Co z pociągami do Grodna? PR: Czekamy na odpowiedź MIR.
Choć Przewozy Regionalne już we wrześniu uzyskały informację o cofnięciu dotacji z budżetu centralnego dla połączeń do Grodna, zaplanowane pociągi na Białoruś wciąż figurują w rozkładzie jazdy, który ma wejść w życie w połowie grudnia. Przewoźnik czeka na ostateczną decyzję MIR, a podlaski poseł PiS apeluje do resortu o objęcie połączenia dofinansowaniem.
Szczecin - Przemysl,
Krakow - Swinoujscie,
Wrocław - Przemysl -
kategoria IC (bez udziwnien ICN, etc..) zmodernizowane Bc i WLAB. klasy - tez, ale nie wszystkie.
Z tym Grodnem to bedzie wielka porażka! Tym bardziej że w Grodnie mozna zrobic dogodna przesiadke do Minska i dalej.. Te pociągi Warszawa - Bialystok - Kuznica - Grodno miałyby rację bytu. Tym bardziej ze IC uruchamia mniej polaczen do Bialegostoku niz obecnie.
_________________ Kto mi dał ten ch..jowy avatar??
jajo31: sprawdzałem przed chwilą, i jest normalnie na Sitkolu poranne połączenie Gorzowa Wlkp. z Warszawą. Odjazd o godz: 7:00, przyjazd do Warszawy 14:14. W Krzyżu wagon dołączane do TLK "Noteć" ze Szczecina.
Tam wiem że jest ale przez 2 dni nie było,stąd mój wpis
Wiśniowy ma rację - nie każdy z nas ma czas sledzic wszystko na bieżąco.. Oprocz internetu jest tez życie realne, więc jak ktoś pyta, a ktoś zna odpowiedź, niech po prostu napisze komentarze że coś było pierdyliard stron dalej sa zbędne...
_________________ Kto mi dał ten ch..jowy avatar??
Do Kudowy mają jeździć 2 wagony 2 klasy, ani leżących ani 1 klasy nie będzie. Natomiast te dwie dwójki to najpewniej zdeklasowane jedynki. No chyba, że coś się jeszcze zmieni.
Goku, akurat ICN miałoby sens jako kategoria, pasażerowie od razu wiedzieliby że to nocny z kuszetkami etc. Problemem raczej było to, że niektóre nocne nadal pojadą jako TLK na starym taborze. W rezultacie nie dałoby się wprowadzić jednolitego standardu.
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 29-11-2015, 09:44
MK_Wro, standard to raz, ale są też takie nocne pociągi które na pewnych odcinkach są także dziennymi. Weźmy takiego Oriona, który praktycznie jest pierwszym dziennym połączeniem Krakowa z Przemyślem i ostatnim w drodze powrotnej
W temacie EIP Gdynia - Katowice, widzę zmiany na gorsze w nowym rozkładzie. Dzisiaj można swobodnie objechać trasę w ten sam dzień bezpośrednimi EIP bez przesiadek, spędzić kilka godzin w Trójmieście.
Rano 6.32 EIP z Katowic, powrotnie 16.50 z Gdańska, przyjazd do Katowic - 22.30.
Nowy rozkład niestety wprowadza ostatni bezpośredni EIP z Gdańska o 3 godziny wcześniej - 13.50.
Duża zmiana, niekorzystna dla lubiących objechać daną trasę bez noclegu bezpośrednim pociągiem. Wiele osób skorzystało z tego połączenia, szybkie załatwienie spraw w Gdańsku i powrót do Katowic.
Wydaje mi się, że nowy rozkład straci pasażerów na tej trasie, przesiadki przy tych cenach biletów wpłyną niekorzystnie na zapełnienie składów a co dziwniejsze, taki EIP 15.50 z Gdańska, zamiast jechać bezpośrednio do Katowic czy Bielska, kończy trasę na st. Warszawa Centralna. Gdzie tu logika, pociąg kończy bieg na Centralnym, pojedzie na Grochów na sprzątanie i po godzinie z powrotem podstawią go jako EIP Warszawa - Bielsko.
Dla mnie rozsądnym wydaje się relacja Gdynia - Bielsko, zapewnienie bezpośredniego powrotu z Trójmiasta na południe w godzinach wieczornych. Rozkład jest w tym przypadku nie do końca przemyślany.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum