Budowa Pomorskiej Kolei Metropolitalnej na półmetku
Budowa 18-kilometrowej i dwutorowej linii z Wrzeszcza do Osowy przekroczyła półmetek. Inwestor - samorządowa spółka PKM - podsumował wykonane dotychczas prace na budowie, które mają trwać do połowy 2015 r.
Lamczyk: Nowa linia kolejowa w Gdyni to pomorski priorytet inwestycyjny.
Stanisław Lamczyk, poseł PO z Pomorza, uważa że wprowadzenie Pomorskiej Kolei Metropolitalnej do północnych dzielnic Gdyni to najważniejszy – obok kompleksowej modernizacji linii 201 – priorytet inwestycyjny w transporcie kolejowym w woj. pomorskim w perspektywie unijnego finansowania 2014-2020. Niedawno Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni, ujawnił za naszym pośrednictwem, że władze tego miasta, planują utworzenie nowego połączenia kolejowego z centrum miasta do północnych dzielnic: Pogórza, Obłuża i Oksywia, jednak inną trasą niż ta biegnąca przez stację Gdynia Chylonia, która była wykorzystywana w ruchu pasażerskim do lat 90. XX w. Teraz pociągi do Oksywia miałyby pojechać inną trasą. Częściowo mogłaby ona wykorzystać istniejącą infrastrukturę, a częściowo konieczna byłaby najprawdopodobniej budowa nowej linii.
Byłaby to trasa prowadząca z Gdyni Głównej przez Gdynię Stocznię, a następnie przez rejon stacji Gdynia Port do dzielnic Pogórze, Obłuże i docelowo do Oksywia. Pierwsze dwa przystanki obsługiwałyby skupisko kilku tysięcy miejsc pracy, a dalsze – obszar zamieszkany przez około 60 tys. ludzi, z czego ok 50 tys. w Gdyni i ok 10 tys. w gminie Kosakowo.
UTK zatwierdził instrukcje ERTMS dla Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.
– PKM SA, jako pierwszy zarządca linii w Polsce, otrzymał decyzję Urzędu Transportu Kolejowego zatwierdzającą instrukcje wewnętrzne ruchu i sygnalizacji z użyciem ERTMS – poinformował „Rynek Kolejowy” Tomasz Konopacki, rzecznik spółki PKM SA.
Kolejny samobój wbity do bramki Pomorskiej Kolei Metropolitalnej?
Dopiero w połowie lutego zostanie ogłoszony przetarg, który wyłoni przewoźnika Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Według pierwotnych założeń Urzędu Marszałkowskiego Woj., Pomorskiego przetarg miał by ogłoszony na przełomie grudnia i stycznia. Niestety, to opóźnienie jest kolejnym złym sygnałem dla powodzenia projektu PKM.
Tajemnicze pociągi dla PKM. Ostatnie przyjadą dzień przed otwarciem linii.
Pierwsze dwa pojazdy dotrą do Gdańska za niecały miesiąc, a ostatnie 31 sierpnia, na dzień przed planowanym uruchomieniem linii. Ich producent, firma Pesa, nie chce zdradzać zbyt wielu szczegółów związanych z tą inwestycją
Pomorska Kolej Metropolitalna po raz pierwszy zaprezentowała filmowy zapis z przejazdu prawie całą trasą PKM. Prawie, gdyż brakuje około 2 km z Wrzeszcza do Strzyży.
Film nakręcony z kabiny maszynisty lokomotywy TRAXX F140 DE, podczas jednego z testowych przejazdów linią Pomorskiej Kolei Metropolitalnej (248) zrealizowanych 21 kwietnia 2015 r., na 16-kilometrowym odcinku pomiędzy przystankiem PKM Gdańsk Strzyża a połączeniem linii 248 z linią 201 (w kierunku Gdyni).
_________________ Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Niestety potwierdza się niedorzeczny fakt o tym że pociągi kursujące w ramach projektu "Pomorska Kolej Metropolitarna" będą wyposażone (UWAGA) w JEDNĄ TYLKO PARĘ DRZWI NA CAŁY WAGON
P.S. Wszystko dokładnie widoczne w załączonym poniżej linku od 1:24
Na budowie PKM wykonano ok. 97 proc. wszystkich robót. Dzięki temu w drugiej połowie maja będą mogły rozpocząć się testy nowej linii kolejowej, które potrwają do połowy sierpnia. Przez kilka najbliższych tygodni trwać będą jeszcze prace wykończeniowe oraz porządkowe. W terenie komisje przeglądowe PKM sprawdzają czy wszystko zostało wykonane prawidłowo. Ewentulane poprawki potrwają do końca czerwca.
W najbliższym czasie nie powstanie przystanek PKM przy centrum handlowym Riviera, z którego mogłoby korzystać wielu pasażerów. Powód? Realizacja pochłonie 2-3 razy więcej, niż planował wyłożyć prywatny inwestor. Opóźniają się także przetargi na dwa inne gdyńskie przystanki.
Bilet na PKM za kilka złotych, pociągi co kwadrans.
Pociągi Pomorskiej Kolei Metropolitalnej z centrum Gdańska do stacji Rębiechowo i Osowa pojadą co 15 minut. Na trasie do Gdyni PKM będzie kursować rzadziej, prawdopodobnie co pół godziny. Powodem jest trwająca modernizacja linii przez PKP PLK. Ceny biletów na PKM będą zbliżone do tych na Szybką Kolei Miejską – informuje Radio Gdańsk.
Niemal pewne jest, że po nowowybudowanej Pomorskiej Kolei Metropolitalnej pojadą składy SKM Trójmiasto. Przewoźnik złożył jedyną ofertę, tylko nieznaczenie przekraczającą budżet, który chce na obsługę linii przekazać Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum