Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 15, 16, 17  Następny
Trasa Kraków - Zakopane
Autor Wiadomość

Radek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Lut 2006
Skąd: Ostróda / Kraków

PostWysłany: 29-08-2015, 09:10    Odpowiedz z cytatem

tender, mialem na mysli, ze od 1 wrzesnia jest 1 tor (czynny).

Nie wiem, jak to wykombinuja na Zablociu, ale przeciez Kraków Główny-Kraków Płaszów ma jeszcze powstać dodatkowa para torów aglomeracyjnych.

_________________
Tu stacja Katowice (...), proszę zachować ostrożność przy wjeździe pociągu w peron.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

beton44 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Cze 2009

PostWysłany: 29-08-2015, 20:36    Odpowiedz z cytatem

Wszystkie te problemy rozwiąże budowa estakady - na 4 tory - przez 2 lata nie będą jeździć żadne
pociągi pomiędzy Głównym i Płaszowem, tak że nie martwcie się Zabłociem Hmm
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

CottonwoodEN71 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Lis 2008
Skąd: Kraków

PostWysłany: 02-09-2015, 23:11    Odpowiedz z cytatem

Wszystko fajnie, tylko czemu te przesiadki nie są zorganizowane w wersji "z drzwi do drzwi"? Dzisiejszy regio do Suchej [odj. 16:00 z Płaszowa] stał na peronie 3, trochę daleko jest tam, tym bardziej, że trzeba wyjść z dworca i iść na około. Pociąg do Tarnowa wjechał na peron gdzie na drugim torze nic nie stało. Dlaczego PLK nie potrafi dobrze zorganizować nawet tak prostej sprawy jak przesiadka?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

beton44 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Cze 2009

PostWysłany: 03-09-2015, 06:06    Odpowiedz z cytatem

Dlaczego - logiczna konsekwencja oddzielenia infrastruktury od przewoźników Smile

Jakże swego czasu błogosławionego - "każdy będzie robił to co umie najlepiej"...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

graham Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Lip 2009

PostWysłany: 05-09-2015, 22:42    Odpowiedz z cytatem

Przyjmuje do wiadomości modernizacje do Balic. Ale nie jestem w stanie pojąć po co tyle kasy na 10 poc na dobę?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

CottonwoodEN71 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Lis 2008
Skąd: Kraków

PostWysłany: 07-09-2016, 18:11    Odpowiedz z cytatem

Kod:
W 2017 r. na trasie w góry rozpocznie się budowa nowoczesnego łącznika kolejowego w Chabówce. Dzięki tej nowej budowie pociąg z Krakowa do Zakopanego będzie jechał szybciej od autobusu
Do trwających dziś inwestycji, które mają skrócić czas jazdy pociągów z Krakowa do Zakopanego, Polskie Linie Kolejowe zamierzają w 2017 r. dołączyć kolejną. Chcą w ten sposób usprawnić ruch składów zmierzających pod Giewont.

Tym bardziej że fachowcy znający się na transporcie kolejowym uważają, że budowa całkiem nowych torów do Zakopanego (linia Podłęże - Piekiełko) to zbyt kosztowna mrzonka, na którą rząd ostatecznie nie da pieniędzy.


http://www.gazetakrakowska.pl/strefa-biznesu/wiadomosci/a/kolej-przyspieszyla-z-inwestycjami,10598393/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

dddbb
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 07-09-2016, 18:25   

Powiem szczerze, że zaskakująca wiadomość - jakoś poza łącznicami omijającymi Płaszów i Suchą nic się o tym nie mówiło. I uważam, podobnie jak P. Manowiecki, że budowa tej łącznicy będzie zbędna, jeśli rzeczywiście powstanie łącznica Podłęże - Piekiełko. Niezależnie od wszystkiego natomiast powinna postać łącznica omijająca K.Z.Lanckoronę w kierunku na Wadowice. Skróciłoby to podróż w kierunku Wadowic, zwłaszcza przy okazji rewitalizacji czy modernizacji tej linii, która jest w planach
Powrót do góry

tender Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Gru 2013

PostWysłany: 07-09-2016, 22:13    Odpowiedz z cytatem

dddbb napisał/a:
jeśli rzeczywiście powstanie łącznica Podłęże - Piekiełko
... która od plus minus 40 lat zatruwa życie mieszkańcom gminy Gdów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

CottonwoodEN71 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Lis 2008
Skąd: Kraków

PostWysłany: 07-09-2016, 23:28    Odpowiedz z cytatem

Łącznica powstanie szybciej niż linia P-P. Może jednak warto. Może jednak któregoś dnia linia Sucha - Żywiec doczeka się remontu? Wtedy łącznica w Chabówce miałaby sens - dla pociagów jadących od strony Bielska-Białej [omijających Kraków].
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

dddbb
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 08-09-2016, 13:56   

Albo linia Bielsko-Biała - Kalwaria Z.L. Dla pociągów jadących ze Śląska i dalej zostanie tak czy owak jedna zmiana kierunku - w Bielsku-Białej lub Żywcu. Ale jak powstanie Podłęże-Piekiełko i dożyjemy zakończenia remontu Katowice-Kraków, to pewnie wszystko będzie lecieć na Kraków, Podłęże a na wspomnianych łącznicach trzeba będzie zapomnieć o wszelakich dalekobieżnych. Wiec wydaje mi się, że lepiej zastanowić się i ... albo-albo.
Powrót do góry

Bardi78 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Paź 2010
Skąd: Oświęcim

PostWysłany: 08-09-2016, 18:12    Odpowiedz z cytatem

Łącznica ta jest bardzo potrzebna i znacznie bardziej prawdopodobna niż P-P.
Jednak pod jednym bardzo ważnym warunkiem- nie wykluczyć kolejowo Rabki.
Wg. mnie jest szansa tak zaprojektować łącznicę aby nie omijała ona Rabki-Zdroju.
Otóż zaraz za przystankiem Skawa Środkowa należało by zrobić odbicie na północny wschód przekopem/tunelem pod drogą nr. 7 (czyli zakopianką) i dalej po przebiciu łączyła by się z linią z Mszany gdzieś w okolicy wpływu potoku "Skomielnianka" do rzeki Raby.
Tak wiem, są tam zabudowania, ale jakiś czas temu wybrałem się i naprawdę są miejsca gdzie tor dało by się wkomponować.
Oczywiście koszty tunelu/przekopu -wiem nie jesteśmy tak bogaci jak na zachodzie ale chyba wymagać poziomu kolejowego np. tak jak w Czechach czy na Słowacji można.
Nie pamiętam w którym to z tych dwoch krajów niedawno budowano bardzo kosztowny tunel i przekopywano się przez górę aby skrócić czas jazdy o 3, 4 minuty...
Między Krakowem a Zakopcem to właśnie Rabka generowała by największy ruch, bo czy chcesz czy nie ale właśnie w Polsce jak ktoś coś ma z płucami ( wydolność, muko, etc) to każdy lekarz od morza do tatr przepisuje sanatorium w Rabce.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dddbb
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 08-09-2016, 20:20   

To podwyższyłoby zdecydowanie koszt łącznicy - a właściwie "łącznicy" bo to byłaby kompletnie nowa linia. Zysk czasowy, jaki zakładany jest przy budowie łącznicy, straciłby się na dłuższą drogę i postoje. Nie ma co się czarować - priorytetem jest szybkie dotarcie do Zakopanego i temu podporządkowywane są te inwestycje. Rabki wykluczać oczywiście nie można, ale po rewitalizacji linii Chabówka - Nowy Sącz nie ma innej opcji, jak przywrócenie tam ruchu pasażerskiego i wówczas osobówki mogłyby zaczynać np. w Skawie (co najmniej)
Powrót do góry

tender Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Gru 2013

PostWysłany: 09-09-2016, 15:34    Odpowiedz z cytatem

Bardi78 napisał/a:
a wymagać poziomu kolejowego np. tak jak w Czechach czy na Słowacji można.
Nie pamiętam w którym to z tych dwoch krajów niedawno budowano bardzo kosztowny tunel i przekopywano się przez górę aby skrócić czas jazdy o 3, 4 minuty...
W Czechach
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rafel Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Wrz 2015
Skąd: Linia 96

PostWysłany: 12-09-2016, 12:17    Odpowiedz z cytatem

Teraz widać jak na dłoni że linia P-P nie będzie. Ewidentnie inwestują teraz w obecna linie i łącznice robią+modernizacja bo jednak P-P jest kosmicznie droga a swoja drogą kiedy ostatnio jakąś linie nową zbudowali (pomijam do lotnisk kilka "metrów") ostatnio to Niemcy czy Austriacy. 3 łącznice to około 45min krótsza jazda + kilka minut na modernizacji i już doganiają autobusy. Tak na logikę. Tez stoi pod znakiem zapytania linia N. Sącz-Chabówka bo co prawda jest na liście podstawowej ale na przed ostatnim miejscu?. Bądźmy realistami.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dddbb
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 12-09-2016, 14:55   

To na cholerę pakują miliony w opracowania?
Cytat:
kiedy ostatnio jakąś linie nową zbudowali (pomijam do lotnisk kilka "metrów") ostatnio to Niemcy czy Austriacy.

CMK
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 12 z 17 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 15, 16, 17  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl