdaniu tego kursu i tym samym posiadaniu licencji i wcześniejszym zdaniu badań lekarskich zostałbym bez większych problemów przyjęty do PKP Intercity na darmowe szkolenie (w zamian za lojalkę) i w jakim to czasie by się odbyło. Wicie coś na ten temat? Jak ta sprawa wygląda w PKP Intercity? Drugie pytanie czy po zdaniu tych badań medycznych przed licencją liczą się one też później przychodząc do PKP IC czy trzeba od nowa je robić? Rozpytuję w tym temacie, bo nie chcę na darmo stracić tyle kasy i czasu. Ogólnie resztę wymagać, czyli wykształcenie średnie, nie karalność posiadam, mam 26 lat.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

LoloPendolo
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 17-04-2015, 18:19   

Badania oczywiście robią po raz drugi. Lecz w tym przypadku finansuje je pracodawca
Powrót do góry

MateuszR Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Lis 2014

PostWysłany: 18-04-2015, 19:40    Odpowiedz z cytatem

W Poniedziałek egzamin na licencje maszynisty Smile Zakład Zachodni Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pajun Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Sty 2015
Skąd: Cekcyn

PostWysłany: 20-04-2015, 18:19    Odpowiedz z cytatem

i jak tam egzamin ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jaronx Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Sie 2014

PostWysłany: 20-04-2015, 19:26    Odpowiedz z cytatem

pajun napisał/a:
i jak tam egzamin ?


Świętują pewnie dlatego nic nie piszą.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

LoloPendolo
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 20-04-2015, 19:53   

Albo są w "żałobie" Razz
Powrót do góry

MateuszR Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Lis 2014

PostWysłany: 20-04-2015, 20:13    Odpowiedz z cytatem

Siemanko, wszyscy zdaliśmy oprócz jednej osoby. Za dwa tygodnie ma poprawkę. Świętować będziemy jak zdamy świadectwo Smile Pozdrooo
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

EP07Budyn Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 03 Gru 2009

PostWysłany: 20-04-2015, 20:42    Odpowiedz z cytatem

Na świadectwo poczekacie jeszcze minimum półtora roku Smile

_________________
Kolejarze wszystkich spółek łączcie się Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

MateuszR Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Lis 2014

PostWysłany: 20-04-2015, 20:54    Odpowiedz z cytatem

Wiem Smile ale warto bedzie czekac Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Wiesław Mazurek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Mar 2015

PostWysłany: 20-04-2015, 23:03    Odpowiedz z cytatem

Gratulacje Panowie za zdanie egzaminu na licencję maszynisty, ja niestety mam popraweczkę 26.04 w niedziele, pozdrawiam Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 21-04-2015, 09:29    Odpowiedz z cytatem

Egzamin na licencję jak rozumiem wcześniej czy później większość jednak zdaje? A jak wygląda zdawalność na świadectwo? Czy są jakieś różnice w zdawalności jeżeli chodzi o zakłady?

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

cinekcool Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Lis 2013

PostWysłany: 22-04-2015, 11:07    Odpowiedz z cytatem

sheva17 napisał/a:
Egzamin na licencję jak rozumiem wcześniej czy później większość jednak zdaje? A jak wygląda zdawalność na świadectwo? Czy są jakieś różnice w zdawalności jeżeli chodzi o zakłady?


Zdarzają się ewenementy, którzy nie zdają egzaminu na licencję. Ale fakt - trzeba bardzo nie chcieć go zaliczyć chyba.

Na świadectwo różnie bywa, często ktoś odpada. Co do porównania między zakładami - nie wiem jakie są. Ot statystyka - w jednym więcej osób jest, w innym mniej.

A przed świadectwem jeszcze prawdopodobny jest egzamin na pomocnika, więc będziecie mieli co świętować Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

buballo Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Sty 2013
Skąd: Kraina Oz

PostWysłany: 23-04-2015, 11:05    Odpowiedz z cytatem

Tak jak napisał kolega wyżej, z tą zdawalnością różnie bywa jednak co by nie mówić dużo zależy od nas samych. Nauki w sumie jest całkiem dużo, jednak najważniejsze jest jakoś to sobie ułożyć i SYSTEMATYCZNIE co najważniejsze. Będę się w części powtarzał, bo już pisałem o tym, ale powtórzę jeśli komukolwiek ma to pomóc.

Egzamin teoretyczny (pisemny) - jest znacznie bardziej rozszerzony. Nawet pytania w teście są inaczej sformułowane niż na licencji. To dlatego jest tak ważne uważne przeczytanie pytania do końca i zaznaczenie właściwej odpowiedzi. Tu nikt nikogo nie goni, masz zdaje się 120 minut i nie będzie żadną ujmą jak nie wyjdziesz z sali jako pierwszy Very Happy Swoją drogą nikt cię nie pochwali jak najlepiej napiszesz test a będziesz "na tapecie" jak go nie zdasz. I co ważne, nie zostawiać nauki na ostatnią chwilę, bo będą problemy. Na tym etapie istotna jest teoria z budowy taboru co wcale nie znaczy, że ruch, sygnalizację i hamulec można sobie odpuścić bo pamiętamy z licencji, to nie tak, trzeba się nastawić szczególnie na nie - tym bardziej że teraz jest wymagane całe 100% z tego zakresu. Nawet jak reszta będzie bezbłędna jedna nieprawidłowa odpowiedź z Ir1/Ie1 eliminuje cię.

Egzamin praktyczny (ustny) na taborze. Zaczyna się najczęściej tego samego dnia co teoretyczny (jest po nim, gdy komisja sprawdzi testy). Tu może być trochę niespodzianek, które mogą przygotować instruktorzy-egzaminatorzy. Panowie: praktyczna rada jak możecie idźcie do planisty, aby w wasze harmonogramy od czasu do czasu wstawił służby na "przetokach" pod szopą. To tam właśnie najbardziej się nauczysz tego co potrzebne do tego egzaminu. Masz kontakt z różnymi lokomotywami, po różnych modernizacjach (szczególnie EP09) i raczej nic cię nie zaskoczy gdy taka będzie na egzaminie. Bardzo ważne jest przyjęcie lokomotywy i jej przygotowanie do jazdy, przygotowanie pociągu to pewny temat - istotny dla tych którzy większość jazd szkoleniowych ze swoim maszynistą rozpoczynają w stacji i biorą lokomotywę "z drogi".

Egzamin z "techniki prowadzenia pociągu" (innego dnia). Co tu dużo mówić, nie masz już swojego maszynisty, który sprawuje nadzór nad twoją pracą. Po lewo siedzi maszynista który planowo prowadzi pociąg (czasem z pomocnikiem jeśli jedzie szybko), za nastawnikiem ty a za tobą stoi egzaminator, który patrzy co robisz. Możesz być pewien, że zawsze wie co i kiedy zrobić, aby sprawdzić jak sobie radzisz. Uruchomienie pociągu, szybkość, semafory, zwolnienia, uważna obserwacja szlaku, reakcja na nieprawidłowości, radiołączność. Do tego dochodzą różne pytania, czasem w momentach gdy musisz reagować kranem hamulcowym do semafora lub zwolnienia. Znajomość szlaku, rodzaju posterunków, blokad liniowych, miejsc zatrzymań handlowych, prędkości itd... Tu też może spotkać cię niespodzianka, gdzie będziesz miał okazję się wykazać jak dobrze znasz sterowanie lokomotywy i schematy, może zdarzyć się sytuacja że instruktor wywoła ci "usterkę" i będzie pytał co dokładnie zadziałało, jakie aparaty straciły zasilanie, gdzie powstała przerwa i jakie uzależnienie zadziałało Smile Może tak być, ale nie musi. Tu chyba nie ma dobrych rad, każdy znosi to różnie. Najczęściej ludzie odpadają na praktycznym z taboru i na tym właśnie z jazdy. Może po prostu gdy usiądziesz za nastawnikiem po prostu zapomnij, że jest to egzamin i jedź tak jak cię wyszkolił opiekun: łagodnie uruchamiaj pociąg, kontroluj prędkość, oszczędzaj lokomotywę, prowadź bez szarpań, nie kręć bez sensu i łagodnie się zatrzymuj w peronach, niekoniecznie na jeden raz Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

cinek9311 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Sty 2015

PostWysłany: 23-04-2015, 21:45    Odpowiedz z cytatem

Z centralnego licencje piszemy jutro dam znać jak poszło Smile Jeśli chodzi o zdawalność to w starej kolejówce w Warszawie równolegle byla prywatna licencja i ok 40% nie zdało wiec naprawdę jest różnie! Pozdro
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 291 z 397 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 290, 291, 292 ... 395, 396, 397  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl