Widzisz dobrze, ale źle interpretujesz. Pociąg ze Świnoujścia pojedzie w relacji do Krakowa i Warszawy. W Poznaniu wagony do Warszawy przyczepi Aurora ze Szklarskiej i Kudowy a wagony do Krakowa jako Centaurus pojadą dalej. Przez Poznań poza sezonem a w sezonie majowo- wakacyjnym p. Zieloną Górę. A w sezonie wakacyjno- majówkowym wagony do Warszawy pojadą jako Świnoujście- Lublin. Pierwszy raz czytacie wypiski PLKi i nie wiecie jak oni błędnie wypisują łączniki? Ich błędy można zauważyć gołym okiem.
Zasmucił mnie rozkład jazdy dla linii 25 Skarżysko-Kamienna - Sandomierz i dalej do Przemyśla. Po pierwsze brak połączeń Regio Ostrowiec Św. - Sandomierz. Po drugie z dwóch (zapowiadanych z przecieków) par pociągów TLK ostała się jedna: W-wa - Przemyśl z wyjazdem z W-wy ok. 14:00 więc frekwencja taka jak w 2014 r. w TLK San (mizerna). Dodatkowo kiepskie skomunikowania Regio w Skarżysku dla tych jadących ze Starachowic, Ostrowca czy Wąchocka...
Mieszkańcy Sandomierza i Ostrowca dostali Polskiego Busa do Warszawy który jest BARDZO ZNACZNIE szybszy (Sandomierz - Wawa 3:40, Ostrowiec - Wawa 2:50) i znacznie tańszy. Niezależnie od godziny wyjazdu z Warszawy nikt z tego pociągu korzystać z tych miast nie będzie w relacji do Warszawy.
Dla mieszkańców tych miast sens ten pociąg będzie miał tylko gdy ktoś będzie chciał jechać gdzieś dalej na północ- Trójmiasto, mazury itp.
Skarbek pozostaje na CMK, jednak coś tańszego zostawili z Katowic do Warszawy, dodatkowo zmienili trasę Skarbka na odcinku Racibórz - Katowice, pojedzie p. Kędzierzyn K., Gliwice, Zabrze, czyli Gliwice z kolejnym pociągiem do Warszawy( 2 x EIP).
Nowość to EIC Kormoran, Katowice - Olsztyn, skomunikowany w Warszawie w obu kierunkach z EIC Kaszub.
Czy taryfa Ex na odcinku Warszawa - Olsztyn nie odstraszy pasażerów i znaczna ilość postojów jak na pociąg EIC, min. Modlin, Nasielsk, NDM.
Do normalności wraca trasa Katowice - Lublin, 3 pociągi TLK to już w miarę przyzwoita oferta - pojadą TLK Bolko, Sztygar i Godula. Każdy w miarę dogodne godziny.
Rozkład dla Katowic całkiem sensowny, poprawią się też połączenia z Łodzią, obok 3 składów KAT - Gdynia, dodatkowo IC Górnik do Łodzi, w sumie 4 dzienne plus jeden nocny z jakąś dziwną kosmiczną nazwą.
_________________ na forum od 2005 roku:)
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 02-10-2015, 09:30
hanys napisał/a:
Przy okazji co sądzicie o postojach pociągów TLK/IC na stacji Katowice Ligota ?
Czas pokaże, ale moim zdaniem zbyt długo dalekobieżne (poza IR) się nie zatrzymywały i ludzie odwykli.
Z Krakowa do Łodzi w 2:20. Miazga nie tylko busów, które jadą 5:00, ale nawet samochodziarze może sie zastanowią, czy nie lepiej pociagiem.
I po co było to straszenie o zabraniu TLK z CMK? Z KRA do WAW zostaje to co jest, a te pociagi ktore jadą objazdowymi trasami - są DODATKOWO. Czyli Mazury (teraz Hańcza), Korczak i Łukasiewicz (Malinowski) zostają. W grudniu Szkot na tej trasie zniknie z powierzchni ziemii.
A co z pociągiem Jelenia Góra-Białystok przez Poznań???
Nie będzie takiego. Ostatecznie najprawdopodOBNIEJ jest to TLK Aurora skrócona do/z Warszawy Wschodniej.
Będzie to skład łączony ze Szklarskiej Poręby i Kudowy Zdroju.
Jeden minus tego składu jest czas przejazdu do Warszawy, z chyba około 30 minutowym postojem w Poznaniu, gdzie łączonych będzie dodatkowo jeszcze dwa składy z Gorzowa i Szczecina- bzdura totalna, ale dzięki temu z Poznania do Warszawy jeden nocny załatwi 4 relacje - Szklarska, Kudowa, Gorzów, Szczecin
[ Dodano: 03-10-2015, 14:35 ]
Światowid napisał/a:
Widzisz dobrze, ale źle interpretujesz. Pociąg ze Świnoujścia pojedzie w relacji do Krakowa i Warszawy. W Poznaniu wagony do Warszawy przyczepi Aurora ze Szklarskiej i Kudowy a wagony do Krakowa jako Centaurus pojadą dalej. Przez Poznań poza sezonem a w sezonie majowo- wakacyjnym p. Zieloną Górę. A w sezonie wakacyjno- majówkowym wagony do Warszawy pojadą jako Świnoujście- Lublin. Pierwszy raz czytacie wypiski PLKi i nie wiecie jak oni błędnie wypisują łączniki? Ich błędy można zauważyć gołym okiem.
Jeszcze aby było bardziej zabawnie i mniej kosztownie będą doczepiane wagony GORZÓW-WARSZAWA, tylko nie wiem czy w Krzyżu czy w Poznaniu
Z Krakowa do Łodzi w 2:20. Miazga nie tylko busów, które jadą 5:00, ale nawet samochodziarze może sie zastanowią, czy nie lepiej pociagiem.
I po co było to straszenie o zabraniu TLK z CMK? Z KRA do WAW zostaje to co jest, a te pociagi ktore jadą objazdowymi trasami - są DODATKOWO. Czyli Mazury (teraz Hańcza), Korczak i Łukasiewicz (Malinowski) zostają. W grudniu Szkot na tej trasie zniknie z powierzchni ziemii.
TLK Hancza, Kosciuszko, Marie Curie, jadą prosciutko CMK.
Część IC jedzie przez Tomaszów (jak Korczak i Terespol), a Olsztyny chyba przez Kielce Zelislawice, czas ok 3-3,5h co w porownaniu do trasy przez Kielce, Radom i tak jest lepsze.
W zasadzie nie wiem czy jest cos dziennego przez Kielce Radom.
Z międzynarodowki:
- EC Polonia, Sobieski - zestawia PKP,
- EC do Czech, zestawia CD,
- EC Varsovia zestawia MAV Start - hurra!! (na Varsovii RZD i BC wieszają bardzo dobre wagony - WLABmee/WLABmz) do Sofii (w sezonie letnim codziennie), Baru, Burgas oraz Warny - tylko latem, do Budapesztu codziennie)
I w Polsce jak i u południowych sąsiadów, wszystkie międzynarodowe nocne są przekształcone w EN
_________________ Kto mi dał ten ch..jowy avatar??
PKP Polskie Linie Kolejowe opublikowały nowy rozkład jazdy, który będzie obowiązywał od 13 grudnia 2015 roku. Dostępny jest zarówno w formie plakatów stacyjnych, jak również w wyszukiwarce połączeń zarządcy infrastruktury.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum