KŚ posiadają tylko jednego impulsa, 6cio-członowego który obsługuje linie Czestochowa-Gliwice, pozostałe impulsy 3-członowe kupione w ramach PGZ należą do UMWŚ. Raz na jakiś czas śląski impuls jedzie z Katowic do Krakowa.
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 20-12-2015, 00:53
hanys napisał/a:
Raz na jakiś czas śląski impuls jedzie z Katowic do Krakowa.
Nie raz na jakiś czas, tylko są stałe obiegi obsługiwane śląskimi Impulsami
Wagony które miały jeździc na Przemyśl - Kraków - Katowice - Szczecin jeżdżą przez Częstochowe Stradom
No i w czym tu widzisz problem? Przecież na chwile obecną zmodernizowane pudła jezdżą i przez Częstochowe Stradom i przez Katowice.
Co do śląskich impulsów to te najcześciej jeżdża na Katowice-Rybnik/Wodzisław Śl.
Przejedź się IC Centaurus i pogadamy czy jeżdżą między KRK a KTW. Po za tym taką oferte na linii nr. 133 jak teraz serwuje PKP IC to zniechęca do jeżdżenia. Wracając to Impulsy Małopolskie jeden widziałem na Tarnów a drugi na Sędziszów. Reszta nie wiem. Po za tym czekam co mi MZPR odpisze co do tego połączenia na KTW.
Rozkładowiec, śląski impuls powinien obsługiwać jeden z porannych kursów Kraków-Katowice jednak najczęściej jeździ spot albo impuls małopolski.
Khan34, na nocniaki przeznaczone są stare pudła.
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 20-12-2015, 10:30
hanys napisał/a:
Rozkładowiec, śląski impuls powinien obsługiwać jeden z porannych kursów Kraków-Katowice jednak najczęściej jeździ spot albo impuls małopolski.
Na pewno śląskim Impulsem jest obsługiwane połączenie o 16:20 z Katowic, a drugi Impuls zawsze o tej porze stoi w Płaszowie, więc podejrzewam że obsługuje także połączenie o 15:05 z Katowic. Wracają pewnie na dwóch pierwszych, porannych kursach z Krakowa.
hanys napisał/a:
Khan34, na nocniaki przeznaczone są stare pudła.
No nie do końca, bo taki np. Orion jeździ na porządnych, zmodernizowanych wagonach. Natomiast zestawienie Centaurusa woła o pomstę do nieba. Kuszetka + sypialny + dwie dwójki wyciągnięte z płaszowskich krzaków. Nadanie temu pociągowi kategorii IC to jakieś nieporozumienie i kpina. Brak 1 klasy, o barze nie wspominając. Dodatkowo, nie wiadomo dlaczego, Centaurus praktycznie dzień w dzień odjeżdża z Krakowa z 20-30 minutowym opóźnieniem, opóźniając przy okazji Orlika. Nie tak dawno Centaurus wyprzedzał równolegle Orlika między Zabierzowem a Rudawą, po torze który rzekomo powinien być zamknięty.
Właśnie co do porannych połączeń to regio z Krakowa który przyjeżdża do Katowic ok. godz. 5.30 ma być obsługiwany śląskim impulsem a najczęściej kursuje jednostka spot.
Przy okazji wiesz może jak często między Krk a Kato kursują malopolskie impulsy?
Co do nocniaków IC to zalezy też kto wystawia dany skład, jednak na Kato-Krk tylko dzienne składy jeżdża na nowych pudłach.
Przepraszam, wczesniej pomyliłem Oriona z Calipso
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 20-12-2015, 11:07
hanys napisał/a:
Przy okazji wiesz może jak często między Krk a Kato kursują małopolskie impulsy?
Ja się zastanawiam, czy w ogóle jeżdżą. Co prawda nie widuję wszystkich obiegów, ale na tych co widuję to są albo śląskie, albo kible. Za to małopolskie Impulsy nagminnie widuję na Regio Kraków - Tarnów. Czasami trafiają się także na linii do Oświęcimia przez Skawinę. Podobno władze tym chcą zachęcić ludzi do tej linii.
Największym nieporozumieniem jednak była zamiana taboru z w Regio Kraków - Katowice z godz. 16:10. W starym rozkładzie to połączenie było obsługiwane dwoma śląskimi Impulsami i czasami na starcie w Krakowie ciężko było o miejsce siedzące. Obecnie jeździ 1xEN57 i bywają przypadki że ludzie się nie mieszczą. W ubiegły wtorek sam padłem ofiarą takiej sytuacji. Jak już pozamieniali tabor, to ten pociąg powinien być zestawiony albo z 2xEN57, albo uruchomić 10 minut wcześniej regio do Krzeszowic, bo na tym odcinku jest największa frekwencja. O ile do Krzeszowic i Trzebini 40 minut później jest następny pociąg, ale dla osób które chcą jechać w kierunku Śląskim jest dopiero Orlik, a do samych Katowic Karolinka. Jak w ten sposób PR i UMWM bardzo skutecznie zniechęcają ludzi do korzystania kolei na E30.
Rozkładowiec, Małopolskie impulsy jeżdżą do Katowic na pewno o 03:30 z Krakowa i tym po 11 z Katowic.
Co do tego nieszczęsnego połączenia o 16:10 to nie rozumiem waszych narzekań przez cały rozkład 13/14 i do połowy 2015 kiedy to nie było impulsów jakoś na tym połączeniu jeździł 1 EN57 i nikt nie narzekał. Chcesz zestawiac z 2 EN57 albo 2 impulsów pytam się po co żeby 3/4 trasy jechał praktycznie na pusto ? Tak się składa że jechałem również do Katowic tym o 16:10 we wtorek i jakoś przyszedłem 3 minuty przed odjazdem i owszem stałem ale tylko do Rudawy. Chyba czasami stoisz 30 minut w tramwaju czy w autobusie. Małopolskie impulsy powinny kursowac na Kraków-Rzeszów bo tam jest zmodernizowana linia a połączeń bezpośrednich jest zbyt mało. Ludzie chcą na linii Kraków - Katowice normalnych czasów przejazdu przy obecnej sytuacji nie pomoże tu nawet stado impulsów przy tak dużej konkurencji przewoźników autobusowych. Zresztą to tylko 2 kursy są na EN57 16:10 z Krakowa i o 19 z Katowic reszta na nowym taborze impulsy lub zmodernizowanych ze śląskich środków ED72A 005 która jeździ na karolince.
Może był to EN57-1488. Jest to co prawda jednostka świętokrzyska, ale czasami się takie kwiatki trafiają. Nie tak dawno na Regio Kraków - Rybnik przez dwa dni śmigał kielecki kibel
Tak moja pomyłka to był EN57-1486 ale już nie mogłem edytować postu. Jak ktoś pisał zachęcić na linie Oświęcim via Spytkowice, zniechęcić na E30. Typowo pro busiarskie myślenie. Najlepiej to niech zaorają tą linie bo do niczego się już nie nadaje między KTW a KRK. A tak nawiase mówiąc tor nr. 2 był wczoraj zamknięty. Robią coś czy znowu wirtualne zamknięcie lub kosmetyka?
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 20-12-2015, 15:42
Patryk180 napisał/a:
Co do tego nieszczęsnego połączenia o 16:10 to nie rozumiem waszych narzekań przez cały rozkład 13/14 i do połowy 2015 kiedy to nie było impulsów jakoś na tym połączeniu jeździł 1 EN57 i nikt nie narzekał.
Ale wówczas był dubel tego pociągu, w postaci połączenia Kraków - Krzeszowice lub Oświęcim, przez co pasażerowie na najbardziej frekwencyjnym odcinku rozkładali się na dwa składy.
Patryk180 napisał/a:
Chcesz zestawiac z 2 EN57 albo 2 impulsów pytam się po co żeby 3/4 trasy jechał praktycznie na pusto ?
Fakt, do samych Katowic nie ma potrzeby wydłużać składu, ale tak jak pisałem wcześniej powinno się uruchomić połączenie Kraków - Krzeszowice jadące tuż przed składem do Katowic. Wielkiej straty by nie było, bo w drodze powrotnej taki pociąg by mógł wzmocnić pociągi z Bussines Parku w kierunku Krakowa, które w godzinach popołudniowych także pękają w szwach.
Patryk180 napisał/a:
Tak się składa że jechałem również do Katowic tym o 16:10 we wtorek i jakoś przyszedłem 3 minuty przed odjazdem i owszem stałem ale tylko do Rudawy
Nie wiem w który wtorek jechałeś, ale ja po przybyciu na dworzec wraz z kilkoma innymi osobami zostaliśmy na peronie, bo nie było możliwości wejścia do pociągu. No i duża frekwencja w pociągach jest aż do Woli Filipowskiej, a nie do Rudawy (najwięcej generują Krzeszowice), więc przestań wprowadzać w błąd.
Patryk180 napisał/a:
Małopolskie impulsy powinny kursowac na Kraków-Rzeszów bo tam jest zmodernizowana linia a połączeń bezpośrednich jest zbyt mało
Połączenia do Rzeszowa są obsługiwane Impulsami, tyle że podkarpackimi. Małopolskie Impulsy jeżdżą na Kraków - Tarnów, a tej relacji PGZ nie przewiduje, więc tutaj PRy urządziły sobie bezprawną samowolkę.
Patryk180 napisał/a:
Ludzie chcą na linii Kraków - Katowice normalnych czasów przejazdu przy obecnej sytuacji nie pomoże tu nawet stado impulsów przy tak dużej konkurencji przewoźników autobusowych.
Skoro czas przejazdu jest taki jaki jest, to niech przynajmniej będzie to wynagrodzone komfortem. Średnio się jedzie starym, rozpadającym się EN57 który szarpie i rzuca na wszystkie strony mimo szybkości 30 km/h.
Patryk180 napisał/a:
Zresztą to tylko 2 kursy są na EN57 16:10 z Krakowa i o 19 z Katowic reszta na nowym taborze impulsy lub zmodernizowanych ze śląskich środków ED72A 005 która jeździ na karolince.
Wszystkie kursy, łącznie z Karolinką powinny być zestawione z Impulsów, bo tak przewiduje umowa PGZ. Natomiast ED72A powinien obsługiwać Orlika, na którego umowa nie przewiduje skierowania Impulsów.
Szczegóły dotyczące PGZ są tutaj. Dobrze by było żebyś się z tym zapoznał, zanim napiszesz swoją kolejną wypocinę.
Cytat:
Zakupione pociągi będą kursowały na sześciu relacjach: Katowice-Kraków, Rybnik-Katowice-Kraków, Kraków-Tarnów-Rzeszów, Ostrowiec Świętokrzyski-Kielce-Tunel-Kraków, Kielce-Częstochowa oraz Kielce-Włoszczowa-Katowice.
Cytat:
Projekt zakłada bowiem, że nowe pociągi będą obsługiwały połączenia międzywojewódzkie. To znaczy, że żaden z nich nie może kursować tylko i wyłącznie w granicach jednego regionu
Drugi z zacytowanych fragmentów potwierdza moją tezę, że PRy puszczając Impulsy do Tarnowa i Oświęcimia, robią to niezgodnie z umową.
Khan34 napisał/a:
A tak nawiase mówiąc tor nr. 2 był wczoraj zamknięty. Robią coś czy znowu wirtualne zamknięcie lub kosmetyka?
Ten tor jest teoretycznie zamknięty od początku obowiązywania nowego rozkładu jazdy. Pociągi kursują po jednym torze z mijankami w Zabierzowie i Rudawie, co jeszcze bardziej wydłuża czas przejazdu. Jednak ten tor jest przejezdny. Pisałem o tym kilka postów wyżej, jak opóźniony Cantaurus wyprzedzał równolegle Orlika między Zabierzowem a Rudawą po tym torze.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum