Postaram się wydobyć projekt rozkładu jazdy dla Zgorzelca od UMWD jeszcze w tym tygodniu i wtedy wszystko powinno być jasne.
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 14-09-2015, 20:28
Noema, największym problemem Zgorzelca jest brak elektryfikacji. Gdyby odcinek Węgliniec - Zgorzelec był pod drutem można by było stworzyć bardzo fajną siatkę połączeń między Dreznem a Wrocławiem i Jelenią Górą. Wówczas wystarczyłoby żeby pociągi z Drezna wjeżdżały jedynie do stacji Zgorzelec (Ujazd) i tam były skomunikowane z Impulsem do Wrocławia i szynobusem do Jeleniej Góry. Z racji tego ze odcinek Gorlitz - Zgorzelec jest krótki, dotacji by starczyło na więcej niż trzy pary pociągów.
Druta w Zgorzelcu prędko nie zobaczymy. Za daleko od Warszawy, a towary mają już trasę przez Bielawę Dolną, więc nie jest to w niczyim interesie (poza mieszkańcami Zgorzelca, a tu patrz punkt 1.) Brak druta po drugiej stronie też nie pomaga. Jest szansa, że Niemcy zrobią u siebie do 2020, może wtedy coś się ruszy.
Wejście w życie nowego dokumentu wciąż nie gwarantuje jednak wznowienia ruchu po moście nad Nysą Łużycką. – Po zatwierdzeniu MPG teoretycznie możliwy będzie wjazd naszego taboru do Görlitz. Niemniej jednak niezbędne są jeszcze uzgodnienia miedzy organizatorami zlecającymi pociągi po obu stronach granicy (ZVON i UMWD), potrzebna jest też czterostronna umowa regulująca wjazd między DB Netz, PKP PLK, Kolejami Dolnośląskimi i przewoźnikiem niemieckim – wylicza przedstawicielka przewoźnika. – Sytuację komplikuje również fakt, że minął czas wprowadzania zmian w nowym rozkładzie jazdy. Liczymy jednak, że przy dobrej woli zarządcy infrastruktury będzie szansa na wydłużenie niektórych pociągów z i do Węglińca, Jeleniej Góry czy Zielonej Góry, by wjeżdżały do Görlitz już od grudnia – dodaje.
Na linkowany wyżej „Rynsztok Kolejowy” zaraz zlecą się KD Trolle, które będą w komentarzach ujadać na zlikwidowane pociągi RE, na nasze forum, no i na mnie.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
No to moje pierwsze spostrzeżenia dotyczące linii zgorzeleckiej:
- 3 pary pociągów KD relacji Wrocław - Görlitz, mniej więcej w porach zlikwidowanych w marcu RE,
- większość pociągów z Wrocławia pojedzie do Lubania, a nie jak dotąd tylko do Węglińca,
- niedzielny pociąg Jelenia Góra - Lwówek Śl. - Bolesławiec - Wrocław, w porze późniejszej niż obecna „Dolina Bobru” (zmiana na plus),
- ogólnie więcej połączeń na linii zgorzeleckiej, np. w niedzielę ostatni pociąg z Wrocławia do Węglińca będzie o 23:35,
- EIC „Łużyce” Węgliniec - Warszawa (nie będzie drugiego EIC z Legnicy), ciekawe czy uruchomią IC Bus Zgorzelec - Węgliniec?
Generalnie jestem pozytywnie zaskoczona. Czarna rozpacz będzie w Kotlinie Jeleniogórskiej, gdyż pociągi do/z Jeleniej Góry nie wjadą do Görlitz. Spodziewam się mikolskiego ujadania w internecie na pociągi Wrocław - Görlitz, na linię zgorzelecką, na nasze forum, no i na mnie, na skalę trudną do przewidzenia.
To tyle tak na szybko. Miłej nocy!
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Czarna rozpacz będzie w Kotlinie Jeleniogórskiej, gdyż pociągi do/z Jeleniej Góry nie wjadą do Görlitz
Mieszkańcy Kotliny zyskali za to prestyż do Wawy w postaci EIP.
[ Dodano: 16-09-2015, 11:45 ] Komfortowe składy na głównych trasach
I tak, zgodnie ze składanymi już wcześniej deklaracjami, na odcinku Wrocław – Rawicz, oprócz pociągów Przewozów Regionalnych w relacjach do Leszna i Poznania, zostaną uruchomione połączenia obsługiwane przez Koleje Dolnośląskie, w tym dodatkowe kursujące w szczycie przewozowym. – Wszystkie pociągi, za wyjątkiem jednej pary do Leszna w dni robocze, będą obsługiwane nowym lub zmodernizowanym taborem, wyposażonym m.in. w klimatyzację, w postaci elektrycznych zespołów trakcyjnych 31WE „Impuls” (Koleje Dolnośląskie) oraz EZT EN57AL i składów wagonowych (Przewozy Regionalne). Czas przejazdu najszybszych pociągów na odcinku Wrocław – Rawicz wyniesie 54 minuty – informuje UMWD.
Urząd dodaje również, że połączenie Wrocław – Jelenia Góra obsługiwać będzie wyłącznie nowy bądź zmodernizowany tabor, czyli pociągi EZT 36WE „Impuls” (relacje do Jeleniej Góry i Szklarskiej Poręby) i EN57AL (relacje do Wałbrzycha) przewoźnika „Koleje Dolnośląskie” oraz składy wagonowe Przewozów Regionalnych w relacjach z Poznania. Czas przejazdu najszybszych pociągów z Wrocławia do Wałbrzycha wyniesie 67 minut, a do Jeleniej Góry 130 minut. Zmodernizowane EZT EN57AL Przewozów Regionalnych będą obsługiwać również pociągi z Wrocławia do Zielonej Góry (wszystkie połączenia) oraz do Międzylesia (2 pary pociągów). Utrzymane będą bezpośrednie relacje międzywojewódzkie m.in. do Łodzi, Gliwic i Raciborza.
Czarna rozpacz będzie w Kotlinie Jeleniogórskiej, gdyż pociągi do/z Jeleniej Góry nie wjadą do Görlitz. Spodziewam się mikolskiego ujadania w internecie na pociągi Wrocław - Görlitz, na linię zgorzelecką, na nasze forum, no i na mnie, na skalę trudną do przewidzenia.
Już ujadają z pianą na pyskach. Nawet Rachwalskiemu się obrywa. Czytam i boki zrywam. Pocieszają się, że te pociągi z Wrocławia do Goerlitz to jeszcze nic pewnego. Jeśli w grudniu wyjadą, mikole chyba będą blokować tory pod Legnicą.
Dzisiejszy mikolsko-jeleniogórski hejt można scharakteryzować dwoma wyrazami: "Gienka, wróć!".
_________________ Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Mogę zapytać co im przeszkadzają te pociągi do Goerlitz? Cholernie jestem ciekaw. Rozumiem, że Goerlitz-Jelenia byłby już OK, bo turyści z całych Niemiec oczywiście tam ciągną?
Dokładnie tak panie Krzysztoffie Dzikie tłumy niemieckich emerytów znów obejdą się smakiem.
Obiektywnie jednak patrząc, to mam nadzieję że pociągi Jelenia-Węgliniec jednak do tego Goerlitz wydłużą. Głupio zmieniać czoło na moście granicznym, gdy stamtąd jest tylko kilometr do dworca. Chociaż to też może rodzić obiektywne problemy, bo byłby to jednak pociąg z Polski do Polski przez Niemcy. Można by w nim się wtedy spodziewać kontroli granicznych, osoby przejeżdżające tylko przez Goerlitz (jadące np. z Pieńska do Lubania) musiałyby mieć dokumenty albo wysiadać na Ujeździe i czekać na powrót pociągu... Niby "pierdółki" ale jednak jest to problem.
Dlatego zamiast pchać pociągi z Jeleniej do Węglińca przez Ujazd lepiej puścić je łącznicą z Krysina bezpośrednio na Zgorzelec Miasto. Na Ujazd puszczać tylko te, które mają tam kończyć bieg.
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
Już ujadają z pianą na pyskach. Nawet Rachwalskiemu się obrywa. Czytam i boki zrywam. Pocieszają się, że te pociągi z Wrocławia do Goerlitz to jeszcze nic pewnego. Jeśli w grudniu wyjadą, mikole chyba będą blokować tory pod Legnicą.
„Tabel z rozkładem jazdy pociągu do Goerlitz nikt nie widział poza infotrollami. To tak jak z zamachem w Smoleńsku zgodnie widziały go jedynie PIS-uary. Taki sam styl retoryki i taka sama wiarygodność.” – taki komentarz, obok innych równie inteligentnych, pojawił się przed godziną na „Rynsztoku Kolejowym”.
KD Trolle, ja nie jestem „nikt”. To wy jesteście zerami. Intelektualnymi. Polecam szpital psychiatryczny. Najbliższy jest w Bolesławcu.
Wracając do tematu, gdyby kogoś interesowało, wczoraj spisałam sobie co nieco z wyszukiwarki połączeń na stronie PKP PLK. I tak:
Pociągi z Görlitz do Wrocławia: 7.30, 13.30, 19.30
Pociągi z Wrocławia do Görlitz: 6.10, 14.30, 18.10
Pociągi z Wrocławia do Węglińca: 16.45, 19.23 EIC, 19.30, 21.45, 23.35 (7)
Pociągi z Wrocławia do Lubania: 5.02, 7.45, 9.45, 11.45, 13.45, 15.45, 20.30
Pociągi z Wrocławia do Bolesławca: 12.45 (D), 14.45 (D)
Nie spisałam pociągów z Wrocławia do Legnicy i Żar.
Dziwny termin kursowania EIC „Łużyce” z Warszawy, tj. codziennie oprócz piątku, natomiast do Warszawy codziennie oprócz soboty. Głupota betonu PKP IC wydaje się być nieprzejednana, gdyż to przecież w piątki jeździ najwięcej ludzi (powroty ze szkoły, pracy etc.). Co na to przedstawiciel KODLK, będzie dym?
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Z moich spostrzeżeń dla linii Wrocław - Legnica - Węgliniec/Zgorzelec:
1. Wzrost liczby połączeń, w porach szczytów dojazdu/powrotów pociągi nawet co 30 minut, co cieszy
2. Nie będzie wieczornego pociągu bezpośredniego z Wrocławia do Żar (ostatni pociąg z Wrocławia o godz. 17.15), moim zdaniem powinien być później
3. Nie zauważyłem, aby w weekend był pociąg z Wrocławia przez Legnicę do Jeleniej Góry (powrotny będzie we Wrocławiu o 21.27)
4. Trzy pary pociągów z Wrocławia (godz. 6.10, 14.30, 18.10) do Gorlitz, powrotne we Wrocławiu o godz. 10.02, 15.39 i 22.02
5. Wydłużenie relacji pociągów z Węglińca do Lubania Śląskiego, czy aż tyle połączeń jest tam potrzebnych, tego nie wiem...
Ciekawe ile z tego rozkładu (projektu) wejdzie w życie w grudniu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum