Sobota, 27 czerwiec 2015 rok, dworzec centralny w Warszawie:
1. TLK "Karkonosze" do Szklarskiej Poręby Grn: EP07-1003 + B + B(IC) + A(IC) + 609A + Bc + WL-Gorl86. Klasa 2 około 80%, klasa 1 pustki, w sleepingach praktycznie komplet.
2. EIP 5105 z Gdyni: ED250-005, klasa 1 kilkanaście osób przyjechało, klasa 2 poza wagonami 6 i 7 gdzie było około 20 podróżnych w każdym pozostałe wagony musiały być zapełnione w granicach 80-90%.
3. TLK "Kopernik" z Bydgoszczy: EP07-1030 + 111Arow + 144A + 152Aa + Z2B + 111Arow. W granicach 40 osób wysiadło, i to z pierwszych dwóch wagonów. Z końcowych praktycznie nikt nie wysiadał.
4. TLK "Zielonogórzanin" z Zielonej Góry: EP09-038 + A(IC) + B(IC) + B(IC) + 111Arow. W tym pociągu tradycyjnie bardzo ładna frekwencja, podejrzewam po ilości wysiadających osób ze w granicach 100% było.
5. TLK "Wysocki" z Katowic: EP07-540 + 111Arow + 141A + 140A-IC3 + 141A. Tutaj zupełne pustki, 12 osób wysiadło
6. TLK "Ustronie" Kraków Pł.-Kołobrzeg i Hel: EU07-450 + wagony do Helu: WL-BAUT86 + Bc + CD (czeski wagon klasy 2) + CD + 140A + CD + wagony do Kołobrzegu: CD + B(IC) + A(IC) + B(IC) + B(IC) + B(IC) + Bc + WL-GORL 81 + WL-GORL 79. Frekwencja w granicach 100%, i to w całym składzie.
7. TLK "Łukasiewicz" z Krynicy i Krakowa Pł: EP09-019 + wagony z Krakowa Pł: 609A + B(IC) + B(IC) + B(IC) + 140A + 111Ainw. + B(IC) + B(IC) + wagony z Krynicy: B(IC) + A/B + B(IC) + 111Arow. Około 150 wysiadło, co jak na ten pociąg nie jest niczym szczególnym. Podejrzewam, że Happy Hours w EIC/EIP zrobiły swoje.
8. TLK "Posejdon" Lublin-Kołobrzeg/Hel: EP07-390 + wagony do Kołobrzegu: WL-GORL86 + Bc + B(IC) + A(IC) + B(IC) + B(IC) + B(IC) + wagony do Helu: B(IC) + A(IC) + B(IC) + B(IC) + WL-GORL81. Tutaj frekwencja nie przekraczała 50% w części do Kołobrzegu i maks. 30% w części na Hel.
9. TLK "Śnieżka" ze Szklarskiej Poręby Grn i Kudowy Zdroju : EP07-1032 + wagony ze Szklarskiej Poręby: 609A + 140A-IC3 + B(IC) + B(IC) + wagony z Kudowy: A/B + B(IC). Około 100 osób wysiadło, ale głównie z wagonów ze Szklarskiej Poręby. Wagony z Kudowy praktycznie puste przyjechały ale to dopiero pierwszy dzień kursowania tej grupy wagonów. Wagony z Kudowy ze stacji Gdynia co może wskazywać na obieg z TLK "Rozewie".
10. TLK "Karpaty" Gdynia-Przemyśl/Zagórz/Zakopane: EU07-320 + wagony do Przemyśla: WL-GORL77 + A(IC) + B(IC) + wagony do Zagórza: B(IC) + A(IC) + wagony do Zakopanego: B(IC) + B(IC) + A(IC) + B(IC) + B(IC) + B(IC) + Bc + WL-GORL81. W wagonach do Przemyśla i Zagórza w klasie 2 około 80%, ale co to jest raptem przy jednym wagonie do tych miejscowości. Natomiast tradycyjnie w wagonach do Zakopanego bardzo ładna frekwencja, klasa 2 około 90%, klasa 1 ponad 50%, w sypialnych praktycznie komplet.
Niedziela, 28 czerwiec 2015 rok
1. EIC "Fregata" Kołobrzeg-Kraków: EP09-008 + 111Arow + 136A + 136A + 145Ab + restauracyjny + 139A-Op + 136A-IC6 + 111Arow + 152Aa jako zdeklasowany wagon klasy 2. Pierwszy 111Arow to z modernizacji na trasę Przemyśl-Szczecin. Ostatnie dwa wagony trochę słabo z frekwencją, pozostałe ładnie zapełnione, około 80% spokojnie.
2. TLK "Solina" do Przemyśla: EP07-434 + 140A + B(IC) + B(IC). Około 80 %
3. EIP 1403 do Katowic: ED250-012, klasa 1 - 11 osób, wagon nr 2 około 80%, wagony nr 4 i 5 maks. 30%, wagony 6 i 7 kompletnie puste. Także widać, że pociągi Pendolino w relacji W-wa-Katowice w ogóle się nie przyjęły. Bo to nie pierwszy raz, gdzie takie kwiatki widać.
4. EIC "Lech" do Zielonej Góry: EP09-041 + 154A + 154A + Z2ABCMg + restauracyjny + Z2A + 136A-IC6 + Z2B + Z2B. Około 70-80% frekwencja, 1 klasa natomiast słabo, maks. ze 20% bvło zajętych miejsc.
5. EIC "Ondraszek" do Bielska Białej. EP09-033 + 111Arow + Z2B + Z2A + bar + 111Arow. Około 60-70%. Odjechał z Warszawy +65.
6. TLK "Kujawiak" Terespol-Piła: ED74-010, około 95-100% , pojedyncze miejsca wolne.
7. EIP 1607 do Wrocławia: ED250-017, tutaj bardzo ładnie z frekwencją, klasa 1 22 osoby, klasa 2 poza wagonem 7 gdzie było może z około 50% zajętych miejsc pozostałe wagony 80-100%.
8. TLK "Ukiel" do Olsztyna: EP09-018 + B(IC) + B(IC) + B + A(IC) + B(IC) + B(IC). Pierwsze dwa wagony bardzo słabo z frekwencją, około 10-15%. Pozostałe trochę lepiej, ale maks. 40-50%. Wagony tradycyjnie ze stacji Wrocław.
9. EIP 3508 Kraków-Gdynia: ED250-004, przyjechał komplet pasażerów, odjechał z frekwencją 70% w wagonie nr 7 i 6 do 90-100% w pozostałych wagonach. KLasa 1 około 70%.
10. TLK "Baczyński" do Wrocławia: EP07-395 + B(IC) + B(IC) + A(IC) + B(IC) + B(IC). Około 70-90%, odjechał +15 z powodu oczekiwania na opóźniony 30 minut EIC "Klimczok"
11. TLK "Wieniawski" Lublin-Bydgoszcz: EP07-537 + CD + CD + CD + 140A + CD + CD. Przyjechał tradycyjnie w niedzielę z frekwencją około 100%, pojechał w kierunku Bydgoszczy około 70-80% zapełniony.
12. TLK "Kiev-Express" do Dorohuska i Kijowa: EP07-450 + B(IC) + B(IC) + B(IC) + A(IC) + 3 wagony sypialne do Kijowa. Tutaj tradycyjnie ładna frekwencja, około 70-80%. W wagonach do Kijowa też większość przedziałów była zajęta.
1. Bardzo cieszy przemiana EIC "Fregata". Obieg z EIC "Krakus" to strzał w 10-tkę
2. Wagonownia Kraków ma jak widać problem z wagonami bo głównie na składach, które oni zestawiają pojawiać się zaczęły czeskie wagony. Ale jak zobaczyłem ten skaj w przedziałach, to niczym nasze najgorsze EN57.
3. EIP do Katowic frekwencja tradycyjnie bardzo kiepska, może rozszerzenie oferty "Happy Hours" tylko na tę relację poprawiłoby sytuację. Bo tak naprawdę to jedyna relacja gdzie nawet w szczycie przewozowym pociąg potrafi pojechać pusty.
PKP Intercity wynajęło 30 wagonów od Kolei Czeskich, by wzmocnić pociągi podczas wakacyjnego szczytu przewozowego. Wszystkie wagony mają miejsca drugiej klasy i zostały włączone do składów TLK.
@pawelu
Wystarczy wydłużyć te pociągi do Gliwic / Rybnika / Bielska Białej i już będzie lepsza frekwencja, albo porządnie je skomunikować z opcją "jednego biletu".
Ale to inna bajka, w Polsce "nie da się"
danio, Nie wyobrażam sobie, aby Pendolino jechało do Rybnika po takich wioskach i poza tym niezbyt dobrym stanie torów. Przecież wydłużyli ostatnio TLK "Rawa" (dawniej Gdynia - Katowice) a obecnie Gdynia - Bielsko, TLK "Warmia" (dawniej Olsztyn - Katowice, obecnie do Wisły), nowe połączenie TLK "Wysocki" Warszawa - Bielsko, także sporo połączeń jest w rejony Bielska.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum