A czy ja piszę o jakichś dodatkowych pociągach? Nie. To co było pojedzie sezonowo. Napisałem tak jak mi przedstawili, że część pociągów, które planowane były jako codzienne ma ograniczone terminy kursowania. Trzeba czytać ze zrozumieniem. Moim zdaniem to i tak jest bardzo dobra informacja, że te pociągi do Kudowy się utrzymały i pojadą w przyszłym rozkładzie w sezonie zimowym również. Z tego wynika, że w życie wejdzie projekt z 13 VIII - ten który administracja forum opublikowała w połowie września. Dlatego PIC straszył sądami policją i Bóg wie czym jeszcze.
IC potwierdziło "Łużyce" codziennie do Węglińca z Warszawy. Przemyśl do Zielonej Góry też jest codziennie . Jest dobrze- nie ma co narzekać.
[ Dodano: 09-10-2015, 08:17 ]
A jeszcze jedno. Ministerstwo poinformowało, że rozkład jazdy, który jest obecnie przedstawiony przez PKP PLK nie jest wiążący. Dlatego piszą o tych zmianach o których powiedziałem powyżej.
OK kumam, to co napisałeś nie było do końca jednoznaczne. Bardzo dobra wiadomość ws. Przemyśla, to połączenie jak najbardziej powinno być codzienne. A do Kudowy sezonowy ma sens, przypuszczam że w martwych okresach woziłby powietrze. Poza tym będzie codzienny szybki osobowy z Wrocławia, więc oferta do Kudowy i tak się znacznie polepszy. No i Łużyce codziennie to też świetna wiadomość, poprzednie oterminowanie było absurdalne.
Światowid, obym się mylił, ale to nadal pachnie kiełbasą wyborczą... w końcu rozkład będzie ostatecznie potwierdzony już po wyborach. Co do propozycji, to dobrze, że chcą skomunikować MZK, ale to nadal nie rozwiązuje problemu turystów, którzy chcieliby się dostać do/ze Szklarskiej etc.
Ale fakt że Pendolino tu zawita jest jasny. Prezes Leonkiewicz sam potwierdził, że jeżeli nie od grudnia to od korekty któreś wjedzie do JG. Od PKP IC jasno słyszałem że sprawy z KE są już załatwione. Co do TLK i IC dostaliśmy oficjalne pismo z Ministerstwa więc nie może to być wyborczy zamęt.
przemekwr
Nie rozumiem o co chodzi z tymi TLK że miały być dwie a zostanie jedna?
Do Jeleniej Góry mają być TLK z Warszawy i Gdyni nocny oraz z Przemyśla dzienny. Dodatkowo dwa Regio z Poznania jako dalekobieżne, EIP z Warszawy, EIC "Śnieżka z Warszawy w sezonie a w toku wprowadzania Dartów dojdą dwa codzienne do Białegostoku i Łodzi. Jest dobrze.
A czy ja piszę o jakichś dodatkowych pociągach? Nie. To co było pojedzie sezonowo. Napisałem tak jak mi przedstawili, że część pociągów, które planowane były jako codzienne ma ograniczone terminy kursowania. Trzeba czytać ze zrozumieniem. Moim zdaniem to i tak jest bardzo dobra informacja, że te pociągi do Kudowy się utrzymały i pojadą w przyszłym rozkładzie w sezonie zimowym również. Z tego wynika, że w życie wejdzie projekt z 13 VIII - ten który administracja forum opublikowała w połowie września. Dlatego PIC straszył sądami policją i Bóg wie czym jeszcze.
IC potwierdziło "Łużyce" codziennie do Węglińca z Warszawy. Przemyśl do Zielonej Góry też jest codziennie . Jest dobrze- nie ma co narzekać.
[ Dodano: 09-10-2015, 08:17 ]
A jeszcze jedno. Ministerstwo poinformowało, że rozkład jazdy, który jest obecnie przedstawiony przez PKP PLK nie jest wiążący. Dlatego piszą o tych zmianach o których powiedziałem powyżej.
Światowid, na waszej stronie KODLK widnieje zapis, ze składy TLK do Kudowy pojadą w systemie feryjno-weekendowym-wakacyjnym, czy to znaczy, że oprócz ferii zimowych i wakacji , pojadą w ciągu roku też w weekendy, czy też w trakcie tych ferii będą kursowały- tylko w weekendy??? Z dwojga złego dobrze by było, aby TLK dfo Kudowy pojechał na świeta, ferie i wakacje codziennie niż weekendy , jka TLK do Zamościa i Zagórza :
Pojadą według projektu z sierpnia czyli codziennie ferie i wakacje plus majówka. Kursują codziennie od 18 XII do 6 I od 18 I do 28 II od 30 IV do 4 V i od 25 VI do 4 IX.Nie mówię o zwykłych weekendach. Mówię weekendowe czyli chodzi o długi weekend.
pytanko czy IC 37200 "CENTAURUS", albo TLK 61200 "AURORA" , bądź IC 65251 "MERCURIUS" będzie miał wagony z Wrocławia do Świnoujścia doczepiane do IC 78200 "CENTAURUS" w Poznaniu?
Jakoś mi to wcześniej umknęło: od nowego RJ wreszcie będzie można dojechać z Wrocławia w Bieszczady, i to w niezłym czasie poniżej 10h!
[ Dodano: 11-10-2015, 13:10 ]
I kolejna ciekawostka - z rozkładu, który teraz wisi na stronie PLK wynika, że będzie sezonowy Światowid z Wrocławia do Świnoujścia przez Nadodrzankę.
Jakoś mi to wcześniej umknęło: od nowego RJ wreszcie będzie można dojechać z Wrocławia w Bieszczady
Cieszy taki powrót, o ile faktycznie będzie to faktem. Jednak moim zdaniem na dojazd w góry to za późny przyjazd zdecydowanie do Zagórza. Tak naprawdę cały dzień w podróży, a potem problem żeby się dostać na kwaterę. Wyjazd między 5-7 i krótszy czas przejazdu (mała szansa) by uatrakcyjnił taką opcję.
Tyle razy było tu mówione i nawet samo Ministerstwo o potwierdza, że nie należy sugerować się tym projektem. Projekt który jest przedstawia połączenia, których wnioski zostały zaakceptowane jeszcze przed 15 IX. Tym czasem tak, jak napisałem wcześniej Światowid zniknął z wykazu połączeń po 15 IX całkowicie. Być może Ministerstwo po naszych ponownych apelach ponownie go przywróci chociażby jako sezonowy. Podobnie jest z pociągami z Jeleniej Góry do Łodzi i Białegostoku. W projekcie mają jeździć codziennie od grudnia. Tym czasem Ministerstwo potwierdziło kursowanie tych pociągów w relacji codziennej od 1 V- czyli wtedy, kiedy wszystkie Darty zostaną wypuszczone w trasy.
Co do połączenia w Bieszczady, to marne pocieszenie. Zauważ że jakieś 40 minut po odjeździe Staszica do Rzeszowa przyjeżdża Mehoffer z Jeleniej Góry i Zielonej Góry. Skoro nocny Antares pociągnie wagony sezonowo do Zamościa, to może i do Zagórza. Łaski IC nie robi. Nie rozumiem dlaczego od wielu lat nie ma bezpośredniego połączenia kolejowego Wrocławia z Zagórzem. Przecież nawet legendarne Bieszczady w większości to Dolnoślązaków woziły na wczasy nad Soliną a i tak startowały tylko z Gliwic.
Światowid, to prawda, ale patrząc realnie: bez dużych inwestycji infrastrukturalnych na Podkarpaciu te połączenia będą jedynie atrakcją dla mikoli. 3 godziny z Rzeszowa do Zagórza to nie jest żadna konkurencja dla busów, o samochodach nie wspominam.
Nie rozumiem twojej wypowiedzi. Najpierw się cieszysz że będą połączenia do Zagórza a teraz twierdzisz że będą one tylko atrakcją dla mikoli.
[ Dodano: 11-10-2015, 22:42 ]
Czas przejazdu jest ważny ale kolej w rejonach górskich nigdy nie wygra z transportem kołowym czasowo. To może najlepiej zlikwidujmy wszystkie połączenia na liniach o mniejszym zainteresowaniu niż magistrale bo przy dłuższym czasie przejazdu będą one tylko atrakcją dla mikoli. Żyjesz w świecie trochę oderwanym od nasze rzeczywistości. Bardzo wielu ludzi zwłaszcza mieszkających na peryferiach w małych miastach chętnie skożystałoby z usług kolei gdyby tylko miało taką możliwość. Oferta w postaci jednego połączenia w bieszczady dziennie to rozpacz i zgrzytanie zębów.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum