Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 119, 120, 121 ... 172, 173, 174  Następny
Frekwencja w dolnośląskich pociągach
Autor Wiadomość

MK_Wro Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 20 Cze 2015
Skąd: Berlin/Wrocław

PostWysłany: 31-08-2015, 13:50    Odpowiedz z cytatem

Jest ciekawa zależność między stanem linii, a stanem taboru. Na Dolnym Śląsku na wszystkich liniach po/w trakcie moderny jest nieźle (E30, 274, or nowego RJ E59), na zdewastowanych, zapuszczonych liniach (Nadodrzanka, Kłodzko) jeździ zdewastowany, zapuszczony tabor - chyba po to, żeby się "dobrze" komponować wizualnie?...

Dla kontrastu, na zdewastowanej E30 Kat-KRK od niedawna "śmigają" nowiutkie Impulsy. Może i bez sensu, ale skoro pociąg się turla, to przynajmniej niech będzie czysto i klima? Ale nie, na DŚ musi być albo full wypas, albo full syf jeśli masz pecha i twoja linia nie doczekała się moderny.

Czy to prawda, że od nowego RJ na kłodzkiej mają być przynajmniej zmodernizowane EZTy?
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bartuś Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2008
Skąd: Dobiegniew

PostWysłany: 31-08-2015, 14:28    Odpowiedz z cytatem

Taka ciekawostka : na początku RJ wszystkie pociągi REGIO na odc. Wrocław-Zielona Góra były w rozkładzie opisane jako klimatyzowane, z udogodnieniami dla niepełnosprawnych i rowerzystów. Nie muszę dodawać że w odróżnieniu od andromów wklepanych do RJ standardem cały czas był, jest i długo będzie rozlatujący się EN57, nierzadko z plastikowymi siedzeniami. Dopiero po kilku miesiącach PR rakiem wycofały się z tego bezczelnego kłamstwa. Załącznik poniżej.

Żeby było jasne. Ja nie żądam żeby na odrzance jeździły od razu impulsy (które i tak nie byłyby wykorzystywane), ale trzeba wstydu po prostu nie mieć żeby na 3-godzinną podróż puszczać plastikowego kibla i to właśnie wtedy kiedy PR Wrocław ma duży nadmiar taboru, gdyż zakład stracił dużą część połączeń.

Naprawdę, na razie nie chcę więcej niż to, żeby pasażerowie z linii 273 przestali być traktowani jako pasażerowie ostatniej kategorii, których można wpychać, ugniatać, gotować, kazać siadać na plastikach i okłamywać. W tej chwili zauważyłem że na odrzankę z definicji wysyła się najgorszy szrot, a na zapchane piątkowo-niedzielne połączenia jednokible. To denerwuje, chociażby w kontekście linii do Rawicza, gdzie Oddział Dolnośląski wysyła podwójne SPOT-y, nawet na luźniejsze połączenia poza ścisłym szczytem. Logika by podpowiadała żeby plastiki wysyłać na Rawicz, gdzie jedzie się godzinę, a większość pasażerów i tak wysiada w Obornikach Śląskich.

Post lekko zaczyna odbiegać od tematu, jeśli moderator uzna za słuszne, to proszę przenieść do bardziej odpowiedniego wątku.

zał.jpg
Plik ściągnięto 31 raz(y) 60.86 KB

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 31-08-2015, 14:42    Odpowiedz z cytatem

Bartuś, widocznie przy Nadodrzance nie mieszka żaden dyrektorski i związkowy beton. A przy linii do Rawicza i owszem. Tajemnicą Poliszynela jest fakt, że kolejarze robią kolej pod siebie...

Taka ciekawostka... Parę lat temu wybrałam się do Szczecina pociągiem REGIO z Wrocławia (kiedyś coś takiego jeździło, nawet do Kamienia Pomorskiego). Podstawili EZT z plastikowymi siedzeniami i niskimi oparciami, czyli najgorszy szrot jaki PR mają na stanie. Ponad 30-stoponiowy upadł, bo to wakacje były, frekwencja ponad 100% i tak przez pół dnia tłukłam się przez pół Polski...

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

MK_Wro Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 20 Cze 2015
Skąd: Berlin/Wrocław

PostWysłany: 31-08-2015, 14:55    Odpowiedz z cytatem

A niedługo będą już wyłącznie robić pod siebie, jak zaczną się masowe zwolnienia w PRach. Nie lubię PICu, ale widać tam jaskółki zmian systemowych (przykład: widząc pociąg kategorii IC pasażer już wie, że będzie w miarę porządny tabor z klimą). Powoli, w bólach rodzi się jakaś sensowna polityka propasażerska, jest jakaś strategia działania, czasem kontrowersyjna, ale przynajmniej JAKAŚ. W PRach rządzi przypadek i chaos. Na niektórych trasach luksus, na większości żenada. Brak jakiejkolwiek przewidywalności. Jakiekolwiek zrozumiałej myśli, strategii i planu. Po prostu "niech ku**a będzie jak zawsze było, co, źle było?!"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 31-08-2015, 21:29    Odpowiedz z cytatem

Beatrycze napisał/a:
Zdziwiło mnie to, że do Jelcza-Laskowic KD puszczają nowe Impulsy (frekwencja 10%), a do Szklarskiej Poręby stare EZT-y (frekwencja 100%). Pozostawię to bez komentarza.

Do Jelcza nie ma przypisanych jednostek. Kursy wykonują te EZT-y, które mają we Wrocławiu dłuższą przerwę w kursach do Węglińca czy Jeleniej Góry. Impuls pojechał do Jelcza, za godzinę, półtorej wrócił i pojechał pewnie do Węglińca albo Wałbrzycha. Kółka do Legnicy czy Wałbrzycha (o Szklarskiej Porębie nie wspominając) w tym czasie się nie zrobi.

Co do taboru PR Wrocław, to wystarczy zobaczyć ile "lepszych" kibli poszło w zapas:
http://mkseba.xaa.pl/wroclaw.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

voyager1231 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Wrz 2012

PostWysłany: 31-08-2015, 23:13    Odpowiedz z cytatem

Beatrycze, a nie raczysz wspomnieć, że ilość jednostek w składzie pociągu zamawia UMWD? Po co wplątujesz w to kolejarzy? Dla zasady?

_________________
Manipulacja w najczystszej postaci Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 31-08-2015, 23:43    Odpowiedz z cytatem

voyager1231, w postach Beatrycze nie ma nic o ilości jednostek w składzie pociągu. Po co wkładasz w jej klawiaturę słowa, których nie napisała? Dla zasady?

Poza tym trochę mijasz się z prawdą, jeśli chodzi o decydowanie UMWD. Bo raz na konkretnym kursie widzę jednego długiego Impulsa. Innym razem jadą dwa krótkie, a czasem jedzie jeden krótki Impuls. W tej kwestii nie ma żadnych zasad ustanowionych przez UMWD, które KD musiałyby przestrzegać. Jest po prostu BURDEL. Może PR Wrocław musi słuchać się UMWD, ale nie KD. W tym przypadku ogon merda psem! KD jeżdżą jak chcą i czym chcą (zamiast Impulsem jechałam nawet szynobusem z Węglińca do Wrocławia), a UMWD odgrywa tylko rolę dojnej krowy (pamiętajmy, że KD doją nas - podatników, UMWD jest wyłącznie pośrednikiem w przepływie pieniędzy). Zwłaszcza teraz, gdy dwaj kolesie z IRiPK zawładnęli dolnośląską koleją: jeden jest prezesem KD, zaś drugi dyrektorem Departamentu Infrastruktury UMWD (podlega mu Wydział Transportu). Kolega koledze krzywdy nie zrobi! Gdyby to PR odstawiały na Dolnym Śląsku takie numery jakie bezkarnie odstawiają KD, byłaby afera że hej. Nie trzeba daleko szukać: skrajna nieudolność i totalna kompromitacja KD w kwestii nowego systemu sprzedaży biletów:

http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=346721#346721

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

voyager1231 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Wrz 2012

PostWysłany: 01-09-2015, 20:24    Odpowiedz z cytatem

Ale ja pisałem o PR. Zawsze, gdy składałem skargę na pojemność składu (gdy na E30 jeździły PR) to dostałem odpowiedź, że o długości składu decyduje UMWD. Dyskusja jest o pociągach do Zielonej Góry, a ty wyjeżdżasz z Impulsami.

Cytat:
Bartuś, widocznie przy Nadodrzance nie mieszka żaden dyrektorski i związkowy beton. A przy linii do Rawicza i owszem. Tajemnicą Poliszynela jest fakt, że kolejarze robią kolej pod siebie...

Powyższym zdaniem jest imputowana teza, że to "dyrektorski i związkowy beton" decyduje o tym, że do Rawicza jeżdżą składy podwójne, a na Nadoodrzance pojedyncze. O końcówce drugiego zdania nie wspomnę.

_________________
Manipulacja w najczystszej postaci Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bartuś Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2008
Skąd: Dobiegniew

PostWysłany: 01-09-2015, 20:27    Odpowiedz z cytatem

O ilości składów decyduje UMWD. Niech już te podwójne składy jeżdżą na jedynej i słusznej w PR Wrocław trasie Wrocław-Rawicz. Tylko czemu praktycznie zawsze tam jeżdżą zmodernizowane jednostki? Nigdy nie widziałem na przykład podwójnego plastika na REGIO Wrocław-Rawicz.

Niektóre pociągi REGIO na odrzance są przeładowane regularnie odkąd zostały pocięte połączenia w szczycie (na tych pociągach które nie zostały wzmocnione, bo jeden obieg jeździ na dwóch kiblach). W każdym razie o ile ilość jednostek nie zależy od PR Wrocław, o tyle wydaje mi się że o standardzie kibli nie decyduje UMWD tylko właśnie związkowy beton.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

anatolinka Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 05 Paź 2013

PostWysłany: 16-09-2015, 22:14    Odpowiedz z cytatem

Serdecznie odechciewa mi się jazdy pociągami widząc to, co dzieje się w porannej i popołudniowej Kwisie. Rano już w Legnicy ciężko o miejsce siedzące, po południu we Wrocławiu tak samo, i tak dzień w dzień. Strach myśleć, co to będzie od października, jak wrócą studenci.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Robcio Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Wrz 2012
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 02-10-2015, 14:53    Odpowiedz z cytatem

Co za idiota to wymyślił plan rozkładu taborowego? O 14:46 jadę tym zatłoczonym pociągiem 36WEa-013 do Węglińca na starcie początkowego frekwencja max. 200%. zamiast pojemnego pociągu 31WE. Przypomnę wam, że dzisiaj jest październik i są studenci którzy chcą do domu wracać a muszą stać na peronie pomimo zatłoczonego pociągu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

voyager1231 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Wrz 2012

PostWysłany: 02-10-2015, 16:23    Odpowiedz z cytatem

Jadę Kwisą z Wrocławia. Skład 31WE. Frekwencja od początku gigantyczna, ledwo wszedłem na Głównym. Po peronie w Nowym Dworze lata konduktor i krzyczy że nikt już nie wejdzie. Ludzie zostają na peronach. Tragedia. Mam zdjecia, ale nie mogę dodać z komórki, dodam później.

Dawno tak nie było. KD musi natychmiast kupić pociągi do wzmacniania składów, a nie do przejmowania nowych linii!!! Frekwencja będzie tylko rosnąć, a nie maleć.

_________________
Manipulacja w najczystszej postaci Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 02-10-2015, 18:18    Odpowiedz z cytatem

voyager1231, jechałam dziś tym samym pociągiem. To co się działo to pikuś. Od grudnia będzie jeszcze gorzej, jeśli KD oleją moje postulaty:

http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=349120#349120

Zaczynam być pesymistką jeśli chodzi o nowy rozkład jazdy. Pasażerów na linii zgorzeleckiej przybywa, tabor coraz mniej pojemny (od grudnia niektóre Impulsy zastąpią szynobusy do/z Gorlitz), nowy rozkład jazdy wcale nie lepszy... KD przestają nad tym panować!

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Robcio Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Wrz 2012
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 02-10-2015, 19:21    Odpowiedz z cytatem

voyager1231 napisał/a:
...KD musi natychmiast kupić pociągi do wzmacniania składów, a nie do przejmowania nowych linii!!!...

Zdecydowanie zgadzam z tobą. KD musi mieć plan. Kupić dłuższe i średnie tabory np. czteroczłonowce i sześcioczłonowce, później myśleć o przejmowaniu linii. Jednak 36WEa są niepotrzebne i bezsensowne dla spółki Koleje Wielkopolskie na E30. 36WEa idealnie pasuje dla mniejszego i średniego tłoku na podkarpaciu lub w małopolskiem. Na E30 musi być jakaś jedyna dłuższa jednostka np. 45WE lub 35WE na ranne/popołudniowe szczyty oraz wieczorówka. Nie wiem czy to KD przejęły linię do Jelcza, to Koleje Dolnośląskie powinno kupić kilku jedno- i dwuczłonowców, ponieważ frekwencja są znikoma lub średnia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

voyager1231 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Wrz 2012

PostWysłany: 02-10-2015, 19:37    Odpowiedz z cytatem

Beatrycze, popieram Twoją propozycję. Mam szczerą nadzieję, że prezes Rachwalski ją przeczyta i zaakceptuje.

Poniżej zdjęcia z tej nieszczęsnej Kwisy.

PS. Swoją drogą kolej wyglądałaby o niebo lepiej, gdyby ktoś decyzyjny brałby pod uwagę głosy osób takich jak Ty, albo Noema. Wasze propozycje (odnośnie kursów z Wrocławia i z Węglińca) są rozsądne, a co najważniejsze nie generują praktycznie żadnych kosztów. Służą jedynie polepszeniu komfortu pasażerów,

WP_20151002_002.jpg
Plik ściągnięto 19 raz(y) 172.46 KB

WP_20151002_001.jpg
Plik ściągnięto 19 raz(y) 199.47 KB


_________________
Manipulacja w najczystszej postaci Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 120 z 174 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 119, 120, 121 ... 172, 173, 174  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl