Na pierwszy rzut oka, RJ przewiduje zwiększenie pracy eksploatacyjnej. Tylko skąd na to wziąć pieniądze?
Jak to skąd? Z naszych podatków. Innego źródła finansowania nie ma. Od kilku lat liczba połączeń kolejowych na Dolnym Śląsku sukcesywnie wzrasta i UMWD je finansuje.
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
To że z podatków, jest niezaprzeczalnym faktem, UMWD przecież nie prowadzi działalności zarobkowej a pieniądze pozyskuje z podatków, subwencji państwowych i dotacji unijnych, przy czym subwencje państwowe są marginalnym źródłem dochodów, zaś dotacje unijne nie mogą być przeznaczone na bezpośrednie dotowanie przewoźników. To jest akurat oczywiste. Po prostu nie słyszałem o planowanym podwyższeniu budżetu na kolej, dlatego mam małe wątpliwości odnośnie nowego RJ. Mimo to bardzo chciałbym, aby był wprowadzony.
Praca eksploatacyjna ostatnio nieco zmalała na kilku liniach, k'woli ścisłości. Wyleciały RE do Drezna i kilka(naście) pociągów REGIO. Niektóre obiegi zostały połączone.
Kolejna ciekawostka z tego projektu (dopiero teraz zauważyłem tą rubryczkę w tabeli 280) - Impulsy KD do Rawicza będą trasowane na vmax=130 (a więc "oszczędnościowo" z jednym mechanikiem), kible PR na 100 (EN57) lub 120 (EN57AL). To nadal daje niespotykany wcześniej czas przejazdu, np. z Obornik do Głównego 27 minut (z wszystkimi postojami, podczas gdy przyśpieszony "Kamieńczyk" PRów w 24 minuty).
Stacje i przystanki na linii 271 są zbyt gęsto, by w ogóle opłacało się jechać 160 km/h ze wszystkimi postojami. Największa odległość jest pomiędzy Skokową a Żmigrodem - 11 km, ale reszta jest zdecydowanie mniejsza, z reguły oscyluje w okolicach 5 km.
To dotyczy chyba wszystkich linii kolejowych w pobliżu Wrocławia. W każdym razie co ciekawe, większość z pociągów KD na linii 271 będzie jeździć w (D). Warto odnotować też wejście KD na szlak Wrocław-Kłodzko (dwie osobówki do Kudowy). Wychodzi na to że jedyne wylotówki z Wrocławia obsługiwane w całości przez PR to będą : odrzanka, E30 do Opola i linia 143.
Również asynchroniczne kibelki PR to nowość. Mają się pojawić też na odrzance podobno. Ktoś coś wie na ten temat?
[ Dodano: 06-09-2015, 21:11 ]
@bystrzak wiesz, Impuls osiąga 160 tak szybko, że 5 km by teoretycznie wystarczyło. Ale zgoda, że na tej trasie zrobiłoby to niewielką różnicę, przy znacznie wyższych kosztach.
Niczego nowego od KD nie oczekuję! Chcę tylko niepogorszenia aktualnej oferty KD na linii zgorzeleckiej. Jeśli oferta się poprawi to pochwalę KD. Jeśli pogorszy, nie dam im spokoju!
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Ja np. niucham, że wszystkie Impulsy na węglinieckiej zostaną przetrasowane na vmax=130, żeby "oszczędzić" na drugim mechaniku. Od nowego RJ 9 nowych składów (5x Impuls, 4x Link), i znaczne zwiększenie pracy przewozowej. A nowych mechów chyba aż tylu nie zatrudnili?
Niczego nowego od KD nie oczekuję! Chcę tylko niepogorszenia aktualnej oferty KD na linii zgorzeleckiej. Jeśli oferta się poprawi to pochwalę KD. Jeśli pogorszy, nie dam im spokoju!
Już się na Ciebie poskarżono na Rynku Kolejowym. W iście goebbelsowskim stylu.
tralala.jpg
Plik ściągnięto 235 raz(y) 44.03 KB
_________________ "Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Już się na Ciebie poskarżono na Rynku Kolejowym. W iście goebbelsowskim stylu.
Pochlebiają mi takie komentarze. To oznacza, że za politykę transportową na Dolnym Śląsku odpowiada moja skromna osoba. Chyba powinnam wystawić rachunek marszałkowi Przybylskiemu?
Nie zgadzam się tylko z kłamliwą opinią, że szantażuję prezesa KD. Do pana Rachwalskiego nic nie mam. Za to mam do jego paru podwładnych. Wiem o ich przekrętach i oni wiedzą, że ja wiem. Stąd nieustające ujadanie na „Rynku Kolejowym”. Boją się mnie. To dobrze... W panice wycierają sobie mordę nazwiskiem prezesa KD, co można odczytać jako „Rachwalski, zrób coś z tym forum!”.
Do KD Trolli kieruję te oto słowa: „Jeśli ktoś mówi o Tobie coś złego to głównie dlatego, że o sobie nie może powiedzieć nic dobrego.”
KDTroll.jpg
Plik ściągnięto 101 raz(y) 29.94 KB
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Strona niemiecka podkreśliła, że jej celem jest przywrócenie w przyszłości kursowania pociągu "Wawel" z Berlina do Krakowa. Od grudnia br. pasażerowie udający się z Drezna do Wrocławia będą mogli przesiadać się bezpośrednio na dworcu w Goerlitz, bez konieczności przechodzenia na stację po polskiej stronie. Jedna ze spółek DB rozważa ponadto możliwość uruchomienia połączenia Berlin-Toruń.
Ponadto:
Uczestnicy spotkania zapowiedzieli ponadto uruchomienie w okresie od maja do września 2016 roku specjalnego połączenia Berlin-Wrocław w związku z pełnieniem przez stolicę Dolnego Śląska funkcji Europejskiej Stolicy Kultury. Bilet na tej trasie ma kosztować tylko 19 euro, co będzie możliwe dzięki dotacji w wysokości 100 tys. euro z budżetu Brandenburgii i Berlina.
Z powyższej depeszy wynika, że od grudnia br. zostaną wznowione połączenia Wrocław - Drezno. Piszą o tym niemieckie media.
Tłumaczenie depeszy DPA z niemieckiego na polski:
Od grudnia mają powrócić trzy pary bezpośrednich połączeń kolejowych Drezno – Wrocław. W tej kwestii porozumieli się szefowie spółek kolejowych oraz przedstawiciele ministerstw infrastruktury obu krajów na niemiecko-polskim szczycie kolejowym w piątek w Poczdamie. Z polskiej strony mają pociągi w przyszłości mieć możliwość zatrzymywania się na stacji Görlitz, dzięki czemu będą możliwe bezpośrednie przesiadki w wielu kierunkach. Ponadto linia Berlin – Szczecin do roku 2020 ma być dwutorowa oraz zelektryfikowana. Dzięki czemu czas przejazdu z dwóch godzin skróci się do 80 minut, powiedział szef niemieckiej kolei Rüdiger Grube.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 11-09-2015, 16:52
A wiadomo w jakiej kategorii i pod banderą jakiego przewoźnika te pociągi będą na terenie Polski?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum